Voden Makedonsko Radio

12 Δεκ 2010

God's Business - Greek Unorthodox


23 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Θα μπορούσε να βελτιωθεί το πρόγραμμα σταθεροποίησης της ελληνικής οικονομίας; Ασφαλώς θα μπορούσε! Πώς; Με τον ριζικό επανασχεδιασμό του ρόλου του κράτους και του τρόπου λειτουργίας του. Μέχρι στιγμής, η μείωση του ελλείμματος επιτεύχθηκε με οριζόντιο ψαλίδισμα των συντάξεων και των αμοιβών στο Δημόσιο, περικοπή δημοσίων επενδύσεων και λειτουργικών δαπανών και αύξηση των φορολογικών συντελεστών. Από τη φύση τους αυτά τα μέτρα είναι μη επαναλαμβανόμενα, επομένως πρέπει να βρεθούν νέες πηγές εξοικονόμησης πόρων ώστε να μειωθεί το έλλειμμα από 9,5% του ΑΕΠ φέτος κάτω του 3% μεσοπρόθεσμα. Ετσι φτάνουμε στην εξυγίανση των ζημιογόνων ΔΕΚΟ, στην κατάργηση περιττών δημόσιων φορέων, στη μείωση της σπατάλης στο σύστημα υγείας και στην αναδιάρθρωση της τοπικής αυτοδιοίκησης που έχουν δρομολογηθεί. Αν εφαρμοστούν πλήρως, αυτές οι αλλαγές ασφαλώς θα περιορίσουν την κρατική σπατάλη, αλλά δεν θα αλλάξουν τον ρόλο του κράτους στην οικονομία. Εκλαμβάνουν τη δομή του Δημοσίου ως δεδομένη και αναζητούν τρόπους βελτίωσης της λειτουργίας του. Οι αλλαγές αυτές είναι ευπρόσδεκτες, αλλά όχι δραστικές.

Δραστικές αλλαγές προϋποθέτουν απάντηση σε ερωτήματα όπως: Χρειάζεται η Ελλάδα αμυντική βιομηχανία; Αν ναι, πρέπει να είναι κρατική; Πρέπει να υπάρχουν κρατικά νοσοκομεία ή θα μπορούσαν να είναι όλα ιδιωτικά, με κρατική επιχορήγηση των ασφαλίστρων υγείας για όσους έχουν χαμηλά εισοδήματα; Πρέπει οι αστικές συγκοινωνίες να είναι κρατικές ή θα μπορούσαν να είναι ιδιωτικές, με κρατική επιχορήγηση; Χρειάζεται να υπάρχουν κρατικοί αερολιμένες; Λιμάνια; Μουσεία; Πρέπει να υπάρχουν δείκτες μέτρησης της παραγωγικότητας στον δημόσιο τομέα, όπως συμβαίνει στον ιδιωτικό τομέα; Πρέπει οι δημόσιοι υπάλληλοι να αξιολογούνται και να αμείβονται βάσει της επίτευξης στόχων παραγωγικότητας;

Το ζητούμενο είναι να ξαναστηθεί το ελληνικό κράτος σε νέες βάσεις. Οπως παραδέχθηκε ο πρώην υπουργός του ΠΑΣΟΚ κ. Παπαδόπουλος, το 30% του κράτους είναι περιττό. Ο περιορισμός του όμως προσκρούει στην παλαιοκομματική αγωνία διατήρησης πολιτικών φέουδων στο πλαίσιο ενός υπερτροφικού κράτους που ελέγχεται από το κομματικό - συνδικαλιστικό κατεστημένο. Είναι ενδεικτικό ότι ύστερα από 11 μήνες συσκέψεων, η διυπουργική επιτροπή που σύστησε ο κ. Παπανδρέου τον Ιανουάριο, με στόχο την κατάργηση ή συγχώνευση άχρηστων δημόσιων φορέων, κατέληξε σε ένα νομοσχέδιο που μειώνει τις δαπάνες κατά 10 εκατ. ευρώ («δεκαδική σκόνη» στις συνολικές πρωτογενείς δαπάνες ύψους 100 δισ.). Είναι επίσης ενδεικτικό ότι 7 από τα 10 εκατ. προέρχονται από τη μείωση προσωπικού που προσελήφθη προεκλογικά από την προηγούμενη κυβέρνηση στον οργανισμό ΑΓΡΟΓΗ. Φταίει ο γιατρός για όλα αυτά ή μήπως φταίει ο ασθενής;

* Η κ. Μιράντα Ξαφά είναι σύμβουλος επενδύσεων στην IJ Partners και ιδρυτικό μέλος της Δράσης.

Ανώνυμος είπε...

10 Δεκεμβρίου - Ημέρα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

Φλώρινα - 9 Δεκεμβρίου 2010

Η μέρα αυτή είναι αφιερωμένη στους υπερασπιστές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, οι οποίοι ενεργούν κατά των διακρίσεων συχνά με μεγάλο προσωπικό κίνδυνο και κόστος τόσο για τους ίδιους όσο και για τις οικογένειες τους. Μιλούν για τις καταχρήσεις, τις παραβιάσεις, τις διακρίσεις και τους αποκλεισμούς. Παλεύουν για τη δικαιοσύνη, την αξιοπρέπεια και την ισοπολιτεία όλων των ανθρώπων ανεξαρτήτου εθνικής καταγωγής, θρησκεύματος και σεξουαλικού προσδιορισμού. Είναι όλοι αυτοί που τονίζουν ότι πρωταρχική ευθύνη κάθε κυβέρνησης είναι να ενεργοποιήσουν και να προστατεύσουν το ρόλο τους αλλά και ταυτόχρονα ότι κάθε κυβέρνηση θα πρέπει να είναι ο κυριότερος υπερασπιστής των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.


Σε μια δημοκρατική χώρα όπως θέλει να λέει ότι είναι η χώρα μας καθημερινά καταπατώνται τα ανθρώπινα δικαιώματα στο όνομα «ενός έθνους, ενός κράτους και μιας θρησκείας».


Χιλιάδες εθνικά Μακεδόνες πολιτικοί πρόσφυγες του εμφυλίου πολέμου έχασαν το σπίτι τους, στερήθηκαν την οικογένεια τους ξεριζώθηκαν από το τόπο τους. Καθημερινά προσπαθούν να περάσουν τα σύνορα της χώρας με μοναδική ελπίδα να δουν το χωριό τους, να πάνε στο σπίτι τους, τους σταματούν στα σύνορα με την δικαιολογία «ανεπιθύμητοι». Υπάρχει επίσης και η κατηγορία των πολιτικών προσφύγων που τους επιτρέπεται να περάσουν τα σύνορα, αυτοί οι άνθρωποι συχνά επισκέπτονται τις δημοτικές αρχές προς αναζήτηση των πιστοποιητικών γεννήσεως και εκεί διαπιστώνουν ότι ενώ η γέννηση τους είναι καταγγεγραμένη στα μητρώα να έχουν διαγραφεί και να έχουν χάσει την ιθαγένεια τους.


Οι ιστορίες καταπάτησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων δεν σταματούν στους πολιτικούς πρόσφυγες, σχεδόν όλοι οι υπερασπιστές των εθνικά Μακεδόνων κατηγορούνται σήμερα ως πράκτορες, ως ανθέλληνες, ως προδότες του έθνους και γενικά «ορισμένοι κύκλοι» του κράτους και του παρακράτους προσπαθούν να τους θέσουν στο περιθώριο. Βέβαια ότι και αν προσπαθούν να κάνουν η αλήθεια δεν κρύβεται, ούτε οι φραγμοί που θέτουν με άμεσο ή με έμμεσο τρόπο μπορεί να αλλάξει τους ανθρώπους που αισθάνονται εθνικά Μακεδόνες.


Ελπίζουμε αυτή η Ημέρα να εμπνεύσει μια νέα γενιά υπερασπιστών όχι μόνο για τα δίκαια δικαιώματα των εθνικά Μακεδόνων αλλά για κάθε μειονότητα της χώρας μας. Καλούμε όλους τους δημοκράτες να αναλάβουν δράση για τον τερματισμό των διακρίσεων σε όλες τις μορφές και οπουδήποτε αυτές εκδηλώνονται.


Μιλήστε!
Σταματήστε τις διακρίσεις.


Το Γραφείο Τύπου της
ΕΕΣ – Ουράνιο Τόξο

Ανώνυμος είπε...

Hμερομηνία : 12-12-10

Επικριτικό άρθρο στην Frankfurter Allgemeine για το κανάλι της ελληνικής Βουλής

Δημοσίευμα στη γερμανική εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung επικρίνει το τηλεοπτικό κανάλι της ελληνικής Βουλής. Ο συντάκτης του άρθρου, καθηγητής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Μιχάλης Κελπανίδης, κατηγορεί το κανάλι της Βουλής ότι προβάλλει προπαγανδιστική σειρά από τη σοβιετική περίοδο, η οποία εκθειάζει τον Στάλιν και αρνείται «την αναγνωρισμένη το 1990 από τη Σοβιετική Ένωση σφαγή στο Κατίν» . Επικρίνει, επίσης, το κανάλι ότι ενισχύει αντιευρωπαϊκές προκαταλήψεις και ζητά την ανάληψη ευθυνών από την πολιτική ηγεσία του κοινοβουλίου.

Το μακροσκελές άρθρο, με τίτλο «Οι Έλληνες συντάσσονται ευχαρίστως με τη λάθος πλευρά», αναφέρεται στην εκπομπή είκοσι επεισοδίων για τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο με τίτλο «Ο άγνωστος πόλεμος», παραγωγής του 1978. Ο αρθρογράφος σημειώνει ότι «αυτή η σειρά, η οποία γυρίστηκε στην εποχή του Μπρέζνιεφ, τις παραμονές της σοβιετικής εισβολής στο Αφγανιστάν, με χρήση κινηματογραφικού υλικού από τα αρχεία του Κόκκινου Στρατού, προοριζόταν για το δυτικό κοινό, και γι' αυτό χρησιμοποιήθηκε ο σταρ του Χόλιγουντ Μπαρτ Λάνκαστερ ως εκφωνητής» .

Όπως αναφέρει ο αρθρογράφος, «η σειρά χαρακτηρίζεται από χονδροειδή διαστρέβλωση της πραγματικότητας, όπως τυπικά συνέβαινε στις σοβιετικές ταινίες προπαγάνδας. Περιέχει ψευδείς ισχυρισμούς, παραλείπει σημαντικά γεγονότα, δημιουργεί λάθος συνειρμούς και δοξάζει τον ‘καλοσυνάτο και σοφό’ Στάλιν, καθώς και το κομμουνιστικό καθεστώς και τον Λεονίντ Μπρέζνιεφ» .

Επισημαίνει πως στη σειρά «προβάλλεται ο ισχυρισμός ότι οι περίπου 4.500 Πολωνοί αξιωματικοί στο Κατίν θάφτηκαν σε μαζικούς τάφους όχι από τους Σοβιετικούς, αλλά από τις γερμανικές δυνάμεις κατοχής» .

Σε άλλο σημείο του δημοσιεύματος τονίζεται ότι δεν αναφέρεται ούτε λέξη του συμφώνου Χίτλερ - Στάλιν, στο οποίο αποφασίστηκε η διαίρεση και κατοχή της Πολωνίας, ούτε για την κατοχή των χωρών της Βαλτικής από τους Σοβιετικούς.

Ο αρθρογράφος θέτει σειρά ερωτημάτων σχετικά με την επιλογή της διεύθυνσης του σταθμού - και μάλιστα όχι οιουδήποτε εμπορικού σταθμού, αλλά του σταθμού της Βουλής των Ελλήνων - να προβάλει τη συγκεκριμένη σειρά. Σημειώνει δε ότι «εάν μια προπαγανδιστική σειρά, η οποία δεν θα μπορούσε να γίνει αποδεκτή από κανένα ενημερωμένο κοινό μίας δυτικής δημοκρατίας, μεταδίδεται στην Ελλάδα από το κανάλι της Βουλής, τότε αυτό δείχνει επίσης ότι το επίπεδο ενημέρωσης του ελληνικού κοινού, το οποίο οι αρμόδιοι του τηλεοπτικού σταθμού της Βουλής υποτίθεται ότι γνωρίζουν, είναι πολύ χαμηλότερο από εκείνη της Δύσης» .

Την επιλογή αυτή συσχετίζει με την «επιθετική στάση ελληνικών ΜΜΕ υπέρ του καθεστώτος του Μιλόσεβιτς», όπως, επίσης και με τη στάση μεγάλου μέρους των ελληνικών ΜΜΕ μετά την τρομοκρατική επίθεση της 11ης Σεπτεμβρίου 2001 στου «δίδυμους πύργους» της Νέας Υόρκης, «που έριχνε λάδι στη φωτιά και δεν άφηνε καμία αμφιβολία για το ποια πλευρά υποστήριζε» .

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ανώνυμος είπε...

Ο τελευταίος πρόεδρος της Ένωσης Σοβιετικών Σοσιαλιστικών Δημοκρατιών (ΕΣΣΔ) Μιχαήλ Γκορμπατσώφ καλεί τον πρόεδρο Ντμίτρι Μεντβέντεφ να τηρήσει την υπόσχεσή του για μία πολιτική φιλελευθεροποίηση και για την αντιμετώπιση της διαφθοράς, προειδοποιώντας ότι, σε αντίθετη περίπτωση, η χώρα οδεύει προς την καταστροφή, με άρθρο του στην εφημερίδα Novaia Gazetta.

Ο «πατέρας» της περεστρόικα και βραβευμένος με Νομπέλ Ειρήνης κάνει έναν ελάχιστα κολακευτικό απολογισμό της τελευταίας δεκαετίας στη Ρωσία, από την ανάληψη της εξουσίας από τον Βλαντιμίρ Πούτιν. «Το 2000 οι προτεραιότητες ήταν πριν από όλα η υπεράσπιση της εδαφικής ακεραιότητας της χώρας και η διακυβέρνησή της...Αυτοί οι στόχοι εκπληρώθηκαν στο σύνολό τους. Αλλά έκτοτε, τα ανεπίλυτα θέματα γίνονται όλο και πιο προφανή», γράφει.

Η χώρα έχει παραμελήσει «τη δημοκρατική διαδικασία», βρέθηκε στο έλεος μιας «διαφθοράς που επεκτείνεται σε όλα τα επίπεδα του δημόσιου τομέα και διαρρηγνύει τον κοινωνικό ιστό», σύμφωνα με τον Μιχαήλ Γκορμπατσώφ.

«Η κατάργηση της εκλογής των κυβερνητών των περιοχών, το πέρασμα στην ψηφοφορία βάσει λίστας, χωρίς κατώτατο όριο συμμετοχής, η αύξηση του ορίου για την είσοδο στο κοινοβούλιο, όλα αυτά σε συνθήκες χειραγώγησης των εκλογών μέσω των μέσων ενημέρωσης», απαριθμεί ο Μιχαήλ Γκορμπατσώφ.

«Εάν δεν ξεπεράσουμε τις αντιδημοκραιτκές τάσεις, όλες οι κατακτήσεις των περασμένων ετών απειλούνται. Οχι μόνο η δημοκρατική διαδικασία, αλλά επίσης η περίφημη σταθερότητα» που έχει εξασφαλισθεί από το 2000, προειδοποιεί.

Οι υποσχέσεις του προέδρου Μεντβέντεφ για φιλελευθεροποίηση και καταπολέμηση της διαφθοράς «γέμισαν ελπίδες όσους ανησυχούν για το μέλλον της Ρωσίας», όμως τα μέτρα που ελήφθησαν «είναι ανεπαρκή και ακατάλληλα».

«Ο πρόεδρος οφείλει να δώσει στη χώρα νέα ημερήσια διάταξη...χρειάζεται δημοκρατικός ανταγωνισμός, ενεργή κοινωνία των πολιτών, πραγματικός έλεγχος της κοινωνίας επί των κρατικών υποθέσεων», γράφει ο Μιχαήλ Γκορμπατσώφ.

«Η χώρα βυθίζεται στο έγκλημα»

Ο πρόεδρος του Συνταγματικού Δικαστηρίου της Ρωσίας Βαλέρι Ζόρκιν κατήγγειλε σήμερα την εξάπλωση της εγκληματικότητας που φθάνει μέχρι τους θεσμούς εξουσίας και υπονομεύει τα θεμέλια του κράτους, σε άρθρο του που δημοσιεύεται στην Rossiiskaia Gazetta."Αυτό που σήμερα ανησυχεί περισσότερο τους ιθύνοντες και τους κοινούς πολίτες είναι η αυξανόμενη διάβρωση της ρωσικής κοινωνίας από την εγκληματικότητα", γράφει ο Βαλέρι Ζόρκιν κάνοντας την εκτίμηση ότι η συμμαχία της εξουσίας με την εγκληματικότητα, που απεικονίσθηκε στα πρόσφατα γεγονότα της Κουστσέφσκαγια, στη νότια Ρωσία, δεν είναι μεμονωμένο γεγονός.

Η σφαγή τον Νοέμβριο δώδεκα ανθρώπων στην Κουστσέφσκαγια αποκάλυψε ότι μία εγκληματική συμμορία τρομοκρατούσε επί χρόνια αυτήν τη μικρή πολιτεία με την κάλυψη των αρχών και της αστυνομίας."Αντίστοιχα γεγονότα έχουν συμβεί και αλλού", γράφει ο Βαλέρι Ζόρκιν αναφέροντας το Νοβοσιμπίρσκ, στη Σιβηρία, το Ενγκελς, στον Βόλγα, το Γκους-Χρουστσάλνι στην κεντρική Ρωσία.

"Η εγκληματικότητα υπονομεύει τις βάσεις του εύθραυστου δικαιϊκού μας συστήματος, της κοινωνικής, πολιτικής και οικονομικής μας ζωής", επισημαίνει."Δεν έχουμε το δικαίωμα να αφήσουμε το κράτος μας να διαβρωθεί από την εγκληματικότητα. Στην περίπτωση αυτή, τα όνειρά μας για μία δημοκραιτκή κοινωνία και για ένα κράτος δικαίου θα θαφτούν...Σε μία τέτοια κοινωνία θα υπάρχουν θηρία, κυρίαρχοι της εγκληματικής ζούγκλας και 'υπάνθρωποι' που θα έχουν συνειδητοποιήσει ότι βρίσκονται στο έλεος των θηρίων".

"Θα έχουμε από τη μία πλευρά την επίθεση και την περιφρόνηση προς τους 'αποτυχημένους'... και από την άλλη πλευρά τον τρόμο και την οργή των εξαθλιωμένων, οι οποίοι, απελπισμένοι, ονειρεύονται μία δικτατορία και καθόλου μία δημοκρατία", καταλήγει.

Ανώνυμος είπε...

Re belomore, exeis valei proto-proto ena link "macedonian civilisation" pou odigei se kapoia "grapta" toy Vasil Ilyov kai theleis na se pairnoune sta sovara?
Ksereis ti ypostirizei aytos o karagiozis?
Mallon nai, mia pou ton evales sti koryfi!

Ara, i pisteveis oti oi makedones eimaste xazoi san tous ellines pou vlepoun liakopoulo, i eisai esy o xazos... ti na pei aneis!

belo more είπε...

Ανώνυμε 12:34, ζούμε σε ελεύθερη και δημοκρατική χώρα: εάν θέλεις διαβάζεις το site Ilyov, και εάν δεν θέλεις δεν το διαβάζεις. Δεν καταλαβαίνω όμως πως πιστεύεις ότι όλοι μας θα πρέπει να γεμίζουμε το μυαλό μας με διάφορες «μπούρδες» των πολλών τάχα δήθεν ιστορικών που είναι ΣΙΓΟΥΡΟΙ για την ελληνικότητα της Μακεδονίας απο καταβολής κόσμου και μέχρι σήμερα!

Ανώνυμος είπε...

Pou egrapsa oti pistevo "ότι όλοι μας θα πρέπει να γεμίζουμε το μυαλό μας με διάφορες «μπούρδες» των πολλών τάχα δήθεν ιστορικών που είναι ΣΙΓΟΥΡΟΙ για την ελληνικότητα της Μακεδονίας..."???
Antitheta, sygkrina tous xazous pou vlepoun liakopoulous kai loipa me tous xazous pou diavazoun Iliov. Den diaferoun se tipota oi dyo katigories xazwn.
Ektos ki an nomizeis pos oi dikoi mas xazoi einai kalyteroi apo tous ellines xazous.
Ainte ainte...

Ανώνυμος είπε...

Hμερομηνία : 12-12-10

Το πολιτικό κόστος και η Δημοκρατία
Του Πασχου Mανδραβελη

Στην Ελλάδα η μόνη βιομηχανία που ανθεί είναι αυτή της μεταφοράς ευθυνών. Για κάθε πρόβλημα ποτέ δεν συζητείται μια λύση· πάντα αναζητείται ένας υπεύθυνος. Σπανίζει η αυτοκριτική και περισσεύει η κριτική. Κυρίως προς αόρατες δομές. Παλιότερα για όλα έφταιγαν οι «ξένες δυνάμεις» που μετά μετονομάστηκαν σε «ιμπεριαλισμό» και στις νεότερες εποχές πάντα έφταιγε το «σύστημα» που μετά συγκεκριμενοποιήθηκε στο «πολιτικό σύστημα».

Με το ελληνικό πολιτικό σύστημα δυστυχώς ισχύει η παροιμία «βρήκαμε παπά, να θάψουμε πέντε έξι» ευθύνες κοινωνικών φορέων ή ατόμων. Πάνω, δηλαδή, στις πραγματικές ευθύνες των πολιτικών φορτώνονται λάθη και παραλείψεις μιας ολόκληρης κοινωνίας ή υποσυστημάτων αυτής. Δεν θα αναφερθούμε στις πρώτες· έχουν γραφτεί τόσα πολλά για τη διαφθορά, τη διαπλοκή, το προνόμιο ασυλίας απέναντι στον νόμο που έχουν βουλευτές και υπουργοί, την προχειρότητα στην παραγωγή νομοθετικού έργου κ. λπ., που είναι κοινός τόπος και σπατάλη χώρου η εκ νέου ανάλυσή τους. Καλό όμως είναι να διακρίνουμε τις πραγματικές παθογένειες του πολιτικού συστήματος (ώστε να απαιτήσουμε τη θεραπεία τους), από τις μεταβιβασθείσες ευθύνες που πρέπει εμείς να διορθώσουμε. Και αυτό διότι η δημιουργία αποδιοπομπαίων συστημάτων μπορεί να είναι ψυχοθεραπευτική, αλλά δεν λύνει προβλήματα. Αντιθέτως· συσκοτίζοντάς τα, τα διαιωνίζει.

Ανώνυμος είπε...

Ο ρόλος των ΜΜΕ

Μία από αυτές τις ευθύνες είναι της ενημέρωσης. Ακούγεται συχνά πυκνά ότι «το κράτος δεν ενημέρωσε» ή ότι οι αγρότες κατασπατάλησαν τις επιδοτήσεις διότι ήταν «ανενημέρωτοι» (ότι π. χ. πρέπει να επενδύσουν τα κοινοτικά χρήματα και όχι να τα κάνουν κατανάλωση). Εδώ, όμως, υπάρχει ένα σκοτεινό σημείο το οποίο μπορεί να γίνει επικίνδυνο. Το κράτος δεν ενημερώνει, ανακοινώνει. Η ενημέρωση δεν πρέπει να είναι κρατική υπόθεση (μπορεί να έχει σοβαρές παρενέργειες), αφορά τον κλάδο των ΜΜΕ, αλλά και εκείνους που πρέπει να ενημερωθούν. Αν θέλαμε να σαρκάσουμε, θα λέγαμε ότι το κράτος το παράκανε με την υποβοήθηση της ενημέρωσης. Σκόρπισε αφειδώς λεφτά, ενισχύοντας τις επιχειρήσεις ΜΜΕ και διαφημίζοντας την πραμάτεια του. Ομως η ενημέρωση δεν είναι μια παθητική διαδικασία. Ζούμε σε μια χώρα που έχει τους περισσότερους τίτλους εφημερίδων, χιλιάδες ειδικά έντυπα και την χαμηλότερη αναγνωσιμότητα στον δυτικό κόσμο. Οσο κακές κι αν είναι οι εφημερίδες, για να ενημερωθεί κάποιος πρέπει να τις ανοίγει. Η ενημέρωση δεν είναι σαν την επιφοίτηση. Είναι ενεργητική διαδικασία. Δεν υπάρχει κράτος που να διαβάζει εφημερίδες για λογαριασμό των πολιτών του.

Μεταθέτοντας όμως στο πολιτικό σύστημα την ευθύνη της ενημέρωσης των πολιτών έχουμε πολλές παρενέργειες. Η εμφανής είναι η σπατάλη χρημάτων. Η κρατική διαφήμιση (προς «ενημέρωση του λαού») έρρεε κατά δεκάδες εκατομμύρια. Κάποτε η κρατική «Ολυμπιακή» ήταν υποχρεωμένη να μεταφέρει δωρεάν τις εφημερίδες σε κάθε γωνιά της χώρας. Τώρα όλες οι επιχειρήσεις -και δι’ αυτών οι καταναλωτές- είναι υποχρεωμένες να χρηματοδοτούν τις εφημερίδες με την αναγκαστική δημοσίευση ισολογισμών και ανακοινώσεων. Η αφανής παρενέργεια ήταν η συσκότιση της πραγματικής ευθύνης που έχει μια πολιτεία, δηλαδή της ανακοίνωσης των αποφάσεών της. Απορροφημένοι από το αίτημα να κάνει το κράτος αυτό που είναι υποχρέωση των πολιτών, δηλαδή να ενημερώνονται, δεν συζητούσαμε για το γεγονός ότι το κράτος έθετε τεχνητούς φραγμούς στην πρόσβαση των πολιτών στις ανακοινώσεις του. Μέχρι πριν από μερικούς μήνες για να διαβάσει κάποιος τους νόμους του κράτους έπρεπε να πληρώνει συνδρομή στο Εθνικό Τυπογραφείο. Ετσι, από τη μια μεριά το κράτος σπαταλούσε εκατοντάδες εκατομμύρια για να διαφημίσει τους νόμους του και από την άλλη απέτρεπε τους πολίτες να τους δουν και να τους διαβάσουν. Ζητώντας από το πολιτικό σύστημα να πράξει το ανέφικτο, του επιτρέπαμε να μην εκπληρώνει τις στοιχειώδεις υποχρεώσεις του.

belo more είπε...

Ανώνυμε 10:34, και ποιοι είναι οι έξυπνοι; Εσύ;

Ανώνυμος είπε...

Otan mou apantiseis pou akrivos egrapsa "ότι όλοι μας θα πρέπει να γεμίζουμε το μυαλό μας με διάφορες «μπούρδες» των πολλών τάχα δήθεν ιστορικών που είναι ΣΙΓΟΥΡΟΙ για την ελληνικότητα της Μακεδονίας..." kai an theoreis ton Iliov kalytero apo tous liakopoulous, tha sou po poioi einai oi eksypnoi.
Giati apofeygeis na apantiseis?

belo more είπε...

Ανώνυμε 1:09, «δηλώσεις» δεν είμαι υποχρεωμένος να κάνω σε κανέναν, γιατί και πως υπάρχει το κάθε link σε αυτό το blog! Εάν δε σου αρέσει, μην το διαβάζεις! Το ίδιο κάνω και εγώ με τον Λιακοπουλο: δεν τον ακούω, ούτε τον διαβάζω, αλλά δεν έχω την απαίτηση απο το κανάλι της τηλεόρασης που τον φιλοξενεί η απο τον εκδοτικό οίκο που κυκλοφορεί τα βιβλία του, να μου πει κατά πόσο συμφωνεί μαζί του και αν τον θεωρεί καραγκιόζη η όχι.

Ενας είπε...

Φιλαράκο, το κανάλι που "φιλοξενεί" τον Λιακόπουλο, η ο εκδοτικός οίκος που βγάζει τα βιβλία του, είναι επιχειρήσεις με σκοπό το κέρδος.
Εσύ κερδίζεις κάτι απ' αυτόν τον Ιλιοφ?

*εκτός από τα χάχανα όσων διβάζουν τα βαθυστόχαστα άρθρα του τύπου "As we have shown, one of the greatest achievements of the macedonian civilisation is the discovery of the alphabet"(το 7000 προ χριστού έτσι?) Γουάου λέμε και ξανάμανα Γουάου! Μήπως παρακάτω λέει πως οι Μακεδόνες έχτισαν τις πυραμίδες (και τις αιγυπτιακές, και των Μάγια...)
Χα-χα

Ανώνυμος είπε...

Να ρε παιδια ποιος ειναι ο Vasil Ilyov, θαυμαστε τον μεγαλο αποκρυπτογραφο που εγραψε το μνημειωδες εργο "Macedonian Civilization" που συνταραξε την Παγκοσμια Ακαδιμαικη Κοινοτητα


Vasil Ilyov: Οι Έλληνες Δανείστηκαν Τις Λέξεις ‘ΚΟΣΜΟΣ’ και ‘ΙΣΤΟΡΙΑ’ Από Εμάς

Ιλίοφ, Βασίλ Ηλίοφ. Αυτός ο σπουδαίος απόγονος λέει τα εξής στην ιστοσελίδα του.
« Ο μακεδονικός λαός και η μακεδονική επιστήμη που συνιστούν το μακεδονικό πολιτισμό, εκτός από το παλαιότερο φωνητικό αλφάβητο και πολλών άλλων επιτευγμάτων έχουν προσφέρει στην ανθρωπότητα δύο θεμελιώδεις έννοιες: Κόσμος και Ιστορία..
Δηλαδή, αυτές τις λέξεις οι Έλληνες τις δανείστηκαν από τους Μακεδόνες, τις χρησιμοποίησαν και τις χρησιμοποιούν, υποστηρίζουν μάλιστα πως είναι από τη γλωσσική παραγωγή τους, χωρίς όμως να μπορούν να δώσουν μια επαρκή ετυμολογική ερμηνεία.(σ.σ.οι Έλληνες, δηλαδή, δεν μπορούν να δώσουν…)
Στην πραγματικότητα, όμως, τι είναι οι έννοιες ΚΟΣΜΟΣ και η ΙΣΤΟΡΙΑ, ποια είναι η ουσιαστική σημασία τους;»
δεν διστάζει να μας κατατοπίσει,επιτέλους (!) τι στο διάολο σημαίνει η λέξη ΚΟΣΜΟΣ. Ας τον ακούσουμε για να μάθουμε τι θα πει η λέξη που χρησιμοποιούμε και δεν έχει καμιά σχέση με το ’κόσμημα’, το ρήμα ’κοσμέω-ώ’ που θα πει ‘θέτω σε αρμονία’ κλπ.

«Η βάση του ουσιαστικού ‘Κόσμος’, στην αρχαία μακεδονική γλώσσα (μπα, υπήρχε και τέτοια;) διαμορφώνεται από το επίθετο ΚΟΣ που θα πει ‘περιστρεφόμενος’ και το ουσιαστικό ΜΟS που είναι η γέφυρα. Δηλαδή ΚΟΣΜΟΣ είναι μια ‘περιστρεφόμενη γέφυρα’.»
Κουφαθήκατε;
Όχι, ακόμη; Καλά!
Συνεχίζει ο Ηλίθοφ:
« Γι’ αυτό οι αρχαίοι Μακεδόνες αστρονόμοι (βρε, πες και ένα όνομα!) με το όνομα αυτό (κόσμος) ονόμασαν ένα άθροισμα, ένα σύνολο, αστέρων στο γαλαξία καθώς έβλεπαν από τη γη να περιτυλίγεται σαν μια κεκλιμένη γέφυρα ή μπορεί με το όνομα αυτό να αποκαλούσαν την τέταρτη διάσταση του γαλαξία ή του κοσμικού διαστήματος μας. Ακριβώς, δηλαδή, όπως οι σύγχρονοι αστρονόμοι ονόμασαν τα σφαιροειδή σμήνη του σπειροειδούς γαλαξία NGC 4594, ως ‘σομπρέρο’ γαλαξιών M1O4, επειδή τα σφαιροειδή σμήνη έμοιαζαν με το ισπανικό ή λατινοαμερικάνικο σομπρέρο.»
Αυτά λοιπόν θα πει η λέξη ΚΟΣΜΟΣ, μια γέφυρα που γυρίζει. Τώρα ερχόμαστε στη λέξη ΙΣΤΟΡΙΑ.


“ Η ρίζα της λέξης ΙΣΤΟΡΙΑ βρίσκεται στο αρχαίο μακεδονικό ουσιαστικό ‘TR’, που είναι η παλαιότερη μορφή του ονόματος του Θεού της Καταιγίδας. Με την εμφάνιση των πρώτων καινοτομιών στην προϊστορία ή καλύτερα με την έναρξη λειτουργίας ενός βασικού υγιούς νόμου, που είναι ο νόμος του ανοίγματος των συλλαβών παρήχθησαν οι παρακάτω μορφές:
" TOR" , " TOOR" , " TUR" , " TUUR" , " TAR" , " TARA" κ.λπ. από το ουσιαστικό " TOR" το ατελές ρήμα ήταν διαμορφωμένο σε " TORI" και από αυτό με τη βοήθεια των προθεμάτων " S" και " IS" προήλθε το ρήμα " STORI" ή " ISTORI" και διαμορφώθηκε έτσι, σύμφωνα πάντα με τις πράξεις των προγόνων μας., σε ΙΣΤΟΡΙ.»

Γιατί η ‘ΙΣΤΟΡΙΑ’, δεν είναι ελληνική λέξη

«Το 5ο αιώνα π.Χ. ο Ίωνας Ηρόδοτος (σ.σ στο κείμενο του Ηλίθοφ: “ Herodot ή το Irodot”) δημοσίευσε τις γραφές του έχοντας τίτλο το ουσιαστικό ‘ΙΣΤΟΡΙΑ’ και με τη δημοσίευση αυτή θεωρείται πως απέδωσε τα θεμέλια της επιστήμης που αποκαλείται ΙΣΤΟΡΙΑ, αν και υπάρχουν πολύ παλαιότερες δικές του ιστορίες. Εάν οι Έλληνες επιθυμούσαν να δημοσιεύσουν κάτι για το παρελθόν των προγόνων τους θα έπρεπε να παραγάγουν ένα δικό τους ουσιαστικό κατάλληλο με το ρήμα τους "KANO" (ka¢nw) > " EKANA" (ekanan) και θα ονόμαζαν τα γεγονότα των προγόνων τους με το ουσιαστικό ‘ΕΚΑΝΑΝ’»

Αυτά μας λέει ο σκοπιανός ‘ετυμολόγος’ Vasil Ilyov, ο οποίος είναι και μεγάλος ...αποκρυπτογράφος. Έχει μεταφράσει επιγραφές που βρέθηκαν σε σπήλαια χρονολογίας 8 και 10 χιλιάδων ετών π.Χ. καθώς και την επιγραφή του Δισπηλιού της Καστοριάς. Τάκα-τάκα τη μετέφρασε αφού ήταν πολύ γνωστή του γλώσσα. Ήταν στην ….’πρωτο– παλαιο-σκοπιανή’ των πέντε-δέκα χιλιάδων χρόνων προ Χριστού.


http://www.inews.gr/62/Vasil-Ilyov-oi-ellines-daneistikan-tis-lexeis-kosmos-kai-istoria-apo-emas.htm

belo more είπε...

Μια περίεργη γραφή, που ολοένα και περισσότερο φαίνεται πως αποτυπώνει τη γλώσσα της εποχής του 5500 π.Χ., σχέσεις απόλυτου σεβασμού με το περιβάλλον, ταφικές συνήθειες που ξενίζουν για τα σημερινά δεδομένα, αλλά και καλλιτεχνικές ανησυχίες. Αυτός ήταν ο καμβάς της καθημερινότητας των ανθρώπων της νεολιθικής ζωής στον λιμναίο οικισμό στο Δισπηλιό της Καστοριάς, που χάρη στην πανεπιστημιακή ανασκαφή του ΑΠΘ αποκαλύπτεται κάθε χρόνο και περισσότερο.

http://www.makthes.gr/news/arts/48426/

Μήπως οι Έλληνες αρχαιολόγοι δεν μπορούν να «διαβάσουν» την ξύλινη πινακίδα γιατί προσπαθούν να την διαβάσουν στα ελληνικά; Απλά, μια απορία έχω.

Ανώνυμος είπε...

belomore έγραψε: "Μήπως οι Έλληνες αρχαιολόγοι δεν μπορούν να «διαβάσουν» την ξύλινη πινακίδα γιατί προσπαθούν να την διαβάσουν στα ελληνικά; Απλά, μια απορία έχω."
...Ενώ ο Ιλιόφ θα τη διαβάσει με κλειστά μάτια γιατί είναι γραμμένη στα "μακεδονικά" έτσι;

Αντε γεια, μπελομόρε! χαιρετίσματα στον ψυχίατρο!...

Ανώνυμος είπε...

...Macedonia is among Europe's poorest and most unstable states, facing deeply rooted political disputes with most neighbors and an insurrection in 2001 that originated in its large ethnic Albanian minority....

Macedonia dispute has an Asian flavor
By Matthew Brunwasser
Published: Wednesday, October 1, 2008
NY Times


Πριν γνωρίσω τους φανατικους νοτιοσλαβους της πγδμ που ματαια προσπαθουν να πεισουν για την καταγωγη της γλώσσας τους, νόμιζα ότι ο λιακοπουλος ειναι ο πιο καραγκιοζης των μμε. Λοιπόν, ο "κοσμος" εκ του κοσμέω κοσμω, θα πει κόσμημα-στολίδι. Εκφραζει την αποψη των προσωκρατικών για το συμπαν και την αρμονία που το διέπει (φυσικά εσεις εξαιρεισθε). "The word derives from Greek cosmos Κόσμος (the Universe) and polis Πόλις (city)." wikipedia
Ιστορία εκ του οίδα, όπως γνωρίζουν ακομα και παιδακια του γυμνασίου και όπως αναγραφουν όλα τα μεγαλα και γνωστα ετυμολογικα λεξικά (φυσικά όχι τα δικα σας). Ενας αμόρφωτος είναι επικίνδυνος, αλλά ενας αμόρφωτος που προσπαθει να κανει τον εξυπνο και διατηρει δικο του blog είναι διπλά επικίνδυνος, αφού ο καθενας μπορει να ελθει σε επαφη με την ακαλλιεργεια του και να μαθει λάθος πραγματα. Να μου πεις ότι η οχρανα ειναι δική σας λέξη να συμφωνήσω. Αν και δεν θα δημοσιευθει αυτό το σχόλιο όπως και χιλιάδες άλλα που αναφερονται στη βρωμικη ιστορία σας, στην οχρανα, το ΒΜΡΟ, το κομμουνιστικο, υποστηριζομανο από τον σταλιν ΝΟΦ κλπ.

Αρχαιολογικoi χωροι όπως η Βεργίνα θα πρεπει να εχουν ελευθερη εισοδο σε αδαείς και αμόρφωτους ανθρωπους -μεσης ηληκίας συνηθως- ώστε ν αποκτησουν καποιες βασικες γνωσεις.

Ανώνυμος είπε...

Kyrie, It is Zeus' anathema on our epoch and the
heresy of our economic method and policies that we
should agonize the Skylla of nomismatic plethora and
the Charybdis of economic anaemia.
It is not my idiosyncracy to be ironic or sarcastic
but my diagnosis would be that politicians are rather
cryptoplethorists. Although they emphatically
stigmatize nomismatic plethora, they energize it
through their tactics and practices. Our policies
should be based more on economic and less on political
criteria. Our gnomon has to be a metron between
economic strategic and philanthropic scopes.
In an epoch characterized by monopolies, oligopolies,
monopolistic antagonism and polymorphous
inelasticities, our policies have to be more
orthological, but this should not be metamorphosed
into plethorophobia, which is endemic among academic
economists.
Nomismatic symmetry should not antagonize economic
acme. A greater harmonization between the practices of
the economic and nomismatic archons is basic...
I apologize for having tyranized you with my Hellenic
phraseology. In my epilogue I emphasize my eulogy to
the philoxenous aytochtons of this cosmopolitan
metropolis and my encomium to you Kyrie, the
stenographers.

Οι πραγματικά έξυπνοι και καλλιεργημένοι άνθρωποι έχουν το προσόν να λένε αυτό που θέλουν με νηφαλιοτητα κι όχι κραυγαζοντας σε κάθε ευκαιρία το οξυμορο "Οποιος εχει διαφορετικη γνωμη απο μενα ειναι φασιστας κι εθνικιστης", κατι που γινεται καραμελα καθε φορα που τα επιχειρηματα σας καταρρεουν.

Ανώνυμος είπε...

Ο Vasil Ilyov έχει τη θεωρία του. Εσείς μπελομορσκα τι νομίζετε για αυτά που γράφει;

belo more είπε...

http://www.veneti.info/index.php?option=com_content&view=article&id=290&Itemid=58

belo more είπε...

Ανώνυμε 12:24, εγώ πιστεύω ότι όλο το θέμα (δεν τα λέει μόνο ο Ilyov, απλά τα ερμηνεύει όπως νομίζει ο ίδιος) θέλει ακόμα πολύ μελέτη, σε συνεργασία με όλους τους επιστήμονες αρχαιολόγους απο όλες τις χώρες όπου βρίσκονται παρόμοια ευρήματα και όχι να λέμε ότι «διαλύθηκαν» η επειδή δεν «κολλούν» με την δική μας θεωρεία (την εθνική!), απλά να τα κρύβουμε.

Ξενύχτης είπε...

Αφιερωμένο:

Άσ’ τον τρελό στην τρέλα του
και μη τον συνεφέρεις
Τι κρύβει μέσα το μυαλό
ενός τρελού δεν ξέρεις

Μπορεί να βρει στην τρέλα του
αυτά που ’χει ποθήσει
και που δεν αξιώθηκε
να δει και ν’ αποκτήσει

Βρε άσ’ τον τρελό στην τρέλα του
άσ’ τονε στο όνειρό του
Τον κόσμο αυτό σιχάθηκε
κι έφτιαξε ένα δικό του

========================

Καλές γιορτές σε όλους!!!

Ανώνυμος είπε...

Εν θεσσαλονίκη - 9 Δεκεμβρίου 2010

Η μέρα αυτή είναι αφιερωμένη στους υπερασπιστές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, οι οποίοι ενεργούν κατά των διακρίσεων συχνά με μεγάλο προσωπικό κίνδυνο και κόστος τόσο για τους ίδιους όσο και για τις οικογένειες τους. Μιλούν για τις καταχρήσεις, τις παραβιάσεις, τις διακρίσεις και τους αποκλεισμούς. Παλεύουν για τη δικαιοσύνη, την αξιοπρέπεια και την ισοπολιτεία όλων των ανθρώπων ανεξαρτήτου εθνικής καταγωγής, θρησκεύματος και σεξουαλικού προσδιορισμού. Είναι όλοι αυτοί που τονίζουν ότι πρωταρχική ευθύνη κάθε κυβέρνησης είναι να ενεργοποιήσουν και να προστατεύσουν το ρόλο τους αλλά και ταυτόχρονα ότι κάθε κυβέρνηση θα πρέπει να είναι ο κυριότερος υπερασπιστής των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.


Σε μια δημοκρατική χώρα όπως θέλει να λέει ότι είναι η χώρα μας καθημερινά καταπατώνται τα ανθρώπινα δικαιώματα στο όνομα «ενός έθνους, ενός κράτους και μιας θρησκείας».


Χιλιάδες εθνικά Ελληνες Μακεδόνες ζουνε καθημερινά με την τρομοκράτηση τους απο τους δήθεν Μακεδονες και τον δήθεν Μακεδονικό εθνικισμό αλλά και τη δήθεν μακεδονική γλωσσα. Η απάντηση προς όλους αυτούς τους ανιστόρητους είναι μια !!! Η Ελληνικότητα της Μακεδονίας είναι δεδομένη αληθινή και ιστορικά και πραγματικά.

Οι ιστορίες καταπάτησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων δεν σταματούν στους πολιτικούς πρόσφυγες, σχεδόν όλοι οι υπερασπιστές των δηθεν Μακεδόνων κατηγορούνται σήμερα ως πράκτορες, ως ανθέλληνες, ως προδότες του έθνους και γενικά «ορισμένοι κύκλοι» του κράτους και του παρακράτους προσπαθούν να τους θέσουν στο περιθώριο. Βέβαια ότι και αν προσπαθούν να κάνουν η αλήθεια δεν κρύβεται, ούτε οι φραγμοί που θέτουν με άμεσο ή με έμμεσο τρόπο μπορεί να αλλάξει τους ανθρώπους που αισθάνονται εθνικά Μακεδόνες.


Ελπίζουμε αυτή η Ημέρα να εμπνεύσει μια νέα γενιά υπερασπιστών όχι μόνο για τα δίκαια δικαιώματα των εθνικά Ελλήνων Μακεδόνων αλλά για την Ελληνική μειονότητα της Αλβανία , Τουρκίας . Καλούμε όλους τους δημοκράτες να αναλάβουν δράση για τον τερματισμό των διακρίσεων σε όλες τις μορφές και οπουδήποτε αυτές εκδηλώνονται.


Μιλήστε!
Σταματήστε τις διακρίσεις.


Το Γραφείο Τύπου της
Ε.Μ.Θ. – Ο ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ