Voden Makedonsko Radio

5 Μαΐ 2011

ΝΟΒΑ ΖΟΡΑ ΜΑΙΟΥ 2011

Σχετικά με την επίσκεψη του Αυστραλού βουλευτή Luke Simpskins πρέπει να πούμε ότι εκτός από τους «εθνικά» Μακεδόνες, είχε προταθεί συνάντηση μαζί του και σε Μακεδόνες (σκέτο) από Θεσσαλονίκη και Έδεσσα (υπάρχει σχετική αλληλογραφία μέσω e-mails), αλλά για κάποιο «μυστήριο» λόγο αυτή δεν πραγματοποιήθηκε, χωρίς να υπάρχει κάποια αιτιολόγηση η πληροφόρηση για την ματαίωση της. Οι «εθνικά» Μακεδόνες που λειτούργησαν πάλι ως μοναδικοί εκπρόσωποι ολόκληρης της μακεδονικής κοινότητας στην Ελλάδα, δεν γνωρίζουν τίποτα για την ΜΗ πραγματοποίηση της συνάντησης με τους εκτός Φλώρινας Μακεδόνες (σκέτο);

Περισσότερα εδώ

31 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ο Μίκης Θεοδωράκης «λογοκρίνεται» από την αυστριακή Βουλή

Έκπληξη και πολλά ερωτηματικά προκαλεί η απόφαση της προέδρου της αυστριακής Βουλής, Μπάρμπαρα Πράμερ, να ματαιώσει την προγραμματισμένη για σήμερα παρουσίαση του μνημειώδους έργου "Μαουτχάουζεν" του κορυφαίου Έλληνα συνθέτη και διεθνώς γνωστού αγωνιστή της Ελευθερίας και της Δημοκρατίας, Μίκη Θεοδωράκη, στη σημερινή τελετή μνήμης των θυμάτων του Ναζισμού στην αυστριακή Εθνοσυνέλευση, με την ευκαιρία της 66ης επετείου της απελευθέρωσης του πρώην ναζιστικού στρατοπέδου συγκέντρωσης Μαουτχάουζεν.

Όπως μετέδωσε το μεσημέρι η δημόσια Αυστριακή Ραδιοφωνία (και νωρίτερα το Αυστριακό Πρακτορείο Ειδήσεων ΑΡΑ), αναφερόμενη στην τελετή μνήμης, την απόφασή της αυτή, αλλαγής του προγράμματος με ματαίωση της παρουσίασης του "Μαουτχάουζεν" και αντικατάσταση με άλλα μουσικά έργα, η πρόεδρος της αυστριακής Βουλής αιτιολόγησε επικαλούμενη τις "επανειλημμένες αντισημιτικές δηλώσεις του Μίκη Θεοδωράκη τα προηγούμενα χρόνια, με τις οποίες ο ίδιος άφησε άσχημες εντυπώσεις".
-------------------------------------------------------
επιτέλους ας ξεσκεπασθεί ο υπερεθνικισμός , ο αντισημιτισμός και επακόλουθα ο αντιμακεδονισμός του ΚΡΑΤΙΚΟΥ συνθέτη και πανταχού παρόντα Μίκη Θεοδωράκη..

Ανώνυμος είπε...

ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΣΥΜΦΩΝΙΩΝ ΤΟΥ ΕΛΣΙΝΚΙ (ΕΠΣΕ)

Τ.Θ. 60820, 15304 Γλυκά Νερά, Tηλ. 2103472259 Fax: 2106018760
email: office@greekhelsinki.gr
ιστοσελίδα: http://cm.greekhelsinki.gr/

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

25 Απριλίου 2011

Έφυγε ο Max van der Stoel υποστηρικτής δημοκρατίας και μειονοτήτων και στην Ελλάδα

Το Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του Ελσίνκι (ΕΠΣΕ) εκφράζει τη λύπη του για το θάνατο του Max van der Stoel στις 23 Απριλίου 2011. Υπήρξε σταθερά υποστηρικτής της δημοκρατίας, των ανθρώπινων δικαιωμάτων και των δικαιωμάτων ων μειονοτήτων σε όλο τον κόσμο περιλαμβανόμενης και της Ελλάδας. Στη συνέχεια αναδημοσιεύουμε δυστυχώς πλήρως επίκαιρο σήμερα κείμενό του για τις μειονότητες στην Ελλάδα. Το κείμενο δημοσιεύτηκε στις 23 Αυγούστου 1999 όταν ο Max van der Stoel ήταν Αρμοστής του ΟΑΣΕ για τις Εθνικές Μειονότητες. Αναδημοσιεύουμε επίσης δηλώσεις των μειονοτικών τούρκων βουλευτών και του μειονοτικού μακεδονικού κόμματος μετά τη συνάντησή τους με το Max van der Stoel στις 8 Οκτωβρίου 1999, στις οποίες επαναλάμβαναν τη θέση τους κατά της αυτονομίας ή της απόσχισης.


ΟΑΣΕ

Οργανισμός για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη
Ύπατος Αρμοστής για τις Εθνικές Μειονότητες

Τις τελευταίες εβδομάδες από διάφορες πλευρές μου ζήτησαν να εκφράσω την γνώμη μου για την συζήτηση που γίνεται στην Ελλάδα σχετικά με το θέμα των εθνικών μειονοτήτων. Αναφορικά θα ήθελα να πω τα εξής.

Στις 28 Ιουνίου 1990 η τότε Κυβέρνηση της Ελλάδας υπό τον κύριο Κωνσταντίνο Μητσοτάκη, μαζί με τις κυβερνήσεις των άλλων κρατών που συμμετείχαν στον ΟΑΣΕ (τότε ΔΑΣΕ) συμφώνησαν στο Κείμενο της Συνάντησης της Κοπεγχάγης της Συνδιάσκεψης της Ανθρώπινης Διάστασης του ΟΑΣΕ. Το κείμενο της Κοπεγχάγης δεσμεύει τις κυβερνήσεις μεταξύ άλλων να παρέχουν στα άτομα που ανήκουν σε εθνικές μειονότητες, το δικαίωμα να εκφράσουν, διατηρούν και αναπτύξουν ελεύθερα την εθνοτική, πολιτιστική, γλωσσική και θρησκευτική τους ταυτότητα, τόσο ατομικά όσο και μαζί με άλλα μέλη της ομάδας τους και να διατηρούν και να αναπτύσσουν τον πολιτισμό τους σε όλες τις πτυχές του, να διακηρύσσουν και να ασκήσουν την θρησκεία τους και να ιδρύσουν και να διατηρούν οργανώσεις ή ενώσεις.

Η συζήτηση των τελευταίων εβδομάδων στην Ελλάδα, πάνω στο θέμα των εθνικών μειονοτήτων, μου δίνει την εντύπωση ότι υπάρχει κάποια σύγχυση ως προς τις δεσμεύσεις που ενέχει το Κείμενο της Κοπεγχάγης. Μερικά σχόλια δημιουργούν την εντύπωση ότι η αναγνώριση, στο Κείμενο της Κοπεγχάγης, του δικαιώματος των ατόμων που ανήκουν σε εθνικές μειονότητες να εκφράσουν, διατηρούν και αναπτύξουν ελεύθερα την εθνοτική, πολιτιστική, γλωσσολογική και θρησκευτική τους ταυτότητα ισούται με αναγνώριση του δικαιώματος της αυτοδιάθεσης των ατόμων που ανήκουν σε εθνικές μειονότητες. Όμως, στην πραγματικότητα αυτές είναι δύο τελείως διαφορετικές έννοιες. Το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης συσχετίζεται με το καθεστώς του εδάφους. Σχετικά, η παράγραφος 38 του Κειμένου της Κοπεγχάγης αποσαφηνίζει ότι καμία από τις δεσμεύσεις που αναφέρονται στο Κείμενο της Κοπεγχάγης δεν μπορεί να ερμηνευθεί ως υπαινιγμός οποιουδήποτε δικαιώματος εμπλοκής σε οποιαδήποτε δραστηριότητα ή οποιαδήποτε ενέργεια που να αντιτίθεται με την αρχή της εδαφικής ακεραιότητας των Κρατών. Αυτό σημαίνει π.χ. ότι ένα Κράτος με έναν πληθυσμό με επικρατέστερη μια εθνότητα ίδια με μια εθνοτική μειονότητα σ’ ένα άλλο Κράτος, ποτέ δεν θα μπορέσει να επικαλεστεί τις δεσμεύσεις του Κειμένου της Κοπεγχάγης ως δικαιολογία για εδαφικές απαιτήσεις από ένα Κράτος που έχει τέτοια εθνοτική μειονότητα στο έδαφός του. Το Κείμενο της Κοπεγχάγης διευκρινίζει ότι η αρχή του σεβασμού της εδαφικής ακεραιότητας υπερισχύει. Παρομοίως, μια εθνοτική μειονότητα δεν θα μπορέσει να ερμηνεύσει τις δεσμεύσεις του Κειμένου της Κοπεγχάγης ως δικαιολογία για προσπάθειες απόσχισης. Με άλλα λόγια: το δικαίωμα των ατόμων που ανήκουν σε εθνικές μειονότητες να εκφράσουν, διατηρούν και αναπτύξουν ελεύθερα την εθνική, πολιτιστική, γλωσσική και θρησκευτική τους ταυτότητα πρέπει να ασκηθεί εντός των υπαρχόντων συνόρων του Κράτους.

Ανώνυμος είπε...

Η παράγραφος 35 του Κειμένου της Κοπεγχάγης αναφέρεται στην φόρμουλα της εδαφικής αυτονομίας «ως ένα από τα δυνατά μέσα» δημιουργίας των προϋποθέσεων για την προώθηση της ταυτότητας των ατόμων που ανήκουν σε εθνικές μειονότητες. Εν τούτοις, η αυτονομία αναφέρεται ως επιλογή, όχι ως δικαίωμα ή υποχρέωση.

Μια άλλη παρεξήγηση είναι ότι μια μειονότητα προκειμένου να αποκτήσει ή να απολαμβάνει τα δικαιώματα που αναφέρονται στο Κείμενο της Κοπεγχάγης, πρέπει να αναγνωρίζεται επίσημα από το Κράτος. Το κείμενο της Κοπεγχάγης διευκρινίζει ότι αυτό δεν είναι απαραίτητο. Η παράγραφος 31 αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «τα άτομα που ανήκουν σε εθνικές μειονότητες έχουν το δικαίωμα να ασκήσουν πλήρως και αποτελεσματικά τα ανθρώπινα τους δικαιώματα και τις βασικές τους ελευθερίες, χωρίς καμία διάκριση και με πλήρη ισονομία». Οι ίδιες αρχές της μη-διάκρισης και της ισονομίας ισχύουν σύμφωνα με το άρθρο 14 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα. Ομως, όταν μια ένωση ατόμων που ανήκουν σε μια εθνική μειονότητα θέλει να αποκτήσει νομική προσωπικότητα για να απολαμβάνει ένα από τα απαριθμημένα δικαιώματά τους, ο Ελληνικός νόμος τους υποχρεώνει να εγγραφούν. Εν τούτοις, οι απαιτήσεις για την εγγραφή δεν μπορούν να διαφέρουν από τις απαιτήσεις για ενώσεις που δεν αποτελούνται από άτομα που ανήκουν σε εθνικές μειονότητες. Διαφορετικές απαιτήσεις θα αποτελούσαν παραβίαση της αρχής της μη-διάκρισης. Ούτε μπορεί να υπάρξει άρνηση της εγγραφής μόνο και μόνο επειδή πρόκειται για μια ένωση ατόμων που ανήκουν σε μια εθνική μειονότητα – αυτό θα αποτελούσε όχι μόνο παράβαση των δεσμεύσεων του Κειμένου της Κοπεγχάγης, αλλά και παράβαση του Άρθρου 11 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και του Αρθρου 12 του Ελληνικού Συντάγματος σχετικά με την ελευθερία του συνεταιρίζεσθαι. Από την άλλη, το Άρθρο 105 του Ελληνικού Αστικού Κώδικα δίνει την δυνατότητα διάλυσης κάθε ένωσης που έχει σκοπούς διαφορετικούς από αυτούς που αναφέρονται στο καταστατικό της ένωσης ή όταν το αντικείμενο της (ή οι δραστηριότητές της) αποδεικνύεται παράνομο.

Τέλος, φαίνεται ότι υπάρχει κάποια σύγχυση για την σχέση ανάμεσα στην Συνθήκη της Λωζάννης του 1923 και το Κείμενο της Κοπεγχάγης. Η Συνθήκη της Λωζάννης (Αρθρο 45) αναφέρεται στα θρησκευτικά δικαιώματα της «μουσουλμανικής μειονότητας» στην Ελλάδα.
Ομως, αυτό δεν σημαίνει ότι το Κείμενο της Κοπεγχάγης δεν έχει σημασία για άτομα που ανήκουν στην μουσουλμανική μειονότητα στην Ελλάδα. Μέσα στην ευρύτερη θρησκευτική ομάδα υπάρχουν μικρότερες ομάδες με μια δική τους εθνοτική ή γλωσσική ταυτότητα, όπως Τούρκοι, Ρομά και Πομάκοι, για τους οποίους ισχύουν οι διατάξεις του Κειμένου της Κοπεγχάγης.

Max van der Stoel
Υπατος Αρμοστής ΟΑΣΕ
Για Εθνικές Μειονότητες

Ανεπίσημη μετάφραση από τον ΟΑΣΕ (αγγλικό πρωτότυπο http://www.osce.org/hcnm/52192)
με μερικές διορθώσεις από το Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του Ελσίνκι
23 Αυγούστου 1999

Ανώνυμος είπε...

ΔΗΛΩΣΗ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ
ΜΠΗΡΟΛ ΑΚΗΦΟΓΛΟΥ ΚΑΙ ΓΚΑΛΙΠ ΓΚΑΛΙΠ
http://www.greekhelsinki.gr/greek/pressrelease/minority-deputies-11-10-1999.html

Ξάνθη και Κομοτηνή

11 Οκτωβρίου 1999

Κατά τη συνάντησή μας με τον Ύπατο Αρμοστή της ΟΑΣΕ για τις Εθνικές Μειονότητες Max van der Stoel, την Παρασκευή 8 Οκτωβρίου 1999, του επαναλάβαμε την πάγια διατυπωμένη θέση της μειονότητας ότι:

• διεκδικούμε το σεβασμό όλων των μειονοτικών δικαιωμάτων που προβλέπονται από τα διεθνή κείμενα του ΟΗΕ, της ΟΑΣΕ και του Συμβουλίου της Ευρώπης
• ουδέποτε διατυπώθηκε αίτημα αυτονομίας, αυτοδιάθεσης ή απόσχισης και ενδεχόμενη επιδίωξή του θα μας βρει αντίθετους
• δεν θα πρέπει οι μειονότητες να χρησιμοποιούνται ως πρόσχημα για επιδίωξη αλλαγής συνόρων.

Μπηρόλ Ακήφογλου

Γκαλίπ Γκαλίπ

---------------------------------------------------------------------------------------------------
ВИНОЖИΤО
ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ
ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΔΡΑΓΟΥΜΗ 11, Τ.Θ. 51 53100 ΦΛΩΡΙΝΑ
τηλ. φαξ: 0385 - 46548 , 45044 E-mail: misirkov@hol.gr http://www.florina.org


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
http://www.greekhelsinki.gr/greek/pressrelease/rainbow-11-10-1999.html

Φλώρινα - Λέριν 11.10.1999

Την Παρασκευή 08.10.1999 πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα συνάντηση αντιπροσωπείας του ΟΥΡΑΝΙΟΥ ΤΟΞΟΥ με τον Ύπατο Αρμοστή για τις εθνικές μειονότητες του Ο.Α.Σ.Ε. κ. Max van der Stoel και τον βοηθό του κ. John Packer.

Στη συνάντηση η οποία διήρκεσε δύο περίπου ώρες συζητήθηκε το θέμα των εθνικών μειονοτήτων στην Ελλάδα και συγκεκριμένα ο μη σεβασμός από τη πλευρά της ελληνικής πολιτείας της εθνικής ταυτότητας και των δικαιωμάτων της Μακεδονικής και Τουρκικής μειονότητας.

Τονίστηκε από τη πλευρά του ΟΥΡΑΝΙΟΥ ΤΟΞΟΥ πως η συμπεριφορά της ελληνικής πολιτείας σε αυτό το ζήτημα είναι αδικαιολόγητη με δεδομένο πως το ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ ως οργάνωση της εθνικής Μακεδονικής μειονότητας συνεχώς διακηρύττει (και ανάλογα πράττει) όχι μόνο πως τα σύνορα της χώρας μας πρέπει να είναι σεβαστά και απαραβίαστα αλλά και πως διαφωνεί με κάθε λύση που οδηγεί σε αυτονομία ή απόσχιση.

Είναι δε λυπηρό το γεγονός πως το κάλεσμα του ΟΥΡΑΝΙΟΥ ΤΟΞΟΥ προς τις πολιτικές δυνάμεις της χώρας για την έναρξη διαλόγου πάνω στα εθνομειονοτικά ζητήματα συστηματικά αγνοείται παρόλο που οι παραπάνω διακηρυγμένες θέσεις του είναι γνωστές.

Στη συζήτηση τέθηκε επίσης το ζήτημα του μη σεβασμού από τη πλευρά της ελληνικής πολιτείας των Διεθνών Διακηρύξεων και Συμβάσεων για τα μειονοτικά δικαιώματα καθώς επίσης και το θέμα της επικύρωσης από το Ελληνικό Κοινοβούλιο της Σύμβασης Πλαίσιο για τα Δικαιώματα των Μειονοτήτων του Συμβουλίου της Ευρώπης. Τονίστηκε δε πως η Σύμβαση πρέπει να επικυρωθεί στο σύνολό της και χωρίς εξαιρέσεις οι οποίες θα περιορίζουν τα δικαιώματα των εθνικών μειονοτήτων στην Ελλάδα.

Στη συνάντηση συμμετείχαν μεταξύ άλλων εκπρόσωποι της Τουρκικής εθνικής μειονότητας, εκπρόσωποι μη κυβερνητικών οργανώσεων καθώς επίσης και εκπρόσωποι των κομμάτων Συνασπισμός και Φιλελεύθεροι.

Το ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ τονίζει πως είναι η πρώτη φορά που πραγματοποιείται στην Ελλάδα συνάντηση τέτοιου επιπέδου ανάμεσα σε εκπρόσώπους της Μακεδονικής εθνικής μειονότητας και τον Ύπατο Αρμοστή του ΟΑΣΕ για τις εθνικές μειονότητες.

Ελπίζουμε η συνάντηση αυτή να δώσει την αφορμή ώστε η ελληνική κυβέρνηση να προσεγγίσει επιτέλους το ζήτημα του σεβασμού των εθνομειονοτικών δικαιωμάτων στην Ελλάδα με ρεαλισμό και λογική όπως αρμόζει σε μία δημοκρατική Ευρωπαϊκή χώρα.

Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΙΟΥ ΤΟΞΟΥ

Ανώνυμος είπε...

Καλά δεν καταλάβατε γιατί η παρέα του Βοσκόπουλου ήθελε να ελέγξει το "ουράνιο τόξο" και να πάρει τα γραφεία από την Αριδαία? Ή υποκύπτετε ή θα έχετε την ίδια τύχη με την ομάδα της Αριδαίας... Αν ήσασταν υπάκουοι στ' αφεντικά, θα καμαρώνατε όπως ο εικονιζόμενος με τον Αυστραλό βουλευτή... λέλε μάϊκο που καταντήσαμε...

belo more είπε...

Δεν είναι θέμα το ποιος θα καμαρώνει με ξένους αξιωματούχους, αλλά ο πόλεμος που γίνεται σε Μακεδόνες ακτιβιστές από αυτούς που παρουσιάζονται ως οι αποκλειστικοί (;;;;) αγωνιζόμενοι για τα ανθρώπινα δικαιώματα της μακεδονικής κοινότητας στην Ελλάδα. Εννοείται ότι όλος ο αγώνας τους περιορίζεται στο να καμαρώνουν σε φωτό και στα τουριστικά ταξιδάκια σε ευρωπαϊκούς οργανισμούς. Τον πραγματικό αγώνα στην Ελλάδα, ως πολιτικό κόμμα που είναι, δεν τον είδαμε ακόμα, και ούτε πρόκειται, με αυτούς τους «αγωνιστές». Αγωνίζονται όμως για να «θάψουν» τους Μακεδόνες ακτιβιστές, με κάθε τρόπο και μέσο.

Ανώνυμος είπε...

@belo more
Κατ'αρχάς διαφωνώ αλλά σεβωμαι όσους στη Μακεδονία ισχυρίζονται ότι είναι 'Μακεδόνες' και όχι Έλληνες (πιστεύω ότι ο 'βέρα' Μακεδόνας, είναι πρώτα απ΄όλα Έλληνας). Ωστόσο, συμφωνώ με αυτό που λες και θα ήθελα να δω ένα Μακεδονικό κόμμα - και ας είναι υπερ κάποιας αυτονόμησης της Μακεδονίας από την Αθήνα - Μακεδονικό κόμμα που να πέρνει στάση για το σύνολο των Ελλήνων πολιτών στη Μακεδονία, και να κρατάει μακριά τους φασίστες και μeγαλοιδεάτες της ΠΓΔΜ.

Το πρόβλημα με το υπάρχον 'εθνοτικά Μακεδόνικό' κόμμα είναι ότι αποκλείει τις εμπειρίες και τις προτεραιότητες του υπόλοιπου πληθυσμού και άρα έμπνέεται από ρατσιστικά κριτύρια.

Μήτρε είπε...

ενα βήμα μπρός με εξωστρέφεια και επιτυχημένο μακεδονικό πρωτομαγιάτικο γλέντι..
δύο βήματα πίσω με εσωστρέφεια και παραποιημένη ανάμιξη στα εσωτερικά άλλων κομμάτων...
ο αυστραλός βουλευτής ήταν φιλοξενούμενος της διοίκησης του μακεδονικού κόμματος , του ουράνιου τόξου .
αυτό επιλέγει πότε , που και με ποιούς θα γίνουν συναντήσεις...
αυτονόητο , ότι θα συναντηθεί με πρόσωπα και φορείς , φίλα προσκείμενα στο ουράνιο τόξο, μακεδόνες ή μη...
δυστυχώς , σε αυτή την κατηγορία των φίλων του δεν ανήκετε εσείς , αφού το αντι-οτ έργο σας είναι γνωστό...
ευχή όλων φυσικά είναι να σταματήσετε αυτή την αποκλειστικά αντι-τοξοτική σας δράση , με εισαγωγικά και υπόνοιες για την δράση του..
όπως και για δήθεν πόλεμο που δέχεστε..
γιατί ο μέσος πολίτης βλέπει τον πόλεμο που κάνετε εσείς πρός αυτό...
και αν είναι μακεδόνας λυπάται, αν δε είναι αντι-μακεδόνας χορεύει και βρίσκει την ευκολία να σχολιάσει στο παρόν αλλά και σε άλλα μπλόγκ...
κανείς βέβαια δεν σας στερεί την μακεδονική σας ιδιότητα..
ούτε την πρόσκληση βουλευτών και γενικά την διοργάνωση μακεδονικών εκδηλώσεων και δράσεων...
εξάλλου αλλο πράγμα ενα πολιτικό κόμμα και αλλο ενας πολιστικός φορέας...
μπαίνοντας στο σάιτ του ουράνιου τόξου πουθενά δεν υπάρχει ούτε καν υπόνοια για ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ εκπροσώπηση των μακεδόνων της ελλάδος...
ούτε ακόμα και η προφανή αναφορά στο ΜΟΝΑΔΙΚΟ κόμμα που εκπροσωπεί τους συνειδητοποιημένους μακεδόνες...
εντέλει αυτή η αντιτοξοτική σας εμμονή και οι αναφορές σας για μετακόμιση εξουσίας από την αριδαία στην πολλαπλά ποιό δραστήρια μακεδονικά φλώρινα , καθώς και η εμμονή σας σε αναφορά τουριστικών ταξιδιών ( όπως και εσείς βέβαια ) εκτός από αρρωστημένη θέτει εν αμφιβόλω την καλή σας πίστη και τα χρηστά ήθη σας...
όταν ακόμα και οι φωτογραφίες των μακεδόνων της ελλάδος , απάντηση στο κρατικό ισχυρισμό περί ανυπαρξίας τους, συναντά την ζηλόφθονη μικρόψυχη κριτική σας...
και επισκιάζει το ΟΡΘΟ κάποιων απόψεων σας , όπως αυτό του ετεροπροσδιορισμού που δεν αφορά τους μακεδόνες σε σχέση με τους έλληνες , αλλά μάλλον ακριβώς αντίστροφα , έστω αν και αυτό είναι ψευδές.
διότι οι μακεδόνες είναι μόνο μακεδόνες, δίχως υβριστικό ή μη πρόθεμα- εθνικά μακεδόνες, σλαβομακεδόνες,βουλγαρομακεδόνες..
παρομοίως και οι έλληνες είναι μόνο έλληνες , άσχετα που κατοικούν. όσοι ζούνε στην μακεδονία είναι έλληνες της μακεδονίας, όπως και αλβανοί και οι βλάχοι της μακεδονίας..
διότι ελληνομακεδονική εθνοτική ταυτότητα δεν υπάρχει..
ούτε βουλγαρομακεδονική, ούτε αλβανομακεδονική,ούτε βλαχομακεδονική...

μήτρε

belo more είπε...

Μήτρε, εκτίθεσαι πολύ στην τυφλή υποστήριξη σου στο κόμμα των Μακεδόνων..... Είχαμε μια πρόταση να συναντηθούμε, ως μακεδονικός πολιτιστικός φορέας, με τον Αυστραλό βουλευτή και αποδεχτήκαμε την πρόταση. Αλλά, χωρίς να έχουμε ενημερωθεί σχετικά από τους ίδιους τους ανθρώπους που μας πρότειναν την συνάντηση (υπάρχει μάλιστα e-mails στο οποίο μας ρωτούν πως πήγε η συνάντηση με τον Luke Simpskins!), αυτή δεν πραγματοποιήθηκε. Το Ο.Τ. θεώρησε σωστό να μην συναντηθεί ο βουλευτής με συνειδητοποιημένους Μακεδόνες που δεν είναι όμως μέλη του κόμματος, αλλά παρουσία του Παύλου Βοσκόπουλου έγινε συνάντηση με τον εξάδελφο του Γιάννη Βοσκόπουλο, Δήμαρχο Φλώρινας και γνωστό αντί-μακεδόνα, ο οποίος φυσικά τόνισε στον ξένο αξιωματούχο ότι Μακεδόνες δεν υπάρχουν στην περιοχή παρά μόνο Έλληνες και ότι η πόλη του πάντα ονομαζόταν Φλώρινα!!!!
Εάν νομίζεις ότι δεν θα κάνουμε κριτική σε ένα κόμμα που μας προδίδει συνεχώς, ως έθνος, είσαι πολύ γελασμένος. Αυτές οι ενέργειες του Ο.Τ. έχουν πολύ άσχημες επιπτώσεις για το κίνημα μας και τους αγώνες όλων μας.
Εάν νομίζεις ότι το Ο.Τ. είναι σημαντικότερο απο τους Μακεδόνες που υποτίθεται ότι εκπροσωπεί είναι δικαίωμα σου, αλλά και εμείς έχουμε κάθε δικαίωμα να καταγγέλλουμε τις προδοτικές ενέργειες του εναντίον μας

belo more είπε...

Ανώνυμε 4:04, αυτονομιστικό κόμμα μπορεί να κάνει και ο Ψωμιάδης η και ο Παπαθεμελής! Αλλά και οι 2 θα το έκαναν για δικούς τους σκοπούς καθαρά καιροσκοπικούς. Ένα κόμμα Μακεδόνων (αυτονομιστικό η μη) αγωνίζεται για τα δικαιώματα του μακεδονικού έθνους στην Ελλάδα. Αυτό δεν σημαίνει ότι θέλει να αφαιρέσει δικαιώματα από τους συμπολίτες μας Έλληνες, αλλά να για να λειτουργήσει η κοινωνία με ίδια δικαιώματα για όλες τις εθνικές κοινότητες. Εάν δεν υπάρξει συνεργασία μεταξύ διαφόρων εθνικών ομάδων, δεν μπορεί να υπάρξει οικονομική ελευθερία και ανάπτυξη.
Υπάρχουν Μακεδόνες που ανήκουν στο μακεδονικό έθνος και αυτοπροσδιορίζονται εθνικά με αυτό το όνομα. Στην Δημ. της Μακεδονίας κανένας πολίτης με αλβανική εθνική ταυτότητα σκέφτηκε ποτέ να αυτοπροσδιοριστεί ως Μακεδόνας! Ούτε Βλάχος, ούτε Τούρκος, ούτε Ρομά. Γιατί ο κάθε Έλληνας θέλει να είναι και Μακεδόνας, είναι ένα απο τα ελληνικά παράλογα ζητήματα.

Ανώνυμος είπε...

@ belo more
'Οχι και ο κάθε Έλληνας να θέλει να είναι Μακεδόνας... Πάντος, έχουμε μαρτυρίες Ελλήνων από τον 16 αιώνα και μετά που ταυτίζονται Μακεδόνες. Τι να τους κάνουμε; Και οι μεν (εθνικά) και οι δε (Έλληνες) Μακεδόνες καλά θα κάνουν να το παραδεχθούν ότι δεν είναι οι μόνοι.

Πάντος, αν μία χώρα περιμένει οικονομική ανάπτυξη με τον αποκλεισμό του εργατικού, επιχειρησιακού και εξειδυκευμένου προσωπικού της σε εθνικές ομάδες, δεν ξημερώνει.

Η ΠΓΔ της Μακεδονίας είναι άλλο κοτέτσι. Οι Αλβανοί, Τούρκοι κτλπ που την αντιπροσωπεύουν πάντα λένε πως είναι 'Μακεδόνες΄. Αλλά το Σύνταγμα της χώρας τους βάζει όλους σε διάφορες εθνικές ομάδες. Και γι'αυτό οι Αλβανοί ανεβάζουν και την Αλβανική σημαία... απαράδεκτο! Αυτά είναι καθυστερημένες καταστάσεις. Οι Αλβανοί πρέπει να τηρούν του νόμους της πατρίδας τους, να μάχονται για το καλό της πατρίδας τους και η πατρίδα τους είναι η ΠΓΔ της Μακεδονίας. Αν δεν τους αρέσει, η πόρτα ανοιχτεί και τα σκυλιά δεμένα.

Karatasho είπε...

Μήτρε 7:13
Κριτική στο ουράνιο τόξο έχουν δικαίωμα να κάνουν όλοι, Μακεδόνες και μη Μακεδόνες. Οι Μακεδόνες εκτός από δικαίωμα έχουν και ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ. Αν υπήρχε εσωτερική κριτική και κυρίως αυτοκριτική από τους υπεύθυνους της κακής πορείας του κόμματος, θα υπήρχε και ελπίδα εξυγίανσης και ανάκαμψης. Αλλά από ότι φαίνεται στο κόμμα έχουν μείνει μόνο άτομα που δεν ενδιαφέρονται για την πορεία του ή άτομα που αδυνατούν να κατανοήσουν τις αιτίες της κακής του πορείας.
Αντί γι αυτό βλέπουμε επετειακά αφιερώματα και γιορτές για τη Νόβα Ζόρα, λες και είναι κοσμική εφημερίδα και προσωπική προβολή εκείνων που οδήγησαν το κόμμα σ αυτή την κατάσταση, κάτι που ταιριάζει μόνο σε πολιτικούς τυχοδιώκτες. Εκείνοι που βούλιαξαν το καράβι χρησιμοποιούν την εφημερίδα ως σωσίβιο.
Είναι προφανές ότι αυτή η εγκληματικά ανεύθυνη ηγεσία το μόνο για το οποίο νοιάζεται είναι η επιβίωσή της με οποιοδήποτε κόστος για το κόμμα και γενικά για το κίνημα. Και παρόλο που είναι οφθαλμοφανές αυτό το κόστος, εσύ και μερικοί άλλοι, ελάχιστοι ευτυχώς, αμφισβητείτε το δικαίωμα και την υποχρέωση κριτικής στους εκτός κόμματος Μακεδόνες.
Και τέλος πάντων απορώ: αδυνατείτε να δείτε το μέγεθος της ζημιάς που έκανε αυτή τυχοδιωκτική ομάδα που καπέλωσε το κόμμα και το ρήμαξε ή το βλέπετε και δεν σας νοιάζει?
Πάντως, ό,τι και να συμβαίνει από τα δύο, δεν σας απαλλάσσει από την συνυπευθυνότητα και μην νομίζετε ότι δεν θα σας καταλογιστεί.

Ανώνυμος είπε...

ελληνες μακεδόνες δεν υπάρχουν..
υπάρχουν μόνο έλληνες που κατοικούν στην Μακεδονία!!!
κανείς αλβανός στο μακεδονικό κράτος δεν προσδιορίζεται ως μακεδόνας και πολύ σωστά κάνει..
το ζητούμενο είναι να αυτοπροσδιορίζεται ως μακεδόνας ΠΟΛΙΤΗΣ και να σέβεται το μακεδονικό σύνταγμα...
αφού η ιθαγένεια του είναι μακεδονική και όχι αλβανική..
οι ακτιβιστές μακεδόνες της ελλάδος αυτοπροσδιορίζονται ΠΟΛΙΤΙΚΑ ως έλληνες αφού είναι κάτοχοι της ελληνικής ιθαγένειας..
εθνοτικά όμως αυτοπροσδιορίζονται ως σκέτο ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ...
οι οποίοι αγωνίζονται για την πρόοδο και την ευημερία της ελλάδος...
επειδή φυσικά η συντριπτική τους πλειοψηφία ζεί στην νότια 51% μακεδονία του αιγαίου πρωτίστως ενδιαφέρονται για την ανάπτυξη της μακεδονικής τους γενέτειρας...

Ανώνυμος είπε...

Η πλειοψηφία του γηγενή πληθυσμού στη Μακεδονία είναι Έλληνες, και εφόσον είναι από την Μακεδονία είναι Μακεδόνες. Και η πλειοψηφία του γηγενή πληθυσμού της ΠΓΔ της Μακεδονίας θέλει να είναι εθνικά Μακεδόνες ακόμα και αν μόνο το ένα τέταρτο άνηκε στον γεωγραφικό χόρο της Μακεδονίας, αλλά δεν πειράζει.
Υπάρχει και μία σλαβόφωνη μειονότητα στην Ελληνική περιοχή της Μακεδονίας που αυτοπροσδιορίζεται ως εθνικά Μακεδόνες, το σεβόμαστε και πράγματι μπράβο σας που με την εμμονή σας μας πείσατε, αν και η πλειοψηφία του πληθυσμού στη Μακεδονία σας το αρνείτε. Γευτείτε αυτή τη νίκη, πείτε και κανένα ευχαριστώ που αλλάξαμε στάση από το 1991.
Και μιάς και φτάσαμε ως εδώ, ας μας παραπέμψει κάποιος σε Σλαβόφωνους πληθυσμούς οι οποίοι θεωρούσαν τους εαυτούς τους Μακεδόνες πριν το 1890 (ή κάπου εκεί), και την Σλαβόφωνη γλώσσα του Μακεδονική. Μάλλον θα το βρείτε αδύνατο να το κάνετε αυτό αλλά δεν πηράζει, εμείς πάλι σας σεβόμαστε.

belo more είπε...

Ανώνυμε 4:08, είσαι απρόσεκτος! Στην δίπλα στήλη αυτού του blog υπάρχει ένα μακεδονικό λεξικό του 16ου αιώνα, όπου αναφέρει ότι η μακεδονική γλώσσα έχει λέξεις που είναι μοναδικές και χρησιμοποιούνται μόνο σε αυτήν! Αυτή η γλώσσα ομιλείται σε όλη την γεωγραφική Μακεδονία γι’ αυτό ονομάζεται μακεδονική και οι ομιλητές αυτής είναι γηγενείς κάτοικοι της Μακεδονίας, άρα Μακεδόνες.
Εσύ πες μας ποιοι είναι οι Έλληνες Μακεδόνες που είναι γηγενείς, και έχουν ξεχωριστή ιστορία και παράδοση στην Μακεδονία; Εάν αναφέρεσαι στους ελληνόφωνους γηγενείς Μακεδόνες, σου έχω νέα! Είναι Μακεδόνες σαν εμάς σε όλα τους, αλλά έχουν χάσει την αρχική τους μακεδονική γλώσσα και μιλούν πλέον μόνο ελληνικά. Η πλειοψηφία αυτών δηλώνουν εθνικά Έλληνες, αλλά δεν έχουν τίποτα ελληνικό στην τοπική τους παράδοση παρά μόνο την ελληνοφωνία τους. Κατά τα άλλα είναι ίδιοι με εμάς τους μακεδονόφωνους. Εάν θέλουν να λέγονται Έλληνες και να ανήκουν στο ελληνικό έθνος, είναι δικαίωμα τους, δεν μπορούν όμως να διεκδικούν το όνομα μας, αφού οι ίδιοι το αποποιήθηκαν κάποτε!
Όσο γι’ αυτό που λες ότι όλοι οι κάτοικοι της Μακεδονίας είναι Μακεδόνες, είναι σαν να μου λες ότι όλοι οι κάτοικοι της Ελλάδας είναι Έλληνες (με την εθνική έννοια), ενώ ξέρεις ότι ΔΕΝ είναι!!!!

Ανώνυμος είπε...

ακόμα και αν κάποιοι μακεδόνες προσχώρησαν στην ελληνική εθνική ταυτότητα αυτό το γεγονός δεν καταργεί την διακριτότητα των ΔΥΟ ξεχωριστών και όχι μίας εθνοτικής ταυτότητας :
της ελληνικής από την μία και της παντελώς διαφορετικής μακεδονικής εθνικής ταυτότητας από την άλλη...
εξάλλου υπάρχουν και περιπτώσεις όπου ο ενας γονέας είναι έλληνας , με ότι αυτό σημαίνει..
και ο άλλος γονέας μακεδόνας...
το παιδί τους είναι ταυτόχρονα φορέας και των ΔΥΟ ξεχωριστών αυτών ταυτοτήτων, ασχετα το βαθμού άσκησής τους...
ούτε φυσικά αλλάζει τον ιδεολογικό χαρακτήρα της ελληνικής εθνικής ταυτότητας, ο οποίος αποτελείται από την ελληνοξενοφωνία με σημαντικό τουρκικό γλωσσικό πλούτο και την αρχαιοελληνική απευθείας αναγωγή με πατριαρχική έκδοση...
ούτε μητρική ελληνική γλώσσα..
ούτε ξεχωριστά παραδοσιακά , δηλαδή ανώνυμα και καθολικώς προσληφθέντα ελληνικά τραγούδια..
ούτε ξεχωριστούς παραδοσιακούς ελληνικούς χορούς..
ούτε ξεχωριστά ελληνικά ήθη και έθιμα , όπως ενδυμασίες , κουζίνα , κ.λ.π

Ανώνυμος είπε...

@ belo more
ευχαριστώ για το διδικτυακό κείμενο, το γνωρίζω. Η αναφορά σε Μακεδονική γλώσσα 'un lexique macedonien' είναι του 1958. Το κείμενο στα Αγγλικά είναι εντελώς πρόσφατο.
Αλλά και πάλι, μπράβο σας που μας πείσατε για το αυτονόητο, πως ήστε και εσείς Μακεδόνες.
Αλλά ακόμα και αν πείσετε το κόσμο ότι είστε οι μόνοι αυθεντικοί, μη Σλάβοι, αλλά εθνικά Μακεδόνες, πάλι θα παραμείνει αυτό... δεν υπάρχουν ντόπιες πηγές πριν το τέλος του 19αι. ενός γηγενή, Σλαυόφωνου πλυθησμού που να θεωρούσε τον εαυτό τους 'Μακεδόνες' και τη γλώσσα τους 'Μακεδονική' - και σίγουρα όχι ανα την νυν γεογραφική Μακεδονία... αλλά σε τι πηράζει αυτό; Αν πηράζει είναι για πολιτικούς λόγους.

Ανώνυμος είπε...

O Eλληνικός πολιτισμός όπως και να το κάνετε ειναι ξεχωριστός. Καλύτερα να αφιερωνετε τις προσπάθειες σας στο να δειξετε τις διαφορες μεταξυ του δικου σας πολιτισμου και των υπολοιπων νοτιοσλαβικων. Δεν νομίζω ότι η Κρητη δεν εχει πολιτισμό, γλώσσα ήθη έθιμα μουσική και χωρούς που να ανήκουν σε κάποιον άλλον πολιτισμό περαν του Ελληνικού. Α, τόσο το κρητικο όσο και το κυπριακο ιδίωμα που πάντα μιλουνταν σ αυτους τους τοπους, αποδεικνυουν την αυτοχθονια της "ελληνοξενοφωνίας" μας. Μου κανει εντυπωση που αυτες τις γλωσσες τις λετε τουρκικες ενω τη δικη σας μη-βουλγαρικη. Οπως και να το κανεις, περισσοτερη σχεση εχει η γλωσσα σας με τα τουρκικα και τα βουλγαρικα παρα η δικη μου.
Θα ήθελα επισης αν γινεται βεβαια και δεδομενης της πληθωρας τουρκικων λέξεων που υπαρχουν στην γλωσσα μου, να μου πείτε αν υπάρχει έστω και μιση τουρκικη λεξη στο κειμενο μου. Αν θέλετε γραψτε μου κι εσεις ενα κειμενο στη γλωσσα σας, για να σας πω πόσες βουλγαρικες, τουρκικες και σερβικες λέξεις υπάρχουν. Μπορώ δε να σας δειξω και την ελληνικη γραφή πολύ πριν την αναπτυξη των εθνικών ταυτοτητων στη βαλκανική.

Ανώνυμος είπε...

http://www.americanchronicle.com/articles/view/79623

Ανώνυμος είπε...

Ο νεοελληνικός πολιτισμός είναι κατά 50% τουρκικός και 50% αλβανικός. Η νεοελληνική γλώσσα επιβλήθηκε στους τούρκικης και αλβανικής καταγωγής νεοέλληνες.

Ανώνυμος είπε...

@ Ανώνυμος 11.20
Μπραβο σου, ακόμα και η Χρυσή Αυγή δεν έχει τέτοιες τρανές απόψης για τους Έλληνες. Δηλαδή για σένα, οι Έλληνες κατέχουν την γλώσσα των αρχαίων, την αυτοκρατορία των Οθωμανών, και την αρχαιότητα των Ιλλύριων. Άρα πράγματι δικαιούνται ένα κράτος από την Αδριατική, μέχρι τον Καύκασο.

@ Ανώνημος 9¨25
Υπάρχει μια λέξη που είναι Τούρκικη στο κείμενό σου. Αυτή η λέξη είναι 'τούρκικα'.

Ανώνυμος είπε...

11,20

εσυ εχεις την μεγαλυτερη πλακα απο ολους σας εδω μεσα

Ανώνυμος είπε...

Στις 10 Μάη ξεκινά η γενική απογραφή του πληθυσμού

Από την Τρίτη έως και τις 24 Μαίου, θα διαρκέσει η γενική απογραφή του πληθυσμού. Σε κάθε νοικοκυριό καταγράφονται όλα τα άτομα που συνήθως που διαμένουν, δηλαδή θα πρέπει να δηλωθούν και τα άτομα που απουσιάζουν προσωρινά.

Η συνέντευξη θα διαρκεί 20 έως 25 λεπτά. Οι απογραφείς θα φορούν κονκάρδα με το ειδικό σήμα της Στατιστικής Αρχής και το όνομα τους, καθώς και το όνομα και το τηλέφωνο του επόπτη τους.

Σκοπός της γενικής απογραφής, που αποτελεί υποχρέωση της χώρας μας στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είναι να συγκεντρωθούν δημογραφικά, οικονομικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά του πληθυσμού της χώρας, τα οποία είναι απαραίτητα για τον σχεδιασμό της οικονομικής και κοινωνικής πολιτικής του κράτους.
--------------------------------------------------------------
η ελλάδα επιμόνως διεκδικεί από την αλβανία να συμπεριλάβει στην προσεχή απογραφή της , ερώτημα σχετικά με την μητρική / οικογενειακή γλώσσα των πολιτών της, ιδιαίτερα φυσικά στην ελληνική γλώσσα..
την ίδια στιγμή στην αυριανή απογραφή-10 μαϊου 2011 που γίνεται στην ελλάδα ΔΕΝ περιλαμβάνεαι σχετικό ερώτημα...
υπενθυμίζουμε ότι στο μακεδονικό κράτος , σε αντίθεση με την ελλάδα που βρίσκεται στην ΕΕ 30 χρόνια , υπάρχουν ερωτήματα σχετικά με την εθνοτική και γλωσσική καταγωγή των πολιτών του...

belo more είπε...

Ανώνυμε 9:25, πως την ονομάζεις την «ντουλάπα» στο σπίτι σου; Δεν τρως «κεφτέδες»;

belo more είπε...

Ανώνυμε 12:45 , λυπάμαι για σένα αλλά οι Nεοέλληνες δεν κατέχουν απολύτως τίποτα! Αντί να ειρωνεύεσαι, γιατί δεν μας εξηγείς ποιος είναι ο νεοελληνικός πολισμός και που διαφέρει απο τους δυο που αναφέρθηκαν;

chaussures converse είπε...

ο αντισημιτισμός και επακόλουθα ο αντιμακεδονισμός του ΚΡΑΤΙΚΟΥ συνθέτη και πανταχού παρόντα Μίκη Θεοδωράκη..

Ανώνυμος είπε...

Βιβλίο για τους Έλληνες Μακεδόνες της 'ΦΥΡΟΜ' με θέμα το πως τους καταπιέζουν, του Michael S. Chrysanthopoulosκαι από το Pan-Macedonian Studies Center https://www.createspace.com/3479066

Ανώνυμος είπε...

@ belo more
Όταν κάποιος εκφράζεται (Έλληνες = Τούρκοι + Αλβανοί) πρέπει να αναλαμβάνει την ευθύνη του σχόλιό του. Και η λογική αυτού του σχόλιου είναι ότι τα σύνορα της χώρας μας είναι από την Αδριατική στον Καύκασο.

Για το που διαφέρει... Σε σύγκριση με την Σκανδιναβία, Νότια Αμερική, Αφρική, Κίνα, Ασία... οι λαοί της περιοχής μας έχουν ομοιότητες που τους ενώνει (λεξιλόγιο, ιστορία, δίαιτα, ανατομικά στοιχεία, μουσική κτλπ).
Από την άλλη, Αλβανία και Τουρκία αποτελούνται από διάφορες κουλτούρες, μπορεί να υπάρχει ενιαία πολιτιστική προσωπικότητα σε κρατικό επίπεδο, αλλά υπάρχουν και έντονες τοπικές ιδιαιτερότητες, προ παντός στην Τουρκία. Άρα μου είναι δύσκολο να κάνω γενικολογίες στο πως διαφέρουν από την Ελληνική. Αλλά και στην Ελλάδα, οι Επτανησιότες, Μανιάτες, Αιγαιάτες, Κρήτες, Μακεδόνες, Αθηναίοι, Ηπειρώτες... διατηρούν ακόμα δικά τους στοιχεία. Όλοι μαζί διαμορφώνουν τους 'Νεοέλληνες'.
Η καινούργια κόλλα του σήμερα είναι ο Ευρωπαϊσμός και η αγγλοφωνία. Και να σου πω, με στενοχωρεί που χάνονται οι κοινές μας λέξεις στην περιοχή μας που είναι Ελληνικής, Οθωμανικής, λατινικής αλλά και αρκετές Αλβανικής και Σλαβικής καταγωγής. Και αυτή η νέα δίαιτα του έτυμου, πλαστικού φαγητού η οποία δεν έχει να κάνει τίποτα με την ντόπια παραγωγή.

Αλλά απ΄ότι καταλαβαίνω μάλλον εσύ θα το έχεις φιλοσοφήσει το πράγμα και ίσως να μπορείς να μας πεις κάποιες σκέψεις σου για τους ΄Νεοέλληνες'.

belo more είπε...

Πέρα από τις τοπικές πολιτιστικές και άλλες ιδιαιτερότητες, η Ελλάδα δεν διαθέτει κανένα από εκείνα τα ιστορικά και πολιτιστικά στοιχεία που θα ήταν η «κόλλα» για να δημιουργηθεί εθνικό ελληνικό κράτος. Η Ιταλία, η Γαλλία, η Ισπανία αλλά και άλλα μεγάλα κράτη-έθνη έχουν ένα μίνιμουμ από αυτά τα στοιχεία. Η κρητική η οποιαδήποτε άλλη τοπική πολιτιστική κληρονομιά η ιστορική πορεία κάθε κομμάτι της Ελλάδας είναι τόσο διαφορετικά και καθόλου κοινά που η Ελλάδα θα μπορούσε να λειτουργήσει σαν κράτος μόνο με καντόνια, όπως είναι η Ελβετία, όπου οι τοπικές πολιτιστικές ιδιαιτερότητες θα ήταν σεβαστές και δεν θα επιβαλλόταν απο κάποιο «κέντρο». Γι αυτό άλλωστε η Ελλάδα απέτυχε ως κράτος-έθνος απο κάθε άποψη.

Ανώνυμος είπε...

@ belo more

Αυτό που λες ακούγεται σαν ευσεβής πόθος. Όταν λες ό,τι η Γαλλία έχει ένα μίνιμουμ κόλλα, δηλαδή τις Οξιτανία, Αλσατία, Βρεττάνη, Προβηγκία... Το ίδιο και με Ιταλία, Ισπανία, και, και, όλες με μίνιμουμ εθνικές κόλλες, αλλά όχι η Ελλάδα. Και η 'ΦΥΡΟΜ' έχει ή και αυτή κόλλα, ή θα λειτουργούσε σαν κράτος μονο ως Έλβετία;

Πάντος, η Ελβετική Συνομοσπονδία δεν αποτελείται από εθνικές οντότητες. Τα καντόνια δεν είναι 'εθνικά με το κάθε ένα να έχει δική του 'εθνότητα', μερικά μάλιστα είναι 'πολυεθνικά'.

Ανώνυμος είπε...

Ντουλάπα και κεφτές είναι περσικής προέλευσης. Δημοκρατία και Μακεδονία είναι ελληνικής.