Voden Makedonsko Radio

4 Απρ 2012

Εφορία αρχαιοτήτων Έδεσσας

Όπου ζουν αυτόχθονες λαοί όπως είναι οι γηγενείς Μακεδόνες στην ελληνική Μακεδονία, τα κράτη ΔΕΝ μπορούν να αποφασίζουν μόνα τους για την πολιτιστική κληρονομία που ανήκει στην γενέτειρα των αυτοχθόνων λαών. Εάν οι γηγενείς Μακεδόνες είχαν την δυνατότητα αυτόνομης διαχείρισης των αρχαιολογικών χώρων και των πολιτιστικών μνημείων του τόπου τους, η Μακεδονία θα ήταν ολόκληρη ένα απέραντο μουσείο, πασίγνωστη σε όλο τον κόσμο με εκατομμύρια επισκέπτες απο ολόκληρη την υφήλιο!

(Με αφορμή την πρόταση μεταφοράς της έδρας της ΙΖ΄ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών αρχαιοτήτων από την Έδεσσα στην Βέροια.)




Απο την:
Διακήρυξη για τα Δικαιώματα των Αυτοχθόνων Λαών
***********

Άρθρο 11

1. Οι αυτόχθονες λαοί έχουν το δικαίωμα να διατηρούν και να ξαναζωντανεύουν τις πολιτισμικές παραδόσεις και τα έθιμά τους. Αυτό περιλαμβάνει το δικαίωμα να διατηρούν, να προστατεύουν και να αναπτύσσουν τις παλιές, τις σημερινές και τις μελλοντικές εκφάνσεις των πολιτισμών τους, όπως οι αρχαιολογικοί και ιστορικοί χώροι , τα έργα τέχνης, τα διακοσμητικά στοιχεία, οι τελετές, η τεχνολογία, οι εικαστικές και παραστατικές τέχνες και η λογοτεχνία.

2. Τα Κράτη θα προσφέρουν αποζημίωση μέσα από αποτελεσματικούς μηχανισμούς, η οποία μπορεί να περιλαμβάνει αποκατάσταση, οι οποίοι αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με τους αυτόχθονες λαούς, με σεβασμό προς την πολιτισμική, διανοητική, θρησκευτική και πνευματική τους ιδιοκτησία, η οποία τους αφαιρέθηκε χωρίς την ελεύθερη, την εκ των προτέρων και μετά από την ενημέρωση συναίνεσή τους ή μετά από την καταστρατήγηση των νόμων, των παραδόσεων και των εθίμων τους.
 
**************
Άρθρο 31


1. Oι αυτόχθονες λαοί έχουν το δικαίωμα να διατηρούν, να ελέγχουν, να προστατεύουν και να αναπτύσσουν την πολιτισμική τους κληρονομιά, την παραδοσιακή γνώση και τις παραδοσιακές πολιτισμικές τους εκφράσεις καθώς και την προώθηση των επιστημών, της τεχνολογίας και του πολιτισμού τους, συμπεριλαμβανομένων των ανθρώπινων και των γενετικών πόρων, των πλουτοπαραγωγικών πηγών, των φαρμάκων, της γνώσης των ιδιοτήτων της πανίδας και χλωρίδας, της προφορικής παράδοσης, της λογοτεχνίας, της ζωγραφικής, του αθλητισμού και των παραδοσιακών παιχνιδιών, των εικαστικών και παραστατικών τεχνών. Έχουν επίσης το δικαίωμα να διατηρούν, να ελέγχουν, να προστατεύουν και να αναπτύσσουν την πνευματική ιδιοκτησία αυτής της πολιτιστικής κληρονομιάς, της παραδοσιακής γνώσης και της παραδοσιακής πολιτισμικής έκφρασης.

2. Τα Κράτη από κοινού με τους αυτόχθονες λαούς, θα λάβουν αποτελεσματικά μέτρα για την αναγνώριση και την προστασία αυτών των δικαιωμάτων.

11 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

την παλευεις?

Ανώνυμος είπε...

και τι σχεση εχεις εσυ Ασπροθαλασσιτη με τις αρχαιοτητες?

Που και απο ποιον Ιστορικο η αλλο Επιστημονα αναφερεται πολιτιστικη ,Ιστορικη η οποιαδηποτε αλλης μορφης συγγενεια σας με τους Αρχαιους Μακεδονες?

belo more είπε...

Ανώνυμε 10:56, ακριβώς όση κι εσύ!!!

belo more είπε...

Δεν αναγνωρίζω σε κανέναν Έλληνα αποκλειστικά δικαιώματα στην ιστορία του τόπου μου, την Μακεδονία. Την ιστορία την δέχομαι όπως την γνωρίζω εγώ και δεν χρειάζομαι ινστρούχτορες. Γι αυτό σταματήστε να στέλνετε σχόλια με λινκ της ελληνικής ιστορικής και αρχαιολογικής προπαγάνδας, σε αυτό το blog

Ανώνυμος είπε...

η κληρονομιά της Πέλλας , πρωτεύουσας του αρχαίου Μακεδονικού Βασιλείου του Φιλίππου και του Αλέξανδρου ΑΝΗΚΕΙ σε όλα τα έθνη όπου γής.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ανήκει σε όλες την εθνότητες που ζούνε ΣΉΜΕΡΑ στην Μακεδονία, περιλαμβανόμενης και της ελληνικής ιδεολογικής.

ΑΚΟΜΑ περισσότερο όμως ανήκει στις ΓΗΓΕΝΕΙΣ εθνότητες της Μακεδονίας.

ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ όμως στους γηγενείς κατοίκους του σημερινού οικισμού της Πέλλας , με το παραδοσιακό όνομα Πόστολ, ΕΝΤΟΣ των γεωγραφικών ορίων της οποίας βρίσκονται τα ερείπια της ομώνυμης αρχαίας Πέλλας

τους συγχωριανούς του ΜΑΚΕΔΟΝΑ, πατέρα της σύγχρονης μακεδονικής γλώσσας, του Κρστε Μισίρκωφ

φυσικά και όλων των γηγενών Μακεδόνων του Πόστολ/Πέλλας, όπως του Πρύτανη του ΔΠΘ , κ. Ρέμελη , της βουλευτού κ. Τσάκρη , και πολλών άλλων

η ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ που διεκδικεί η ελληνική ιδεολογική εθνότητα και το εθνικιστικό ελληνικό κράτος για την αρχαία Μακεδονία είναι ΠΑΡΑΝΟΜΗ και ΑΚΥΡΗ

όσο για την ελληνική αρχαιολογία, αυτή δεν είναι ανεξάρτητη επιστήμη,αλλά ανυπόληπτο και αναξιόπιστο εξάρτημα και προπαγανδιστικός υπηρέτης του ελληνικού κράτους, από το οποίο χρηματοδοτείται.

με λίγες εξαιρέσεις που επιβεβαιώνουν τον κανόνα .

οι ελάχιστες αρχαιοελληνικές επιγραφές που βρέθηκαν στην Μακεδονία,σε αντίθεση με τις πολύ περισσότερες στην Αθήνα ουδεμία απόδειξη αποτελούν, ότι οι ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΙ αρχαίοι μακεδόνες ΚΑΙ αρχαίοι αθηναίοι, στα σπίτια τους και στα κτήματά τους, μιλούσαν μεταξύ τους στην αττική διάλεκτο ή κάτι συγγενές. ούτε απαγγέλαν το : ανδρας μη ενεπε μούσα πολύτροπο ως μάλλα πολλα

το οποίο σήμερα 2.500 χρόνια μετά και παρά την τεράστια βελτίωση του ανθρώπινου πνευματικού επιπέδου, γνωρίζουν και κατανοούν ΜΟΝΟ οι μορφωμένοι Ελληνες πολίτες, κυρίως φιλόλογοι

το κυριότερο όμως κανένα δικαίωμα ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ , ούτε στην αρχαιοελληνική, ούτε πολύ περισσότερο στην αρχαιομακεδονική κληρονομιάδεν δίνει η ΞΕΝΟελληνογλωσσική συγγένεια των αρχαίων με τους σύγχρονους

Ανώνυμος είπε...

Οι σελιδες του European Policy Centre της ΕΕ , των ξενων πανεπιστημιων και των διεθνως ανεγνωρισμενων Εγκυκλοπαιδειων ειναι Ελληνικη προπαγανδα?

Κανεις δεν χρειαζεται ινστρουχτορες,αυτα ειναι υπεκφυγες δικες σου γιατι δεν εχεις να αντιπαραθεσεις απολυτως τιποτα τεκμηριωμενο επι του προκειμενου.

Ανώνυμος είπε...

11,41
Ο κατάδεσμος της Πέλλας είναι μια κατάρα (αρά) ή μαγική επωδός γραμμένη σε φύλλο μολύβδου και χρονολογείται στον 4ο ή 3ο αιώνα Π.Κ.Ε

Η γλώσσα αναγνωρίζεται ως Βορειοδυτική Ελληνική ή Δωρική Ελληνική και το χαμηλό κοινωνικό status της συγγραφέως, όπως φαίνεται από το λεξιλόγιό της και την πίστη της στη μαγεία, υπονοεί ότι μια διακριτή μορφή της Δωρικής ομιλείτο στη Πέλλα στην εποχή που γράφτηκε η πινακίδα.
Στην άποψη περί 4ου αι. συγκατατίθεται το Κλασικό Λεξικό της Οξφόρδης, στο οποίο ο καθ. Ολιβιέ Μασσόν (Olivier Masson_ γράφει: "Αντίθετα από προγενέστερες απόψεις που θεωρούσαν την Μακεδονική Αιολική διάκετο (O.Hoffmann) θα πρέπει να σκεφτούμε πλέον ότι υφίσταται σχέση με τη Βορειοδυτική Ελληνική (Λοκρική, Αιτωλική, Φωκιδική, Ηπειρωτική).
Τούτη η άποψη υποστηρίζεται από μια πρόσφατη ανακάλυψη ενός κατάδεσμου του 4ου αι. Π.Κ.Ε. στην Πέλλα, που θα μπορούσε να είναι το πρώτο μαρτυρημένο 'Μακεδονικό' κείμενο


Της ίδιας άποψης είναι ο Τζέιμς Λ. Ο'Νιλ (James L. O'Neil του πανεπιστήμιου του Σίδνεϊ). Στην παρουσίαση της επιγραφής το 2005 στο Συνέδριο της Αυστραλασιατικής Εταιρείας Κλασσικών Σπουδών, με τίτλο "Δωρικές Μορφές σε Μακεδονικές Επιγραφές" (abstract) γράφει: "Ένας κατάδεσμος του 4ου Π.Κ.Ε. αι. από την Πέλλα υποδεικνύει τύπους καθαρά Δωρικούς, αλλά σε μια διαφορετική μορφή της Δωρικής από όλες τις δυτικές διαλέκτους των περιοχών που συνόρευαν με τη Μακεδονία. Άλλες τρεις, πολύ σύντομες, επιγραφές του 4ου αι. είναι αναμφίβολα Δωρικές. Δείχνουν ότι ομιλείτο στην Μακεδονία μια δωρική διάλεκτος, από τους δυτικούς τύπους των Ελληνικών ονομάτων που βρέθηκαν στην Μακεδονία.

Οτι επιγραφη εχει ανακαλυφθει στην Μακεδονια ειναι γραμμενη μονο στο Ελληνικο Αλφαβητο.

Δεν υπαρχει επιγραφη απο την Αρχαια Μακεδονια σε κανενα αλλο αλφαβητο εκτος του Ελληνικου.

Ακομα και αυτη που ειναι στην εισοδο του κυβερνητικου κτιριου στα Σκοπια και βρεθηκε στο Βαλαντοβο και αυτη στα Ελληνικα ειναι

http://cloudconnected.pblogs.gr/files/f/154850-makedonia.jpg

Αν εσυ εχεις ανακαλυψει επιγραφη σε οποιαδηποτε αλλη γλωσσα ιδου η Ροδος και το πηδημα μαζι

belo more είπε...

http://my.opera.com/ancientmacedonia/blog/giannitsa-seal
Και αυτό ελληνικό είναι?

Δεν νομίζεις ότι εάν οι αρχαίοι Μακεδόνες ήταν Έλληνες, θα είχαν αφήσει κάτι παραπάνω σε γραφή απο ένα μικρό κατάδεσμο? Τι στο καλό.. Δεν ήξεραν τι να γράψουν η το έγραφαν επάνω σε ξύλο?

Ανώνυμος είπε...

belomore
πριν δημοσιευσεις κατι διαβασε το προσεκτικα.

Σε περιληψη
Η σφραγιδα που βρεθηκε στα Γιαννιτσα φερει συμπλέγματα χαράξεων σε ευθύγραμμη διάταξη, που αποτελούν κώδικα συμβόλων ή σημείων ,κατι αναλογο με την ξυλινη επιγραφη του Δησπιλιου.

Η λίθινη σφραγίδα με διαστάσεις 2,5x5,5 εκατοστών
λειτουργούσε ως μήτρα - συμπέρασμα στο οποίο καταλήγουν οι ερευνητές
τόσο από τον κοίλο σχηματισμό της εσωτερικής επιφάνειας όσο και από τα ευδιάκριτα και σε αντιστροφή ανάγλυφα γραμμικά αναπτύγματα και σημεία του εκμαγείου της. Στις άκρες της φέρει οπές, στις οποίες στερεώνονταν σύνδεσμοι για τη σύνδεση των μερών. Δεν αποκλείεται η ύπαρξη πολλών τέτοιων σφραγίδων και σφραγισμάτων, ώστε η συρραφή τους να εξασφαλίζει ένα μεγαλύτερο νοηματικό σύνολο. Ολες οι χαράξεις έχουν λοξή διευθέτηση προς τα αριστερά ή προς τα δεξιά.

Αλλο χαραγματα και γραμμικα αναπτυγματα και αλλο γλωσσα γραφης

Οσο για τον Καταδεσμο θα επρεπε να γνωριζεις οτι υπαρχουν και αλλα 4 σωζομενα κειμενα με τον Καταδεσμο να ειναι το πιο ενδεικτικο ολων

Αλλωστε ο Γκρουεφσκι που χρονια τωρα σκαβει ολη την γειτονικη χωρα να εισαι σιγουρος\η οτι αν ειχε βρει οτιδηποτε γραμμενο σε μη Ελληνικο Αλφαβητο θα το ειχε κανει βουκινο για μηνες σε ολο τον κοσμο για να αποδειξει αυτα που ονειρευεται.

Tι στο καλο μονο επιγραφες γραμμενες στα Ελληνικα υπαρχουν στα εκθεματα των Μουσειων εκει?

http://www.bitolamuseum.org/index.php?option=com_content&view=article&id=104%3A2010-09-14-23-56-20&catid=44%3A2010-09-28-19-22-55&Itemid=93&lang=en

belo more είπε...

http://www.youtube.com/watch?v=7Xj8sj2rdQQ&context=C4377b6aADvjVQa1PpcFO8FtULtl40lnQd5Y7W0Dy6OFlCb6VLVxo=

Ανώνυμος είπε...

belomore,στο ξαναγραφω,
πριν δημοσιευσεις κατι εξετασε το προσεκτικα.

Δες λοιπον μια περιληψη των οσων αναφερει ο ιδιος ο Marco Merlini και οχι η παραπλανητικη περιγραφη του βιντεο.

PRESENTATION
by Marco Merlini




Ioana Crişan's research (Reghin-Mureş, Romania) contributes to establish the continuity of Tartaria signs and Danube Script in the collective memory. The Danube Script appeared some 7,000 years ago in the Danube valley: in Serbia, Kosovo-Metohija, Southern Hungary, Romania, Bulgaria, Macedonia and northern Greece. It flourished for one and a half millennia. Around 5,500 years ago, a social upheaval eclipsed this and other elements of the advanced culture of the Danube Civilization.

These three small, inscribed tablets started a debate that is challenging the conventional wisdom of European prehistory, because they have been dated from around 6.500 years ago.¹ Some scholars argue they date even earlier at 7,300 years old.² More prudent researchers, date the stones to 6,000-5,800 years ago. In any case, the astonishing question is did the South-eastern Neolithic Europe develop its own script before Sumeria and Egypt?

Finally, whilst the inscriptions have varied patterns (in horizontal, vertical or circular rows), this variety has a clear structure, evidenced by the specific sequencing of the signs. In the majority of the cases, the Danube Script had a linear organisation, a feature shared with other pre-classic writings (Minoan Linear A, Cypriot-Minoan and Cypriot Syllabic).


http://www.prehistory.it/ftp/arta_populara01.htm

και οπως συμπληρωνει ο ιδιος σε ξεχωριστο αρθρο του:

Therefore the proto-european writing has not only been twice lost to us, but what remains of it is unfathomable and tenaciously resists the efforts of anyone attempting to decipher it.
Nothing is known about the existence of such a reference language.

http://www.prehistory.it/scritturaprotoeuropai.htm

Συμπερασμα
Τα ευρηματα αυτα κατα τον Merlini απο σχεδον 7000 χρονια πριν, καλυπτουν μια εκταση απο την Νοτιο Ουγγαρια μεχρι την Βορειο Ελλαδα kαι επιπλεον αναφερει οτι " η πρωτο-γραφή Ευρωπαϊκή δεν έχει μόνο δύο φορές χαθεί για εμάς, αλλά αυτό που μένει είναι ανεξιχνιαστο και αντιστέκεται πεισματικά τις προσπάθειες που ο οποιοσδηποτε θα κανει για να το αποκρυπτογραφήσει.
Τίποτα δεν είναι γνωστό για την ύπαρξη μιας τέτοιας γλώσσας""

Επομενως πως υποστηριζεις εσυ και ο παρουσιαστης του βιντεο οτι οι γραφικες παραστασεις και οι γραμμικες χαραξεις/αναπτυγματα ανηκουν σε καποιο συγκεκριμενο λαο?