Μακεδονικοί διάλεκτοι στην βόρεια Ελλάδα

18 Οκτ 2009

BLAGOJ NACOSKI



Ο κορυφαίος νεαρός Μακεδόνας τενόρος που διαπρέπει στην Ιταλία και με εξαιρετική διεθνή καριέρα στον χώρο της Όπερας.



Εκτέλεση ενός γνωστού παραδοσιακού μακεδονικού τραγουδιού με την συμμετοχή τον ίδιου καλλιτέχνη.

16 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΓΝΩΜΗ
Τα αδιέξοδα και η ειρήνη
Ριχάρδος Σωμερίτης | Κυριακή 18 Οκτωβρίου 2009
O Γιώργος Παπανδρέου θέλησε για τον εαυτό του και το υπουργείο Εξωτερικών. Για λίγους μήνες, λένε όλοι. Επιλέγοντας για «αναπληρωτή» του και προφανώς για διάδοχό του, στο υπουργείο φυσικά, τον κ. Δρούτσα, ο οποίος είναι από χρόνια ένας από τους στενότερους συνεργάτες του για τα εξωτερικά θέματα. Ολοι γνωρίζουμε ότι οι εβδομάδες που ακολουθούν θα είναι αποφασιστικές για τα λεγόμενα «εθνικά θέματα». Είναι συνεπώς πιθανόν ότι ο Πρωθυπουργός θέλησε ακριβώς γι΄ αυτόν τον λόγο να έχει την άμεση εποπτεία- και ευθύνη- της εξωτερικής πολιτικής. Απόδειξη, η επίσκεψη στην Κωνσταντινούπολη. Απόδειξη επίσης και το ταξίδι του (επίσημο) στη Λευκωσία, όπου όλα κρίνονται τώρα.

Είναι βέβαια αμφίβολο ότι ως το τέλος του χρόνου μπορεί να λυθεί το Κυπριακό ή να προχωρήσουν τα προβλήματα του Αιγαίου και το θέμα του ονόματος της πΓΔ της Μακεδονίας. Θα κριθούν όμως δύο σημαντικά θέματα: το αν με την ενδεχόμενη (διότι μη αποκλειόμενη) χρήση του βέτο στην Ευρωπαϊκή Ενωση σε βάρος της Τουρκίας, για τη συνέχιση των διαπραγματεύσεων ένταξης, και της Φυρόμ, για την έναρξη τέτοιων διαπραγματεύσεων, τα εθνικά μας αδιέξοδα θα γίνουν ακόμη πιο απροσπέλαστα· και το ποια θα είναι τελικά η ευρωπαϊκή και περιφερειακή προοπτική της χώρας: η πανάκριβη και σε στρατιωτικές δαπάνες εθνικιστική εσωστρέφεια ή η δυναμική και ειρηνική εξωστρέφειά μας. Με άλλα λόγια, η επιστροφή στους ανοιχτούς ορίζοντες της εποχής Σημίτη ή στη νεοκαραμανλική φοβική απομόνωσή μας.

Μια δυναμική εξωτερική πολιτική απαιτεί τόλμη και ρεαλισμό. Λύση άλλη από τη συζητούμενη ομοσπονδία δύο συνιστωσών κρατών δεν υπάρχει στην Κύπρο με εξαίρεση τη διχοτόμηση. Λύση άλλη από μια κοινή, με διαπραγματεύσεις, προσφυγή στη Χάγη δεν υπάρχει για τις σχέσεις μας με την Τουρκία στο Αιγαίο. Λύση άλλη από έναν συμβιβασμό με τους Βορειομακεδόνες, που διεθνώς έχουν κερδίσει, δεν υπάρχει. Κι ας φωνασκούν ο Ανθιμος και ο Σαμαράς και όλα τα γνωστά μικρομάγαζα των υπερπατριωτών. Ή μάλλον υπάρχουν δύο: η απομόνωση ή, θεωρητικά, ο πόλεμος!

Η νέα κυβέρνηση, κι ας είπαν διάφορα προεκλογικά οι εκφραστές της, έχει για λίγο τη δυνατότητα της αλλαγής. Αρκεί να εξηγήσει το σωστό σε μια κοινή γνώμη που δηλητηριάζεται από τόσους και από τόσα χρόνια.

Για να μάθει την αλήθεια: ότι οι «άλλοι», οι Τούρκοι και οι Βορειομακεδόνες, ναι, δεν είναι φυσικά αθώοι για τα αδιέξοδα αλλά έχουν και αυτοί δίκια· και ότι έχουμε μαζί τους την κοινή υποχρέωση να αποπειραθούμε τους δρόμους της συνεργασίας.

Ανώνυμος είπε...

Πουθενά στη Μακεδονία δεν υπάρχει άλλη αυτοπροσδιοριζόμενη ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ εθνοτική ταυτότητα, με την ίδια η παρόμοια λέξη.
Αν τέτοια υπήρχε σίγουρα οιΜακεδόνες πρώτοι θα έκαναν εθνοτική αυτοπροσδιοριστική τροποποίηση...
Διαφορετικό πράγμα η μακεδονική ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ταυτότητα , η οποία είναι κοινή για
όλους τους κατοίκους της γεωγραφικής και αδιαμέλιστης μακεδονίας.Τόσο για αυτούς της ελληνικής επικράτειας όσο και της βουλγαρικής αλλά και της αλβανικής. Φυσικά και της Δημοκρατίας της Μακεδονίας.
Είναι παντελώς ψευδής ο ισχυρισμός του ελληνικού κράτους περί ύπαρξης μακεδονικής εθνοτικής ταυτότητας με ελληνικό χαρακτήρα , με 2,5 εκατ. μέλη και πουθενά στο κόσμο δεν είναι ως τέτοια αναγνωρισμένη.
Αντίθετα όλοι γνωρίζουν ότι στην νότια μακεδονία ζούν πολλές εθνότητες: Ελλήνες, Βλάχοι,Αλβανοί,Ασιάτες Εποικοι Χριστιανοί με μητρική γλώσσα την κοινή ελληνική αλλά και την τουρκική-Πόντιοι και Μικρασιάτες και φυσικά Μακεδόνες οι οποίοι ξεπερνούν το ένα εκατομμύριο.
Οι εθνικά Μακεδόνες ΠΟΤΕ μεταξύ τους δεν αυτοπροσδιορίσθηκαν διαφορετικά , ο δε προσδιορισμός Σλαβομακεδόνες είναι ετεροπροσδιορισμός της ΕΥΠ και του ΥΠΕΞ εδώ και πολλά χρόνια.
Δημόσια λόγω της κρατικής απαγόρευσης δηλώνουνε ΝΤΟΠΙΟΙ ,χαρακτηριστικό της αυτοχθονίας τους .
Ας σταματήσουν λοιπόν να υβρίζουν και να λοιδωρούν τους Μακεδόνες,απανταχού της γής..
Κανείς δεν αμφισβητεί την πολυετή βορειοελλαδική τους αυτοπροσδιοριστική ταυτότητα,σε αντίθεση με την καιροσκοπική και εθνικιστική μακεδονική των τελευταίων είκοσι χρόνων...
Ούτε του Ασιάτη Εποικου με μητρική γλώσσα την τουρκική, του πρώην Πρωθυπουργού....
Επειδή "εθνικό είναι το αληθές" οφείλει το ελληνικό κράτος να αναγνωρίσει επιτέλους την αλήθεια!!!!

Ανώνυμος είπε...

Στις 18 Νοεμβρίου του 1874 , στο μακεδονικό χωριό Πέλλα/Ποστολ Γιαννιτσών γεννήθηκε από αμφότερους μακεδόνες γονείς και βιολογικούς προγόνους γεννημένους στο ίδιο χωριό, ο "πατέρας" της σύγχρονης λογοτεχνικής μακεδονικής γλώσσας ο Κρστε Μισίρκοφ, ο οποίος οργάνωσε γλωσσικά την μητρική μακεδονική γλώσσα των κατοίκων της περιοχής του.
Γνωστότερο έργο του το "Μακεδονικές Υποθέσεις", το οποίο κυκλοφορεί στην Ελλάδα από τις μακεδονικές εκδόσεις Πετσίβα.
Σπούδασε στη Ρωσσία,στην Σερβία,στην Βουλγαρία.
Το χωριό του διακρίθηκε για την μακεδονικότητά του παρά τις απίστευτες διώξεις των κατοίκων του ,κυρίως από τους ελληνόφωνους απεσταλμένους από το ελληνικό κράτος ληστές όπως και από τους αντίστοιχους ξενόφερτους Βούλγαρους...
Σήμερα του χωριό του εκπροσωπείται στην ελληνική κυβέρνηση διαμέσου της Μακεδόνισας πολιτικού Θεοδώρας Τζάκρη,γέννημα και θρέμμα της παλιάς Πέλλας Γιαννιτσών,σημερινής Υφυπουργού Εσωτερικών με σχετική αρμοδιότητα στην νότια μακεδονία και την δυτική θράκη.
Ας ελπίζουμε τα μακεδονικά μπλόγκ να κάνουν σχετικές αναρτήσεις για την επέτειο γέννησης του!!!

Ανώνυμος είπε...

To Ελληνικό Κράτος ισχυρίζεται ότι η σύνθετη ονομασία του γειτονικού κράτους με την φράση
"Δημοκρατία της Μακεδονίας" εμπεριέχει αλυτρωτικό συμβολισμό διότι χαρακτηρίζει όλη την γεωγραφική και αδιαμέλιστη Μακεδονία , ενώ αντιπροσωπεύει μόνο το μέρος και μάλιστα λιγότερο από το 51% το οποίο κατέκτησε στους Βαλκανικούς Πολέμους η Ελλάδα.
Επιπλέον ισχυρίζεται ότι αυτές οι θέσεις της Ελλάδος είναι κατανοητές και αποδεκτές από τους εταίρους μας.
Πρόκειται όμως γιά ΔΥΟ ΨΕΜΜΑΤΑ , από τα πολλά του ελληνικού κράτους διότι:
1- Μέχρι πρόσφατα η Ελλάδα αξιώνε από την γειτονική χώρα " ούτε Μακεδονία ούτε παράγωγα της"
2- Το δικαίωμα στον ατομικό και συλλογικό αυτοπροσδιορισμό των ανθρώπων,των εθνών, των λαών και των κρατών είναι αυθύπαρκτο και ΑΠΑΡΑΓΡΑΠΤΟ και δεν έχει σχετικιστικό χαρακτήρα ( αυτό βέβαια θα είχε κάποια σημασία αν η Ελλάδα ονομαζόταν με τρόπο σχετικό με την λέξη Μακεδονία,κάτι που φυσικά δεν συμβαίνει)
3- Στην Ευρώπη υπάρχουν αρκετά κράτη τα οποία αποτελούν μέρος της γεωγραφικής περιοχής εντός της οποίας θεσμοποιήθηκαν , δίχως η ονομασία τους να συνδέεται με το μέρος...!!!
Αυτά είναι τα παρακάτω:
α- Δημοκρατία της Μολδαβίας
Πρόκειται για ανεξάρτητο κράτος στο βορειοανατολικό τμήμα της γεωγραφικής περιοχής της Μολδαβίας. Το νοτιοδυτικό ανήκει στο ξεχωριστό κράτος της Ρουμανίας
β- Δημοκρατία της Ιρλανδίας
Βρίσκεται στα νότια 5/6 της νήσου Ιρλανδίας και αποτελεί ανεξάρτητο κράτος , μέλος της Ε.Ε.
Το βόρειο 1/6 του νησιού αποτελεί την περιφέρεια της Βόρειας Ιρλανδίας η οποία ανήκει στην Αγγλία
γ- Λουξεμβούργο
Πρόκειται για ανεξάρτητο κράτος ,
μέλος της Ε.Ε το οποίο περιλαμβάνει ΜΟΝΟ το 22% της γεωγραφικής περιοχής του Λουξεμβούργου.
Το υπόλοιπο αποτελούν περιφέρειες των γειτονικών ανεξάρτητων κρατών , μελών της Ε.Ε .
δ- Για όλους τους παραπάνω λόγους ο βασικός ισχυρισμός της Ελλάδος είναι αβάσιμος, ανίσχυρος και μη αποδεκτός από κανένα ευρωπαϊκό κράτος, αφού επιπλέον είναι αντίθετος με τις αρχές και αξίες της Ε.Ε

Ανώνυμος είπε...

enet.gr, 10:25 Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2009
Ευρωπαϊκή έκθεση για τη βίζα στα Δ. Βαλκάνια
Η Επιτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τις Πολιτικές Ελευθερίες, τη Δικαιοσύνη και τις Εσωτερικές Υποθέσεις στήριξε την έκθεση περί κατάργησης της βίζας για τις χώρες των Δυτικών Βαλκανίων, που υπέβαλε η Σλοβένα ευρωβουλευτής και εισηγήτρια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τη φιλελευθεροποίηση του καθεστώτος θεωρήσεων εισόδου για τη συγκεκριμένη περιοχή.
Η κατάργηση της βίζας για τους πολίτες της Σερβίας, του Μαυροβουνίου και της ΠΓΔΜ από την 1η Ιανουαρίου του 2010 προβλέπεται σε πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, την οποία υιοθέτησε στις 6 Οκτωβρίου η Επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Η Σλοβένα ευρωβουλευτής τάσσεται, επίσης, υπέρ της έναρξης των διαδικασιών για την άρση του καθεστώτος θεωρήσεων εισόδου για τη Βοσνία - Ερζεγοβίνη και την Αλβανία, καθώς και για το Κόσοβο.

Ανώνυμος είπε...

Η Ε.Ε επιτέλους θα άρει το καθεστώς βίζας για τους πολίτες της Δημοκρατίας της Μακεδονίας από 01/01/2010...!!!
Καλό όμως είναι να μάθουμε για την στάση των ελλήνων ευρωβουλευτών.....
Υπενθυμίζω ότι ευτυχώς στο ευρωκοινοβούλιο αρκούν το 60% των ψήφων και όχι το 100% της παραλυτικής ομοφωνίας...

Ανώνυμος είπε...

enet.gr, 13:01 Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2009
Εκδικάζονται «ελληνοαλαβανικές διαφορές»
Στο συνταγματικό Δικαστήριο της Αλβανίας συζητείται η συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας για τα χωρικά ύδατα στο Ιόνιο, ύστερα από προσφυγή της αξιωματικής αντιπολίτευσης της γειτονικής χώρας να κηρυχθεί αντισυνταγματική με την αιτιολογία ότι πρόκειται για παραχώρηση προς τη χώρα μας
Χθες η Αλβανική Βουλή ανέβαλε την επικύρωση της συμφωνίας, που υπεγράφη στα Τίρανα τον περασμένο Απρίλιο μεταξύ των υπουργών Εξωτερικών των δύο χωρών, λόγω των αντιδράσεων της αντιπολίτευσης.

Ο Αλβανός υπουργός Εξωτερικών Ιλίρ Μέτα, έχει ήδη κατηγορήσει την αντιπολίτευση ότι υποκινεί αντιπαραθέσεις με τις γείτονες χώρες και δηλώσει ότι κάθε βήμα για την υπογραφή της συμφωνίας έγινε με τη μεγαλύτερη νομική συνέπεια.

Υ.Γ Από το παραπάνω άρθρο , πέρα της ιστορίας των ετεροβαρών σε βάρος της Αλβανίας συμφωνιών με την Ελλάδα , μαθαίνουμε ότι στην Αλβανία με μόλις λίγα χρόνια δημοκρατίας λειτουργεί Συνταγματικό Δικαστήριο...
Στη κοιτίδα της Δημοκρατίας την Ελλάδα πότε θα συμβεί αυτό..???

Ανώνυμος είπε...

**ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Η «ατιμωρησία» ενθαρρύνει την κακοποίηση μεταναστών
Του ΝΙΚΟΥ ΡΟΥΣΣΗ Τον κώδωνα του κινδύνου στην Ελλάδα για την κακομεταχείριση μεταναστών από τα αστυνομικά όργανα κρούει η Επιτροπή κατά των Βασανιστηρίων και της Κακομεταχείρισης του Συμβουλίου της Ευρώπης (CPT), στην έκθεσή της που έδωσε χθες στη δημοσιότητα και στην οποία περιλαμβάνεται ο 20ετής απολογισμός της στον αγώνα κατά των βασανιστηρίων στην Ευρώπη.
Αναφερόμενη στην ad hoc επίσκεψή της στην Ελλάδα, το 2008, η επιτροπή διαπιστώνει ότι στα κέντρα κράτησης της χώρας μας στοιβάζονται κατά εκατοντάδες παράνομοι μετανάστες, χωρίς να έχουν τη δυνατότητα παροχής νομικής υποστήριξης, πρόσβασης σε υπηρεσίες υγείας και ενημέρωσής τους, στη γλώσσα τους.

Παρ' όλο που, όπως αναφέρεται, η ελληνική κυβέρνηση έχει αμφισβητήσει τα ευρήματα της επιτροπής, τονίζεται ότι στους συνοριακούς σταθμούς κράτησης μεταναστών στην Ελλάδα «οι συνθήκες είναι πολύ φτωχές», ενώ γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στο σταθμό κράτησης μεταναστών στην Παγανή Μυτιλήνης, όπου οι συνθήκες διαβίωσης είναι τελείως ανθυγιεινές και ο αριθμός των κρατουμένων υπερβαίνει κατά πολύ εκείνον που μπορεί «να αντέξει» το κέντρο.

Στην έκθεση λοιδορείται η απελθούσα κυβέρνηση επειδή, στην απάντησή της, θεώρησε ικανοποιητική την ύπαρξη και μόνον του Μεσολαβητή για την εξέταση καταγγελιών που αφορούν κακομεταχείριση μεταναστών και απαιτείται, σ' όλες τις περιπτώσεις, να υπάρχει πλήρης διερεύνηση, εξακρίβωση των καταγγελιών και τιμωρία των ενόχων.

Φτωχές συνθήκες διαβίωσης διαπιστώνει η επιτροπή ότι υπάρχουν και στα κέντρα κράτησης μεταναστών στην Πέτρου Ράλλη και στον Ασπρόπυργο και συνιστά την υιοθέτηση όλων εκείνων των μέτρων που προβλέπονταν στον Νόμο του 2005, για τη βελτίωση των υπηρεσιών υγείας που παρέχονται στους μετανάστες.

Γενικότερα, και αναφερόμενη στην 20ετή δράση της κατά των βασανιστηρίων, η CPT επισημαίνει ότι η «ατιμωρησία» είναι εκείνη που ενθαρρύνει την κακοποίηση μεταναστών και άλλων ευπαθών κοινωνικών ομάδων από τις αστυνομικές και άλλες Αρχές», ενώ τονίζει ότι δεν αποτελεί λύση η κατασκευή περισσότερων φυλακών στην Ευρώπη. Η επιτροπή εκθέτει τις απόψεις της σχετικά με τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των παράνομων μεταναστών που στερούνται την ελευθερία τους και δίνει ιδιαίτερη προσοχή στην αρχή τής «μη επαναπροώθησης», καθώς και στην ανάγκη για παροχή ειδικών εγγυήσεων για τα ασυνόδευτα παιδιά των μεταναστών.

Ανώνυμος είπε...

Για την ελληνική ιθαγένεια: επανάσταση, εκσυγχρονισμός ή απλώς ανάκτηση του χαμένου χρόνου;

Του ΜΙΧΑΛΗ ΤΣΑΠΟΓΑ*

Κάθε συζήτηση για την αναμόρφωση του ενός ή του άλλου θεσμού προϋποθέτει και εμπεριέχει το θεμελιώδες δίλημμα αν επιζητείται μια ρηξικέλευθη και μακρόπνοη ανατροπή ή αν συμφέρει ένας απλός νομοτεχνικός εξορθολογισμός. Ωστόσο, στο πεδίο της ελληνικής ιθαγένειας, τα δύο αυτά σκέλη ταυτίζονται: η υστέρηση είναι τόσο ακραία και οφθαλμοφανής ώστε κάθε εκσυγχρονισμός θ' αποτελέσει συνάμα και επανάσταση.

***

Αναχρονιστική είναι, κατά πρώτο λόγο, η εμμονή της ελληνικής ιθαγένειας στον ανελαστικό ουσιαστικό κανόνα του αίματος. Ο κανόνας αυτός αποστερεί εσαεί από το δικαίωμα συμμετοχής στην πολιτική μας κοινότητα τους απογόνους αλλοδαπών, όσες γενιές και αν έχουν περάσει από την εγκατάστασή τους, όσο εποικοδομητική και αν πιστοποιείται η κοινωνική τους ένταξη.

Ταυτόχρονα, λογίζει αυτομάτως ως μέλη της ίδιας κοινότητας τους απώτατους απογόνους Ελλήνων, όσες γενιές εθελούσιας αποκοπής και αν μεσολάβησαν. Ιστορικά εύλογο και στατιστικά σύνηθες κατά την εποχή της θέσπισής του πριν από σχεδόν διακόσια χρόνια, το σύστημα αυτό σήμερα φαντάζει σαν μαγικό μεταφυσικό απολίθωμα, ενώ το έχουν ήδη εγκαταλείψει ακόμη και χώρες με πολύ πιο μακρά και ισχυρή παράδοση αποκλεισμών.

Εξίσου παρωχημένη είναι και η προσκόλληση της ελληνικής ιθαγένειας σε διαδικασίες με ευκρινή απολυταρχικά χαρακτηριστικά. Σύμφωνα με τον νόμο, για όλα τα ζητήματα κτήσης, αναγνώρισης, απώλειας και ανάκτησης ιθαγένειας η διοίκηση δεν δεσμεύεται από καμιά απολύτως προθεσμία, ενώ ειδικά οι απορρίψεις αιτήσεων πολιτογράφησης δεν αιτιολογούνται καν, με αποτέλεσμα να καθίσταται αδύνατος ο δικαστικός τους έλεγχος.

Βασίλειο αδιαφάνειας και καχυποψίας, το υπόγειο αυτό διαμέρισμα της διοικητικής δράσης δεν έχει αγγιχθεί από το κράτος δικαίου και τις θεσμικές εξελίξεις ενός ολόκληρου αιώνα, καθώς αντιμετωπίζει ανθρώπους ως απλά εργαλεία εθνικής πολιτικής και όχι ως φορείς θεμελιωδών δικαιωμάτων.

Η διάκριση ανάμεσα στον αναχρονισμό ουσίας και στις διαδικαστικές αγκυλώσεις συνιστά, εν προκειμένω, μια απλή συμβατική ταξινόμηση. Στην πραγματικότητα, τα δύο αυτά φαινόμενα ανάγονται σε μία και την αυτήν αιτία, αποτελούν όψεις του ίδιου νομίσματος. Αφενός η ιδεοληψία του γονιδίου και η αέναη κληρονομικότητα, που παραπέμπουν σε έναν κλειστό λαό-οικογένεια και σε ένα καθαρολόγο έθνος-ράτσα, με δικαιώματα των μελών και εγρήγορση κατά των εισβολέων.

Αφετέρου η πολιτογράφηση ως εξαίρεση, ως προνομιακή πρόσληψη νέων μελών κατ' απόλυτη ευαρέσκεια των παλαιών, άρα ως διαδικαστικό arcanum imperii, εξορισμού ανεπίδεκτο αποκάλυψης, εξιχνίασης ή αιτιολόγησης.

Η αρμόδια υπηρεσία, αντιλαμβανόμενη εαυτήν ως ιερατείο-θεματοφύλακα του πεπρωμένου ολίγων εκατομμυρίων απογόνων κάποιου ιδεατού γενάρχη, δεν μπορεί παρά ν' αντιμετωπίζει με δυσθυμία καθέναν που επιζητεί να θραύσει το φράγμα της κοινής καταγωγής. Η καχυποψία αυτή, άλλωστε, διατηρείται ακόμη και σε βάρος όσων έχουν κατορθώσει να εξασφαλίσουν αυτή την εξαιρετική ευαρέσκεια.

Η ελληνική έννομη τάξη, αντιλαμβανόμενη πόσο σχετική και εν τέλει επισφαλής μπορεί να είναι κάθε διαπίστωση επίκτητης εθνικής συνείδησης, έχει φροντίσει να θέσει εμπόδια ακόμη και στους εκ πολιτογραφήσεως Έλληνες, θέτοντας αυτούς συχνά σε δυσμενέστερη μοίρα εν συγκρίσει προς τους εκ γενετής: έτσι, λόγου χάριν, ο "αλλογενής" πολιτογραφούμενος καλείται μεν πάραυτα να υπηρετήσει στρατιωτική θητεία, στρατοδίκης όμως δεν θα μπορέσει να διορισθεί στον αιώνα τον άπαντα.

Ανώνυμος είπε...

Η πρόσφατη δημοσίευση σχεδίου για νέο Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας (στο www.hlhr.gr το πλήρες κείμενο [αρχείο pdf], με αναλυτική αιτιολογική έκθεση) συμβάλλει στην ανάκτηση του χαμένου χρόνου: το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, με ανεπαίσθητες αποκλίσεις από την εκδοχή του 1955, έχει εδώ και πάρα πολύ καιρό ξεπεραστεί από την άτεγκτη πραγματικότητα, το δε ζήτημα της αλλαγής του ήταν από μακρού ώριμο για μια δημόσια διαβούλευση που απλώς αργούσε να ξεκινήσει.

Στη συνεκτική και συστηματική αυτή πρόταση αντιμετωπίζονται τόσο οι ουσιαστικές, όσο και οι διαδικαστικές εκκρεμότητες της ελληνικής ιθαγένειας, με μεταβατικές ρυθμίσεις προσαρμογής και χωρίς ακρότητες.

Έτσι, μεταξύ άλλων, ο κανόνας του αίματος διατηρεί την πρωτοκαθεδρία αλλά σχετικοποιείται προκειμένου να προσαρμοσθεί στις σύγχρονες κοινωνικές συνθήκες και αντιλήψεις, ενώ προβλέπεται κτήση ιθαγένειας για τα τέκνα αλλοδαπών που γεννιούνται στην Ελλάδα, προαιρετικά για τη λεγόμενη δεύτερη γενεά μεταναστών και υποχρεωτικά για την τρίτη.

Στη διαδικασία πολιτογράφησης απαλείφονται οι ισχύουσες διακρίσεις, συντέμνονται το παράβολο και το αναγκαίο διάστημα νόμιμης παραμονής, ενώ εισάγεται υποχρέωση αιτιολογίας επί τη βάσει σαφών, αξιοπρεπών και επαληθεύσιμων κριτηρίων: ένταξη στην ελληνική κοινωνία, δυνατότητα ενεργού και ουσιαστικής συμμετοχής στην ελληνική πολιτική κοινότητα σύμφωνα με τις θεμελιώδεις αρχές που τη διέπουν. Καθίσταται εφικτή υπό σαφείς προϋποθέσεις η οικειοθελής αποβολή της ελληνικής ιθαγένειας και καταργείται κάθε ενδεχόμενο αναγκαστικής αποβολής.

Τέλος, εξορθολογίζεται και κωδικοποιείται εξαντλητικά η διαδικασία διαπίστωσης ιθαγένειας, ενώ για όλες τις διαδικασίες του Κώδικα εισάγονται ειδικές προθεσμίες.

Με την πρόταση αυτή, η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου επιχειρεί να θέσει σε νέες βάσεις τη νομοθετική αντίληψη γι' αυτό το κατ' εξοχήν ζήτημα δικαιωμάτων. Γι' αυτόν, άλλωστε, το λόγο προτιμήθηκε η εκπόνηση πλήρους Κώδικα: στόχος δεν είναι να επιδιορθωθεί η μια ή η άλλη διάταξη, αλλά ν' αναπλασθούν ταυτόχρονα και σύμμετρα οι ουσιαστικές και οι διαδικαστικές ρυθμίσεις, ακριβώς επειδή, όπως καταδείχθηκε, είναι μεταξύ τους συμπληρωματικές.

Αφενός λοιπόν στο θρόνο της ιστορικής καταγωγής και των ταριχευμένων γονιδίων προτείνεται να εγκατασταθεί ο πραγματισμός, αφετέρου τη θέση του ανέλεγκτου δημοσίου συμφέροντος καλείται να καταλάβει η αρχή του κράτους δικαίου.

Μόνο με το συνδυασμό αυτόν θα μπορέσει να υπηρετηθεί αποτελεσματικά το ζητούμενο, που δεν είναι μια πρόσκαιρη μεταναστευτική φιλανθρωπία, αλλ' αυτή καθ' εαυτήν η αυτογνωσία της ελληνικής πολιτικής κοινότητας, η αναμέτρηση ανάμεσα στις δυνάμεις που την ωθούν προς το μέλλον και σ' εκείνες που την τραβούν προς το παρελθόν.

* Ο Μιχάλης Τσαπόγας είναι δρ Νομικής, μέλος του Δ.Σ. της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου.

Ανώνυμος είπε...

Ανάλυση του Στέλιου Κούλογλου

Την περασμένη εβδομάδα, η όξυνση των ελληνοτουρκικών σχέσεων ξαναήρθε στο προσκήνιο μέσω των ελληνικών ΜΜΕ. Τα τουρκικά μέσα ενημέρωσης δεν ασχολήθηκαν καθόλου, την ίδια ώρα που στην Κωνσταντινούπολη έδιναν το όνομα Έλληνα γιατρού σε έναν δρόμο. Μόλις προχθές μάθαμε το μυστικό: θα αγοράσουμε νέα όπλα...


Το θέμα ξεκίνησε 15 μέρες πριν, με ένα δημοσίευμα στο “Έθνος της Κυριακής”, που διαπίστωνε ότι οι Τούρκοι στρατηγοί προωθούσαν “την αλλαγή του καθεστώτος στο Αιγαίο”. Ακολούθησαν συνεχείς ειδήσεις και δημοσιεύματα για τις παραβιάσεις του εναέριου χώρου από τουρκικά αεροπλάνα και τις κατάλληλες αναχαιτίσεις. Στο αποκορύφωμα της έντασης, μια τουρκική φρεγάτα έφτασε τόσο κοντά στην Ραφήνα που, όπως διαβάσαμε δεξιά αριστερά, ο πρωθυπουργός θα μπορούσε να την δει από την κρεβατοκάμαρα του.

Το περίεργο είναι ότι η οι Τούρκοι δεν πήραν είδηση απ' όλα αυτά. . Αντίθετα, τις ίδιες μέρες στον Άγιο Στέφανο, την παλιά συνοικία της Κωνσταντινούπολης που τώρα ονομάζεται Yesilkoy, συνέβαιναν ορισμένα καινοφανή για την Τουρκία περιστατικά. Ο δήμαρχος της συνοικίας έδινε σε έναν δρόμο της το όνομα του Κωνσταντίνου Καλαγκού, ενός Έλληνα γιατρού που είχε ζήσει και δουλέψει στο Yesilkoy.

Η όλη τελετή έγινε σε ανοιχτό χώρο, με ελληνικούς και τουρκικούς χορούς και πανηγύρια, μουσική και μεζέδες. Ο γιος του γιατρού που ζει τώρα στην Ελβετία ήταν επίσημος καλεσμένος και μίλησε στους συγκεντρωμένους Τούρκους, Ρωμιούς, Εβραίους και Αρμένιους που ζουν στην συνοικία. Τα τουρκικά μέσα ενημέρωσης, από τις τηλεοράσεις έως τις εφημερίδες αναφέρθηκαν εκτενώς στο συμβάν.


Όλες οι πρόσφατες εξελίξεις στην γειτονική χώρα κινούνται σε μια κατεύθυνση εντελώς αντίθετη με το κλίμα κρίσης που παρουσιάστηκε στην Ελλάδα. Από τις αρχές του χρόνου, τουρκικό κυβερνητικό κανάλι (TRT-6) εκπέμπει 12 ώρες το 24ωρο στην κουρδική γλώσσα, που ήταν απαγορευμένη μερικά χρόνια πριν. Η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να ανοίξει έναν τηλεοπτικό σταθμό και στην αρμενική.

Πριν από μερικές εβδομάδες ξεκίνησε στο Ίντερνετ η συλλογή υπογραφών συγνώμης για την γενοκτονία των Αρμενίων, ένα θέμα ταμπού στην τουρκική κοινωνία και το κεμαλικό στρατιωτικό κατεστημένο. Για πρώτη φορά στην ιστορία της σύγχρονης τουρκικής δημοκρατίας, οι απλοί πολίτες αρχίζουν να μιλούν ανοικτά για την προστασία των μειονοτήτων, θέτοντας ερωτήματα για το παρελθόν.

Το κύμα συγνώμης έγινε μόδα. Στη Σμύρνη μια ομάδα πολιτών ξεκίνησε εκστρατεία με τίτλο "Ζητάμε συγνώμη που τους εκλέξαμε”, αναφερόμενη σε δύο ντόπιους βουλευτές που έχουν στραφεί κατά των μειονοτήτων. Με μια κυβερνητική απόφαση επεστράφη η τουρκική ιθαγένεια στον διάσημο Τούρκο ποιητή Ναζίμ Χικμέτ, που, μετά από εξορίες και φυλακίσεις, είχε πεθάνει άπατρις στην Μόσχα. Για την τουρκική αριστερά, η κίνηση έχει μεγάλη συμβολική αξία.

Ο υπουργός Πολιτισμού ζήτησε συγνώμη από τους Αλεβίτες, μια θρησκευτική μειονότητα της Τουρκίας και ανακοίνωσε ότι θα μετατρέψει σε Μουσείο ένα εστιατόριο στο οποίο δεκάδες Αλεβίτες είχαν σκοτωθεί το 1992 μετά από τρομοκρατική ενέργεια του τουρκικού παρακράτους. Όσο αποκρουστική κι αν είναι, η τηλεοπτική συνέντευξη του διάσημου Τούρκου ηθοποιού που ομολόγησε ότι σκότωσε 10 Ελληνοκύπριους το 1974 είναι αποτέλεσμα του προηγούμενου κλίματος.

Ανώνυμος είπε...

Ακόμη πιο σημαντικό είναι ότι το βαθύ κράτος και εμμέσως το στρατιωτικό κατεστημένο δέχονται -μέσω της υπόθεσης Εργκενεκόν- το ένα χτύπημα με το άλλο. Όπως μεταδίδει στην εξαιρετική ενδιαφέρουσα ανάλυση του (δες διπλανές στήλες), ο Νιαζί Νταλιανσί, ανταποκριτής του Tvxs στην Κωνσταντινούπολη, έχουν μέχρι τώρα συλληφθεί ή ανακρίνονται δεκάδες πολίτες υπεράνω υποψίας “απόστρατοι στρατηγοί, αξιωματικοί του στρατού, πανεπιστημιακοί καθηγητές και πρώην τομεάρχες, δημοσιογράφοι, συγγραφείς, αρχηγοί αστυνομίας, δικηγόροι...”

Ο στρατός που κινούσε τα νήματα όλων των ελληνοτουρκικών κρίσεων βρίσκεται σε υποχώρηση. Ο Αλί Μπαϊράμογλου, ειδικός για στρατιωτικά θέματα, έγραψε ότι “πρόκειται για μια ολοκαίνουργια περίοδο στην Τουρκία. Οικοδομούμε ένα νέο, καθαρό μέλλον”. Και πάνω από όλα για να υπάρξει μια κρίση ανάμεσα στις δύο χώρες θα πρέπει να φανατιστεί η κοινή γνώμη και των δύο πλευρών. Πώς συμβιβάζονται όλα αυτά με την όξυνση στο Αιγαίο στους πηχυαίους ελληνικούς τίτλους;

Στην πραγματικότητα επρόκειτο για τουρκικές ασκήσεις στο Αιγαίο που επαναλαμβάνονται κάθε χρόνο τέτοιες μέρες. Κάποια τουρκικά αεροπλάνα παραβίασαν το FIR Αθηνών (και όχι τον εθνικό εναέριο χώρο), αλλά αυτό είναι μάλλον συνηθισμένο, όπως και οι αναχαιτίσεις. Το περιστατικό με την φρεγάτα είναι λιγότερο συνηθισμένο, αλλά όχι ασυνήθιστο. Διαβάζουμε στην “Ελευθεροτυπία” ακριβώς 20 χρόνια πριν, στις 14/1/1982: “Οξύ διάβημα στην Άγκυρα, συνάντηση Α. Παπανδρέου - πρεσβευτή ΗΠΑ, Μπερνς, για πρωτοφανή παραβίαση των χωρικών υδάτων μας - τουρκικό πολεμικό φτάνει 40 μίλια από τη Ραφήνα.

Οι ετήσιες τουρκικές ναυτικές ασκήσεις διεξάγονται στα διεθνή χωρικά ύδατα του Αιγαίου που ξεκινούν στα 6 μίλια από τις ελληνικές ακτές. Η φρεγάτα έκανε στροφή σε κάποιο σημείο και η Αθήνα διαμαρτυρήθηκε ότι παραβίασε όχι τα ελληνικά χωρικά ύδατα αλλά τους κανόνες αβλαβούς διέλευσης. Ήταν όμως η παραβίαση αυτή συνειδητή πράξη πρόκλησης από την Τουρκία;

Σύμφωνα με δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας «Χουριέτ», το τουρκικό γενικό επιτελείο ξεκίνησε έρευνα για να δει αν η φρεγάτα κινήθηκε εκτός πορείας. Αν, όπως γράφτηκε στον ελληνικό Τύπο, στηνόταν μια κρίση τύπου Ίμια -στην οποία είχε πρωτοστατήσει η φανατική και συνήθως καθοδηγούμενη «Χουριέτ»- η αντίδραση τόσο της εφημερίδας όσο και του τουρκικού γενικού επιτελείου δεν θα ήταν τελείως διαφορετική;

Την απάντηση έδωσε προχθές η ελληνική κυβέρνηση ανακοινώνοντας νέο εξοπλιστικό πρόγραμμα ύψους 5,6 δις ευρώ. Για να εισπράξει το ίδιο περίπου ποσό, ο κ. Αλογοσκούφης φορολόγησε το Σεπτέμβριο τους νέους με μπλοκάκια και γενικώς ό,τι περνούσε έξω από το Υπουργείο Οικονομικών. Ένα ανάλογα ποσό μάζεψε η ελληνική κυβέρνηση την προηγούμενη εβδομάδα με τα ομόλογα που θα πρέπει να ξεπληρώσει η ελληνική κοινωνία τα επόμενα χρόνια πληρώνοντας υψηλό τόκο.

Είναι πρωτοφανές σε όλη την Ευρώπη. Σε συνθήκες βαρύτατης οικονομικής κρίσης, μια κυβέρνηση δίνει υπέρογκα ποσά για εξοπλισμούς που όπως είναι γνωστό στους ειδικούς ελάχιστα συμβάλλουν στην άμυνα της χώρας- ανεξάρτητα ποιες είναι οι προθέσεις της Τουρκίας. Οι μόνοι ωφελημένοι είναι οι έμποροι όπλων, όσοι θα πάρουν τις μίζες και βέβαια το κομματικό ταμείο εν όψει εκλογών...

Σ. ΚΟΥΛΟΓΛΟΥ

Ανώνυμος είπε...

ΠΛΗΘΑΙΝΟΥΝ ΟΙ ΦΩΝΕΣ ΑΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ, ΠΟΥ ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΤΙ ΔΕΝ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΚΑΤΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΚΑΤΑΛΟΙΠΟ ΑΛΛΩΝ ΕΠΟΧΩΝ

Καιρός για «όχι» και στις μαθητικές παρελάσεις;
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΟΥΛΟΥΡΗ

«Μιλιταρισμός και εθνικοφροσύνη»
«Η απάντηση (θετική ή αρνητική) στο ερώτημα αν πρέπει να καταργηθούν οι παρελάσεις εξαρτάται από τον στόχο που εξυπηρετούν σήμερα οι σχολικές παρελάσεις στο πλαίσιο της αγωγής του πολίτη.
Αν θεωρήσουμε ότι οι παρελάσεις εντάσσονται στο εκπαιδευτικό έργο (πάντως καταναλώνουν εκπαιδευτικό χρόνο), ποιος ακριβώς είναι ο παιδαγωγικός τους ρόλος;

Η μιλιταριστική οργάνωση, ο αποκλεισμός όλων εκείνων (μικρών παιδιών, πάντως) που δεν "δικαιούνται" να μοιράζονται τη γαλανόλευκη βάσει σοβινιστικών συνειρμών, τα "σκάνδαλα" που ξεσπούν κατά καιρούς με θύματα άριστους μεν αλλά αλλοδαπούς μαθητές δεν αφήνουν περιθώρια παρανόησης ως προς το συμβολισμό της παρέλασης. Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι μεταπολεμικά η υπεράσπιση της σημαίας εναποτίθετο μόνο σε όσους πρόσφεραν τα εχέγγυα της εθνικής "αυθεντικότητας", η οποία ταυτιζόταν με την "εθνικοφροσύνη", και ότι οι παρελάσεις ως επιβεβαίωση "εθνικοφροσύνης" άνθησαν κατεξοχήν στην περίοδο της δικτατορίας των συνταγματαρχών. Στη σύγχρονη δημοκρατική Ελλάδα δεν είναι δυνατόν να εξακολουθεί να υπάρχει ένας απαρχαιωμένος θεσμός που διδάσκει τη στρατιωτική πειθαρχία ολοκληρωτικών καθεστώτων. Εχουμε αναρωτηθεί ποιες αξίες και ποια πρότυπα συμπεριφοράς εμπνέει στις νέες γενιές μια στρατιωτικού ύφους τελετή με πειθαρχημένο βηματισμό και ομοιόμορφες στολές;».

Καθηγήτρια Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

ΜΑΝΩΛΗΣ ΧΑΡΟΣ

«Μόνο ανατριχίλα μου προκαλούν»
«Δεν μ αρέσουν καθόλου οι παρελάσεις. Για να κάνω σαφή τη θέση μου, τις βρίσκω φασιστικές.
Τα φασιστικά καθεστώτα στηρίζονται σ' αυτή την ανόητη επίδειξη βηματισμού υπηκόων τους, που επί το πλείστον συμμετέχουν υποχρεωτικά (και υποχρεώνεις με πολλούς τρόπους κάποιον) για να δείξουν τι άραγε;... πως τον ΛΟΚατζή άμα θες τον κάνεις μαζορέτα, που και στριφογυρνά το όπλο και βηματίζει στον ρυθμό... αστεία πράματα.

Ολα αυτά τα ΛΟΚ-ΟΥΚ-ΠΟΥΚ...-ΚΔΟΑ μού φαίνονται πολύ γελοία όταν βολτάρουν καμαρωτά στην Πανεπιστημίου. Ακόμα ηχεί στ' αυτιά μου η φωνή του εκφωνητή της ΥΕΝΕΔ να τσαμπουκαλεύεται με τον επίδοξο εισβολέα που θα δει τα μούσκουλα και όχι να τολμήσει... αλλά ούτε να του περάσει από το νου. Η έννοια της μαθητικής παρέλασης μου προκαλεί ανατριχίλα. Με υποχρέωσαν να παρελάσω επί χούντας, και ποτέ δεν το αποδέχτηκα, αλλά που υποχρέωσαν την κόρη μου να παρελάσει το 2000, ποτέ δεν το κατάλαβα. Τη στιγμή μάλιστα που "υπερπατριώτες" απαγορεύουν σε άριστους "μετέχοντες της ελληνικής παιδείας" να παρελάσουν. Φαίνεται πως η Ελλάδα σήμερα μπορεί να μην είναι περήφανη για τα μυαλά που τρέφει και γαλουχεί, αλλά είναι περήφανη για τα μπούτια που την περπατούν και την παρελαύνουν».

Ζωγράφος

Ανώνυμος είπε...

ALL EUROPEAN MINORITIES

• Åland Islands
• Albanians
• Alsace
• Aosta Valley
• Arabs
• Aragon
• Armenians
• Aromanians
• Asturias
• Azores
• Basque Country
• Belarussians
• Bosniacs
• Brittany
• Bulgarians
• Bunjevci (Bunyevtsi) in Serbia
• Canary Islands
• Cashoubs
• Catalonia
• Cimbres
• Cornwall
• Corsica
• Crimea
• Croats
• Csángó
• Czechs
• Danes
• Estonians
• Faroe Islands
• Finns
• Flanders
• Frisia
• Friuli
• Gagauzia
• Galicia
• Germans
• Greeks
• Grishun
• Hungarians
• Ingria
• Ireland (North)
• Italians
• Karelia
• Kosovo (Albanians)
• Kurdistan
• Ladins
• Latvians
• Lipovians
• Lithuanians
• Livonians
• Lorraine - Moselle
• Low Germans
• Ludians
• Luxembourgers
• MACEDONIANS
• Madeira
• Man / Isle of Man
• Mirandians
• Mócheno
• Montenegro
• Moravia
• Occitania
• Poles
• Pomaks
• Prussia
• Romanians
• Roms
• Russians
• Ruthenians
• Sápmi (Lappland)
• Sardinia
• Savoy
• Scania
• Scotland
• Serbs
• Seto
• Silesia
• Slovaks
• Slovenes
• Sorbs
• South Tyrol
• Swedes
• Tatars
• Transdniestr / Transnistria
• Turks
• Ukrainians
• Vepsia
• Võro
• Votes
• Wales
• Wallonia
• Walser
• Yenishes
• Yiddish

Ανώνυμος είπε...

http://www.eurominority.eu/

Ανώνυμος είπε...

Μερικές επισημάνσεις για το μακεδονικό ζήτημα:
1-Η ένσταση της ελλάδος για το διεθνές όνομα της γειτονικής χώρας έχει χαρακτήρα αυστηρώς μονομερές και δεν περιλαμβάνεται στα απαιτούμενα κριτήρια της Κοπεγχάγης για την έναρξη των ενταξιακών διαπραγματεύσεων με την Ε.Ε (έστω αν και εμμέσως επιδρά) ούτε φυσικά στα κριτήρια ένταξης στο ΝΑΤΟ,τα οποία εξάλλου η Δημοκρατία της Μακεδονίας έχει εκπληρώσει
2- Η άσκηση βέτο για θέματα άσχετα με τους όρους ένταξης στους δύο παραπάνω οργανισμούς αποτελεί κατάχρηση νόμιμου δικαιώματος. Επιπρόσθετα αντιβαίνει στο άρθρο 11,παρ.1 της εν ισχύ ενδιάμεσης διμερούς διεθνούς συμφωνίας, που επιτρέπει την απρόσκοπτη είσοδο με την προσωρινή της ονομασία.
3- Η Δημοκρατία της Μακεδονίας έχει ενταχθεί με το προσωρινό της όνομα σε σωρεία διεθνών οργανισμών,δίχως η ελλάδα να βάλει βέτο. Σε αυτούς περιλαμβάνονται ο ΠΟΕ, ο ΟΑΣΕ αλλά και πολλοί άλλοι.
4-Το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης είναι αρμόδιο για την επίλυση τυχόν διαφορών της ενδιάμεσης συμφωνίας,πλήν του ονόματος.
Αυτό θα αποφανθεί με δεσμευτικό τρόπο για τα 2 μέρη , ότι η ελλάδα παραβίασε το άρθρο 11,παρ.1 της ενδιάμεσης συμφωνίας.
5-Το διεθνές δικαστήριο της χάγης μπορεί να εκδικάσει ξεχωριστά και την υπόθεση του ονόματος εφόσον όμως υπογράψουνε και οι δύο χώρες σχετικό συνυποσχετικό.
6-Το μακεδονικό έθνος με τον ίδιο αυτοπροσδιορισμό υπάρχει εδώ και αιώνες , πολύ πριν τον Τίτο ,όπως αποδέχονται ηγετικά στελέχη του ελληνικού εθνικισμού: Ιων Δραγούμης,Ναταλία Μελά(προγιαγιά του Α.Σαμαρά), Παύλος Μελάς ,κ.ά
Το ίδιο και το ελληνικό κράτος σε εκατοντάδες δημοσιευμένα αλλά και αδημοσιεύτα έγγραφα αναφέρεται σε μακεδονικό έθνος.
7- Σήμερα η πλειονότητα των μελών του μακεδονικού έθνους ζεί στα όρια της γεωγραφικής και αδιαμέλιστης Μακεδνίας.
Ετσι στην ελλάδα/νότια μακεδονία/μακεδονία του αιγαίου ζούν περίπου ένα εκατομμύριο εθνικά μακεδόνες, στην βουλγαρία/ανατολική μακεδονία/μακεδονία του πιρίν γύρω στις 500 χιλιαδες , στην αλβανία στην περιοχή της πρέσπας ,γύρω στις 200 χιλιάδες.Τέλος στη Δημοκρατία ζούν περίπου 1,5 εκατομμύριο, το 75% του συνόλου των πολιτών.
8-Στην Ελλάδα αλλά και στην Βουλγαρία οι Μακεδόνες ζούν σε συνθήκες απαρτχαίντ αφού ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η ανάπτυξη του μακεδονικού πολιτισμού, της μακεδονικής γλώσσας, της μακεδονικής εκκλησίας,της μακεδονικής εφημερίδας,του μακεδονικού ραδιοφώνου, της μακεδονικής τηλεόρασης. Τίποτε περισσότερο από ότι τα σχετικά αναγνωρισμένα δικαιώματα για τους 2,5 χιλιάδες έλληνες της Κωνσταντινούπολης.
8- Ο πυρήνας του μακεδονικού έθνους βρίσκεται στην πολεμικώς προσαρτηθείσα στην ελλάδα νότια 51% μακεδονία. Εδώ γεννήθηκαν και έζησαν ο Κρστε Μισίρκοφ ο πατέρας της σύγχρονης λογοτεχνικής μακεδονικής γλώσσας από το χωριό Πέλλα Γιαννιτσών, έδρα του βασίλειου του Μέγα Αλέξανδρου . Οπως και ο Γκότσε Ντέλτσεφ από το Κούκους/Κιλκίς , ο ήρωας της μακεδονικής επανάστασης ενάντια στους οθωμανούς. Φυσικά και η ίδρυση στη Θεσσαλονίκη του ΒΜΡΟ το 1893 απο Μακεδόνες πατριώτες με πρότυπο τις αρχές της φιλικής εταιρείας...με σκοπό την απελευθέρωση της ακόμα αδιαμέλιστης μακεδονίας απο την οθωμανική αυτοκρατορία και την δημιουργία ανεξάρτητου κράτους ,έχοντας σύνθημα " η μακεδονία στους μακεδόνες"