Μακεδονικοί διάλεκτοι στην βόρεια Ελλάδα

31 Ιουλ 2011

Μνημειώδη γαϊδουριά!


Το άγαλμα με το γαϊδούρι και την κατσίκα μεταφέρθηκε σε κεντρικότατο σημείο της Έδεσσας (στο πάρκο κοντά στο γήπεδο). Με αυτόν τον τρόπο, η δημοτική αρχή θέλει να τιμήσει ακόμα περισσότερο εμάς τους Μακεδόνες Εδεσσαίους, με το μοναδικό μνημείο στην πόλη, αφιερωμένο σε εμάς.
Πρόταση για τους Μακεδόνες Εδεσσαίους δημότες: να ζητήσουμε από το Δήμο Έδεσσας να μεταφέρει το γαϊδούρι με την κατσίκα και τον αγρότη του Λόγγου στην αυλή του σπιτιού του εμπνευστή αυτού του έργου και στην θέση του να στήσουμε προτομή του Κρστε Μισίρκοφ.
(Βλέπε ψηφοφορία στην στήλη, δίπλα!)

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

μέρος της "προσφοράς" των ΧΡΕΩΚΟΠΗΜΕΝΩΝ Ελλαδέμπορων και Ελληνομετρητών αποτελεί η με το αζημίωτο ανέγερση μνημείων...

αποτελεί μια πρώτης τάξης ευκαιρία για παράνομο πλουτισμό με τα χρήματα των δωρητών, κυρίως συνταξιούχων...

στα πρότυπα της απατεωνιάς σε βάρος των κουτόφραγκων δανειστών μας..

τα μνημεία οφείλουν να αποτελούν ελάχιστη έκφραση ευγνωμοσύνης για συγκεκριμένη προσωπική προσφορά στον τόπο...

η δε αξιολόγηση αυτής της προσφοράς οφείλει να αποτελεί έργο όλων των κατοίκων του τόπου και όχι μόνο των εμπνευστών τους...

στην Έδεσσα / Βόντεν και όχι μόνο εδώ και χρόνια λαμβάνουν χώρα εθνικιστικές αντιμακεδονικές φιέστες βάπτισης και ονοματοδοσίας...

έτσι αγνοώντας και παρακάμπτοντας την προσφορά στην εκπαίδευση των αυτόχθονων Μακεδόνων δασκάλων και Καθηγητών βαπτίσθηκαν από εθνικιστές εκπαιδευτικούς , δίχως να ρωτηθεί η τοπική κοινωνία , τα Λύκεια της πόλης με ονόματα άγνωστων στη πόλη-Οικονομίδης , ή άγνωστων στην εκπαίδευση των Μακεδόνων εδεσσαίων μαθητών-Χαρτοματζίδης...

κάτι ανάλογο έγινε σε δημοτικό σχολείο που του δόθηκε όνομα ξένου κατοίκου της πόλης στο παρελθόν-Ρίζος , η οικογενειακή παρουσία του οποίου έχει εκλείψει εδώ και ένα αιώνα...

φυσικά διακρίθηκε και τιμήθηκε για τον αντιμακεδονικό του αγώνα , που αποσκοπούσε στην υποδούλωση της Μακεδονίας στο ελληνικό κράτος...

στο ίδιο μοτίβο και η ονοματοδοσία του Νοσοκομείου της πόλης , με το όνομα του Γεννηματά, το οποίο όνομα εκτός από την μηδενική προσφορά στη πόλη, θυμίζει τον κατάπτυστο και ρατσιστικό νόμο του 1982 με τον οποίο μέχρι σήμερα εξαιρέθηκαν του ελεύθερου επαναπατρισμού οι έλληνες πολίτες μακεδονικής καταγωγής...!!!

λές και δεν υπήρχαν Μακεδόνες γιατροί και μη για να τιμηθούν ανάλογα...

οι εθνικιστικές προκλήσεις συνεχίζονται με την δημόσια τοποθέτηση μνημείο προσφυγικού ελληνισμού , προς τιμή όχι συγκεκριμένων προσφύγων που πράγματι προσέφεραν πράγματι στο Βόντεν,
αλλά υπέρ όλων για την προσφορά πιθανόν στις τουρκικές τους πατρίδες, γεγονός που φυσικά μπορούν να κρίνουν μόνον οι εκεί τοπικές κοινωνίες...

αυτονόητο ότι η θέση του παραπάνω μνημείου οφείλει να βρίσκεται στα νεκροταφεία της πόλης, μαζί με τόσα άλλα ανώνυμα μνημεία..

τελευταία πρόκληση αποτελεί η ταύτιση των Μακεδόνων της Έδεσσας με αμόρφωτα γαϊδούρια και η τοποθέτηση σχετικού κακόγουστου και προσβλητικού μνημείου...

παρά την γραπτή και ενυπόγραφη αντίδραση στον τοπικό τύπο γηγενούς μακεδόνισσας Εδεσσαίας..

η θέση του οποίου από το Μακεδονικό Βαρόσι αναβαθμίσθηκε τελευταία στο κέντρο της πόλης ...

με εμπνευστές αντιμακεδόνες υπερεθνικιστές, Τουρκοορθοδόξους έποικους κατοίκους της πόλης...

ως έκφραση ειδικής "ευγνωμοσύνης" για την πολυετή φιλοξενία των παραπάνω από τους γηγενείς Μακεδόνες,
ιδιαίτερα τα πρώτα χρόνια της εγκατάστασής τος το 1922 ...

για αυτό πολύ σωστή είναι η πρόταση μετακίνησης του παραπάνω εκτρώματος στο σπίτι του βασικού εμπνευστή του...!!

δεν διευκρίνισε όμως σε ποιό σπίτι του, στην Τουρκία , ή εδώ στη Μακεδονία...

από την άλλη δεκάδες Μακεδόνες της Έδεσσας/Βόντεν οι οποίοι προσέφεραν τα μέγιστα στη πόλη και στη περιοχή δεν έτυχαν της τιμής να δούνε οι ζώντες απόγονοι της πόλης τους το όνομά τους σε κρατικά ή δημοτικά κτίρια της πόλης..

σε μια οδό θέλησαν να δώσουνε το όνομα μιας ηρωϊδας Μακεδόνισσας της περιοχής , της Μίρκας Γκίνοβα από το Ρουσίλοβο/Ξανθόγεια και ξεσηκώθηκε όλο το αντιμακεδονικό φασισταριό ..

έτσι κατέπεσε η απόφαση με το αιτιολογικό πρόκλησης διχόνοιας μεταξύ των πολιτών...!!!

όταν η αυθαίρετη και αντιδημοκρατική , δίχως την κοινωνική συναίνεση ονοματοδοσία στη πόλη , με οδός αντιμακεδόνων συμμοριτών-Άγρα , Ακρίτα, Μελά,κ.λ.π
αποτελεί αιτία για πραγματική και μεγαλύτερη πρόκληση διχόνοιας και κοινωνικής αναταραχής στους κόλπους της μακεδονικής πλειοψηφίας...

φυσικά οι ευθύνες των έντιμων πολιτών της πόλης για αυτή την κατάσταση είναι μέγιστη...

ΠΡΟΤΑΣΗ:
επανεξέταση όλων των ονομασιών των οδών , των κτιρίων της πόλης με επακόλουθη διενέργεια τοπικού δημοψηφίσματος επιλογής νέων ονομάτων από σχετικό κατάλογο επιλογής των δημοτικών αρχών

Ανώνυμος είπε...

Στην ουσία δηλαδή να φύγει η κατσίκα και ο χωριάτης.

Ανώνυμος είπε...

@ 4:18.
Εάν το θέλεις έτσι, γιατί όχι? Να φύγει η κατσίκα και ο χωριάτης και να βάλουμε τον Μισϊρκοφ πάνω στο γαϊδούρι το οποίο θα ονομάσουμε ΕΛΛΑΣ!

Dimitris Natsis, Berlin είπε...

ρωτήθηκαν, πότε και με ποιό τρόπο οι Εδεσσαίοι, αν συμφωνούν με το παραπάνω μνημείο του χωριάτη πάνω στο μαγκάρε/γαϊδούρι, πολύ περισσότερο όταν σε αυτούς αναφέρεται?

αποτελεί αυτό το μνημείο εκδήλωση σεβασμού και πολιτισμού των εμπνευστών Τουρκοορθόδοξων ( κατά Δανίκα του Βήματος ) Αρχόντων της πόλης μετά το 1922, ή είναι άλλη μια απόδειξη ότι οι Τουρκομουσουλμάνοι τοπικοί Αρχοντες με τους οποίους οι Μακεδόνες της Έδεσσας συμβίωναν αρμονικά μέχρι το 1922 είχαν ανώτερο επίπεδο και ποτέ δεν θα προέβαιναν σε ανάλογη προσβλητική ενεργεία...???

ως πότε θα διαφεντεύουν τον ΤΟΠΟ ΜΑΣ οι χρεωκοπημένοι ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ ελλαδέμποροι εθνικιστές ...??

σπαταλώντας σε εθνικιστικές φιέστες τα χρήματα των ξένων δανειστών μας..???

ως πότε το κυρίαρχο προϊόν που παράγεται στην πατρίδα μας θα είναι ο παντελώς ΨΕΥΤΙΚΟΣ ελληνικός επιθετικός ιδεολογικός εθνικισμός..??

ως πότε θα κοιμάται η Ευρώπη προσφέροντας πακτωλό χρημάτων σε αυτό το ρατσιστικό βαρέλί δίχως πάτο, δίχως να ελέγχουν που επενδύονται..??

Ανώνυμος είπε...

Nα κανετε προσταση η λειτουργια να γινεται και στα Βουλγαρικα οπως ειχαν κανει και οι προγονοι σας το 1870 ,

Οι Εξαρχικοί απαιτούσαν την τέλεση των εκκλησιαστικών ακολουθιών στη βουλγαρική γλώσσα και, όταν το αίτημα απορρίφθηκε από το Μητροπολίτη Αγαθάγγελο και τον Τούρκο Καϊμακάμη, κατέλαβαν το 1870 το μητροπολιτικό ναό των Αγίων Αναργύρων και τον μετέτρεψαν σε εξαρχικό μέχρι το 1912.

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%88%CE%B4%CE%B5%CF%83%CF%83%CE%B1

Ανώνυμος είπε...

πολύ σωστά έπραξαν οι πλειοψηφούντες Μακεδόνες Εξαρχικοί του Βόντεν και ζήτησαν το 1870 από τον μισαλλόδοξο πατριαρχικό μητροπολίτη δικαίωμα τέλεσης θείας λειτουργίας στην εξαρχική εκκλησιαστική γλώσσα , δηλαδή στην βουλγαρική...

ακόμα καλύτερα όταν μετέτρεψαν τον ξενοδιοικούμενο ιερό ναό των Αγίων Αναργύρων σε δικό τους εξαρχικό για 42 χρόνια...!!!

μέχρι την αύξηση του ελληνικού στρατού κατοχής που τον έκλεισε...

σήμερα οι Μακεδόνες ορθόδοξοι έχουν δική τους Εκκλησία από το 1945, την Αυτοκέφαλη Μακεδονική...

στην οποία η Θεία λειτουργία γίνεται στη Μακεδονική γλώσσα..

συνεπώς το αίτημα θα αφορά την
επαναλειτουργία του ναού των Αγίων Αναργύρων με μακεδονική λειτουργία...

για λόγους ιστορικούς υπενθυμίζουμε ότι οι Μακεδόνες της Εδεσσας/Βόντεν και του Κιλκίς/Κούκους ήδη από το 1850 διεκδικούσαν ανεπιτυχώς από το πατριαρχείο αυτοκέφαλη μακεδονική εκκλησία και αργότερα από τον Πάπα..

Ανώνυμος είπε...

8.39

Πολυ σωστα τα ειπες, να κα τα συμβολα και οι σφραγιδες απο εκεινη την εποχη του μη ελληνικου πληθυσμου της περιοχης που επιβεβαιωνουν ακομα περισσοτερο τα γραφομενα σου



http://macedoniandocuments.blogspot.com/2009_10_01_archive.html