Μακεδονικοί διάλεκτοι στην βόρεια Ελλάδα
20 Ιουν 2010
ΟΝΟΜΑΤΟΔΟΣΙΑ ΟΔΩΝ ΚΑΙ ΠΛAΤΕΙΩΝ
Όπως φαίνεται στην φωτογραφία, στο Δήμο Κορυδαλλού της Αττικής, υπάρχει οδός αφιερωμένη στην αγωνίστρια και ηρωίδα της ελληνικής Εθνικής Αντίστασης την περίοδο του 2ο Παγκοσμίου Πολέμου, την συμπατριώτισσα μας Μιρκα Γκίνοβα (Ειρήνη Γκίνη), από το Ρουσίλοβο.
Σε προσπάθεια της δικής μας δημοτικής Αρχής να ονοματίσει έναν δρόμο της Έδεσσας προς τιμή της Μίρκας, η αρμόδια Επιτροπή του άρθρου 12 του Π. Δ/τος 410/95 (Δ.Κ.Κ.) απέρριψε την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου της πόλεως μας με το σκεπτικό ότι, μεταξύ άλλων, «πρόκειται για αμφιλεγόμενη Προσωπικότητα, όπως συνάγεται από γραπτές αλλά και προφορικές μαρτυρίες» και ότι «τα πρόσωπα των οποίων τα ονόματα προορίζονται για να προσφέρουν μια ταυτότητα στις οδούς μιας πόλης πρέπει να είναι κοινής αποδοχής».
Τι να πρωτοπούμε για αυτό το σκεπτικό; Τι το αμφιλεγόμενο υπάρχει στο ΓΕΓΟΝΟΣ ότι η γυναίκα αυτή όντως πολέμησε στην Εθνική Αντίσταση για ελευθερία, δημοκρατία και ισότητα μεταξύ Ελλήνων πολιτών; Το ότι πέθανε ως Μακεδόνισα, αναιρεί την προσφορά της στην Ελλάδα και στους Έλληνες; Πέθανε γιατί ήταν Μακεδόνισα και αγωνιζόταν, μαζί με Έλληνες δημοκράτες, για ισονομία και ισοπολιτεία για όλους τους Έλληνες πολίτες, ανεξάρτητα από φυλή, εθνοτική η πολιτιστική ταυτότητα. Να δοθεί το όνομα της σε μια οδό της Έδεσσας, ως αγωνίστρια της Εθνικής Αντίστασης, ήταν ένα ελάχιστο φόρο τιμής σε αυτήν την γενναία γυναίκα, από όλους τους Εδεσσαίους, ασχέτως καταγωγής και προέλευσης. Δυστυχώς όμως στην πόλη μας επικρατεί ακόμα εκείνη η ιδεολογία του Μεταξά και της μαύρης περιόδου του μεσοπολέμου, που διαχωρίζει τους πολίτες σε γνήσιους Έλληνες και τους «άλλους», με ύποπτη και «ρευστή» ελληνική συνείδηση, άρα δεύτερης κατηγορίας πολίτες.
Στο σκεπτικό ότι η ονομασία δρόμου πρέπει να είναι κοινής αποδοχής, φαίνεται η τεραστίων διαστάσεων υποκρισία μερικών Εδεσσαίων! Εάν η πλειοψηφία του δημοτικού συμβουλίου δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι αντιπροσωπεύει την λαϊκή θέληση αλλά η μειοψηφία να ζητά κοινά αποδεκτές ονομασίες για τους δρόμους της Έδεσσας, ας μας πει (η μειοψηφία) πότε ζητήθηκε κοινή αποδοχή για άλλα ονόματα δρόμων, τα οποία μόνο αίσθημα φρίκης προκαλούν στους Μακεδόνες Εδεσσαίους. Ονόματα τύπου Καπεταν Ακρίτας, Καπεταν Άγρας, Παύλος Μελάς, Κρητικοί μισθοφόροι, κτλ. Και ας πούμε ότι τα ονόματα αυτών των «ηρώων» ικανοποιούν ένα μεγάλο μέρος Εδεσσαίων πολιτών και μπορούν να υπάρχουν ως ονομασίες οδών. Γιατί να μην υπάρχουν κάποιοι δρόμοι που να φέρουν τα ονόματα ηρώων της Μακεδονίας που αγωνίστηκαν κατά των Οθωμανών και έχασαν την ζωή τους από αυτούς, για την Ελευθερία; Αποστολ Πετκοβ (από Αξιουπολη Κιλκίς), Γκοτσε Ντελτσεβ (από το Κιλκίς), Αλεξανταρ Τουρουντζιεβ (από Ξινό Νερό Φλώρινας), Λαζαρ Ποπτραϊκοβ (από Δενδροχώρι Καστοριάς) και πολλοί άλλοι.
Υπάρχουν και άλλες προσωπικότητες μακεδονικής καταγωγής που θα μπορούσαν να τιμηθούν για το έργο τους, όπως για παράδειγμα ο Κ΄ρστε Μισίρκοβ απο το χωριό Πόστολ (Π.Πελλα), δίνοντας τα ονόματα τους σε δρόμους η πλατείες της πόλης μας.
Όσο για τα μνημεία το οποία κοσμούν την πόλη της Έδεσσας, και εδω γίνεται διάκριση μεταξύ Εδεσσαίων πρώτης κατηγορίας και τους «άλλους». Παράδειγμα είναι το μνημείο για τους πρόσφυγες που εγκαταστάθηκαν στην Έδεσσα μετά το 1922. Συνήθως τέτοιου είδους μνημεία στήνονται σε δημόσιο χώρο για εξαιρετικές προσωπικότητες η για να θυμίσουν κάποια ιστορικά γεγονότα (μια Νίκη, ας πούμε). Το μνημείο για τους Πρόσφυγες έγινε γιατί ήταν επιθυμία των Εδεσσαίων προσφυγικής καταγωγής για να τιμήσουν τους προγόνους τους αλλά αντί να στήσουν ένα μνημείο στα νεκροταφεία όπου όλοι οι Εδεσσαίοι έχουν τα μνήματα των νεκρών προγονών τους, αυτοί το έκαναν σε δημόσιο χώρο (πλατεία). Δεν καταλαβαίνω πως ευεργέτησαν τον τόπο μας οι Πρόσφυγες για να τους στήσουν μνημείο, σε δημόσιο χώρο! Δηλαδή, εάν εγώ θελήσω να στήσω ένα μνημείο για τους παππούδες μου σε ένα οποιοδήποτε δημόσιο σημείο της πόλης, η Δημοτική Αρχή θα μου το επέτρεπε; Δεν νομίζω, γιατί σε μια τέτοια περίπτωση ο καθένας θα είχε την ίδια απαίτηση.
Αλλά.... ξέχασα! Ετοιμάζουν και σε εμάς τους Μακεδόνες Εδεσσαίους ένα μνημείο, για να μην έχουμε παράπονο: τον αγρότη με το γαϊδούρι του! Θα ήθελα να ξέρω, πάντως, πόσο «κοινής αποδοχής» είναι αυτό το έργο από τους Εδεσσαίους, πόσοι και ποιοι το στηρίζουν. Ρώτησε κανείς να μάθει;
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
28 σχόλια:
Βρε Ασπροθαλασσίτη αυτό το κείμενο το είχα πρωτοδιαβάσει από την Gence - γιατί το ανεβάζει εσύ; Ὀσο για το NOF στην πραγματικότητα την απόσχιση αποζητούσε - άσχετο του αν το ΚΚΕ ιδιωποιήθηκε τη Γκίνοβα.
Ανώνυμε 12:59, ο Μιχαηλοφ ήταν τρομοκράτης και στήριζε την πολιτική της Βουλγαρίας για «ένωση» ολόκληρης της Μακεδονίας σε αυτήν και όχι την ελευθερία των Μακεδόνων και τα δικαιώματα τους ως έθνος. Επιπλέων δεν είχε καταγωγή από την Μακεδονία του Αιγαίου. Οι Έλληνες, σήμερα, που έχουν κάνει συμμαχία με τους Βούλγαρους εναντίον των Μακεδόνων, δεν είναι απίθανο να του στήσουν και άγαλμα του Μιχαηλωφ!
Μέχρι το τέλος της ζωής του (βαθειά γεράματα) στήριζε την Βουλγαρία και όχι την Μακεδονία. Γιατί θα έπρεπε να τον τιμούμε, εμείς;
Ανώνυμε , απαγορεύεται να γράφω για το ίδιο θέμα;
Ο Μάρκος Βαφειάδης αγωνίστηκε μαζί με τους Μακεδόνες (και την Μίρκα) για τα ίδια πράγματα, ως μέλη του ΚΚΕ. Ο Βαφειάδης, όμως, γύρισε στην Ελλάδα, μπήκε στην Ελληνική Βουλή ως βουλευτής του Πασοκ και όταν πέθανε, κηδεύτηκε με δημόσια δαπάνη και με μεγάλες τιμές!
Οι Μακεδόνες ποτέ δεν ξεκίνησαν αγώνα μόνοι τους, για απόσχιση από την Ελλάδα, αλλά βοήθησαν το ΚΚΕ στον αγώνα του γιατί το κόμμα τους είχε υποσχεθεί δικαιώματα αυτονομίας εντος των ελληνικών συνόρων.
Οι Έλληνες μετανιώνουν και μετάνιωσαν για πολλά πράγματα και συγχωρούνε τους εαυτούς τους πολύ εύκολα: όλη την σκληρότητα τους την εξαντλούν στους «άλλους», τους μη Έλληνες «το γένος». Κατά τα άλλα δηλώνουν παντού ότι δεν είναι ρατσιστές αλλά πολύ ανεκτικοί και δημοκράτες.
http://img821.imageshack.us/img821/8875/markos.jpg
μπράβο μπελο μόρε
η μίρκα γκίνοβα/ειρήνη γκίνη διακρίθηκε στον αντιφασιστικό αγώνα , του οποίου ο κορμός ήταν το ΕΑΜ-ΕΛΑΣ και στο πυρήνα του το ΚΚΕ.
αργότερα διακρίθηκε στον αγώνα για μία δημοκρατική ελλάδα, ο οποίος δεν θα ελάμβανε ένοπλη μορφή αν επιτρέπονταν οι πραγματικά ελεύθερες εκλογές, τις οποίες ήταν απολύτως σίγουρο ότι θα τις κέρδιζε...
η Μίρκα ως μακεδόνισα και στέλεχος της ΝΟΦ , αγωνιζόταν μέσα από το ΚΚΕ για εθνοτική ισοτιμία, δίχως το σημερινό αντιμακεδονικό απαρτχάιντ μέσα στα πλαίσια του ελληνικού κράτους και όχι για απόσχιση όπως ισχυρίζονται οι έλληνες εθνικιστές...
για απόσχιση αγωνίζονταν και αγωνίζονται μέχρι σήμερα μερικοί ελληνόφωνοι εγκάθετοι του ελληνικού υπέξ στη γειτονική αλβανία..
η Μίρκα τυφεκίσθηκε γιατί αρνήθηκε να πεί ψέμματα και να δηλώσει ότι είναι ελληνίδα...
πριν πεθάνει , τόσο στο ψευτοδικαστήριο όσο και στο εκτελεστικό απόσπασμα βροντοφώναζε την αλήθεια: Σούμ Μακεντόνκα/Είμαι Μακεδόνισα
Δυστυχώς η ελληνική πολιτεία όχι μόνο δεν την τίμησε αλλά και απαγορεύει στην τοπική αυτοδιοίκηση την ονοματοδοσία ενός απλού δρόμου...
ντροπή στο υπερεθνικιστικό και ρατσιστικό ελληνικό καθεστώς...
βέβαια οι μακεδόνες δεν πρέπει να ξεχνάμε και τους υπόλοιπους μακεδόνες που τυφεκίσθηκαν, κατ΄εντολή της εθνικιστικής χούντας:
Τα ονόματα των 7 τουφεκισμένων
Μίρκα Γκίνοβα από το χωριό Ρουσίλοβο (Ξανθόγεια) Εδεσσας
Γκιόργκι Πρόγιωφ από Βόντεν (Εδεσσα)
Πέτερ Ποπντιμίτρωφ από Βόντεν (Εδεσσα)
Ντίμιταρ Λίμπωφ από το Βλάδοβο (Αγρας) της Εδεσσας
Ρίστο Στογιάνωφ από το Κρασινάντσι της Γουμένισσας
Τόμε Μιχαήλωφ από το χωριό Γκούγκοβο (Βρυττά) της Εδεσσας
Γκιόργκι Μιστακίντις από Πλαγιά Παιονίας
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΑΡΝΗΘΗΚΕ ΝΑ ΕΓΚΡΙΝΕΙ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΕΔΕΣΣΑΣ ΓΙΑ ΟΝΟΜΑΤΟΔΟΣΙΑ ΔΡΟΜΟΥ ΤΗΣ ΕΔΕΣΣΑ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΙΡΚΑ ΓΚΙΝΟΒΑ
Τα ονόματα των τριών που αντιτάχθηκαν στην ονομασία είναι:
1. Κιζιρίδου Γεωργία, προϊσταμένη δ/νσης Περιφερειακής διοίκησης Νομού Πέλλας
2. Πανάγιω Τρέβλα, φιλόλογος καθηγήτρια 2ου Επαγγελματικού λύκειου Εδεσσας
3. Στόϊκου Μαρία, καθηγήτρια 1ου Επαγγελματικού λυκείου Εδεσσας
Υπέρ της ονοματοδοσίας τάχθηκαν τα άλλα δύο μέλη της επιτροπής :
1. Ιωάννης Σόντρας, δήμαρχος Εδεσσας
2. Χρήστος Παλίκογου, δήμαρχος Εξαπλατάνου Αλμωπίας
4/4/2009 ώρα 10.00 π.μ. δεντροφύτευση στη Δεξαμενη Νεάπολης (Ειρήνη Γκίνη & Κλεάρχου).
--------------------------------------------------------
Αξίζει να σημειωθεί ότι για τη συγκεκριμένη δενδροφύτευση ο Δήμος Νίκαιας θα διαθέσει λεωφορεία τα οποία θα ξεκινήσουν στις 9.30 π.μ. από το Κρατικό Νίκαιας για να ακολουθήσουν τη διαδρομή Πλ. Δαβάκη - Αγ. Νικόλαος - Πλ. Κρήνης - Πλ. Αναλήψεως με τέρμα Ειρ. Γκίνη & Κλεάρχου.
----------------------------------------------------------------
ονοματοδοσία οδού πρός τιμή της Ειρήνης Γκίνοβα/Μίρκας Γκίνοβα στον Δήμο Νίκαιας του Πειραιά
θυσία
Ευχαριστώ, ανώνυμε 4:24! Το διόρθωσα.
Δεν ξεχνάμε, βεβαίως, και τους συντρόφους της Μίρκας που εκτελέστηκαν μαζί της. Θα έπρεπε στην Έδεσσα να στηθεί μνημείο αφιερωμένο στην θυσία τους για ελευθερία, δημοκρατία, ανθρώπινα δικαιώματα αλλά και για την συμφιλίωση των λαών, ώστε να πάμε επιτέλους μπροστά προς τα Ευρωπαϊκά ιδεώδη σε αυτόν τον τόπο και να αφήσουμε πίσω μας ότι μας χώριζε και μας αδίκησε, στο παρελθόν, ως πολίτες αυτής της χώρας. Ένα μνημείο όπου θα αναγράφονται τα 7 ονόματα των αγωνιστών, στην μακεδονική τους έκδοση και όχι με την εξελληνισμένη μορφή τους, ως δείγμα αποδοχής και σεβασμού της μακεδονικής εθνικής ταυτότητας τους.
Γιαννιτσά 26 Ιουλίου 1946 Ωρα 5.30 το πρωϊ:
Μιά ομοβροντία τράνταξε την πόλη. Πολλοί ξύπνησαν τρομαγμένοι κάνοντας τον σταυρό τους. Είχαν καταλάβει. Ψηλά στον πάνω μαχαλά πίσω από τον μαντρότοιχο του νεκροταφείου, επτά άψυχα κορμιά κείτονταν καταματωμένα. Ψυχρός ο αξιωματικός του εκτελεστικού αποσπάσματος τα πυροβολεί στο κεφάλι δίνοντας την χαριστική βολή. Ανάμεσά τους και μία νεαρή γυναίκα 30 ετών. Η Μίρκα Γκίνοβα ,δασκάλα, μέλος της ΕΠΟΝ και του Λαϊκού Απελευθερωτικού Μετώπου N.O.F. (Narodni Osvobotien Front). Λίγες μέρες νωρίτερα είχαν συλληφθή έξω από το χωριό Πότσεπ (Μαργαρίτα) της Εδεσσας. Το έκτακτο Στρατοδικείο Γιαννιτσών τους καταδίκασε σε θάνατο ως αναρχικούς αυτονομιστές και η ποινή εκτελέστηκε αμέσως. Η Μίρκα Γκίνοβα, Βουλγαρομακεδόνισσα από το χωριό Ρουσίλοβο (Ξανθόγεια), ήταν η πρώτη γυναίκα της ελληνικής ιστορίας που εκτελέσθηκε από τις Ελληνικές Αρχές.
Στο Ρουσίλοβο (Ξανθόγεια), το χωριό με τις 60 οικογένειες κοντά στη λίμνη του Οστρόβου, γεννήθηκε το 1916 η Μίρκα από φτωχούς γονείς . Από μικρή ακόμα γεύτηκε τις πίκρες και τα βάσανα της ζωής. Εμεινε ορφανή από μητέρα και μεγάλωσε μέσα σε χίλια βάσανα και δυσκολίες. Οταν τέλειωσε το δημοτικό σχολειό του χωριού της , ο πατέρας της παρ' όλο που ήταν πάμπτωχος την έστειλε να σπουδάσει στο διδασκαλείο Νηπιαγωγών Καστοριάς. Απ' εκεί βγήκε νηπιαγωγός το 1939.
Το 1940 διορίστηκε προσωρινά νηπιαγωγός σ' ένα χωριό της Εδεσσας. Ολο το χωριό αγαπά και σέβεται τη μικρή αλλά επιβλητική δασκαλίτσα. "Καλή δασκαλίτσα", έτσι έλεγαν όλοι για τη Μίρκα. Σε λίγο ο πόλεμος ξεσπάει και οι Γερμανοί κατακλύζουν την Ελλάδα. Αρχίζουν οι κρεμάλες, τα στρατόπεδα, οι φυλακές, οι μαζικές εκτελέσεις, η πείνα, οι βιασμοί, η ταπείνωση. Η Μίρκα οργανώνεται στην ΕΠΟΝ.
Από το 1942 δουλεύει στο χωριό της παράνομα. Ξεσηκώνει τα κορίτσια της επαρχίας στον απελευθερωτικό αγώνα. Μαζί οργανώνουν και στέλνουν αντάρτες στο βουνό. Η ίδια το 1943 κατατάσσεται στα αντάρτικα τμήματα στο Καϊμακτσαλάν που μάχονται κατά του Γερμανικού στρατού.
Τον Οκτώβριο 1944 οι Γερμανοί φεύγουν. Καινούργιοι όμως καταχτητές έρχονται. Οι "σύμμαχοι" αγγλοαμερικάνοι. Αγριος διωγμός των μαχητών της αντίστασης. Πιο άγριος είναι ο διωγμός των Mακεδόνων. Μ' αυτό τον τρόπο πάνε να ανάψουν το φυλετικό μίσος, να σπείρουν τη διχόνοια, να χωρίσουν τους έλληνες από τους Μακεδόνες
Η Μίρκα, καταδιωκόμενη, αναγκάζεται να κρύβεται από χωριό σε χωριό και αργότερα να φύγει στο βουνό. Οργανώνει τη μαχητική αυτοάμυνα των εντόπιων χωρικών ενάντια στους Τουρκόφωνους μπουραντάδες - βασανιστές του λαού.Το νέο αντάρτικο, η καινούργια αντίσταση έχει αρχίσει να δημιουργείται κι η Μίρκα είναι απ' τους οργανωτές της στην περιφέρεια της Εδεσσας.
Ηταν καλοκαίρι του 1946. Στο δάσος του Πότσεπ (Μαργαρίτα) της Εδεσσας κρύβεται η μικρή ανταρτοομάδα του Καϊμακτσαλάν. Ενα πρωϊ 200 χωροφύλακες και μαυροσκούφηδες κύκλωσαν το μέρος.Η Μίρκα ήταν με άλλους 6 συντρόφους, όλους άοπλους. Μόνο αυτή είχε ένα πιστόλι Παραμπέλουμ. Η θαρραλέα αγωνίστρια δε χάνει το θάρρος της. Σηκώνει το όπλο και σκοπεύει. Αλλά οι σφαίρες της είναι λίγες κι εκείνοι είναι πολλοί, έτσι αιχμαλωτ'ιζεται μαζί με τους συντρόφους της.
Αφού βασανίστηκε απάνθρωπα στην Ασφάλεια, στις 25 του Ιούλη 1946, μαζί με τους 6 συντρόφους της πέρασε από έκτακτο στρατοδικείο στα Γιαννιτσά και καταδικάστηκε σε θάνατο. Η διαδικασία ήταν συνοπτική. Στις 26 του Ιούλη 1946, δύο μέρες από την καταδίκη μαζί με τους 6 συντρόφους της οδηγήθηκε στο εκτελεστικό απόσπασμα . Ηταν η πρώτη επίσημη εκτέλεση που εγκαινιάζονταν ύστερα από την ψήφιση των "έκτακτων μέτρων τάξης" και του διαβόητου Γ΄ ψηφίσματος. Ολοι τους θάφτηκαν σε ανώνυμο ομαδικό τάφο χωρίς την παρουσία ιερέως.
Τα βασανιστήρια της Μίρκα στην Αστυνομία Γιαννιτσών
Μετά την σύλληψή της η Μίρκα Γκίνοβα υποβλήθηκε σε απάνθρωπα βασανιστήρια. Οι στρατιώτες με τις ξιφολόγχες, με τα νύχια, της ξεσκίζουν το κορμί και τα ρούχα, της ξεριζώνουν τα μαλλιά, την σέρνουν στους δρόμους της Εδεσσας πρωτού την μεταφέρουν στα Γιαννιτσά. Εκεί οι Ελληνες δήμιοί της την χτυπούν με ρόπαλα, με τους υποκόπανους των όπλων, με συρματένια σκοινιά. Της έβαλαν βελόνες στα νύχια. Της πέρασαν ηλεκτρικό ρεύμα στο κορμί. Την θάψανε ζωντανή ως τον λαιμό και πυροβολούσαν εκφοβιστικά πάνω από το κεφάλι της. Η Μίρκα όμως έραψε το στόμα της και δεν έβγαζε μιλιά. Περήφανα και καρτερικά υπέμενε όλα τα βασανιστήριά της. Και ακόμα εμψύχωνε τους έξι συντρόφους της: "Ραψτε τα στόματα σύντροφοι!! Ούτε κουβέντα στους έλληνες μοναρχοφασίστες".
Σήμερα η Μίρκα παραμένει άγνωστη στην Ελλάδα. Τα κατευθυνόμενα ΜΜΕ "αγνοούν το περιστατικό". Ομως στα Σκόπια, στην Δημοκρατία Μακεδονίας, τιμήθηκαν το 1996 τα 50 χρόνια από την εκτέλεσή της. Στο κέντρο της πόλης μία κεντρική λεωφόρος που κοσμείται από ξένες πρεσβείες φέρει το όνομά της. Πολύ γνωστό είναι και το βιβλίο-βιογραφία που έγραψε ο Τάσκο Μαμουπόφσκυ που κατάγεται από το χωριό Τσάκοι περιοχής Μογλενών (Αλμωπίας).
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 26. (Του ανταποκριτή μας). - Σήμερα στις 5 το πρωί εκτελέσθηκαν στα Γιαννιτσά οι 7 δημοκρατικοί πολίτες που είχαν καταδικασθεί σε θάνατο από το έκτακτο στρατοδικείο Γιαννιτσών.
Οι εκτελεσθέντες είναι η νηπιαγωγός Ειρήνη Γκίνη 24 χρονών και οι Γ. Μουστάκης 35, Π. Περτσεμλής 35, Θ. Μιχαήλ 55, Δ. Λίμπας 40, Χρ. Στογιάννης 45 και Γ. Πρώιος 29 χρονών.
Ακόμη και το έκτακτο στρατοδικείο είχε εκφράσει την ευχή να μην εκτελεσθούν η Γκίνη και δύο από τους άλλους καταδικασμένους.
Δεν έγιναν γνωστές ακόμα οι λεπτομέρειες της εκτέλεσης. Στο στρατοδικείο η ήρεμη και ευθαρσής αντιμετώπιση της σκηνοθετημένης κατηγορίας, καθώς και η εξιστόρηση των εθνικών τους αγώνων προκάλεσε το σεβασμό ακόμα και του στρατοδικείου.
Η Ειρήνη Γκίνη, τόσο στην κατάθεσή της, όσο και στην απολογία της είπε ότι είναι στέλεχος της ΝΟΦ και ότι όχι μόνο δεν έχει καμμιά σχέση με τις αυτονομιστικές κινήσεις, αντίθετα αγωνίζεται εναντίον των αυτονομιστικών ραδιουργιών που υποκινούν οι Αγγλοι.
Ο Μουστάκης διακήρυξε ότι είναι υπερήφανος που είναι μέλος του ΚΚΕ και ότι δεν έχει καμμιά σχέση με τις αυτονομιστικές κινήσεις.
Πρέπει να σημειωθεί ότι όπως αποκαλύφθηκε πανηγυρικά στη δίκη η Ειρήνη Γκίνη πολέμησε σ' όλη την περίοδο της κατοχής με αυτοθυσία και ηρωισμό τους Οχρανίτες του Κάλτσεφ. Επίσης ο Μουστάκης οργάνωσε κατά την κατοχή τον εφεδρικό ΕΛΑΣ της Εδεσσας και επί κεφαλής τμήματος του ΕΛΑΣ πραγματοποίησε με απόλυτη επιτυχία τη δυσχερέστατη επιχείρηση της ανατίναξης δύο γερμανικών αμαξοστοιχιών παρά το Μουχαρέμ Χάνι που μετέφεραν πολεμικό υλικό. Από την επιχείρηση αυτή ο ΕΛΑΣ συμπλήρωσε τον πολεμικό του εξοπλισμό. Πρέπει ακόμα να σημειωθεί ότι η επιχείρηση αυτή εκτελέσθηκε από τον ΕΛΑΣ έπειτα από εντολή του Συμμαχικού Στρατηγείου.
Κ. ΔΗΜΑΔΗΣ
------------------------------------------------------------------
άλλη μιά απόδειξη από τον Ριζοσπάστη της εποχής ότι η Μίρκα Γκίνοβα ήταν ΑΝΤΙ-αυτονομίστρια , εκτός από θαραλέα αντιφασίστρια...
δυστυχώς εδώ και χρόνια το ΚΚΕ έχει εγκαταλείψει τους μακεδόνες αντιφασίστες μαχητές του ΕΑΜ και του ΔΣΕ, στελέχη του ΚΚΕ...
μήπως , έστω και τώρα θα αποφασίσει να τιμήσει όλους τους παραπάνω ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ τυφεκισθέντες, ιδιαίτερα την ηρωϊδα Μίρκα Γκίνοβα
@Ανώνημος 11.23
Πέθανε τραγουδόντας τον Διεθνή Σοσιαλιστικό Υμνο, την Ιντερνατσιονάλνα (που είναι και εφιάλτης του ΒΜΡΟ-ΔΠΜΝΕ) και αυτό ή στα ελληνικά ή στα σέρβικα, και όχι 'βροντοφωνάζοντας σουμ μακεντόνκα'
οι ευρωπαίοι μακεδόνες πάντα ήταν διεθνιστές και ο ύμνος της διεθνούς τους εκφράζει απόλυτα ...
σε αντίθεση με τους ασιάτες κωνσταντινάτους εθνικιστές οι οποίοι απεχθάνονται την διεθνοτική αλληλεγγύη και τον διεθνοτικό αλληλοσεβασμό...
η μεταπολεμική ατιμωρησία των υπαίτιων των παραπάνω εγκλημάτων , δυστυχώς οδήγησε στην σημερινή νεοναζιστική μόλυνση του διαδικτύου...
κάθε τοπική κοινωνία οφείλει να τιμά εκείνους τους πολίτες της οι οποίοι προσέφεραν ιδιαίτερες προσωπικές υπηρεσίες για το κοινό καλό της πόλης...
δίχως διάκριση λόγω εθνικής, γλωσσικής,θρησκευτικής ταυτότητας....
η απόδοση τιμής οφείλει να έχει χαρακτήρα δημόσιο και δύνανται να περιλαμβάνει ονομασίες οδών, δημοτικών κτιρίων, σταδίων, θεάτρων, κ.λ.π
αντίθετα ουδεμία θέση σε δημόσιο χώρο έχει η απόδοση τιμής από τους απογόνους στους προγόνους που δεν προσέφεραν συγκεκριμένο έργο στην ΠΟΛΗ...
η τοποθέτηση μνημείου σε κεντρικό πάρκο της Εδεσσας πρός τιμή προσφύγων-εποίκων κατοίκων της, χωρίς ιδιαίτερη προσφορά στην πόλη αποτελεί επίδειξη κατοχικής ισχύος στους αυτόχθονες μακεδόνες κατοίκους της...
πολύ περισσότερο όταν η εγκατάσταση του μνημείου απετέλεσε πρωτοβουλία ανθρώπων οι οποίοι έχουν διαπράξει εγκλήματα σε βάρος αυτόχθονων μακεδόνων συμπολιτών τους...
οι οποίοι φυσικά δεν ερωτήθηκαν για αυτή την κεντρική τοποθέτηση του μνημείου....
πράξη αχρείαστη και προσβλητική...
για αυτό το αίτημα των αυτόχθονων κατοίκων της πόλης της έδεσσας για μετεγκατάσταση του μνημείου στον φυσικό του χώρο, αυτό των νεκροταφείων, είναι δίκαιο και θεμιτό...
οι μακεδόνες διεκδικούν την ειρηνική ισόνομη συμβίωση με όλες τις εθνότητες της έδεσσας, χωρίς οποιαδήποτε διάκριση...
Ανώνυμε 21 Ιουνίου 2010 7:23 μ.μ. Γραφεις:"Η Μίρκα Γκίνοβα, Βουλγαρομακεδόνισσα από το χωριό Ρουσίλοβο (Ξανθόγεια),..." Αυτό είναι τσιτάτο ή είναι δικιά σου έμπνευση(εσκεμμένος ετεροπροσδιορισμός)? Εμπαίζεις την νοημοσύνη μας?
Νά και μια πολύ καλή δουλειά του αξιόλογου μουσικού Κώστα Θεοδώρου, ο οποίος κατάγεται από το Ρουσίλοβο, αφιερωμένη στην θρυλική Μίρκα Γκίνοβα.
http://www.studio52.gr/info_en.asp?infoID=000010c6
Και μιά πολύ καλή συνέντευξη του στο περιοδικό CITY στην σελίδα 14-15: http://www.cityportal.gr/magazine/index.asp?issue_id=125
συγνώμη για το βουλγαρομακεδόνισα , λόγω παράβλεψης κατά το copytaste...
φυσικά η Μίρκα ούτε βουλγαρομακεδόνισα,ούτε ελληνομακεδόνισσα είναι ούτε σερβομακεδόνισσα.
είναι απλά ΜΑΚΕΔΟΝΙΣΑ..!!!!!!
όπως παράβλεψα να σχολιάσω το πρωτοφανές γεγονός ότι δεν υπάρχει μέχρι σήμερα ο τάφος της..
μήπως θα έπρεπε να μας το πούν οι κατά τα αλλα θιασώτες τους ελλάς,ελλήνων, χριστιανών...
είναι χριστιανικό 64 χρόνια μετά να μας αποκρύπτουν ακόμα τον τάφο της..???
τι φοβούνται ακόμη...
οι μακεδόνες πάντως θα συνεχίζουν να τραγουδούν το μακεδονικό τραγούδι: να ποτσέπσκιτε πλανίνι μίρκα α φατίλε.../στης μαργαρίτας τα βουνά την μίρκα την συλλάβανε...
.
22 Ιουν 2010
Οι σημαιοφόροι των Σκοπίων...
...και η συνένοχη πλειοψηφία που σιώπησε.
Άρθρο του ιστολογίου ed-mysterious
Όχι, οι ανωτέρω εικονιζόμενοι που κραδαίνουν τη σημαία των Σκοπίων, δεν διαδηλώνουν υπέρ της Βαρντάρ Σκοπίων. Ούτε υπέρ της Τέτεκς.
Οπαδοί της ομάδος του Ηρακλή είναι που διαδήλωσαν εχθές εις την Θεσσαλονίκη υπέρ των «δικαίων» της...
ομάδος τους (και εις τη συνέχεια κάποιοι εξ αυτών κατέστρεψαν αυτοκίνητα, τζαμαρίες, ένα υποκατάστημα των ΕΛΤΑ κλπ…).
Και φυσικά δεν είναι ούτε μεμονωμένο ούτε τυχαίο γεγονός, καθώς οι «σημαιοφόροι» ευρίσκονται εις την κεφαλή της πορείας για να είναι εμφανείς οι σημαίες σε όλους. Για να περάσουν το μήνυμα που θέλουν.
5.000 Ηρακλειδείς διαδήλωσαν εχθές όχι φυσικά για το ασφαλιστικό ή το εργασιακό ή το ΔΝΤ, αλλά επειδή η αγαπημένη τους ομάδα οδηγείται εις την Β΄ Εθνική. Απολύτως θεμιτό το γεγονός και εύγε τους, αφού έτσι αισθάνονται.
Η ανωτέρω όμως εικόνα με τις σκοπιανές σημαίες είναι άκρως προβληματική. Κατ’ εμέ το ανησυχητικό δεν είναι ότι δύο, πείτε τους μαλάκες, προβοκάτορες, πράκτορες ή όπως αλλιώς θέλετε, σήκωσαν δύο σημαίες των Σκοπίων.
Το ανησυχητικό είναι ότι οι υπόλοιποι 4.998 που συμμετείχαν εις την πορεία δεν αντέδρασαν εις την προβοκάτσια.
Για ποιο λόγο δηλαδή δεν πήραν με τις πέτρες αυτούς τους δύο που τόλμησαν να σηκώσουν σκοπιανές σημαίες μέσα εις την Θεσσαλονίκη, επιτρέποντάς τους μάλιστα να ευρίσκονται και επικεφαλής.
Για ποιο λόγο η τεράστια πλειοψηφία των διαδηλωτών αποδέχθηκε να κάνουν «παιχνίδι» κάποιοι εις την πλάτη των όποιων «δικαίων» της ιστορικής ομάδας της πόλης.
Ο οποίος Ηρακλής μάλιστα εκφράζει το πιο παλαιό αστικό κομμάτι της Θεσσαλονίκης, τους βέρους δηλαδή Θεσσαλονικιούς, οι οποίοι κατοικούν εις την πόλη πριν από τη Μικρασιατική Καταστροφή. Ήτοι αυτούς που θίγονται περισσότερο από την εκστρατεία καπήλευσης του ονόματος της Μακεδονίας και της Μακεδονικής Ιστορίας από τους Σκοπιανούς.
Και όμως ουδείς αντέδρασε.
Απλώς ας μην παρεξηγηθούν ούτε αισθανθούν εθνικά προσβεβλημένοι, όλοι όσοι εχθές ήταν εις το συλλαλητήριο, αν κάποια ημέρα η ανωτέρω φωτογραφία επισυναφθεί σε κάποιον φάκελο των Σκοπίων και παρουσιαστεί σε κάποιο διεθνές forum, όπου οι Σκοπιανοί θα προπαγανδίζουν υπέρ της «Μακεδονίας του Αιγαίου» και της εν Ελλάδι «Μακεδονικής» μειονότητας...
----------------------------------------------------------------------------
ακόμα και οπαδοί του Ηρακλή καταλάβανε τις αδικίες και το στημένο ελληνικό πρωτάθλημα...
με αποτέλεσμα να σηκώνουν μακεδονικές σημαίες και να απειλούν να ενταχθούν στο πρωτάθλημα
της δημοκρατίας της μακεδονίας...
παρακαλώ να μην κοπεί το σχόλιο...
εξάλλουν αποτελεί ελληνική εθνικιστική διαπίστωση...
ως βέροι θεσσαλονικείς η πλειοψηφία εξ αυτών είναι εθνικά μακεδόνες...
αρα η συμπεριφορά τους σε σχέση με τους Μακεδόνες ομοεθνείς τους της Δημοκρατίας της Μακεδονίας είναι φιλική και απολύτως θεμιτή...
εξάλλου Σόλουν ε νάς/ η θεσσαλονίκη είναι δική μας...
Δεύτερο, μέσα σε λιγότερο από δύο εβδομάδες, επεισόδιο στο έδαφος της ΠΓΔΜ, δίπλα στα σύνορα με το Κόσοβο, με αποχρώσες ενδείξεις εμπλοκής του αλβανικού UCK, όπου τέσσερις ένοπλοι σκοτώθηκαν έπειτα από σύντομη μάχη με άνδρες της αστυνομίας συνόρων.
Αστυνομική περίπολος της γειτονικής χώρας, διαθέτοντας πληροφορίες για κινήσεις ατόμων εμπλεκόμενων σε λαθρεμπόριο όπλων, επιχείρησε να σταματήσει χθες τα ξημερώματα ύποπτο μικρό φορτηγό με τέσσερις επιβάτες έξω από το παραμεθόριο -κατοικημένο από Αλβανούς- χωριό Ράντουσα. Οι τέσσερις άντρες άνοιξαν πυρ εναντίον των αστυνομικών, που ανταπέδωσαν εξουδετερώνοντάς τους χωρίς δικές τους απώλειες. Το φορτηγάκι βρέθηκε γεμάτο παράνομο οπλισμό γιουγκοσλαβικής προέλευσης - τρεις εκτοξευτές χειροβομβίδων, τρία σακίδια με χειροβομβίδες, άλλα έξι με ΤΝΤ, τυφέκια ελεύθερων σκοπευτών, νάρκες και σφαίρες. Ο εκπρόσωπος της αστυνομίας στα Σκόπια Ιβο Κοτέφσκι ανέφερε ότι οι τέσσερις νεκροί φορούσαν μαύρες στολές με τα διακριτικά του UCK, του Αλβανικού Εθνικοαπελευθερωτικού Στρατού του Κοσόβου, το παρακλάδι του οποίου στην ΠΓΔΜ είχε συγκρουστεί με τις δυνάμεις ασφαλείας της χώρας κατά τις πολιτικές ταραχές του 2001.
Παρά το ότι ο UCK είχε αναλάβει την ευθύνη για ένοπλο επεισόδιο-καρμπόν στις 29 Απριλίου, στη διάρκεια του οποίου είχε σκοτωθεί ένας στρατιώτης της ΠΓΔΜ, και την ανακάλυψη τεσσάρων κρυπτών με μεγάλη ποσότητα οπλισμού σε άλλο σημείο δίπλα στη μεθόριο με το Κόσοβο, η υπουργός Εσωτερικών Γκορντάνα Γιανκούλοφσκα απέφυγε να συσχετίσει τα χθεσινά με την αλβανική ένοπλη οργάνωση. Ανακοίνωσε απλώς ότι οι τέσσερις ενέχονται σε λαθρεμπόριο όπλων, αναφέροντας πως δύο ήταν πολίτες της ΠΓΔΜ, αλβανικής εθνικής καταγωγής, καταζητούμενοι από την αστυνομία, ένας Αλβανός του Κοσόβου, ενώ η ταυτότητα του τέταρτου νεκρού δεν έχει ακόμη εξακριβωθεί.
Ο Αμερικανός πρεσβευτής στα Σκόπια Φίλιπ Ρίκερ σε γραπτή του δήλωση επεσήμανε πως «οι ΗΠΑ χαιρετίζουν την επιτυχημένη αστυνομική επιχείρηση της Μακεδονίας κατά ένοπλων εγκληματικών στοιχείων, τα οποία προφανώς σχεδίαζαν πράξεις βίας εναντίον πολιτών της Μακεδονίας». Τον περασμένο μήνα, ο ίδιος, όπως και οι διαπιστευμένοι στην ΠΓΔΜ διπλωμάτες των χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, είχε προειδοποιήσει την κυβέρνηση ότι η υπερεθνικιστική ρητορική πολιτικών της θέτει σε σοβαρό κίνδυνο την ισχύ της συμφωνίας ειρήνευσης του 2001: με αυτήν είχαν αφοπλιστεί οι ένοπλοι του UCK, ενώ ενισχύθηκαν τα πολιτικά δικαιώματα της αλβανικής μειονότητας - το ένα τρίτο επί πληθυσμού περίπου δύο εκατομμυρίων
Ντινα Βαγενα, Ελευθεροτυπια, 13-05-2010
παρακαλούνται τα μακεδονικά μπλόγκ να αποκλείουν αντιμακεδονικές αναρτήσεις οι οποίες είναι προσβάσιμες στον ηλεκτρονικό τύπο και επιπλέον δεν εξυπηρετούν κανένα μακεδονικό σκοπό
23-06-10
Θέληση για επίλυση της ονομασίας των Σκοπίων βλέπει ο Γ. Παπανδρέου
Σύντομη συνάντηση Παπανδρέου - Γκρούεφσκι στην Κωνσταντινούπολη.
Οι πρωθυπουργοί της Ελλάδας, Γ. Παπανδρέου και της ΠΓΔΜ, Ν.Γκρούεφσκι, είχαν σήμερα σύντομη συνομιλία, κατά τη διάρκεια του γεύματος, της Συνόδου Κορυφής των χωρών - μελών της Διαδικασίας Συνεργασίας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (SEECP) που πραγματοποιήθηκε στην Κωνσταντινούπολη, μετέδωσαν τα ΜΜΕ των Σκοπίων.
«Η συνάντηση ήταν εποικοδομητική. Ανταλλάξαμε απόψεις για την κατάσταση στις δύο χώρες και για το πρόβλημα με το όνομα της χώρας μας. Νομίζω ότι τελικά η Ελλάδα αντελήφθη ότι από την μεριά μας υπάρχει διάθεση για την επίλυση της εκκρεμότητας (σ.σ της ονομασίας). Η αναφορά του κ. Παπανδρέου ότι και οι δυο μας θέλουμε να επιλύσουμε το ζήτημα αποτελεί θετική ένδειξη» δήλωσε ο Νίκολα Γκρούεφσκι σε ΜΜΕ των Σκοπίων, μετά την σύντομη αυτή συνάντηση με τον Γιώργο Παπανδρέου και τη λήξη της Συνόδου Κορυφής των χωρών-μελών του SEECP.
Ο κ. Γκρούεφσκι ανέφερε ακόμη ότι οι δύο χώρες, υπό την μεσολάβηση του Μάθιου Νίμιτς, θα συνεχίσουν να αναζητούν ιδέες για την επίλυση του ζητήματος της ονομασίας.
Σε ερώτηση αν αναμένεται σύντομα νέα πρόταση από τον Μάθιου Νίμιτς, ο κ. Γκρούεφσκι ανέφερε ότι αυτό εξαρτάται από τον μεσολαβητή του ΟΗΕ.
«Πιθανόν ο κ. Νίμιτς να αναζητά μία λύση αμοιβαία αποδεκτή και από τα δύο μέρη, έτσι ώστε να είναι σίγουρος ότι αυτή δεν θα απορριφθεί», πρόσθεσε ο κ. Γκρούεφσκι.
Τα ΜΜΕ των Σκοπίων μεταδίδουν την αναφορά του Γ. Παπανδρέου, στην ομιλία του στις εργασίες του SEECP, ότι «με τον Νίκολα έχουμε αναλάβει πρωτοβουλίες και καταβάλει εκ νέου προσπάθειες, ώστε να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα που εξακολουθεί να μας απασχολεί, πάντοτε βεβαίως στο πλαίσιο της διαδικασίας διαμεσολάβησης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών».
Προηγουμένως, ο κ. Γκρούεφσκι, στην ομιλία του στις εργασίες του SEECP, μεταξύ άλλων, ανέφερε: «Από τη στιγμή που τα διμερή προβλήματα και οι παρεξηγήσεις επιβάλλονται ως κριτήρια, δημιουργείται μία κατάσταση στην περιοχή μας η οποία θα προκαλέσει απρόβλεπτα προβλήματα. Το status quo όσον αφορά την ευρωπαϊκή και ευρωατλαντική ενσωμάτωση δεν ωφελεί κανέναν. Στους στρατηγικούς μας στόχους καθοδηγούμαστε βάσει της ειρήνης, της ασφάλειας και της σταθερότητας ως συνδεδεμένες και αδιαίρετες κατηγορίες. Γι’ αυτό, παραμένουμε συνεπείς και με αξιοπρέπεια βηματίζουμε στην πορεία της ευρωπαϊκής και ευρωατλαντικής ενσωμάτωσης, εφαρμόζοντας υπεύθυνη εξωτερική πολιτική και πολιτική ασφαλείας».
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ
"παρακαλούνται τα μακεδονικά μπλόγκ να αποκλείουν αντιμακεδονικές αναρτήσεις οι οποίες είναι προσβάσιμες στον ηλεκτρονικό τύπο και επιπλέον δεν εξυπηρετούν κανένα μακεδονικό σκοπό"
ε βεβαια φασιστες ησασταν σαν και του λογου σου μια ζωη, φασιστες και τωρα.Παω στοιχημα οτι εχεις και συ μπλογκ οπου σου αναρτησαν το ιδιο δημοσιευμα σε σχολιο,το οποιο φυσικα και λογοκρινες.Κατα τα αλλα ολο στην μιρλα για τα "αντιπαλα" μπλογκ.
Ανωνυμε 7:29, μην κοπτεσαι τοσο. Ο μπελο δημοσιευει κειμενα τα οποια ειναι "προσβασιμα στον ηλεκτρονικο τυπο", αλλα φροντιζει να κοβει σχολια που ακολουθουν και δεν ειναι... προσβασιμα. Ενω παραλληλα δεν εχω σει ποτε να κοβονται σχολια που προσβαλλουν και θιγουν την πολιτισμικη ταυτοτητα γειτονικων της πγδμ λαων...
η δημοσίευση ρατσιστικών σχολίων αποτελεί παράνομη πράξη που οφείλει να τιμωρείται και σίγουρα βρίσκεται εκτός πεδίου προστασίας της ελευθερίας της έκφρασης , όπως αυτή ορίζεται στην ΕΣΔΑ...
το παρόν μακεδονικό μπλόγκ ουδέποτε προέβη σε ανθελληνικό,αντιβουλγαρικό, αντιαλβανικό, αντισερβικό σχόλιο...
απλά καταγγέλει πρωταρχικά τον ελληνικό εθνικισμό,ως μπλόγκ με έδρα την ελλάδα και δευτερευόντως τους υπόλοιπους εθνικισμούς , μηδενός εξαιρουμένου...
ακόμα και τον μακεδονικό εθνικισμό, έχοντας διεθνή κριτήρια και όχι αυτά των ελλήνων εθνικιστών...
π.χ στην διεθνοτική μακεδονο-αλβανική διαμάχη , η υπέρμετρη και δυσανάλογη χρήση βίας εκ μέρους του μακεδονικού κράτους σε βάρος των μακεδόνων πολιτών με αλβανική εθνική ταυτότητα ήταν απολύτως καταδικαστέα...
δυστυχώς στα πλαίσια μιάς κακώς νοούμενης ανεκτικότητας συχνά το παρόν μπλόγκ επιτρέπει παράνομο ρατσιστικό αντιμακεδονικό σχολιασμό...
επιπρόσθετα υπενθυμίζουμε ότι στα μπλόγκ των ελλήνων εθνικιστών ουδεμία δυνατότητα αντιεθνικιστικού σχολιασμού υφίσταται...
όποτε παρεισφρύει σχετικό σχόλιο,σε περίπτωση αυτόματου σχολιασμού, σβήνεται σε δεύτερο χρόνο...
Ένταξη της ΠΓΔΜ ανεξάρτητα από την ονομασία
Βρυξέλλες-Γιώργος Κωστούρος , 23 Ιουν, 2010
Σε πολύ δύσκολη θέση φέρνει τη Νέα Δημοκρατία και τους ευρωβουλευτές της ο πρόεδρος του Ευρωπαικού Λαϊκού Κόμματος(ΕΛΚ), Ζοζέφ Ντολ ο οποίος ,ευρισκόμενος χθες στα Σκόπια, υποστήριξε με δημόσιες δηλώσεις του την ανάγκη για άμεσο καθορισμό από την Ένωση ημερομηνίας έναρξης των ενταξιακών διαπραγματεύσεων ανεξάρτητα από την εξέλιξη που θα έχουν οι διαβουλεύσεις στο πρόβλημα της ονομασίας της.
Ο κ.Ντολ αγνόησε, με τις δηλώσεις του αυτές ,τις επανειλημμένες αποφάσεις-συμπεράσματα πολλών ευρωπαϊκών συμβουλίων κορυφής στο παρελθόν σύμφωνα με τις οποίες η επίλυση του ζητήματος του ονόματος αυτής της χώρας είναι «ουσιώδους σημασίας» για την ενταξιακή της προοπτική. Ο κ. Ντολ μίλησε εξ ονόματος ολόκληρης της ευρωκοινοβουλευτικής ομάδας του ΕΛΚ που είναι και η μεγαλύτερη στο Ευρ. Κοινοβούλιο (265 μέλη-ευρωβουλευτές) και στην οποία συμμετέχουν και οι ευρωβουλευτές της Νέας Δημοκρατίας τους οποίους εκθέτει ανεπανόρθωτα.
Τέλος ο κ.Ντολ με τις δηλώσεις του αυτές παραβιάζει μια πάγια αρχή που όλοι οι ομόλογοι του σεβάστηκαν στο παρελθόν, δηλαδή δεν εκφράζονταν δημόσια για το Σκοπιανό σεβόμενοι το πρόβλημα μιας χώρας μέλους, της Ελλάδας αλλά και –συχνά- το πρόβλημα μιας κυβέρνησης, η οποία προερχόταν το συγγενές προς αυτόν και την ομάδα του κόμμα της Νέας Δημοκρατίας.
Ο κ.Ντολ λησμόνησε επίσης την απόφαση τη συνόδου κορυφής των χωρών-μελών του ΝΑΤΟ στο Βουκουρεστίου όπου αποκλίσθηκε κάθε ιδέα ένταξης σ αυτό της ΠΓΔΜ πριν από την επίλυση του ζητήματος της ονομασίας της.
Το ζήτημα παίρνει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις επειδή ακριβώς αυτές οι φιλοσκοπιανές δηλώσεις του κ.Ντολ έχουν αναρτηθεί και στην επίσημη ιστοσελίδα του ΕΛΚ με τίτλο "Η Ομάδα του ΕΛΚ ζητάει την έναρξη ενταξιακών διαπραγματεύσεων με την ΠΓΔΜ". Μέχρι αργά χθες το βράδυ δεν υπήρχε επίσημη αντίδραση της ευρωκοινοβουλευτικής ομάδας της ΝΔ, μολονότι το ζήτημα, λόγω του χαρακτήρα του, ξεπερνά κατά πολύ τα στενά όρια του Ευρωκοινοβουλίου και κανονικά θα έπρεπε να ασχοληθεί με αυτό η ηγεσία της Ν.Δ. από την Αθήνα.
Στο ίδιο αναρτημένο στην ιστοσελίδα του ΕΛΚ κείμενο εμφανίζεται ο κ.Ντολ να ζητάει να καθορισθεί "χωρίς καμιά πλέον καθυστέρηση η ημερομηνία έναρξης των ενταξιακών διαπραγματεύσεων με την ΠΓΔΜ", ισχυριζόμενος ότι οι διαπραγματεύσεις για το όνομα θα πρέπει να περιορισθούν αυστηρά στο πλαίσιο του ΟΗΕ καθώς και ότι η ημερομηνία έναρξης αυτών των διαπραγματεύσεων θα συμβάλει κατά την άποψη του κ.Ντολ στη δημιουργία ενός… ήρεμου κλίματος στην περιοχή.
Τέλος έχει ενδιαφέρον το γεγονός ότι ο κ.Ντολ κάλεσε την Βελγική κυβέρνηση τη χώρας δηλαδή που αναλαμβάνει την άσκηση της εξάμηνης προεδρίας στην Κοινότητα από την 1η Ιουλίου μέχρι τα τέλη του έτους ,να λάβει υπόψη της τη πρόταση αυτή του ΕΛΚ και να προχωρήσει στον καθορισμό της ημερομηνίας. Πρόκειται για ένα ζήτημα το οποίο καλείται τώρα να χειρισθεί ο ΑΝΥΠΕΞ Δ. Δρούτσας όταν θα συναντηθεί σήμερα το βράδυ στις Βρυξέλλες, στη διάρκεια ενός δείπνου εργασίας με τον υπηρεσιακό πρωθυπουργό αυτή της χώρας Υβ Λετέρμ για να συζητήσουν σχετικά με τις προτεραιότητες της βελγικής προεδρίας.
------------------------------------------------------------------------
η υποχρέωση ένταξης με την προσωρινή ονομασία προβλέπεται από το άρθρο 11, παρ.1 της ισχύουσας διμερούς ενδιάμεσης συμφωνίας...
το οποίο απαγορεύει ΒΕΤΟ των μερών και πολύ περισσότερο αποδοχή του από τα υπόλοιπα κράτη-μέλη...
Δικαιωμα σου εισαι να νομιζεις οτι θες για τον εαυτο σου, να απαιτεις δεν γινεται..κανεις λαθος..και αφου μιλας για αυτοσεβασμο και σεβασμο τοτε σεβασου το γεγονος οτι εμεις ονομαζομαστε Ελληνες εδω και 3000 και η Μακεδονια ειναι μια μοναδικη και Ελληνικη, σεβασου το αυτο.
Ανώνυμε 2:26, τι να σεβαστώ; Τα ελληνικά ψέματα; Η Μακεδονία δεν υπήρξε ποτέ «ελληνική» πριν το 1912. Πριν ήταν πάντα κάτι άλλο (Οθωμανική, Βυζαντινή, Ρωμαϊκή και ανεξάρτητο κράτος στην αρχαιότητα!) Με την λογική σου, ακόμα και η Νάπολι της Ιταλίας είναι «ελληνική» γιατί ήταν ελληνική αποικία και μιλούσαν ελληνικά εκεί (βρέθηκαν και μάρμαρα με ελληνική γραφή! Χαχαχα!).
Δημοσίευση σχολίου