Τον Μάρτιο του 1932 το περιφερειακό συμβούλιο του ΚΚΕ της Έδεσσας, πήρε απόφαση να γιορτάσει επίσημα την παγκόσμια ημέρα της εργατιάς «Πρωτομαγιά». Εκείνη την ημέρα έπρεπε να γίνει μια μεγάλη πολιτική εκδήλωση η οποία θα φανέρωνε την ετοιμότητα του Εδεσσαϊκού προλεταριάτου.
Κάθε χρόνο για την γιορτή, η ελληνική αστυνομία λάμβανε μέτρα για να εμποδίσει τον εργατικό εορτασμό και προφυλάκιζε τους δυνατότερους κομμουνιστές της πόλη. Γι αυτό, η κομματική οργάνωση αποφάσισε να χρησιμοποιήσει όλα τα μέσα ώστε τούτη η γιορτή να γίνει πιο επίσημη και πιο μαζική. Με εντολή του περιφερειακού συμβουλίου του ΚΚΕ, η διοίκηση της ΟΚΝΕ πραγματοποίησε σύσκεψη στην οποία ετοίμασε πρόγραμμα για την υλοποίηση των εκδηλώσεων. Είχε αποφασιστεί, σε όλα τα κεντρικά σημεία της πόλης να κρεμαστούν κόκκινες σημαίες, στους τοίχους να γραφτούν επαναστατικά συνθήματα, να μοιραστούν φυλλάδια όπου εξηγούνταν η σημασία της εργατικής γιορτής και για να διαφημιστεί η δουλειά του ΚΚΕ. Τα φυλλάδια έπρεπε να μοιραστούν σε όλα τα εργοστάσια και εργαστήρια της πόλης και ένα μέρος να μπει στα στρατόπεδα.
Η γιορτή της Πρωτομαγιάς συνέπεσε μαζί με την θρησκευτική γιορτή του Πάσχα. Οι εργαζόμενοι, γι’ αυτόν τον λόγο, δεν θα δούλευαν και ήταν ευκαιρία για τους ίδιους να οργανώσουν μαζικές εκδρομές στα κοντινά μέρη. Έτσι, εκεί έπρεπε να πραγματοποιηθούν μαζικές εκδηλώσεις στον πολιτικό τομέα.
Επειδή έπρεπε να προμηθευτούν μεγάλες ποσότητες απο ύφασμα, χρώματα, χαρτί και άλλα υλικά για την προετοιμασία των σημαιών, συνθημάτων και φυλλαδίων, οι ετοιμασίες άρχισαν απο τον Μάρτιο του 1932. Όλα τα υλικά τα έκρυβαν σε αποθήκη κοντά στους καταρράκτες.
Το λευκό ύφασμα βάφονταν κόκκινο, για να ξεγελαστεί η αστυνομία: διότι εάν αγόραζαν μεγάλη ποσότητα κόκκινου υφάσματος απο τα μαγαζιά, εύκολα η αστυνομία θα αντιλαμβάνονταν τον σκοπό τους.
Το εργαστήριο γρήγορα μετατράπηκε σε πραγματικό τυπογραφείο: με μηχάνημα, πολλαπλασιάζονταν τα φυλλάδια, έγραφαν συνθήματα, έραβαν σημαίες.
Στις 28 Απριλίου, η επιλεγμένη ομάδα για να εκτελέσει την κύρια επιχείρηση, συγκεντρώθηκε στο γνωστό εργαστήριο. Την αποτελούσαν οι: Αποστολάκης Βασιλεβ, Τρυφουν Κατκαντινικοβ, Ισαακ Χριστοφοριδης και Βαγγελ Αγιανοφσκι. Πριν την γιορτή, έφτασε και ο γραμματέας της ΟΚΝΕ, Ριστο Μπιροζοβ, ο οποίος ενημέρωσε τους παρόντες, που για μερικές ημέρες δεν έβγαιναν απο το εργαστήριο, ότι η αστυνομία είχε αρχίσει τις συλλήψεις. Ανάμεσα στους προφυλακισμένους ήταν πολλά μέλη του Ν. Συμβουλίου και πρώτος ο γραμματέας, Κώστας Ντουμοβ.
Αυτό ενθάρρυνε περισσότερο τους νέους κομμουνιστές να φέρουν εις πέρας με επιτυχία την εμπιστευμένη σε αυτούς αποστολή της οργάνωσης και να δείξουν στην κυβέρνηση ότι παρά τις συλλήψεις της κομματικής διοίκησης, οι αποστολές της οργάνωσης συνεχίζονται. Γνωρίζοντας τις επιτυχίες της ομάδας, ο ίδιος ο γραμματέας της ΟΚΝΕ προσφέρθηκε να μπει στην επιχείρηση.
Σύμφωνα με το σχέδιο, έπρεπε να δράσουν σε τέσσερις ομάδες σε συγκεκριμένες γειτονιές της πόλης. Οι ομάδες δεν γνωρίζονταν μεταξύ τους και το υλικό θα τα έπαιρναν απο τον Ισαακ Χριστοφοριδη την προκαθορισμένη ώρα.
Ακριβώς στις 22:00 η ώρα, παραμονής Πρωτομαγιάς, ο Ισαάκ Χριστοφοριδης αναχώρησε για να παραδώσει το υλικό και να δώσει τις τελευταίες οδηγίες. Στις 23:00 η ώρα, και τα υπόλοιπα μέλη άφησαν την μυστική κρυψώνα. Ακριβώς στις 24:00 η ώρα, ξεκίνησε η επιχείρηση. Τη στιγμή που ο Μητροπολίτης Κωνσταντίνος, με την εκκλησιαστική συνοδεία του, έβγαινε απο τον ναό στην αυλή ψέλνοντας τον ψαλμό για την Ανάσταση του Χριστού, ο Βαγγελ Αγιανοφσκι, ανεβασμένος στο καμπαναριό, κατέβαζε την ελληνική σημαία και ανέβαζε την κομματική κόκκινη. Εκείνη τη στιγμή ο ίδιος χτύπησε και την καμπάνα με σκοπό να τραβήξει την προσοχή του συγκεντρωμένου πλήθους, αλλά στην ουσία ο χτύπος της καμπάνας ήταν το σύνθημα για τις υπόλοιπες ομάδες να ξεκινήσουν την επιχείρηση.
Την ιδία ώρα, ο Αποστολάκης Βασιλεβ και Τρυφουν Κατκαντνικοβ βρέθηκαν στο μπαλκόνι των Δικαστηρίων απο όπου αφαίρεσαν την ελληνική σημαία και σήκωσαν την κόκκινη, στην οποία έγραφε «Εργάτες όλου του κόσμου, ενωθείτε».
Ο Ριστο Μπιροζοβ άλλαξε την σημαία στην Αστυνομία, με την κομματική.
Στη συνέχεια, έβγαιναν κόκκινες σημαίες στα περισσότερα κρατικά κτίρια, στο στρατόπεδο, σε πολλά κεντρικά σημεία της πόλης. Οι τοίχοι στους δρόμους πλημμύρισαν με επαναστατικά συνθήματα, σε κάθε σπίτι και σε κάθε αυλή είχαν πετάξει φυλλάδια.
Η ξαφνική αυτή επιχείρηση δημιούργησε αναστάτωση στην αστυνομία. Η έκπληξη τους ήταν τόσο μεγάλη που στην αρχή νόμισαν ότι άλλαξε το καθεστώς και οι κομμουνιστές πήραν την κυβέρνηση. Την άλλη μέρα η αστυνομία συνήρθε και άρχισε να κυνηγά τους υπόπτους.
Ο στρατός βγήκε στους δρόμους, η αστυνομία έτρεχε πέρα-δώθε στην πόλη να σβήνει τα συνθήματα και να μαζεύει τα σκορπισμένα φυλλάδια.
Οι εργάτες μιλούσαν με ενθουσιασμό γι αυτό το γεγονός, το οποίο ανέβασε το επαναστατικό πνεύμα και στην εξοχική τοποθεσία της Γαβαλιοτισας, την ημέρα της Πρωτομαγιάς, υπήρχε γιορτινή διάθεση.
Σύμφωνα με τις οδηγίες του ΚΚΕ και της ΟΚΝΕ, είχαν γίνει ομιλίες για τη σημασία της γιορτής και συγχρόνως υπήρξε πρόσκληση στους εργάτες στον αγώνα για διαμαρτυρία και αντίσταση ενάντια στους εργοδότες.
Τις επόμενες μέρες η αστυνομία ανακάλυψε τους συμμετέχοντες στην επιχείρηση και τους φυλάκισε. Στην φυλακή βρέθηκαν οι: Ριστο Μπιροζοβ, Αποστολάκη Βασιλεβ, Τρυφουν Κατκαντνικοβ, Ισαάκ Χριστοφοριδης και άλλοι πέντε που είχαν βοηθήσει. Ο Βαγγελ Αγιανοφσκι απέφυγε τη σύλληψη, φεύγοντας στο χωριό Σωτήρα (Λουκοβετς). Είκοσι μέρες αργότερα πήρε εντολή απο το ΔΣ του ΚΚΕ να παραδοθεί στον Εισαγγελέα στην Έδεσσα, διότι αυτός εκβίαζε ότι εάν δεν παραδοθούν όλοι οι συμμετέχοντες στην επιχείρηση, δεν θα είχαν οι φυλακισμένοι ευκαιρία να δικαστούν. Εκτελώντας την απόφαση του Συμβουλίου, ο Βαγγελ Αγιανοφσκι παραδόθηκε.
........................................................
Απο το βιβλίο «Αιγαιάτικες καταιγίδες» του Βαγγελ Αγιανοφσκι.
Κάθε χρόνο για την γιορτή, η ελληνική αστυνομία λάμβανε μέτρα για να εμποδίσει τον εργατικό εορτασμό και προφυλάκιζε τους δυνατότερους κομμουνιστές της πόλη. Γι αυτό, η κομματική οργάνωση αποφάσισε να χρησιμοποιήσει όλα τα μέσα ώστε τούτη η γιορτή να γίνει πιο επίσημη και πιο μαζική. Με εντολή του περιφερειακού συμβουλίου του ΚΚΕ, η διοίκηση της ΟΚΝΕ πραγματοποίησε σύσκεψη στην οποία ετοίμασε πρόγραμμα για την υλοποίηση των εκδηλώσεων. Είχε αποφασιστεί, σε όλα τα κεντρικά σημεία της πόλης να κρεμαστούν κόκκινες σημαίες, στους τοίχους να γραφτούν επαναστατικά συνθήματα, να μοιραστούν φυλλάδια όπου εξηγούνταν η σημασία της εργατικής γιορτής και για να διαφημιστεί η δουλειά του ΚΚΕ. Τα φυλλάδια έπρεπε να μοιραστούν σε όλα τα εργοστάσια και εργαστήρια της πόλης και ένα μέρος να μπει στα στρατόπεδα.
Η γιορτή της Πρωτομαγιάς συνέπεσε μαζί με την θρησκευτική γιορτή του Πάσχα. Οι εργαζόμενοι, γι’ αυτόν τον λόγο, δεν θα δούλευαν και ήταν ευκαιρία για τους ίδιους να οργανώσουν μαζικές εκδρομές στα κοντινά μέρη. Έτσι, εκεί έπρεπε να πραγματοποιηθούν μαζικές εκδηλώσεις στον πολιτικό τομέα.
Επειδή έπρεπε να προμηθευτούν μεγάλες ποσότητες απο ύφασμα, χρώματα, χαρτί και άλλα υλικά για την προετοιμασία των σημαιών, συνθημάτων και φυλλαδίων, οι ετοιμασίες άρχισαν απο τον Μάρτιο του 1932. Όλα τα υλικά τα έκρυβαν σε αποθήκη κοντά στους καταρράκτες.
Το λευκό ύφασμα βάφονταν κόκκινο, για να ξεγελαστεί η αστυνομία: διότι εάν αγόραζαν μεγάλη ποσότητα κόκκινου υφάσματος απο τα μαγαζιά, εύκολα η αστυνομία θα αντιλαμβάνονταν τον σκοπό τους.
Το εργαστήριο γρήγορα μετατράπηκε σε πραγματικό τυπογραφείο: με μηχάνημα, πολλαπλασιάζονταν τα φυλλάδια, έγραφαν συνθήματα, έραβαν σημαίες.
Στις 28 Απριλίου, η επιλεγμένη ομάδα για να εκτελέσει την κύρια επιχείρηση, συγκεντρώθηκε στο γνωστό εργαστήριο. Την αποτελούσαν οι: Αποστολάκης Βασιλεβ, Τρυφουν Κατκαντινικοβ, Ισαακ Χριστοφοριδης και Βαγγελ Αγιανοφσκι. Πριν την γιορτή, έφτασε και ο γραμματέας της ΟΚΝΕ, Ριστο Μπιροζοβ, ο οποίος ενημέρωσε τους παρόντες, που για μερικές ημέρες δεν έβγαιναν απο το εργαστήριο, ότι η αστυνομία είχε αρχίσει τις συλλήψεις. Ανάμεσα στους προφυλακισμένους ήταν πολλά μέλη του Ν. Συμβουλίου και πρώτος ο γραμματέας, Κώστας Ντουμοβ.
Αυτό ενθάρρυνε περισσότερο τους νέους κομμουνιστές να φέρουν εις πέρας με επιτυχία την εμπιστευμένη σε αυτούς αποστολή της οργάνωσης και να δείξουν στην κυβέρνηση ότι παρά τις συλλήψεις της κομματικής διοίκησης, οι αποστολές της οργάνωσης συνεχίζονται. Γνωρίζοντας τις επιτυχίες της ομάδας, ο ίδιος ο γραμματέας της ΟΚΝΕ προσφέρθηκε να μπει στην επιχείρηση.
Σύμφωνα με το σχέδιο, έπρεπε να δράσουν σε τέσσερις ομάδες σε συγκεκριμένες γειτονιές της πόλης. Οι ομάδες δεν γνωρίζονταν μεταξύ τους και το υλικό θα τα έπαιρναν απο τον Ισαακ Χριστοφοριδη την προκαθορισμένη ώρα.
Ακριβώς στις 22:00 η ώρα, παραμονής Πρωτομαγιάς, ο Ισαάκ Χριστοφοριδης αναχώρησε για να παραδώσει το υλικό και να δώσει τις τελευταίες οδηγίες. Στις 23:00 η ώρα, και τα υπόλοιπα μέλη άφησαν την μυστική κρυψώνα. Ακριβώς στις 24:00 η ώρα, ξεκίνησε η επιχείρηση. Τη στιγμή που ο Μητροπολίτης Κωνσταντίνος, με την εκκλησιαστική συνοδεία του, έβγαινε απο τον ναό στην αυλή ψέλνοντας τον ψαλμό για την Ανάσταση του Χριστού, ο Βαγγελ Αγιανοφσκι, ανεβασμένος στο καμπαναριό, κατέβαζε την ελληνική σημαία και ανέβαζε την κομματική κόκκινη. Εκείνη τη στιγμή ο ίδιος χτύπησε και την καμπάνα με σκοπό να τραβήξει την προσοχή του συγκεντρωμένου πλήθους, αλλά στην ουσία ο χτύπος της καμπάνας ήταν το σύνθημα για τις υπόλοιπες ομάδες να ξεκινήσουν την επιχείρηση.
Την ιδία ώρα, ο Αποστολάκης Βασιλεβ και Τρυφουν Κατκαντνικοβ βρέθηκαν στο μπαλκόνι των Δικαστηρίων απο όπου αφαίρεσαν την ελληνική σημαία και σήκωσαν την κόκκινη, στην οποία έγραφε «Εργάτες όλου του κόσμου, ενωθείτε».
Ο Ριστο Μπιροζοβ άλλαξε την σημαία στην Αστυνομία, με την κομματική.
Στη συνέχεια, έβγαιναν κόκκινες σημαίες στα περισσότερα κρατικά κτίρια, στο στρατόπεδο, σε πολλά κεντρικά σημεία της πόλης. Οι τοίχοι στους δρόμους πλημμύρισαν με επαναστατικά συνθήματα, σε κάθε σπίτι και σε κάθε αυλή είχαν πετάξει φυλλάδια.
Η ξαφνική αυτή επιχείρηση δημιούργησε αναστάτωση στην αστυνομία. Η έκπληξη τους ήταν τόσο μεγάλη που στην αρχή νόμισαν ότι άλλαξε το καθεστώς και οι κομμουνιστές πήραν την κυβέρνηση. Την άλλη μέρα η αστυνομία συνήρθε και άρχισε να κυνηγά τους υπόπτους.
Ο στρατός βγήκε στους δρόμους, η αστυνομία έτρεχε πέρα-δώθε στην πόλη να σβήνει τα συνθήματα και να μαζεύει τα σκορπισμένα φυλλάδια.
Οι εργάτες μιλούσαν με ενθουσιασμό γι αυτό το γεγονός, το οποίο ανέβασε το επαναστατικό πνεύμα και στην εξοχική τοποθεσία της Γαβαλιοτισας, την ημέρα της Πρωτομαγιάς, υπήρχε γιορτινή διάθεση.
Σύμφωνα με τις οδηγίες του ΚΚΕ και της ΟΚΝΕ, είχαν γίνει ομιλίες για τη σημασία της γιορτής και συγχρόνως υπήρξε πρόσκληση στους εργάτες στον αγώνα για διαμαρτυρία και αντίσταση ενάντια στους εργοδότες.
Τις επόμενες μέρες η αστυνομία ανακάλυψε τους συμμετέχοντες στην επιχείρηση και τους φυλάκισε. Στην φυλακή βρέθηκαν οι: Ριστο Μπιροζοβ, Αποστολάκη Βασιλεβ, Τρυφουν Κατκαντνικοβ, Ισαάκ Χριστοφοριδης και άλλοι πέντε που είχαν βοηθήσει. Ο Βαγγελ Αγιανοφσκι απέφυγε τη σύλληψη, φεύγοντας στο χωριό Σωτήρα (Λουκοβετς). Είκοσι μέρες αργότερα πήρε εντολή απο το ΔΣ του ΚΚΕ να παραδοθεί στον Εισαγγελέα στην Έδεσσα, διότι αυτός εκβίαζε ότι εάν δεν παραδοθούν όλοι οι συμμετέχοντες στην επιχείρηση, δεν θα είχαν οι φυλακισμένοι ευκαιρία να δικαστούν. Εκτελώντας την απόφαση του Συμβουλίου, ο Βαγγελ Αγιανοφσκι παραδόθηκε.
........................................................
Απο το βιβλίο «Αιγαιάτικες καταιγίδες» του Βαγγελ Αγιανοφσκι.
5 σχόλια:
άλλη μια ΕΝΕΡΓΕΙΑ των κατά τα άλλα ανύπαρκτων Μακεδόνων...
οι ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ κομμουνιστές της Έδεσσας, αψηφώντας τις ντεφάκτο δικτατορικές συνθήκες ανέδειξαν την σημασία της εργατικής πρωτομαγιάς
μήπως ο Δήμος της Έδεσσας δεν θα έπρεπε να τιμήσει αυτό το ιστορικό για την πόλη των Βοδενών γεγονός..??
όταν έχει γεμίσει την πόλη με αγάλματα αντιμακεδόνων και αντιεδεσσαίων...
ή μήπως έτσι θα κατέρρεε ο μύθος του αγάλματος, με τον Εδεσσαίο γηγενή Μακεδόνα, ως αμόρφωτο χωριάτη, στο γαϊδούρι με την κατσίκα, το οποίο είναι τοποθετημένο στο κέντρο της πόλης...!!!
Πολλά στοιχεία για την πόλη κατά τον 17ο αιώνα παρέχει ο Τούρκος περιηγητής Εβλιγιά Τσελεμπή που την επισκέφθηκε το 1668. Στο έργο του αναφέρει την έντονη παρουσία των Ελλήνων της πόλης.
Το 1782 ιδρύθηκε το πρώτο γνωστό σχολείο της πόλης, το «Ελληνομουσείον». Στα αρχεία της Μητρόπολης Εδέσσης (τότε Βοδενών) σώζεται το ιδρυτικό σιγίλιο που υπογράφει ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως. Γνωστός Εδεσσαίος της εποχής, ήταν ο λόγιος και καθηγητής της αρχαίας ελληνικής γλώσσας στο Παρίσι, Μηνάς Μηνωίδης (1788-1859).
Οι κάτοικοι της Έδεσσας συμμετείχαν στην επανάσταση του 1821. Σπουδαίοι αγωνιστές της επανάστασης του 1821 ήταν ο Δημήτριος Τρούπκος και ο Παναγιώτης Ναούμ, ο οποίος συμμετείχε στις Εθνοσυνελεύσεις της Ερμιόνης (Γ΄ Εθνοσυνέλευση), της Τροιζήνας (Γ΄ Εθνοσυνέλευση), του Άργους (Δ΄ Εθνοσυνέλευση) και του Ναυπλίου (Ε΄ Εθνοσυνέλευση), ως πληρεξούσιος, καθώς επίσης και οι αδερφοί του Δημήτριος και Αντώνιος Ναούμ, οι οπλαρχηγοί Νικόλαος Αθανασίου και Αναστάσιος Δημητρίου και ο αξιωματικός Δημήτριος Κωνσταντίνου.
Τις δεκαετίες του 1860 και 1870 η Έδεσσα έγινε πεδίο συγκρούσεων μεταξύ Πατριαρχικών και Εξαρχικών. Οι Εξαρχικοί απαιτούσαν την τέλεση των εκκλησιαστικών ακολουθιών στη βουλγαρική γλώσσα και, όταν το αίτημα απορρίφθηκε από το Μητροπολίτη Αγαθάγγελο και τον Τούρκο Καϊμακάμη, κατέλαβαν το 1870 το μητροπολιτικό ναό των Αγίων Αναργύρων και τον μετέτρεψαν σε εξαρχικό μέχρι το 1912.
Xαιρετισματα
ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΤΕ ΟΤΙ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΟΥ ΚΚΕ ΚΑΙ ΝΕΟΛΑΙΟΙ ΤΗΣ ΟΚΝΕ ΚΑΤΕΒΑΣΑΝ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΕΙΝΑ ΨΕΥΔΗ
ΠΑΝΤΑ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ ΚΥΜΑΤΙΖΕ ΔΙΠΛΑ ΣΤΗΝ ΚΟΚΚΙΝΗ ΣΗΜΑΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ
Ο ΟΡΚΟΣ ΤΟΥ ΕΑΜ ΠΟΥ ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΑ ΛΑΒΑΡΑ ΤΟΥ ΕΑΜ-ΕΛΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΓΡΑΦΗ -- ΕΘΝΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ-- ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΑ ΨΕΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΣΑΣ
http://www.kolivas.de/wp-content/uploads/2011/08/eam.jpg
http://lefobserver.blogspot.com/2009/09/blog-post_26.html
http://erodotos.wordpress.com/istoria-eam-elas/
http://syriza-argolidas.pblogs.gr/files/f/418082-eam.jpg
Πηγή: Απόφαση 3ου Έκτακτου Συνεδρίου Κ.Κ.Ε (26/11/1924-03/12/1924). Δημοσιεύθηκε στον Ριζοσπάστη
«Ανεξαρτησία στη Μακεδονία και στη Θράκη: Η ντόπια κεφαλαιοκρατία… καταπιέζει τις εθνικές μειονότητες στη Μακεδονία και στη Θράκη… η ελληνική πλουτοκρατία καταδυναστεύει ένα μέρος του μακεδονικού και θρακικού λαού, κρατώντας με το σίδερο και τη φωτιά τη μακεδόνικη και θρακική χώρα στην υποταγή της. Δίχως την καταπίεση του μακεδονικού και θρακικού λαού, δίχως την καταπίεση των ξένων εθνών, της είναι αδύνατο να δυναμώσει επάνω μας τον κοινωνικό της ζυγό. Η ντόπια μπουρζουαζία είναι εθνικός δυνάστης και καταπιεστής του μακεδονικού και θρακικού λαού και συγχρόνως ο κοινωνικός δυνάστης της εργατικής τάξεως και των φτωχών αγροτικών και προσφυγικών μαζών. Αν δεν συντρίψουμε τον εθνικό ζυγό της ντόπιας μπουρζουαζίας που βαρύνει στη Μακεδονία και στη Θράκη, δεν μπορούμε να τσακίσουμε τον κοινωνικό ζυγό της ίδιας μπουρζουαζίας που βαρύνει επάνω σε μάς. Δεν μπορούμε αλλιώτικα να γλιτώσουμε από τους κατακτητικούς και ιμπεριαλιστικούς πολέμους που ξεσπούν εις βάρος μας εν όσω εξακολουθεί η σημερινή κατάσταση του διαμελισμού και της καταπιέσεως της Μακεδονίας και Θράκης από τη Βαλκανική και Τουρκική μπουρζουαζία.
Να γιατί αγωνιζόμαστε εναντίον των εξοπλισμών, εναντίον των πολέμων που προετοιμάζει η κεφαλαιοκρατία, εναντίον της εθνικής καταπιέσεως και του βιαίου εκπατρισμού. Να γιατί αγωνιζόμαστε για την ένωση των τριών τμημάτων της Μακεδονίας και Θράκης και για ενιαία και ανεξάρτητη κρατική τους ύπαρξη…
Ζήτω η εργατοαγροτική επανάσταση της Βουλγαρίας! Ζήτω η ανεξάρτητη Μακεδονία και Θράκη!
Ζήτω η Ομοσπονδία των Βαλκανικών εργατοαγροτικών δημοκρατιών!
Ζήτω η Παγκόσμιος Προλεταριακή επανάσταση.
Αθήναι 3 Δεκεμβρίου 1924
Το Προεδρείο»
http://aristeroiprodotes.wordpress.com/2008/03/20/kke4/
Οι προπαγάνδες ειδικά του εθνικιστικού και προδοτικού για τους Μακεδόνες ΚΚΕ δεν έχουν θέση σε αυτό το blog. Τα ψέματα αυτού του κόμματος και των ηγεσιών του, οι Μακεδόνες τα πλήρωσαν πολύ ακριβά και είναι υβριστικό στην μνήμη των θυμάτων του να αναρτούμε την σημερινή προπαγάνδα του.
Δημοσίευση σχολίου