29/04/2012
Ο Στέφανος Μάνος απαντά στις 111 ερωτήσεις που προκάλεσε η ανάρτηση της συνέντευξης στου στην εκλογική πλατφόρμα του protagon και της Google στο Youtube.
1.Ποια είναι η άποψή σας περί μακεδονικής μειονότητας και τουρκικής μειονότητας στην Ελλάδα; Ποιά η άποψή σας για το μακεδονικό;
Είμαι θιασώτης του μετρήματος. Το μέτρημα φαίνεται να είναι ξένο προς την νοοτροπία μας. Πόσοι ανήκουν στην μακεδονική ή την μακεδονική μειονότητα στην οποία αναφέρεσθε; Ποιος και πότε μπήκε στον κόπο να τους μετρήσει; Όσοι και αν είναι πάντως πρέπει να αντιμετωπίζονται όπως ακριβώς αντιμετωπίζονται όλες οι μειονότητες στα πλαίσια του νόμου και με σεβασμό των ατομικών δικαιωμάτων του ανθρώπου.
Περισσότερα εδώ
Ο Στέφανος Μάνος απαντά στις 111 ερωτήσεις που προκάλεσε η ανάρτηση της συνέντευξης στου στην εκλογική πλατφόρμα του protagon και της Google στο Youtube.
1.Ποια είναι η άποψή σας περί μακεδονικής μειονότητας και τουρκικής μειονότητας στην Ελλάδα; Ποιά η άποψή σας για το μακεδονικό;
Είμαι θιασώτης του μετρήματος. Το μέτρημα φαίνεται να είναι ξένο προς την νοοτροπία μας. Πόσοι ανήκουν στην μακεδονική ή την μακεδονική μειονότητα στην οποία αναφέρεσθε; Ποιος και πότε μπήκε στον κόπο να τους μετρήσει; Όσοι και αν είναι πάντως πρέπει να αντιμετωπίζονται όπως ακριβώς αντιμετωπίζονται όλες οι μειονότητες στα πλαίσια του νόμου και με σεβασμό των ατομικών δικαιωμάτων του ανθρώπου.
Περισσότερα εδώ
12 σχόλια:
Τώρα ρε μπέλομόρε τη περιμένεις με την προπαγάνδα σου να πείσεις τους Μακεδόνες να στηρίξουν αραχνιασμένους πολιτικούς τους οποίους τους έχει προσπεράσει η ιστορία;
Οι Μακεδόνες δεν στηρίζουμε ΕΝΑΝ πολιτικό, αλλά θέσεις κόμματος οι οποίες είναι υπέρ μας. Εμείς, ως ψηφοφόροι, έχουμε και κάποια άλλα ζητήματα ανοιχτά, πέρα απο τα κοινά με τους άλλους ψηφοφόρους και είναι φυσικό αυτά να μας επηρεάζουν. Εκτός εάν κάποιος Μακεδόνας είναι ιδεολογικά ταγμένος σε κάποιο κόμμα η έχει προσωπικά συμφέροντα από αυτό, οι υπόλοιποι θα πρέπει να σκεφτούν να ψηφήσουν κόμματα που έχουν ξεκάθαρη θέση υπέρ τους. Η Δράση/ΦΣ έχει τις καλύτερες θέσεις για μας, αυτή τη στιγμή. Δεν χρειάζεται να είσαι φιλελεύθερος ιδεολογικά για να ψηφίσεις to κόμμα που στηρίζει τα συμφέροντα σου ως Μακεδόνα! Και, επιτέλους, πρέπει οι Μακεδόνες να δείξουμε με την ψήφο μας στους πολιτικούς αυτής της χώρας ότι δεν παραιτούμαστε απο τα δικαιώματα μας ως γηγενής μακεδονική κοινότητα στην Ελλάδα.
για ποιό μέτρημα μιλάει ο κ.Μάνος
όταν οι ΕΚΔΗΛΩΜΕΝΟΙ Μακεδόνες είναι γνωστοί και μετρημένοι στα δάκτυλα
και σύμφωνα με μερικούς Μακεδόνες ΜΟΝΟ αυτοί είναι Μακεδόνες...!!!
παρότι ο ελεύθερος αυτοπροσδιορισμός δεν υφίσταται αφού ΔΕΝ συνάδει με την ΜΗ αναγνώριση από την Ελλάδα την τουρκικής, αλβανικής, μακεδονικής, βλάχικης εθνικής ταυτότητας. παρά μόνο της ελληνικής...
όσοι δε ισχυρίζονται διαφορετικά, είναι κατά τους παραπάνω Μακεδόνες, άτομα που κάνουν ΚΑΚΟ στα ζητήματα των Μακεδόνων..!!!
τι να πεί κανείς..
απύθμενη υποκρισία και ψεύδος...
λές και η λέξη γενίτσαρος για ανθρώπους που δηλώνουν δημόσια διαφορετική εθνική ταυτότητα από την οικογενειακή εθνοτική που καλλιεργούν στην ιδιωτική ζωή τους, είναι δικής μας έμπνευσης...
ή όσοι γράφουν για τους Γενίτσαρους Μακεδόνες , όπως ο Δέλλας , ο Παπαθεμελής, κ.λ.π που δημοσίευσε στο μακεδονικό πρακτορείο ΜΙΝΑ, ο κ. Παπαδάκης , αρθρογράφος της Νόβα Ζόρα...
ή όπως ανέφερε δημόσια ο κ. Αναστασιάδης-Ασλάκωφ που δήλωσε για Τούρκους που δηλώνουν Έλληνες , δημότες στον Δήμο Μελίτης που είναι Δήμαρχος...
η όπως διαπίστωσαν τα μακεδονόπαιδα πολιτικοί πρόσφυγες ότι δεν δικαιούται επαναπατρισμού όπως τα ελληνόπαιδα συγχωριανοί τους, και επιστροφής της ελληνικής ιθαγένειας , διότι είναι ΜΗ έλληνες το γένος, δηλαδή Μακεδόνες
η όπως έκπληκτοι διαπίστωσαν στον ελληνικό στρατό πολλοί Μακεδόνες, ότι στους απόρρητους φακέλλους είναι καταγεγραμμένοι ως Μακεδόνες και όχι ως Έλληνες..
η όταν μιλάνε οι απλοί καί έντιμοι Μακεδόνες, Αλβανοί, Βλάχοι για Γκρεκομάνους...
η όπως έγραψε ο καθεστωτικός καθηγητής Μίμης Σουλιώτης, θιασώτης της ρατσιστικής ιδεολογίας του ελληνισμού, στο ΒΗΜΑ ,
(http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=187273 ) : Τέως βλαχαλβανόσποροι, τουρκόσποροι, βενετόσποροι, σαρακηνόσποροι κ.λπ. είμαστε οι περισσότεροι, διατί να το κρύψωμεν άλλωστε: τα επώνυμα Καρατζαφέρης, Καραμανλής, Παπανδρέου, Τσίπρας, Παπαρήγα, Ψωμιάδης, Τζίμας, Κιλτίδης, Σαμαράς, ουχ ήττον δε και Καβάφης, Σολωμός, Κάλβος μόνον αρχαιοελληνικά δεν είναι.
και όπως έχουμε ξαναπεί η ταμπακιέρα του μακεδονικού έγκειται κατά την κ. Μαρριέτα Γιαννάκου , όχι στους μετρημένους στα δάκτυλα εκδηλωμένους Μακεδόνες της Ελλάδος, ούτε στους ελάχιστους ψηφοφόρους του ΟΤ , αλλά στους πολλούς που δηλώνουν πιστοί στον ελληνισμό αλλά είναι και λειτουργούν-μιλούν,τραγουδούν,χορεύουν, κάνουν γάμο και έθιμα μακεδονικά, ως Μακεδόνες...
με αποτέλεσμα ανά πάσα στιγμή να υπάρχει ο ΄κίνδυνος να δηλώσουν Μακεδόνες
ακόμα και αν συνεχώς ψευδόμενοι , μπορεί και να το πίστεψαν ότι "έγιναν" Έλληνες
εξάλλου τους ίδιους φόβους έχουν και οι Βούλγαροι εθνικιστές τόσο για τους Μακεδόνες του Πιρίν όσο και κυρίως για τους Αιγαιάτες Μακεδόνες , όπως ο πρόεδρος πλευνέλιεφ από τη δράμα και ο π.πρωθυπ. στανίσεφ από το κιλκίς.
διότι η ρομαντική ρήση του εξαίρετου Τρικούπη ότι αν εμείς καταλάβουμε και πάρουμε την Μακεδονία, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι θα ΚΑΝΩΜΕ τους Μακεδόνες Ελληνες , όπως και αν η Βουλγαρία θα τους κάνουνε Βούλγαρους , τελικά δεν είναι σωστή, αφού η εθνοτική μηχανική έχει αναστρέψιμα αποτελέσματα...
έτσι ώστε οι " Ελληνες" ή
"Βούλγαροι" ανά πάσα στιγμή να δηλώσουν την ΑΛΗΘΕΙΑ και αυτό που είναι, δηλαδή Μακεδόνες.
άσχετα αν στην γειτονική με το μακεδονικό κράτος Ελλάδα και την Βουλγαρία ακόμα κρύβουμε την μακεδονική μας ταυτότητα αφού το κράτος δεν τις αναγνωρίζει δημόσια, ως όφειλε.
σε αντίθεση με την Τουρκία, όπου μερικοί από τα εκατομμύρια Μακεδόνες, μουσουλμάνοι στο θρήσκευμα, αλλά Μακεδόνες, πρόσφυγες από την Μακεδονία , ζητάνε μακεδονική υπηκοότητα..!!
( NASINCITE VO TURCIJA BARAAT MAKEDONSKO DRZAVJANSTVO 28.03.12.mp4 , http://www.youtube.com/watch?v=qI5qaKSss-s&feature=share )
πόσες φορές θα σας παρακαλούμε να τηρήσετε το προοίμιο που έχετε βάλει και να μην αποδέχεστε υβριστικά σχόλια για τους Μακεδόνες
δεν καταλαβαίνετε ότι αυτό δεν σας τιμά και τίποτε καλό δεν προσφέρει
δεν αφορά φυσικά καλόπιστες διαφορετικές προσεγγίσεις , με αναγνώριση της πολυεθνικής , κοινωνικής πραγματικότητας . ιδιαίτερα της μακεδονικής
ο ΜΑΝΟΣ είναι από τους ποιό προοδευτικούς πολιτικούς στην Ελλάδα
με θετικό έργο στο περιβάλλον, στην συγκοινωνία , κ.λ.π
με πολύ καλύτερο λόγο από όλους τους άλλους, της Ντόρας συμπεριλαμβανόμενης
καμία σύγκριση με τους εθνικούς σοσιαλιστές Βενιζέλο και Σαμαρά
πολύ περισσότερο με τους φαιοκόκκινους εθνικιστές Καμμένο, Τσίπρα, ΚΚΕ
καλημέρα και καλό μήνα στους Μακεδόνες και ιδιαίτερα στους εκλεκτούς Διαχειριστές.
σας παρακαλούμε να αναρτήσετε ένα αφιέρωμα στην μνήμη του Μακεδόνα Τάσι Τούσεφ , Τάσο Τούση , από το μακεδονικό χωριό Πεϊζάνοβο-Ασβεστοχώρι Θεσσαλονίκης ( το χωριό του Μακεδόνα Αλέξανδρου Σχοινά-Αλεξάνταρ Φαρτομάνσκι , ο οποίος δολοφόνησε τον βασιλιά Γεώργιο στην Θεσσαλονίκη , αμέσως μετά την στρατιωτική προσάρτηση της νότιας Μακεδονίας στην Ελλάδα ), τον οποίο Τούσεφ σκότωσε στην Εγνατία η ελληνική αστυνομία, ως διαδηλωτή στην απεργιακή Πρωτομαγιά του 1936
και η φωτογραφία του οποίου με την χαροκαμένη μητέρα του από πάνω του, στο σημείο της δολοφονίας του, ενέπνευσε τον Ρίτσο να γράψει το μέρα Μαγιού μου μίσεψες ( http://www.kolivas.de/archives/31654 )
άλλος ένας αποσιωπημένος Μακεδόνας ΗΡΩΑΣ της Ελλάδος
ακόμα και από το σημερινό εθνικιστικό ΚΚΕ , παρότι τότε το 1936 ο Ριζοσπάστης ανέδειξε τα γεγονότα .
http://www.shortfilm.gr/film.asp?id=697
----------------------------------
Αρχείο Ταινιών Μικρού Μήκους
Τάσος Τούσης
Σκηνοθεσία: Δημητρίου Βαγγέλης Διάρκεια: 31΄ Έτος: 1983
Κατηγορία: Ντοκυμαντέρ
Format: 16 χιλ. Χρώμα: Έγχρωμη
Κόστος: 1600000 Διανομή: Σύνδεσμοι:
Σύνοψη ταινίας
Η ταινία αναφέρεται στη ζωή και στη δράση του άγνωστου ήρωα Τάσου Τούση, που δολοφονήθηκε στη μεγάλη απεργία το Μάη του 1936 στη Θεσσαλονίκη.
Ο Τάσος Τούσης αγωνίστηκε για καλύτερες συνθήκες δουλειάς, καθώς και εναντίον της επερχόμενης δικτατορίας του Ι. Μεταξά.
Από τη φωτογραφία που δημοσιεύτηκε την επομένη στις εφημερίδες και δείχνει την Κατίνα Τούση να θρηνεί πάνω από το δολοφονημένο γιο της, ο Γιάννης Ρίτσος εμπνεύστηκε τον "Επιτάφιο", που αργότερα μελοποίησε ο Μίκης Θεοδωράκης.
Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Δημητρίου Βαγγέλης Παραγωγή: ΥΠΠΟ
Σενάριο: Δημητρίου Βαγγέλης Φωτογραφία: Ανδρεόπουλος Μίκης
Ήχος: Λαζαρίδης Αργύρης
http://www.youtube.com/watch?v=dGa-UOk8Gtk
------------------------------------
βίντεο με φωτογραφίες από την δολοφονία του Τούση και την μάνα του Κατίνα...
Μάιος 1936: Η απεργία των καπνεργατών πνίγεται στο αίμα
από tvxsteam
Σαν σήμερα, στις 9 Μαίου του 1936 η χωροφυλακή διαλύει βίαια συγκέντρωση καπνεργατών στη Θεσσαλονίκη.
Έντεκα άνθρωποι σκοτώνονται ενώ πολύ μεγάλος είναι ο αριθμός των τραυματιών.
Ο Γιάννης Ρίτσος γράφει το ποίημα «Επιτάφιος» εμπνευσμένος από τα τραγικά γεγονότα, το οποίο μελοποιήθηκε από το Μίκη Θεοδωράκη. Λίγους μήνες αργότερα, τον Αύγουστο του 1936 επιβάλλεται η δικτατορία Μεταξά.
(Θεσσαλονίκη. Μάης τοῦ 1936. Μιὰ μάνα, καταμεσὶς τοῦ δρόμου,
μοιρολογάει τὸ σκοτωμένο παιδί της. Γύρω της καὶ πάνω της,
βουΐζουν καὶ σπάζουν τὰ κύματα τῶν διαδηλωτῶν - τῶν ἀπερ-
γῶν καπνεργατῶν. Ἐκείνη συνεχίζει τὸ θρῆνο της):
Γιέ μου, σπλάχνο τῶν σπλάχνων μου, καρδούλα τῆς καρδιᾶς μου,
πουλάκι τῆς φτωχιᾶς αὐλῆς, ἀνθὲ τῆς ἐρημιᾶς μου,
πῶς κλείσαν τὰ ματάκια σου καὶ δὲ θωρεῖς ποὺ κλαίω
καὶ δὲ σαλεύεις, δὲ γρικᾷς τὰ ποὺ πικρὰ σοῦ λέω;
Γιόκα μου, ἐσὺ ποὺ γιάτρευες κάθε παράπονό μου,
Ποὺ μάντευες τί πέρναγα κάτου ἀπ᾿ τὸ τσίνορό μου,
τώρα δὲ μὲ παρηγορᾶς καὶ δὲ μοῦ βγάζεις ἄχνα
καὶ δὲ μαντεύεις τὶς πληγὲς ποὺ τρῶνε μου τὰ σπλάχνα;
(Απόσπασμα από τον «Επιτάφιο»)
Από τον Απρίλιο του 1936 την Ελλάδα σαρώνει ένα μεγαλειώδες απεργιακό κύμα με κέντρο τη Θεσσαλονίκη και τους καπνεργάτες, που αποτελούν το πιο οργανωμένο κίνημα της εποχής. Η εξέγερση των εργατών στη Θεσσαλονίκη επεκτείνεται σε πολλές άλλες ελληνικές πόλεις, αποτελώντας έναν από τους βασικότερους σταθμούς στο ελληνικό εργατικό κίνημα.
Την εποχή της εργατικής εξέγερσης, είχε προηγηθεί η οικονομική ύφεση προερχόμενη από το κραχ του 1929 στην παγκόσμια οικονομία) και η συνακόλουθη πτώχευση του 1932. Όμως δεν ήταν μόνον αυτό το οικονομικό και κοινωνικό πλαίσιο. Πριν από την κρίση, στην Ελλάδα είχε ήδη αποτύχει οικτρά η Μεγάλη Ιδέα του Βενιζέλου. Μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή, δεν υπήρχε πια η Ελλάδα των δύο ηπείρων και των πέντε θαλασσών. Επιπλέον, οι πρόσφυγες που είχαν έρθει στη χώρα είχαν δώσει μιας πρώτης τάξεως δικαιολογία σε εργοδότες να μειώσουν τα μεροκάματα.
Άλλη μια δικαιολογία για τους εργοδότες, ώστε να μειώσουν τις αμοιβές ήταν ενδεχομένως και η παγκόσμια οικονομική κρίση της εποχής (1929-1932). Οι αμοιβές των 48.000 περίπου καπνεργατών έπεσαν από τις 135-150 δραχμές στις 75 δραχμές. Μάλιστα, πολλοί αναγκάζονταν να δουλεύουν δωρεάν μόνον για τα ένσημά τους.
Με βασικό, λοιπόν, αίτημα την αύξηση των κουρεμένων ημερομισθίων τους, στα τέλη Απριλίου του 1936 λαμβάνει χώρα στη Θεσσαλονίκη το πρώτο καπνεργατικό συνέδριο. Εκεί αποφασίζεται απεργία για τις 29 του μήνα.
Αξίζει να σημειωθεί εδώ, πώς ανάμεσα στα εκατοντάδες εργατικά σωματεία που υπήρχαν στη Θεσσαλονίκη στα χρόνια αυτά -σύμφωνα με το «Παλίμψηστο του αίματος» του Γιώργου Αναστασιάδη,καθηγητή του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης- υπήρχε η Εθνική Ένωσις «Ελλάς» (ΕΕΕ), με ιδιαίτερα αρνητικό ρόλο, ήταν δε και αντισημιτική.
Στις 6 Μαίου, όπως αναφέρεται στα «Νέα», μέλη της φασιστικής ΕΕΕ πυροβολούν εναντίον απεργών τσαγκαράδων στην Πλατεία Βλάλη και η έφιππη αστυνομία, απ’ την άλλη, συγκρούεται με ομάδες απεργών.
Στις 8 Μαίου η πόλη έχει μετατραπεί πλέον σε πεδίο μάχης , με 70 περίπου τραυματίες απεργούς.
Στις 9 Μαίου η απεργία είναι κάτι παραπάνω από γενική.
Συμμετέχουν σχεδόν όλοι οι εργαζόμενοι.
Στις 10:30 το πρωί στη διασταύρωση των οδών Βενιζέλου και Εγνατίας πέφτει νεκρός ο νεαρός αυτοκινητιστής Τάσος Τούσης.
Είναι ο πρώτος νεκρός ενώ ακολουθούν και άλλοι στη συνέχεια. Ο θρήνος της μητέρας του πάνω στο πτώμα του γιου της, που καταγράφηκε φωτογραφικά ενέπνευσε το Γιάννη Ρίτσο στον «Επιτάφιο».
Την επόμενη ημέρα, η κηδεία των θυμάτων είναι πραγματικός λαϊκός ξεσηκωμός.
Στο νεκροταφείο συγκεντρώνονται περίπου 150.000 άνθρωποι.
Στις 11 Μαΐου κηρύσσονται απεργίες διαμαρτυρίας σε πολλές πόλεις της χώρας και στις 13 Μαΐου πανελλαδική απεργία.
Μοναδικος παλιος πολιτικος στην ΔΡΑΣΗ ειναι ο Μανος που υπηρξε υπουργος Οικονομικων του Μητσοτακη εφαρμοζοντας απο τοτε επωδυνα δημοσιονομικα μετρα οταν ο Σαμαρας τορπιλιζε εθνικολαικιστικα την κυβερνηση!Ολοι οι υπολοιποι σημερα ειναι νεοι πολιτικοι αλλα το προγραμμα τους ειναι πραγματικα προοδευτικο,ριζοσπαστικο, αναπτυξιακο κι απαντα ουσιαστικα στην κριση που μας οδηγησαν ΝΔ-ΠΑΣΟΚ κι αριστερα συνδικατα.
!
Εσείς που λέτε ότι είστε εθνικά Μακεδόνες (και δικαίωμά σας να ταυτίζεστε όπως θέλετε και ας μην το αναγνωρίζετε αυτό σε εμάς) ψηφίστε ότι θέλετε, και Βινοζίτο, και Γρουέσκι, και Μπελομόρα. Και εμείς οι Μακεδόνες που στηρίζουμε την Ελλάδα μας και την μακεδονική μας Ελλαδίτσα θα ψηφίσουμε ότι θέλουμε διότι δεν ήμαστε του ενός κόμματος.
κανείς Μακεδόνας ΔΕΝ σας εμποδίζει να αυτοπροσδιορίζεστε όπως θέλετε
εθνικά, γλωσσικά, γεωγραφικά ως Μακεδόνες
όλοι οι κάτοικοι της Μακεδονίας είναι γεωγραφικά Μακεδόνες , ανεξαρτήτως εθνότητας, ή γλώσσας.
αν κάποιοι ελληνόφωνοι που κατοικούν στη Μακεδονία θέλουν να είναι και εθνικά Μακεδόνες , είναι καλοδεχούμενοι. ντομπροντοϊντεφτε
οι Μακεδόνες ΜΟΙΡΑΖΟΝΤΑΙ τον ίδιο όρο με όλη την ανθρωπότητα , και δεν έχουν ανάγκη μονοπώλησης
αυτό δεν σημαίνει ότι υπάρχει ΔΕΥΤΕΡΗ εθνική ταυτότητα με προσωνύμιο μακεδονική ,
π.χ ελληνομακεδονική , αφενός ξεχωριστή από την πρώτη , την γνωστή μακεδονική και αφετέρου από την γνωστή ελληνική
γιατί σε τι διαφέρει ο ελληνομακεδόνας από το ελληνοθεσσαλό
αμφότεροι έχουν την ίδια ελληνική εθνική ταυτότητα,
διαφορετική φυσικά γεωγραφική
μακεδονική και θεσσαλική αντίστοιχα
ως κάτοικοι της Μακεδονίας και της Θεσσαλίας αντίστοιχα
και φυσικά ΔΕΝ αποτελεί διάκριση ο χαρακτηρισμός κάποιου ως Γάλλου, Αγγλου, Μακεδόνα , Ελληνα
ούτε κοντού, ψηλού, χοντρού, λιγνού
αντίθετα αρνητική διάκριση αποτελεί η χρήση υποτιμητικών ΕΠΙΘΕΤΩΝ , δίπλα στους παραπάνω αληθινούς όρους.
επειδή ακριβώς οι Μακεδόνες μοιράζονται τα παραπάνω , με όλους και με τους Έλληνες και με τους Βούλγαρους
ΑΠΑΙΤΟΥΝ το ίδιο από τους παραπάνω
με την ανεπιφύλακτη αναγνώριση τους, σε σχέση με το μακεδονικό έθνος την μακεδονική γλώσσα , το μακεδονικό κράτος
Δημοσίευση σχολίου