ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΕΙΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΙΘΑΓΕΝΕΙΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΙΘΑΓΕΝΕΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΥ ΙΘΑΓΕΝΕΙΑΣ
Ταχ.Δ/νση : Σταδίου 31Ταχ.Κώδικας: 10559
Πληροφορίες:Φ. Μαργέλου (εισηγήτρια)
Μ. Ρασούλη (Τμηματάρχης)
Αικ. Ουλή (Διευθύντρια)
Τηλέφωνο : 213 –1361688, 1711,1712
FAX : 213 -13611683
Αθήνα, 6/ 11/2017
Αριθ. Πρωτ.: Φ. : 82215/34319
ΠΡΟΣ :1) Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας –Θράκης 2) Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου –Δυτικής Μακεδονίας (προκειμένου να ενημερώσουν τους Ο.Τ.Α. αρμοδιότητάς τους)
ΘΕΜΑ:«Διαδικασία έκδοσης πιστοποιητικών γεννήσεως σε πρόσωπα που διαμένουν στην πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας».
ΣΧΕΤ: α) Η αριθμ. πρωτ. Φ. ΕΠ 51/16-2-2001 Εγκύκλιος της Υπηρεσίας μας.
β) Η αριθμ. πρωτ. ΕΠ 27/2-11-2011 Εγκύκλιος της Υπηρεσίας μας.
Σε συνέχεια των ανωτέρω σχετικών με τις οποίες είχαν παρασχεθεί οδηγίες προς τους παραμεθόριους Ο.Τ.Α. της Χώρας σχετικά με τη διαδικασία έκδοσης πιστοποιητικών για πρόσωπα που διαμένουν προ πολλών δεκαετιών στην Π.Γ.Δ.Μ. σας επισημαίνουμε τα ακόλουθα:Όπως σας έχει ήδη γνωστοποιηθεί, σύμφωνα με το άρθρο 14 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων κάθε Έλληνας πολίτης είναι δημότης ενός μόνο Δήμου ή μόνο μιας Κοινότητας και φέρεται εγγεγραμμένος στα δημοτολόγια αυτού. Περαιτέρω σύμφωνα με το άρθρο 27 του Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας « ο Δήμαρχος και ο Πρόεδρος Κοινότητας εκδίδουν πιστοποιητικά της Ελληνικής Ιθαγένειας των δημοτών βάσει του Δημοτολογίου, στα οποία αναφέρεται και η νομική βάση κτήσης της ιθαγένειας». Ως εκ τούτου η εγγραφή στο Δημοτολόγιο αποτελεί τεκμήριο ελληνικής ιθαγένειας και το πιστοποιητικό εγγραφής χορηγείται αποκλειστικά σε πρόσωπα που εξακολουθούν κατά το χρόνο έκδοσης να διατηρούν την ελληνική ιθαγένεια. Εντούτοις επειδή πολλά από τα άτομα της συγκεκριμένης κατηγορίας που απευθύνονται στις κατά τόπους υπηρεσίες των δημοτολογίων των Ο.Τ.Α. για έκδοση πιστοποιητικών, εγκατέλειψαν τη χώρα μας κάτω από ιδιαίτερες συνθήκες ( ενίοτε και πριν από τη σύσταση του ισχύοντος Δημοτολογίου ) και ουδέποτε επανήλθαν για μόνιμη εγκατάσταση, με το β) σχετικό κρίθηκε σκόπιμο,πριν από την εξέταση των σχετικών αιτημάτων για τη χορήγηση ή μη των σχετικών αιτημάτων για τη χορήγηση ή μη των αιτουμένων πιστοποιητικών να διενεργείται από το Υπουργείο μας ο απαιτούμενος έλεγχος προκειμένου να εξακριβωθεί αν εξακολουθούν να διατηρούν την Ελληνική Ιθαγένεια. Επειδή η διαδικασία αυτή είναι αρκετά χρονοβόρα και επιφέρει γραφειοκρατική επιβάρυνση πλέον για τη χορήγηση των πιστοποιητικών σε άτομα που διαμένουν στη FYROM θα ακολουθείται η κάτωθι διαδικασία:
Η αίτηση κατατίθεται αυτοπροσώπως ή διαβιβάζεται από την Προξενική Αρχή στον αρμόδιο Ο.Τ.Α. Στην αίτηση θα αναγράφονται τα στοιχεία του αιτούντος όπως αποτυπώνονται στα αλλοδαπά ταυτοποιητικά έγγραφα ενώ το πιστοποιητικό που θα ζητείται θα αναφέρει τα στοιχεία του ατόμου όπως εμφανίζεται στα τηρούμενα από την αρμόδια Υπηρεσία Μητρώα Αρρένων και Δημοτολόγια με τις σχετικές ενδείξεις που αφορούν στις μεταβολές που κατά καιρούς επήλθαν σ’αυτά. α) Αν το πιστοποιητικό ζητείται από τρίτο άτομο, για όσους υποβάλουν το αίτημα στους Ο.Τ.Α., η αίτηση πρέπει να συνοδεύεται από εξουσιοδότηση πρόσφατης εκδόσεως θεωρημένη για το γνήσιο της υπογραφής από Ελληνική Δημόσια Αρχή, ή ειδικό συμβολαιογραφικό πληρεξούσιο. Επισημαίνεται ότι όπως σας έχει ήδη γνωστοποιηθεί με την υπ’ αριθμ Φ.130181/20611/10-6-2016εγκύκλιο της υπηρεσία μας για τους διαμένοντες στην αλλοδαπή, η πληρεξουσιότητα αποδεικνύεται είτε κατόπιν σύνταξης συμβολαιογραφικού πληρεξουσίου ενώπιον του Έλληνα Προξένου, κατ’ εφαρμογή της παρ. 1 του άρθρου 52 του ν. 3566/2007, είτε κατόπιν σύνταξης του αντίστοιχου για παροχή πληρεξουσιότητας αλλοδαπού εγγράφου (σύμφωνα με το ισχύον δίκαιο στη χώρα διαμονής του αιτούντος), το οποίο είναι νομίμως επικυρωμένο, επίσημα μεταφρασμένο και φέρει θεώρηση του γνησίου της υπογραφής του εξουσιοδοτούντος από την αρμόδια προξενική αρχή. β) Μαζί με την αίτηση πρέπει να συνυποβάλλεται και ακριβές αντίγραφο του ισχύοντος αλλοδαπού διαβατηρίου ή ταυτότητας που κατέχει ο ενδιαφερόμενος προκειμένου να εξακριβώνεται η ταυτότητά του. Σε περίπτωση που στα ατομικά του στοιχεία έχει επέλθει μεταβολή σε βαθμό που να μην καθίσταται δυνατή η ταυτοποίησή τους, απαιτείται η προσκόμιση επίσημου δημόσιου εγγράφου που να αποδεικνύει την ταυτοπροσωπία (Δικαστική απόφαση ή Διοικητική Πράξη επισήμως μεταφρασμένη και θεωρημένη με την οποία να αποδεικνύεται η αλλαγή επωνύμου), ή αν δεν διαθέτει τέτοιο, δύναται να αποδείξει την ταυτοπροσωπία προσκομίζοντας τελεσίδικη δικαστική απόφαση που να έχει εκδοθεί κατ’ άρθρο 70 ΚΠολΔ και να αναγνωρίζει την επικαλούμενη ταυτοπροσωπία( σχετ. αριθμ. 744/98 Γνωμοδότηση ΝΣΚ). Μετά την υποβολή της αίτησης ο αρμόδιος Ο.Τ.Α. απαιτείται να διενεργήσει έρευνα τόσο στα αρχεία της Υπηρεσίας του (δημοτολόγια και μητρώα αρρένων) όσο
3και με συναρμόδιες Υπηρεσίες (Αποκεντρωμένη Διοίκηση και Στρατολογική Υπηρεσία), προκειμένου να εξακριβωθεί αν η εγγραφή του αιτούντος και των ανιόντων του (γονέων) σε μητρώα αρρένων και δημοτολόγια είναι ισχυρή. Σε περίπτωση που από τη διεξαχθείσα έρευνα προκύψει απώλεια ελληνικής ιθαγένειας του ιδίου ή των ανιόντων του ο φάκελος θα αποστέλλεται στην Υπηρεσία μας για περαιτέρω έρευνα.Επισημαίνεται ότι η εγγραφή σε παλαιά και μη ισχύοντα δημοτολόγια δεν αποτελεί άνευ ετέρου απόδειξη ελληνικής ιθαγένειας. Για το λόγο αυτό μόνο η ύπαρξη εγγραφών σε παλαιά και μη ισχύοντα δημοτολόγια δεν δύναται να οδηγήσει στην μεταφορά της εγγραφής στα εν ισχύ δημοτολόγια και στην έκδοση πιστοποιητικών. Οι συγκεκριμένες υποθέσεις θα διαβιβάζονται στην Υπηρεσία μας προκειμένου να διεξάγεται σχετική έρευνα και να δοθούν σχετικές οδηγίες ως προς τον περαιτέρω χειρισμό τους. Από τη λήψη της παρούσας καταργούνται οι με αριθμ. πρωτ. Φ.ΕΠ 51/16-2-2001 και ΕΠ 27/2-11-2011 Εγκύκλιοι της Υπηρεσίας μας. Δες το έγγραφο εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου