Voden Makedonsko Radio

2 Αυγ 2011

ИЛИНДЕН - Ilinden


Σήμερα γιορτάζεται η επέτειος της Επανάστασης του Ιλιντεν και της ίδρυσης της Δημοκρατίας του Κρούσεβο, το 1903.
Κανένας τίμιος αγώνας δεν είναι χαμένος αγώνας. Το όραμα των αγωνιστών του Ιλιντεν θα πραγματοποιηθεί τη στιγμή που η Δημοκρατία της Μακεδονίας γίνει μέλος της ΕΕ και πέσουν και εκείνα τα εσωτερικά σύνορα (όπως στην Μακεδονία του Πιρίν) που επέβαλαν στη Μακεδονία οι Μεγάλες Δυνάμεις, μετά τους Βαλκανικούς πολέμους.

Όλες οι εθνότητες που έχουν πατρίδα τη Μακεδονία, θα μπορούν επιτέλους να ζουν με ελευθερία, δημοκρατία, σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα τους και χωρίς περιορισμούς μετακίνησης στον ευρύτερο χώρο της. Αυτό ακριβώς οραματίστηκαν, άλλωστε, οι Επαναστάτες, το 1903!

22 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Οι Μακεδόνες επαναστάτες του Ιλιντεν αγωνίσθηκαν με το σύνθημα
" Η Μακεδονία στους Μακεδόνες "

πέτυχαν έστω και για λίγο την ίδρυση της ανεξάρτητης Μακεδονίας του Κρούσεβου...

σήμερα η ΕΕ έχοντας προχωρήσει σε νομισματική ένωση με το ευρώ οφείλει να προχωρήσει σε δημοσιονομική και οικονομική ένωση....

αυτό δεν μπορεί να γίνει δίχως πολιτική ένωση , προϋπόθεση της οποίας είναι η Ευρώπη των Περιφερειών....

μια από τις οποίες είναι και η αδιαμέλιστη Μακεδονία...

υπενθυμίζουμε ότι οι Αιγαιάτες Μακεδόνες παίξαν καθοριστικό ρόλο στην αντιοθωμανική Επανάσταση του Ιλιντεν...

η οποία καταπνίγηκε από την λυκοφιλική συνεργασία ελληνόφωνων και οθωμανών..!!!

Ανώνυμος είπε...

μήπως θα πρέπει να κηρυχθεί ΑΡΓΙΑ σήμερα και στην ελληνική μακεδονία του αιγαίου...!!!

2 Αυγούστου 1903 , ανήμερα της μακεδονικής γιορτής του Προφήτη Ηλία...

όλοι οι αιγαιάτες σήμερα στο εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία στο Καϊμακτσαλάν...

Ανώνυμος είπε...

τα μακεδονικά μπλόγκς της Ελλάδος όφειλουν υποχρεωτικά ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ να αναρτούν αφιερώματα για όλες τις μακεδονικές επετείους...

μόνο έτσι θα γίνουν κτήμα των Μακεδόνων της Ελλάδος...

οι οποίοι Μακεδόνες υφίστανται την καθημερινή αποσιώπηση, παραποίηση, διαστρέβλωση της ιστορίας του τόπου ΤΟΥΣ από το ξένο ελληνικό κράτος...

Ανώνυμος είπε...

γιατί αποσιωπάει το ελληνικό Κράτος την μακεδονική Επανάσταση του Ιλιντεν, στις 2 Αυγούστου του 1903, αφού είχε τον ίδιο ΟΘΩΜΑΝΙΚΟ/ΤΟΥΡΚΙΚΟ εχθρό με την ελληνική Επανάσταση στις 25 Μαρτίου του 1821, από την οποία και εμπνεύσθηκε...???

δεν θα έπρεπε να την αναδείξει από τα ελληνικά ΜΜΕ...??

Ανώνυμος είπε...

σύμφωνα με τις τότε δηλώσεις και υπηρεσιακές αναφορές του επιτετραμμένου του ελληνικού υπέξ Τσορμπατζόγλου τον τόνο στην επανάσταση εκ μέρους των αιγαιατών μακεδόνων δίνουν απρόσμενα οι Πατριαρχικοί Μακεδόνες και όχι οι Εξαρχικοί ως θα αναμένονταν...

εκτός από τους Μακεδόνες δεν λείπουν βέβαια και οι Βλάχοι, αλλά και οι ελληνόφωνοι, εβραίοι , κ.α

Ανώνυμος είπε...

enet.gr,

Τρίτη 2 Αυγούστου 2011

Στα σκαριά νομοσχέδιο για την ταυτοποίηση διαχειριστών blogs
Νομοσχέδιο που θα προβλέπει ταυτοποίηση των διαχειριστών blogs και των χρηστών υπηρεσιών διαδικτύου, καθώς και άρση του απορρήτου των επικοινωνιών για εγκλήματα, προανήγγειλε ο υπουργός Δικαιοσύνης Μιλτιάδης Παπαϊωάννου.


Όπως ανέφερε ο ίδιος, κατά την ενημέρωση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, θα συγκροτηθεί άμεσα νομοπαρασκευαστική επιτροπή υπό τον αντιπρόεδρο του Συμβουλίου της Επικρατείας Αθανάσιο Ράντο, η οποία και θα παραδώσει τις προτάσεις της μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου.

Το ηλεκτρονικό έγκλημα πρέπει να καταπολεμηθεί, χωρίς να τίθεται σε αμφισβήτηση η ελευθερία του λόγου και της γνώμης, τόνισε ο Μιλτιάδης Παπαϊωάννου, προσθέτοντας ότι "το διαδίκτυο θα παύσει να φιλοξενεί κουκουλοφόρους".

Akritas είπε...

Στις 17 Σεπ 1903 ο Ντάμε Γκρούεφ μαζί με τους Μπόρις Σαράφοφ και Ατάνας Λοζάντσεφ έστειλε ένα μνημόνιο στην Βουλγαρική κυβέρνηση όπου περιγράφει την κατάσταση του Βουλγαρικού πληθυσμού μετά την αποτυχημένη εξέγερση του Ίλιντεν. Χαρακτηριστικό είναι τρία αποσπάσματα : [2]

Λαμβάνοντας υπόψη την κρίσιμη και φοβερή κατάσταση που οβουλγαρικός πληθυσμός του Βιλαετίου των Βιτώλιων (Μοναστήρι) την βρήκε ο ίδιος μετά από τις καταστροφές και τις σκληρότητες που έγιναν από τα τουρκικά στρατεύματα και ατάκτους...

Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι όποιος είναι Βούλγαρος διατρέχει τον κίνδυνο να χαθεί και να εξαφανισθεί χωρίς ούτα ένα ίχνος λόγω της βίας, της πείνας, και της επερχόμενης δυστυχίας, το Γενικό Αρχηγείο θεωρεί υποχρέωση να σύρει την προσοχή της σεβαστής Βουλγαρικής κυβέρνησης στις ολέθριες συνέπειες που θα αντιμετωπίσει το βουλγαρικό έθνος, στην περίπτωση που το τελευταίο δεν εκπληρώσει το καθήκον του στους προς φυλετικά αδελφούς του……..

……κοινή Βουλγαρική πατρική γη..

belo more είπε...

Akriras, ο πνιγμένος από τα μαλλιά του πιάνεται... Έτσι ήταν και οι Μακεδόνες μετά το Ιλιντέν. Φυσικό είναι που εκλιπαρούσαν τους Βούλγαρους για βοήθεια, λογω της Εξαρχίας και γιατί πολλοί Μακεδόνες πίστεψαν ότι η Βουλγαρία θα τους βοηθούσε στην εξέγερση τους.
Αλλά γιατί η Βουλγαρία δεν τους βοήθησε, δεν μας το λες....
Θα στο πω εγώ: γιατί η εξέγερση προέβλεπε ανεξάρτητο απο την Βουλγαρία κράτος στην Μακεδονία και ότι οι εξεγερμένοι Μακεδόνες με τους ηγέτες τους είχαν ξεφύγει από τον ασφυκτικό έλεγχο της βουλγάρικης κυβέρνησης, οπότε η Βουλγαρία δεν είχε κανένα όφελος να τους βοηθήσει (τόσο.... αδέλφια ήσαν).
Αυτό δεν δείχνει ότι οι Μακεδόνες θεωρούσαν τον εαυτό τους Βούλγαρους, αλλά στην ανάγκη κανείς δηλώνει και.... Αράπης!

Ανώνυμος είπε...

Δεν θα δημοσιεύονται πλέον σε αυτό το blog σχόλια που αναφέρονται στους Μακεδόνες με άλλο όνομα, εκτός απο το εθνικό τους.
--------------------------------------------------------------------------
για ποιό λόγο οι Διαχειριστές συνεχίζουν να δημοσιεύουν σχόλια τα οποία παραβιάζουν τις παραπάνω αρχές του μπλόγκ..??

σχόλια που αμφισβητούν την ξεκάθαρη εθνική μακεδονική ταυτότητα...

και μάλιστα από σχολιαστές με ανύπαρκτη ελληνική και υπαρκτή τουρκοορθόδοξη εθνοτική ταυτότητα..??

Ανώνυμος είπε...

ΟΟΣΑ: Πιάστε φοροφυγάδες, συγκρουστείτε με τις συντεχνίες

Την επιστροφή της ελληνικής οικονομίας σε θετικό πρόσημο ανάπτυξης προβλέπει, για το 2012, ο ΟΟΣΑ.

Οι συντάκτες της έκθεσης που δημοσιοποιήθηκε σήμερα σημειώνουν ότι η κοινωνική αποδοχή του προγράμματος εξυγίανσης προϋποθέτει την επίδειξη "μεγάλης αυστηρότητας" αφενός απέναντι στους φοροφυγάδες και αφετέρου απέναντι στα συντεχνιακά συμφέροντα διάφορων ομάδων που μέσω ειδικών δικαιωμάτων προστατεύουν το εισόδημά τους.

belo more είπε...

Ανώνυμος 6:41, εμείς οι Μακεδόνες έχουμε την απαίτηση να απευθύνεται κάποιος σε εμάς με αυτό το όνομα μας και όχι με διάφορα επίθετα τύπου Σλάβοι, Σλαβομακεδόνες, μεταλλαγμένοι Βούλγαροι, Σκοπιανοί, κτλ η σκέτο Βούλγαροι. Το τελευταίο όχι επειδή είναι προσβλητικό, αλλά επειδή είναι ψέμα.
Εάν όμως αναφέρεσαι στο τελευταίο σχόλιο του Akritas, εκεί γίνεται αναφορά σε Μακεδόνες που όντως δήλωναν Βούλγαροι, σε κάποια ιστορική φάση. Στο βιβλίο του Βασίλ Τσακαλάρωφ ο ίδιος αναφέρεται ως Βούλγαρος. Φυσικά, όπως διευκρινίζεται μέσα στο βιβλίο, η λέξη «βούλγαρος» τότε δεν είχε την σημερινή έννοια αλλά προσδιόριζε την θρησκευτική και την κομματική ταυτότητα κάποιων ανθρώπων.
Όπως και να έχει το πράγμα, αυτές οι δηλώσεις και αναφορές σε Βούλγαρους σε καμία περίπτωση δεν μας δεσμεύουν σήμερα να δηλώνουμε και εμείς το ίδιο, τη στιγμή που γνωρίζουμε πολύ καλά σε ποιο έθνος ανήκουμε και έχουμε κάθε δικαίωμα να το δηλώνουμε ελεύθερα, κάτι που δεν ήταν εφικτό την εποχή του Μακεδονικού αγώνα, γιατί τότε εάν δεν δήλωνες Βούλγαρος η Έλληνας, έχανες και τη ζωή σου, ακόμα, λόγω της φοβερής ένοπλης δράσης της Ελλάδας και της Βουλγαρίας μέσα στη Μακεδονία, στον αγώνα τους να την προσαρτήσουν στα εδάφη τους.

Akritas είπε...

belomore πως δεν τους βοήθησε;
μετά την αποτυχημένη εξέγερση που πήγαν και βρήκαν «άσυλο»;
To ότι δεν βοήθησε ανοικτά η Βουλγαρία, είναι επειδή η Τουρκία ήταν ήδη έτοιμη πολεμικά (είχε ήδη 200.000 στρατό) και κυρίως δεν είχε την υποστήριξη των ξένων προσκείμενων σε αυτήν φιλικά δυνάμεων (Ρωσία και Αυστρία.
Τα ίδια ακριβώς προβλήματα είχε και η Ελληνική πλευρά, με την μόνη διαφορά ότι μέχρι το Ήλιντεν δεν είχε στείλει έμπειρους στρατιωτικούς όπως είχε κάνει η Βουλγαρία.
Η κυβέρνηση Ντάνεφ αρχικά είχε βοηθήσει στο μέτρο που μπορούσε το VMRO. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να πέσει και την θέση του να πάρει ο Πετρόφ, ο οποίος και αυτός βοήθησε όσο μπορούσε(όχι όσο ο Ντάνεφ). Στρατιωτικά και πολιτικά η Βουλγαρία διαφωνούσε με την όποια εξέγερση και για αυτό αιφνιδιάστηκε και το αποτέλεσμα ήταν το Ήλιντεν οι Τούρκοι να το καταβάλουν σχετικά εύκολα.

belo more είπε...

Akritas, δεν τη ξέρεις καλά την ιστορία γιατί ίσως διαβάζεις μόνο ελληνικές και βουλγαρικές ιστορικές πηγές. Είναι γνωστό ότι το VMRO είχε διασπαστεί πολιτικά και ιδεολογικά και αυτοί που ήταν αντίθετοι στον έλεγχο του μακεδονικού ζητήματος από την κυβέρνηση της Βουλγαρίας έκαναν την επανάσταση του Ιλιντεν. Πως είναι δυνατόν να λέμε ότι ένιωθαν Βούλγαροι και αγωνίζονταν για την Βουλγαρία αφού ενεργούσαν εναντίον των συμφερόντων της; Και πως εξηγείς την μεγάλη συμμέτοχη Πατριαρχικών Μακεδόνων στην επανάσταση; Ο εμφύλιος σπαραγμός των Μακεδόνων με δεκάδες δολοφονίες μεταξύ τους, δείχνει ότι κάποιοι δεν ένοιωθαν και τόσο Βούλγαροι και ήθελαν να είναι ανεξάρτητοι απο αυτούς. Αυτό δεν μετράει ιστορικά;
Πάντως, άλλο είναι η πολιτική και άλλο η εθνική ταυτότητα η οποία χρειάζεται περιβάλλον ελευθερίας για να εκδηλωθεί, ενώ η πολιτική ταυτότητα εκδηλώνεται αναλόγως των συμφερόντων.

Ανώνυμος είπε...

κανένας , μα κανένας Μακεδόνας δεν ένοιωθε ποτέ εθνικά Βούλγαρος...

ούτε πολύ περισσότερο ήταν...

αληθεύει όμως ότι πολλοί Μακεδόνες ένοιωθαν Βουλγαρόφιλοι , επιλέγοντας αναγκαστικά την συγγενή πολιτιστικά βουλγάρικη ταυτότητα, σε αντιδιαστολή με την παντελώς ΞΕΝΗ ελληνική...

κυρίως το θρησκευτικό τής μέρος, μέσω της ένταξης στη βουλγαρική εξαρχία...

όπως αληθεύει ότι οι επαναστάτες κάτοικοι του Μωριά τον 19 αιώνα , παρότι αλβανικής πολιτιστικής και γλωσσικής καταγωγής , εξεδήλωναν πατριαρχική ταυτότητα και φιλοαγγλική, φιλογαλλική, φιλορωσσική κομματική ταυτότητα...

παρομοίως οι Φιλικοί...

έτσι ο Καποδίστριας , οι αλβανοί Κολοκοτρώνης, Τζαβέλλας ήταν στελέχη του ρωσσικού κόμματος..

ο Μαυροκορδάτος του αγγλικού και ο Κωλλέτης του γαλλικού , χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ήταν αγγλοι και γάλλοι αντίστοιχα...

ουδείς βιολογικός απόγονος των τότε φιλοβούλγαρων Μακεδόνων δηλώνει σήμερα κατ' ιδίαν Βούλγαρος...

ακόμα και σημερινά υψηλόβαθμα στελέχη του βουλγαρικού κράτους με καταγωγή από την νότια μακεδονία του Αιγαίου...

τα οποία ιδιωτικά δηλώνουν Μακεδόνες , ΜΗ Βούλγαροι...

για αυτό εξάλλου ανησυχούν οι Βούλγαροι εθνικιστές , της συνομοταξίας του Καρακατσάνωφ και του Ντιμιτρώφ...

Ο Μακεδόνας Βασίλ Τσακαλάρωφ γεννήθηκε το 1874 στο μακεδονικό χωριό Σμρντες (Κρυσταλλοπηγή Φλώρινας).

Δολοφονήθηκε από ελληνικές ληστρικές συμμορίες στη Μπελκάμενη ( Δροσοπηγή ) , στις 9 Ιουλίου του 1913...

και το κομμένο κεφάλι του το περιέφεραν χριστιανοί εγκληματίες στη Φλώρινα...!!!!

ο σοσιαλιστής Ντιμιτάρ Μπλαγκόεφ Νικόλοφ ήταν Μακεδόνας από την Ζαγκορίτσανι ( σημερινή Βασιλειάδα Καστοριάς ) , ο οποίος γεννήθηκε στις 14 Ιουνίου του 1856...

πρός τιμή του οποίου η Γκορνα Τζουμαγιά ονομάσθηκε σε Μπλαγόεβγκραντ , άτυπη πρωτεύουσα της Μακεδονίας του Πιρίν στη Βουλγαρία..

πολύ σωστά , άλλο η αμετάβλητη εθνοτική καταγωγή και ταυτότητα...

και άλλο η μεταβαλλόμενη πολιτική ή κομματική ταυτότητα...

οι Μακεδόνες , σε όποιο κόμμα και αν ανήκουν , όποια πολιτική ταυτότητα(υπηκοότητα) διαθέτουν , σε όποιο στρατό ή πολιτική διοίκηση ανήκουν, σε όποια εκκλησία και θρησκεία ανήκουν παραμένουν εθνικά Μακεδόνες..!!!

παρομοίως φυσικά και οι Γερμανοί, οι Ρώσσοι , οι Ιταλοί, οι Γάλλοι...

φυσικά και χιλιάδες ελληνόφωνοι που υπηρέτησαν στον ρωσσικό στρατό, στον τουρκικό στρατό, στον αγγλικό στρατό (κολοκοτρώνης στα επτάνησα )...

belo more είπε...

@ 1:41 και @1:33
Εύκολα καταδικάζουμε κάποιον Μακεδόνα για πράγματα που ΔΕΝ είπε, αλλά δεν καταδικάζουμε τη Χρυσή Αυγή, η οποία δεν έχει, βέβαια, θεσμικό χαρακτήρα αλλά είναι νόμιμο ελληνικό κόμμα το οποίο παρανομεί συνεχώς με ρατσιστικά συνθήματα και πράξεις. Κανείς δεν αντέδρασε στην Φλώρινα, γι αυτήν, ενώ για τον Πάντε ξεσηκώθηκαν όλοι! Τι υποκριτές.... οι "δημοκράτες"!
Εσείς πάντως την δημοκρατική σας ευαισθησία την εξαντλείτε στον Πάντε Ασλάκοφ και τις δηλώσεις του. Τα παράπονα σας στην δημοσιογράφο της εφημερίδας Νόβα Μακεντόνια, όχι εδω!

Ανώνυμος είπε...

τι συγκεκριμένα είπε ο Πάντε και συνιστά εθνοτικό μίσος..??

ότι υπάρχουν ματζίρηδες από την Τουρκία...?

αυτό είναι μια διαπίστωση της αλήθειας και της πραγματικότητας...

ουδεμία σχέση αυτό έχει με πρόκληση διχόνοιας...

με τον φασιστικό ισχυρισμό περί διχόνοιας υπάρχει σκοπός μη αναφοράς σε Μακεδόνες αλλά μόνο σε Έλληνες...

εκτός αν ανέφερε ότι όλοι οι Έποικοι από την Τουρκία είναι κακοί , χοντροί και άσχημοι...

παρομοίως τυχόν αναφορά σε Αρβανίτες / Αλβανούς ...

πρόκειται για άλλη μια εθνικιστική και ρατσιστική αντιμακεδονική εκδήλωση....

αν ο Πάντε προσέβαλε την τουρκοορθόδοξη ταυτότητα των ελληνόφωνων εποίκων με συγκεκριμένες προφορικές ή γραπτές ενέργειες ας τις αναφέρετε να τις καταδικάσουμε , τον δε Πάντε να τον επιπλήξουμε...


που αποσκοπεί οι θύτες ελληνόφωνοι να παρουσιασθούν θύματα των μακεδονόφωνων γενικά και του Ουράνιου Τόξου ειδικά...

οι συνοδοιπόροι των εγκληματιών της Χρυσής Αυγής , οι οποίοι σε ΟΥΔΕΜΙΑ εκδήλωση καταδίκης της για τη νεοναζιστική παρέλαση στο Λέριν/Φλώρινα δεν προέβησαν...

κανείς Μακεδόνας είτε δημόσια είτε κατ' ιδίαν , είτε κρυφίως ΔΕΝ προβαίνει σε ενέργειες σε βάρος της εθνοτικής ταυτότητας ουδενός...!!!

αντίθετοι ισχυρισμοί είναι ΨΕΥΔΕΣΤΑΤΟΙ...

χαρακτηριστικό των απατεώνων Ελλήνων εθνικιστών...

Ανώνυμος είπε...

oxi μονο αληθεύει όμως ότι πολλοί Μακεδόνες ένοιωθαν Βουλγαρόφιλοι ,αλλα υπεγραφαμ και σαν Βουλγαρομακεδονες

Diary

In 2006, a handwritten diary by Misirkov written during his stay in Russia in 1913 was discovered. It was declared authentic by Bulgarian and Macedonian experts and was published in 2008. The content of the diary clearly shows that at the time, Misirkov was a Bulgarian nationalist.


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/0/05/MISIRKOV_1.JPG/566px-MISIRKOV_1.JPG




Μισίρκοφ απο το προσωπικό ημερολόγιο του (1913) που βρέθηκε στην Οδησσό το 2006 όπου αυτοπροσδιοριζόνταν ως "Βούλγαρος Μακεδόνας

Ανώνυμος είπε...

άλλο ένα ΧΑΛΚΕΥΜΕΝΟ έγγραφο των ξαδέλφων και στις λαμογιές με τους Έλληνες , Βουλγάρων...

που ανακαλύφθηκε/κατασκευάσθηκε από την βουλγαρική ΕΥΠ μόλις το 2006...

ευτυχώς ζούνε οι βιολογικοί του απόγονοι που δηλώνουν μόνο Μακεδόνες...

εξάλλου και ο γιός του Σεργκέι δήλωνε Μακεδόνας και παρέδωσε την πνευματική κληρονομιά του πατέρα του Κρστε στο μακεδονικό και όχι στο βουλγάρικο κράτος..

υλοποιώντας μέρος της διαθήκης και επιθυμίας του πατέρα του...

αυτονόητο ότι με την πρώτη ευκαιρία οι Τουρκοορθόδοξοι Παπαδοπουλαίοι θα δηλώσουν Τούρκοι..

ήδη σε μερικά τουρκόφωνα χωριά της Μακεδονίας η αναπαραγωγή των τουρκικών τραγουδιών αποτελεί καθημερινότητα...

Ανώνυμος είπε...

12,22

πηγαινε στο λινκ της wikipedia και διαβασε το

In 2006, a handwritten diary by Misirkov written during his stay in Russia in 1913 was discovered. It was DECLARED AUTHENTIC by Bulgarian and Macedonian experts and was published in 2008. The content of the diary clearly shows that at the time, Misirkov was a Bulgarian nationalist.

http://en.wikipedia.org/wiki/Krste_Misirkov

Kai μαθε τι λεει ο καθηγητης της Πγδμ Ποποφσκι πανω σε αυτο



In his review of the edition, the Macedonian Professor Vlado Popovski interprets the writings in Misirkov's diary in 1913, right after the Second Balkan War, as follows:

"Misirkov presents Bulgaria as a martyr who bore the burnt of the war against the Ottoman Empire... he includes not only Thrace but Macedonia as well in the Bulgarian national unification projects, justifies the Bulgarian claims in Macedonia, and calls the Macedonians "Macedonian Bulgarians"... Misirkov recommends that Bulgaria work the autonomy of Macedonia as a prerequisite towards unifying with it."

http://www.novinite.com/view_news.php?id=92522

Ανώνυμος είπε...

The self-determination of the Macedonians

My article Macedonian Nationalism, which appeared in Mir on 12 March this year, aroused the ire of the paper Svobodna rech, which described me as "a man who still does not even know his own nationality", a "simple-minded thinker who is capable of writing nonsense, of sinking even lower", and who is "well-known for having once served in the Serbian propaganda service" and for lending his support to the theories of the Belgrade professor Cvyitch concerning the existence of a separate Macedonian nationality". As a result of these slanders against me in Svobodna rech many of my own townsfolk turned in fury upon me, and there were even some people who thoughtlessly claimed that they knew that in my student days I had attended assemblies of both the Bulgarian and the Serbian students and that this was why I had been driven out of the Bulgarian assemblies.

Similar senseless accusations were made in Svobodna rech and, as was only to be expected, these false rumors spread around Karlovo. This, however, did not greatly disturb me, as would have been clear to anyone who had read my article in Mir and who knew anything about my past… I knew full well that I would be attacked for my Macedonian Nationalism and that my article could certainly not be published in Ilinden. Nevertheless, although I was far from sure that it would be printed in Mir, I wrote out the article and sent it to this journal. And two days after it had appeared, Svobodna rech made me out to be a man who does not know his own nationality.
I was fully aware that I will be attacked for my “Macedonian nationalism”, that this article has no chance to be published in “Ilinden”, and I was not even sure that they will print it in “Mir”. I still wrote the article and sent it to the newspaper “Mir”. On the second day after its printing “Svobodna rech” named me a man that does not know his ethnicity.

Unfortunately “Svobodna rech” cannot make me give up my “lowly reasoning”. I still find that Macedonia today is butchered, that Greeks took their best parts, and have chased away the Macedonian population and replaced them with Asiatic new-comers that today are piled up next to the Serbian and Bulgarian border, the same as once the Byzantine Emperors were establishing next to the Bulgarian border military settlements of the Asiatic colonists: Armenians and Paulikians. I also find that if Serbs and Bulgarians do not find peace, and Macedonians are not included in voluntary cooperation with both Bulgarians and Serbs for safeguarding against the Greek wave that slowly, but surely moves from south toward north, all of us: Serbs, Bulgarians and Macedonians will drown in the non-Slavic see that surrounds us from all sides. I think that only in agreement and cooperation between Serbs, Macedonians and Bulgarians is the salvation for all of us. Serbs and Bulgarians were fighting, Greeks and Romanians were profiting: they lost Macedonia, Trace and Dobrudza.

Ανώνυμος είπε...

The most important condition for a cooperation between Serbs, Bulgarians and Macedonians, however, is the freedom of self-determination of Macedonians. And that is why, regarding this last issue, I emphasized the principle of the Macedonian patriotism and nationalism, as a fully neutral and satisfying for all: Serbs, Bulgarians and Macedonians alike; but for now it is more correct to say that it is equally unsatisfying for all: Serbs, Bulgarians and Macedonians.

Since it is primarily us Macedonians that are suffering from the Serb-Bulgarian conflict, it is our duty to search for means and ways of resolving that conflict. That is forcing us “to know” up to the current day our nationality and to tell both Serbs and Bulgarians: forget about your big-Serb and big-Bulgarian ideas, give up enforcing your nationalism and patriotism on us, since it basically is putting your interests up front instead of ours. Let us have our own understanding for our relations toward you and your conflict about us and our fatherland, as well as for the means that will bring us to a general South Slav benefit. Let us have our own Macedonian national feelings and to create Macedonian culture, as we did that during the ages when our fatherland was not part of the same state with yours.

Ανώνυμος είπε...

[14] Ο Γιάνε Σαντάνσκι θα ηγηθεί πολιτικά του αυτονομιστικού μακεδονικού κινήματος. Μιλώντας για αυτόν, ο πρώην γραμματέας του ΚΚΕ Λευτέρης Σταυρίδης θα πει πως υπήρξε ο άνθρωπος “όστις έκαμε το μεγαλύτερον κακόν που ηδύνατο να κάμει άνθρωπος εις την Βουλγαρίαν”, εκείνος που “ημπόδιζε τους σλαυοφώνους κατοίκους της Μακεδονίας να θεωρούν εαυτούς Βουλγάρους και εκαλλιέργει Μακεδονικήν εθνικήν συνείδησιν”. Βλ. Ελευθέριος Σταυρίδης, Τα παρασκήνια του ΚΚΕ, 1953, σελ. 212 και 214.

Το πρώτο λεξικό της μακεδονικής γλώσσας (χαρακτηρισμένης από το συντάκτη του λεξικού ως “εθνικής γλώσσας”) το έγραψε ο Γκιόρκι Πούλεφσκι το 1875. Βλ. Loring Danforth, Η μακεδονική διαμάχη – ο εθνικισμός σε έναν υπερεθνικό κόσμο, εκδόσεις ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ, Αθήνα 1999, σελ. 58.

Ο διανοούμενος όμως που πρώτος διατύπωσε ξεκάθαρα το εθνικό πρόγραμμα των μακεδόνων ήταν ο Κρίστε Μισίρκωφ. Το 1903 σημείωνε μεταξύ άλλων ότι από “τη δεκαετία του 1890 διαμορφώθηκε ένα εθνικό αποσχιστικό κίνημα με σκοπό να χωρίσει τα μακεδονικά συμφέροντα από αυτά της Βουλγαρίας, εισάγοντας τη μακεδονική γλώσσα που θα χρησίμευε ως λογοτεχνική για όλους τους Μακεδόνες”. Παρατηρούσε επίσης πως επειδή “ο πατέρας μου, ο παππούς μου και ο προπάππος μου ονομάστηκαν Βούλγαροι από παρεξήγηση, αυτό δεν σημαίνει ότι εγώ πρέπει να παραμείνω στο σκοτάδι, όπως εκείνοι, σ’ ό,τι αφορά την εθνικότητά μου”. Βλ. Κρίστε Μισίρκωφ, Μακεδονικές Υποθέσεις, μετάφραση Δημήτρης Καραγιάννης, εκδόσεις ΠΕΤΣΙΒΑ, Αθήνα 2003, σελ. 95 και 159.

[15] Το 1921 και ενώ βρισκόταν στην Ανδριανούπολη με εντολή του ελληνικού υπουργείου Εσωτερικών για θέματα εποικισμού, ο Κωνσταντίνος Καραβίδας έγραφε πως οι κάτοικοι της περιοχής της Μακεδονίας που ενσωματώθηκε στη Βουλγαρία (Πιρίν), “εμφορούνται βαθέως υπό της ιδέας της αυτονομήσεως της Μακεδονίας, ιδέας την οποίαν μελετούν αδιαλείπτως και προπαγανδίζουν τοπικώς μεταξύ του πληθυσμού, ανεξαρτήτως δηλαδή των επισήμων κομιτάτων και των άλλων οργανώσεων εν τω πολιτικώ κέντρω της Βουλγαρίας. Συντελείται εδώ μία ζύμωσις εκ των κάτω εντελώς ανοργάνωτος λαϊκή και αυτόματος και δια τούτο ουσιαστική. «Η Μακεδονία λέγουν ανήκει εις τους Μακεδόνας και μόνους, είναι χώρα όχι μόνον πλουσία αλλά και από πάσης απόψεως αυτάρκης. Οι Έλληνες και οι Βούλγαροι πρέπει να αποχωρήσουν»”. Ολόκληρο το κείμενο του Καραβίδα, με τίτλο “Περί των αιτιών και των πιθανοτήτων ενδεχομένου αυτονομιστικού μακεδονικού κινήματος”, γράφτηκε στην Ανδριανούπολη το Νοέμβριο του 1921 και βρίσκεται στη ΓΕΝΝΑΔΕΙΟ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ στο αρχείο του Φίλιππου Δραγούμη. Αποτελεί δε αποστομωτική απάντηση τόσο για τους Βούλγαρους όσο και για τους Έλληνες μακεδονολόγους που θεωρούν τον Τίτο ως “εμπνευστή και δημιουργό” του μακεδονικού έθνους.