Με επιστολή του, σχετικά με άρθρο του ανταποκριτή μας στο Στρασβούργο, Ν. Ρούσση («Ε» 6/12/2010), ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών Γρηγόρης Δελαβέκουρας γράφει: Ο τίτλος («Επιβάλλουν αναγνώριση όλων των μειονοτικών ενώσεων) και το περιεχόμενο «που βασίστηκε σε μη κατονομαζόμενες «πληροφορίες», δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και δεν αποδίδουν ορθά ούτε την απόφαση της επιτροπής υπουργών του συμβουλίου της Ευρώπης ούτε τη στάση της Μόνιμης Αντιπροσωπείας μας, κατά τη συζήτησή της».
Ο κ. Δελαβέκουρας προσθέτει πως η Επιτροπή Μονίμων Αντιπροσώπων σε σύνθεση Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Συμβουλίου της Ευρώπης, συνεδριάζοντας από 30/11 - 2/12/2010 υπό την προεδρία του Ουκρανού Μονίμου Αντιπροσώπου και αφού εξέτασε και τις τρεις υποθέσεις μειονοτικών ενώσεων Θράκης:
Περισσότερα
7 σχόλια:
1- η ελληνική κυβέρνηση ΨΕΥΔΕΤΑΙ αφού ουδεις σύλλογος με την χρήση του όρου μακεδονικός έχει αναγνωρισθεί, με πρωτοπόρο την Στέγη του Μακεδονικού Πολιτισμού, η οποία για δεύτερη φορά ( μάλλον πρώτη στα χρονικά ) εισάγεται στο ΕΔΑΔ στο Στρασβούργο
2- η συνθήκη της λωζάννης αποτελεί διμερή ελληνοτουρκική συμφωνία συγκεκριμενοποίησης γενικών αρχών προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων..
η οποία δεν απαγορεύει την εθνοτική ΤΟΥΡΚΙΚΉ ταξινόμηση..
ούτε φυσικά εμποδίζει την εφαρμογή της ΕΣΔΑ , μερικές δεκαετίες αργότερα και η οποία αποτελεί σήμερα την νομικώς ΕΠΙΚΡΑΤΟΥΣΑ..
στην βάση της οποίας νομολογεί το εδαδ στο στρασβούργο..
και φυσικά το ιεροδικείο και η σαρία οφείλουν να καταργηθούν αποκλειστικά από την ελληνική κυβέρνηση μόνο και μόνο με βάση το ελληνικό σύνταγμα..
στο οποίο υπόκεινται όλοι οι έλληνες πολίτες, φυσικά και οι τούρκοι της δυτικής θράκης...
πολύ περισσότερο όταν έχουν καταργηθεί εδώ και έναν αιώνα αντίστοιχες διατάξεις, από τον κεμάλ...
‘Sitel’: «Πως ο Λιούμπομιρ Φρισκόσκι πήγε να πουλήσει το όνομα της Δημοκρατίας της Μακεδονίας »
Δεκέμβριος 15, 2010.
Με τον παραπάνω τίτλο το περιοδικό 'Μπίζνες 24' εξηγεί τις μυστικές συμφωνίες που έγιναν με την Ελλάδα επί της εποχής του προέδρου Γκλιγκόροφ.
Μέσα από τα έγγραφα της ποινικής δίωξης της Εισαγγελίας που κατατέθηκαν στο προεδρείο της Δημόσιας Ασφάλειας, εξηγείται πως έγιναν τα γεγονότα την εποχή εκείνη.
Στη σημερινή αναφορά γίνεται γνωστή η αίτηση κατά την οποία απευθύνονται ευθύνες στον Φρισκόσκι, που ήταν τότε υπουργός Εσωτερικών, και ο οποίος ενήργησε αντίθετα με τα επίσημα καθήκοντά του και τις υποχρεώσεις, όπως καθορίζονται, αυτά, από το Σύνταγμα.
Τα γεγονότα τα οποία αναφέρονται στο Business 24, αφορούν τα έτη 1993-94.
Υπάρχουν τέσσερις περιπτώσεις κατά τις οποίες έγινε προσφορά εκατομμυρίων προς τον πρόεδρο Γκλιγκόροφ για να εγκαταλείψει το όνομα της κράτους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που αναφέρονται στο έγγραφο, η υπόθεση ξεκίνησε από τον πρώην επικεφαλής των ελληνικών μυστικών υπηρεσιών, Νικόλαο Γρυλλάκη, ο οποίος την εποχή εκείνη έφυγε από την Ελλάδα, εξαιτίας μιας ποινικής δίωξης από την ελληνική πολιτεία, αν και ο πρόεδρος δεν συμφωνούσε, ωστόσο ο Φρισκόσκι, τον έκρυψε στο υπουργικό του διαμέρισμα στα Σκόπια.
Ο Φρισκόσκι, σύμφωνα με δημοσιογραφικές πηγές, προσπάθησε να δωροδοκήσει τον Πρόεδρο Γκλιγκόροφ για να επιτρέψει τον Γρυλλάκη να διαμείνει στα Σκόπια, προσφέροντάς του έναν ανεκτίμητο ελληνικό αμφορέα από αρχαίο ναυάγιο, ένα χρυσό ρολόι και εκατό χιλιάδες δολάρια που φέρεται ότι τα έστελνε ως χαιρετισμό ο Χι πρώην επικεφαλής της ελληνικής υπηρεσίας πληροφοριών. Ο Γκλιγκόροφ δεν αποδέχθηκε την προσφορά αυτή.
Άλλη προσπάθεια, όπως αναφέρει το Business 24, έγινε από δύο αστυνομικούς που ήταν άνθρωποι του Φρισκόσκι.
Ο τότε υπουργός τους είχε ζητήσει από τον Πρόεδρο να τους προσλάβει στο γραφείο του.
Οι αξιωματικοί, όπως αναφέρουν στην έκθεσή τους, άγνωστα άτομα από την Ελλάδα προσέφεραν στον πρόεδρο Γκλιγκόροφ ένα εκατομμύριο δολάρια τα οποία θα κατέθεταν σε οποιαδήποτε τράπεζα στον κόσμο με σκοπό να εγκαταλείψει ο πρόεδρος το συνταγματικό όνομα της χώρας.
Σύμφωνα με τα έγγραφα ο Γκλιγκόροφ αρνήθηκε την πρότασή τους και όταν πρόσφεραν να δωρίσουν εκατομμύρια για τη χώρα, αρνήθηκε πάλι την προσφορά.
Το Business 24 στα επόμενα φύλλα του θα ανακοινώσει έγγραφα των μακεδονικών μυστικών υπηρεσιών που περιγράφουν συναντήσεις τους με έλληνες συναδέλφους στη Θεσσαλονίκη και στο Βουκουρέστι καθώς και συναντήσεις με έλληνες επιχειρηματίες που ενδιαφέρονταν για την επίλυση του προβλήματος. Στις αναφορές αυτές παρουσιάζονται και άγνωστες λεπτομέρειες για την απόπειρα δολοφονίας του προέδρου Γκλιγκόροφ.
Ἂρθρα & Σκέψεις- Γιῶργος Ἐχέδωρος
----------------------------------------------------------
να που πήγαινε ο πακτωλός των ευρωπαϊκών κοινοτικών εισρροών και των ελλήνων φορολογούμενων...
σε αντιμακεδονικές δραστηριότητες του ελληνικού εθνικιστικού βαθέος κράτους...
όσο η ευρώπη και η αμερική θα παίζει τον ρόλο του πόντιου πιλάτου στην κατάφωρη παραβίαση των ΘΕΜΕΛΙΩΔΩΝ αρχών του διεθνούς δικαίου εκ μέρους της ελλάδος εναντίον του μακεδονικού αυτοπροσδιορισμού , τόσο θα αποθρασύνεται ο εθνικιστικός ρατσιστικός ελληνικός ιμπεριαλισμός...
Πέμπτη, 16 Δεκεμβρίου 2010
Χωρίς βίζα στις χώρες της ζώνης Σένγκεν Αλβανοί και Βόσνιοι
Ελεύθερα θα διακινούνται στις χώρες μέλη της ζώνης Σένγκεν οι πολίτες της Αλβανίας και της Βοσνίας- Ερζεγοβίνης, έπειτα από τη σχετική απόφαση των υπουργών Εσωτερικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία τέθηκε σε ισχύ, χθες.
"Η Αλβανία χωρίς βίζα στην Ευρώπη", ήταν το σύνθημα που επικράτησε στη διάρκεια συναυλίας, που πραγματοποιήθηκε - παρά τις χαμηλές θερμοκρασίες - στην κεντρική πλατεία των Τιράνων "Μητέρα Τερέζα", για να εορταστεί το γεγονός.
Σε δηλώσεις του, ο Αλβανός πρωθυπουργός, Σαλί Μπερίσα υπογράμμισε ότι "οι Αλβανοί θα θυμούνται τη 15η Δεκεμβρίου, ως την ημέρα που έπεσε το "τείχος" του Σένγκεν".
"Η 15η Δεκεμβρίου είναι μία από τις πιο σημαντικές ημέρες για την αξιοπρέπεια, την ελευθερία και τα δικαιώματα των Αλβανών", πρόσθεσε ο κ. Μπερίσα.
Η χθεσινή, πρώτη ημέρα της διακίνησης των πολιτών χωρίς βίζα προς τις χώρες - μέλη του Σένγκεν κύλησε - σύμφωνα με στοιχεία που ανακοινώθηκαν από τις αρμόδιες αρχές - ομαλά. Σε όλες τις εξόδους της Αλβανίας καταγράφηκε αυξημένη κίνηση.
Στη Βοσνία - Ερζεγοβίνη, η κατάργηση του καθεστώτος θεωρήσεων εισόδου από χθες, έγινε δεκτή με ενθουσιασμό από τους πολίτες και τα πολιτικά κόμματα.
Ο Ύπατος Εκπρόσωπος της Διεθνούς Κοινότητας στη Βοσνία - Ερζεγοβίνη, Βαλεντίν ‘Ινζκο δήλωσε ότι, έπειτα από την υλοποίηση μεταρρυθμίσεων από τις αρχές της χώρας, τελικά, κατέστη δυνατή, για πρώτη φορά από το 1992 και έπειτα, η διακίνηση των πολιτών σε χώρες - μέλη της ζώνης Σένγκεν χωρίς βίζα.
Η ελεύθερη διακίνηση των πολιτών από τη Βοσνία - Ερζεγοβίνη, πρόσθεσε ο κ. Ίνζκο, θα "φέρει πιο κοντά στην Ευρώπη τους πολίτες της χώρας".
Η κατάργηση της βίζας για τους πολίτες της Αλβανίας και της Βοσνίας - Ερζεγοβίνης, ακολούθησε την αντίστοιχη διαδικασία για τη Σερβία, το Μαυροβούνιο και την Μακεδονία
Hμερομηνία δημοσίευσης: 15-12-10
Ιδιωτικοποίηση της αποκομιδής των σκουπιδιών
Tου Διονυση Γουσετη / diongus@otenet. gr
Πληροφορούμαστε –απελπισμένοι αλλά όχι έκπληκτοι– την κήρυξη τρίτης απεργίας αυτό τον μήνα στο κύκλωμα αποκομιδής σκουπιδιών. Και μόνο το γεγονός ότι στον 21ο αιώνα δεν καταφέραμε να μαζεύουμε τα σκουπίδια μας αρκεί για να μας κατατάξει στις καθυστερημένες χώρες. Η Νάπολη, που έχει το ίδιο πρόβλημα, είναι μια πόλη όπου βασιλεύουν οι μαφίες. Στη χώρα μας βασιλεύουν οι συντεχνιακές μαφίες.
Αν η Ολυμπιακή έπρεπε να ιδιωτικοποιηθεί επειδή μας κόστιζε ένα εκατ. ευρώ την ημέρα, η αποκομιδή των σκουπιδιών μάς κοστίζει περισσότερο. Μας κοστίζει την υγεία μας. Ασυνείδητοι συνδικαλιστές δεν διστάζουν να μας εκθέτουν σε κίνδυνο επιδημιών για τα δικά τους προνόμια. Τα σκουπίδια σωρεύονται σε λόφους σε δρόμους και πεζοδρόμια, εκπέμποντας μιαν αποπνικτική μπόχα σαπίλας και αρρώστιας. Αρουραίοι, άλλα τρωκτικά, κατσαρίδες, περιστέρια κάνουν πάρτι και μεταδίδουν χολέρα ή πανούκλα. Για ποιο αίτημα; Για να μην απολυθούν οι συμβασιούχοι. Διότι αν απολυθούν, τότε οι μόνιμοι θα πρέπει να εγκαταλείψουν τα γραφεία και να κάνουν αυτό για το οποίο διορίστηκαν.
Εκτός από την υγεία μας, η βρώμα των σκουπιδιών μάς κοστίζει και τον πολιτισμό μας. Οσοι δέχονται φίλους από άλλες χώρες, ντρέπονται να τους δείξουν την πόλη. Μας κοστίζει και τον τουρισμό μας. Οι έτσι κι αλλιώς μειωμένοι σε αριθμό τουρίστες, πηγαίνοντας προς την Ακρόπολη, υποχρεώνονται να βλέπουν τις πολύχρωμες πλαστικές σακούλες και να μυρίζουν το σάπιο περιεχόμενό τους. Ισως αυτό τους προετοιμάζει ψυχολογικά για την πιθανότητα να βρουν τον χώρο κλειστό και τους υπαλλήλους σκαρφαλωμένους στο ναό με μαύρα πανό «όχι στις απολύσεις».
Αυτό το άγος επαναλαμβάνεται κάθε τέλος του χρόνου, με ακρίβεια φυσικού φαινομένου. Οι χρονιάρες μέρες προσφέρονται για εκβιασμό. Και ασφαλώς δεν ζούμε την τελευταία του εκδήλωση. Εκτός αν πάμε σε ριζικές λύσεις. Που δεν μπορεί να είναι άλλες από την ιδιωτικοποίηση. Βέβαια, στη χώρα της διαφθοράς, η εργολαβία έχει επίσης προβλήματα. Ομως, αυτά τα προβλήματα αντιμετωπίζονται χωρίς να ιδεολογικοποιούνται.
Η πρόταση δεν είναι «νεοφιλελεύθερη» ούτε πρωτότυπη. Ηδη κάποια ΑΕΙ, όπως το ΕΜΠ, ιδιωτικοποίησαν εδώ και χρόνια τον καθαρισμό των χώρων τους. Η πρόταση δεν είναι καν ακριβή. Η ιδιωτική αποκομιδή σκουπιδιών θα μας κοστίσει φθηνότερα και θα είναι πιο οικολογική, αφού η ανακύκλωση συμφέρει τον ιδιώτη, αλλά αφήνει αδιάφορο τον δημόσιο υπάλληλο. Μάλιστα, επειδή η παραοικονομία των νονών της ανακύκλωσης υπερβαίνει πολλές φορές το επίσημο κόστος της διαχείρισης των απορριμμάτων, μπορεί η εργολαβία να αποβεί δωρεάν για τον Δήμο και τον δημότη. Η πρόταση για ιδιωτικοποίηση δεν είναι ούτε ανάλγητη απέναντι στους εργαζόμενους: θα μπορούν να στελεχώσουν την εταιρεία που θα αναλάβει το έργο. Ανάλγητη είναι μόνο για τους κηφήνες, τους συνδικαλιστές και τους νονούς. Η πρόταση υπάρχει ήδη στο πρόγραμμα της δημοτικής παράταξης «Πορτοκαλί», που μετέχει στον συνδυασμό Καμίνη. Ο συνδυασμός δεν την υιοθέτησε προεκλογικά.
Μήπως τώρα πρέπει να το ξανασκεφθεί;
--------------------------------------------------------------
εδώ και χρόνια στο μεταολοκληρωτικό Βουκουρέστι η αποκομιδή των σκουπιδιών γίνεται από ΙΔΙΩΤΙΚΗ εταιρεία , η οποία είναι απολύτως α;ποτελεσματική, οικολογική και οικονομική....
μάλλον στην αθήνα βρίσκομαστε ακόμα σε ολοκληρωτική φάση...
Παρασκευή, 17 Δεκεμβρίου 2010 11:09
ΔΝΤ: Αποκαλύψτε περιουσιακά στοιχεία πρώην και νυν υπουργών
Εισηγήσεις ώστε να αποκαλυφθούν χωρίς εξαιρέσεις τα «πόθεν έσχες» Ελλήνων πρώην και νυν υπουργών και βουλευτών φέρονται να διατυπώνουν οι επιτελείς του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, σύμφωνα με δημοσίευμα της «Ημερησίας», ώστε να επιτευχθεί η μεγαλύτερη δυνατή κοινωνική συναίνεση απέναντι στο πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής.
Επικαλούμενη πηγές, η «Ημερησία» κάνει λόγο για «τουλάχιστον 100 πρώην και νυν υπουργούς και βουλευτές» που δεν έχουν συμπληρώσει τις σχετικές δηλώσεις, ενώ γίνεται αναφορά και σε «πρώην υπουργό, ο οποίος φαίνεται να διαθέτει δεκάδες ακίνητα, τα οποία κατόπιν έρευνας αποδείχθηκε ότι τα περισσότερα δεν ανήκουν στον ίδιο, απλά έχει μετατραπεί σε αχυράνθρωπο για πρώην Έλληνες αξιωματούχους».
1.10.10
Μακεδονική Δοϊράνη:
Περιμένοντας το τρένο για την Ελλάδα
Οκτώβριος 1, 2010
Το εργοστάσιο «Doiran Steel” ζητά να φτιάξει μια σιδηροδρομική γραμμή προς την Ελλάδα με δικά του χρήματα. Η Αθήνα, όμως, σιωπά σε αυτήν την προσφορά. Το σιδηροδρομικό αυτό κομμάτι της Δοϊράνης υπάρχει από το 1884,γράφει χαρακτηριστικά η μακεδονική εφημερίδα Ούτρισνσκι Βέσνικ στο εικονιζόμενο κείμενο.
«Ο σιδηρόδρομος πρέπει να γίνει» δήλωσε ο έλληνας Μιχάλης Κωνσταντινίδης, εκτελεστικός διευθυντής του εργοστασίου «Doiran Steel”, το οποίο είναι ένα εργοστάσιο μεταποίησης σιδήρου στην Μακεδονία και ένα από τα μεγαλύτερα των Βαλκανίων.
Το εργοστάσιο είναι ιδιοκτησίας του ομίλου „Сидерон“ –«Σίδηρον» με έδρα τη Σόφια και αγοράστηκε πριν από τρία χρόνια ως μέρος μιας στρατηγικής επέκτασης των δραστηριοτήτων της εν λόγω αθηναϊκής εταιρείας στην περιοχή των Βαλκανίων.
Όπως πληροφορούμαστε μόνον το «Νίκτσιγκ» του Μαυροβουνίου , το ‘Stomana’ της Βουλγαρίας, το ‘Ζένιτσα» της Βοσνίας, μπορούν να ανταγωνιστούν τα προϊόντα παραγωγής της μακεδονικής Δοϊράνης.
Το πρώην «"Nikolfert" δημιουργήθηκε στα πλαίσια του 2006, στη συνέχεια Έλληνες επιχειρηματίες συνειδητοποίησαν ότι εδώ βρίσκεται ένας πραγματικός θησαυρός. Για τους λόγους αυτούς, είναι πλέον πρόθυμοι να ρίξουν εκατομμύρια ευρώ για την σιδηροδρομική σύνδεση της μακεδονικής Δοϊράνης με το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και με τον υπόλοιπο κόσμο.
«Περιμένουμε την ελληνική εταιρεία σιδηροδρόμων –ΟΣΕ- να κάνει το καθήκον της για την ολοκλήρωση του σιδηροδρόμου, ο οποίος είναι συνολικού μήκους μόλις 8,8 χιλιομέτρων.
Για εμάς θα σημάνει περικοπή του κόστους 10 ευρώ ανά τόνο.
Είμαστε ένα εργοστάσιο που απασχολεί 170 άτομα και επεξεργάζεται σε ετήσια βάση 170.000 τόνους χάλυβα» θα πει ο Μιχάλης Κωνσταντινίδης στην μακεδονική εφημερίδα και θα προσθέσει ακόμη:
«Σκεφθείτε ότι απαιτούνται μόνον 8,8 χιλιόμετρα τα οποία η εταιρεία δεσμεύεται να χρηματοδοτήσει ώστε να ενωθεί με το δίκτυο της ελληνικής σιδηροδρομικής γραμμής ώστε να δοθεί η δυνατότητα μεταφοράς προς τη Θεσσαλονίκη αλλά και αντίθετα προς Βουλγαρία και Ρουμανία».
Ο έλληνας διευθυντής του εργοστασίου δήλωσε ότι συναντήθηκε με τον πρωθυπουργό της Μακεδονίας για το ζήτημα αυτό αλλά και με τον υπουργό Εξωτερικών Αντόνιο Μιλοσόσκι, πρόσφατα, στην Οχρίδα, όπου έθεσε το ζήτημα της σιδηροδρομικής σύνδεσης.
Η πρωτοβουλία μέσω της διπλωματικής οδού μεταφέρθηκε στην ελληνική πλευρά από το 2007, γράφει το μακεδονικό δημοσίευμα.
Η Ελλάδα άρχισε αν εξετάζει την ενδεχόμενη έναρξη μιας νέας σιδηροδρομικής διέλευσης των συνόρων. Ουσιαστικά δεν υπήρξε καμία ανταπόκριση.
Στις 20 Σεπτεμβρίου του τρέχοντος έτους ο μακεδόνας υπουργός Εξωτερικών απέστειλε επιστολή στο Γραφείο Συνδέσμου Ελλάδας-Μακεδονίας για το θέμα αυτό.
Όπως σημειώνεται «η κυβέρνηση και τα αρμόδια υπουργεία έχουν επιδείξει την πολιτική βούληση και εξέδωσαν θετική γνωμοδότηση για την πρωτοβουλία αυτή.
Ο συντάκτης του μακεδονικού δημοσιεύματος ευελπιστεί ότι σύντομα θα επιτευχθεί η διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση της μακεδονικής Δοϊράνης με τον ελληνικό σιδηροδρομικό σταθμό της ελληνικής Δοϊράνης.
Ἂρθρα & Σκέψεις- Γιῶργος Ἐχέδωρος
Μακεδονία : «Οι Έλληνες έρχονται στα Μπίτολα για...κρεμμύδια »
Απρίλιος 9, 2010
Μπίτολα.
«Η οικονομική κρίση έχει χτυπήσει τους Έλληνες, τόσο, που έρχονται στην Πόλη των Προξένων, για να αγοράσουν λίγα κρεμμύδια »
Γράφει η μακεδονική εφημερίδα 'Ούτρινσκι Βέσνικ' με έμφαση, για να τονίσει την οικονομική δυσχέρεια των Ελλήνων επισκεπτών, στην μακεδονική πόλη στα Μπίτολα.
«Ανεξάρτητα από την πολιτική και την τρέχουσα κατάσταση μεταξύ των δύο γειτονικών χωρών, μετά την κρίση που έπληξε την τσέπη τους, οι έλληνες πολίτες νοιάζονται περισσότερο για τις αγορές εγχώριων προϊόντων παρά για τον πατριωτισμό τους» σημειώνει η εφημερίδα.
Τους τελευταίους δύο μήνες σύμφωνα με τις τελωνειακές αρχές των συνόρων, της αστυνομίας, των γεμάτων ξενοδοχείων και των εστιατορίων, οι επισκέψεις των ελλήνων επισκεπτών στα Μπίτολα έχει αυξηθεί σημαντικά.
«Ενώ πριν από δύο χρόνια», σημειώνει η μακεδονική εφημερίδα, « πολύ πριν από την Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ στο Βουκουρέστι, την πόλη την επισκέπτονταν κυρίως από τις περιοχές της Φλώρινας, της Κοζάνης, τώρα έρχονται από τη Θεσσαλονίκη και τη Λάρισα».
Το ελληνικό παλιρροϊκό κύμα που έπεσε στα Μπίτολα, επιβεβαιώνει και ο προϊστάμενος του συνοριακού σταθμού Medzitlija, Ljupco Tasevski, ο οποίος δηλώνει ότι αυξήθηκε σημαντικά ο αριθμός των οχημάτων και των επιβατών που προέρχονται από την Ελλάδα και θα πει χαρακτηριστικά: «Οι Έλληνες αποφάσισαν να σωθούν αναζητώντας ότι είναι φθηνότερο από ένα κιλό κρεμμύδια μέχρι μια βαφή μαλλιών »
Εκείνοι που πραγματικά τρίβουν τα χέρια τους είναι οι έμποροι στα Μπίτολα. Ο τζίρος ανέβηκε κατακόρυφα. Οι Έλληνες δεν σκορπούν τα λεφτά τους όπως παλαιότερα, αλλά τώρα αγοράζουν αυτά που έχουν ανάγκη και κυνηγούν κυρίως και τα ‘πράσινα’ προϊόντα (βιολογικά).
Οι περισσότεροι κατευθύνονται στην αγορά της πόλης. Προτιμούν τα λαχανικά, το τυρί και τα άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα, το κόκκινο πιπέρι που είναι γνωστό ως ‘μπούκοβο’, διάφορα βότανα, τσάι κλπ.
Τα χέρια τους τρίβουν και οι χασάπηδες, ειδικά πριν το Πάσχα, όπου εκατοντάδες Έλληνες ‘έπεσαν’ στην κρεαταγορά της πόλης και την ...άδειασαν.
«Το αρνί διατίθονταν στα 380 δηνάρια (6 €) και για τους Έλληνες δεν ήταν ακριβό» είπε ο Vlade Tajchevski από το σφαγείο της πόλης.
Μεγάλη κατανάλωση είχε η αγορά υποδημάτων που αγόραζαν από δύο έως τρία ζευγάρια παπούτσια των 50€ και θεωρούσαν ότι είναι πολύ φθηνά...
Ωστόσο η κύρια αγορά των Ελλήνων είναι η βενζίνη. Τα βενζινάδικα έχουν κάνει χρυσές δουλειές. Η βενζίνη είναι φθηνότερη από την Ελλάδα κατά 30 λεπτά περίπου και αυτό για τους Έλληνες είναι σημαντικό. Μια φορά την εβδομάδα έρχονται και γεμίζουν τις δεξαμενές των αυτοκινήτων τους.
Ο κλάδος που ‘χτυπήθηκε’ από τους επισκέπτες είναι τα εστιατόρια. «Παλαιότερα έρχονταν οι Έλληνες και έτρωγαν τα πιο ακριβά πιάτα: ψάρια, μπιφτέκια. Ενώ τώρα μια σούπα ή πίτσα και ένα σουβλάκι ή μπύρα και αυτό είναι όλο».
Ἂρθρα & Σκέψεις- Γιῶργος Ἐχέδωρος
Δημοσίευση σχολίου