Μακεδονικοί διάλεκτοι στην βόρεια Ελλάδα

4 Μαΐ 2011

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΑΛΕΞΑΝΤΕΡ ΠΟΠΟΦΣΚΙ, ΜΑΚΕΔΟΝΑ ΠΡΟΣΦΥΓΑ ΤΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ

Αγωνιζόμαστε για τα δικαιώματα όλων των ανθρώπων
Η ανθρώπινη πλευρά μιας ιστορικής αδικίας



Όταν επέστρεψαν οι πρόσφυγες του εμφυλίου πολέμου στην Ελλάδα, με νόμο του ΠΑΣΟΚ το 1982 (αρμόδιοι υπουργοί Γεννηματάς, Σκουλαρίκης), εξαιρέθηκαν από την επιστροφή εκείνοι που αποκαλούνται «μη Έλληνες το γένος», δηλαδή, ουσιαστικά, οι πρόσφυγες μακεδονικής εθνικής ταυτότητας, οι περισσότεροι και περισσότερες από τους οποίους ζούσαν στη Δημοκρατία της Μακεδονίας. Πρόκειται για μια τεράστια ιστορική αδικία και ένα ανθρωπιστικό σκάνδαλο, που δυστυχώς δεν έχει αρθεί ακόμα, παρά το γεγονός ότι οι άνθρωποι αυτοί είναι πλέον υπερήλικες. Για το θέμα αυτό ενδιαφέρθηκε η Αντιεθνιστική Αντιμιλιταριστική Πρωτοβουλία, που συλλέγει υπογραφές υποστήριξης για την επιστροφή τους, από το 2008, αλλά τα πυκνά πολιτικά γεγονότα δεν επέτρεψαν τη συστηματική ανάπτυξη της εκστρατείας. Το σχετικό κείμενο υπογραφών, για ενημέρωση και ηλεκτρονική υπογραφή, βρίσκεται στο http://www.aainit.org

Το Νοέμβριο του 2010, έκαναν ερώτηση στη Βουλή 4 βουλευτές και μια βουλευτίνα του ΣΥΡΙΖΑ, για το ίδιο θέμα. Η ερώτηση αυτή έτυχε μεγάλης δημοσιότητας στη γειτονική μας χώρα και αποτέλεσε μια τονωτική ένεση για τους χιλιάδες πρόσφυγες που λαχταρούν το δικαίωμα της επιστροφής. Ήδη προετοιμάζεται, με πρωτοβουλία της Αντιεθνικιστικής Αντιμιλιταριστικής Πρωτοβουλίας, ένα ντοκιμαντέρ για τους και τις πρόσφυγες, το οποίο αναμένεται να είναι έτοιμο το καλοκαίρι του 2011, με κύριο στόχο να παρουσιαστεί η ανθρώπινη πλευρά του ζητήματος, ένα προφίλ του κάθε ενός και κάθε μιας από αυτούς τους ανθρώπους. Στο παρόν άρθρο δημοσιεύουμε μια από τις συνεντεύξεις για το ντοκιμαντέρ, που ελήφθησαν το Νοέμβριο του 2010 στα Μπίτολα/Μοναστήρι, μια πόλη πολύ κοντά στη Φλώρινα. Η συνέντευξη αυτή είναι στα ελληνικά, τα οποία γνωρίζει πολύ καλά ο κ. Πόποφσκι. Αφήνουμε τις απαντήσεις του χωρίς διόρθωση, για να μην επηρεαστεί το ύφος του ομιλητή.

Πες μας το όνομά σου, πότε γεννήθηκες και πού;
Είμαι ο Αλεξάντερ Πόποφσκι, γεννήθηκα 13 Φεβρουαρίου 1932, στο χωριό Ντόρνο Κότορι, ελληνικά Κάτω Υδρούσα.

Πότε έφυγες από την Ελλάδα και γιατί;
Αναγκάστηκα, δεν μπορούσαμε να ζήσουμε επειδή ήμασταν κάτω από πίεση από τις συμμορίες, που ήταν νόμος στην Ελλάδα τότε, που τους τοποθέτησαν οι Άγγλοι, και μας ανάγκασαν.

Τι σου είπαν τότε που έφυγες;
Δεν μου είπαν τίποτα, απλώς με ανάγκασαν να φύγω. Όταν έφυγα δεν μου είπαν τίποτα. Δεν με είδαν όταν έφυγα.

Πότε έφυγες από την Ελλάδα;
Πήγα στο βουνό κι έγινα εθελοντής αντάρτης στο Δημοκρατικό Στρατό Ελλάδος. Ύστερα από την καταστροφή του ΔΣΕ πήγα στην Αλβανία και τη Σοβιετική Ένωση. Το 1954 εκεί παντρεύτηκα κι εκεί έχω κόρη, τη λένε Μίρκα, σημαίνει Ειρήνη στα ελληνικά, και είναι σήμερα γιατρέσσα.

Έχεις συγγενείς στην Ελλάδα;
Έκανα πολλές αποφάσεις να έρθω στην Ελλάδα και μου είπαν στα σύνορα ότι εσύ δεν μπορείς να μπεις στην Ελλάδα, όταν θα κατεβεί ο Θεός να περπατάει στη γη, τότε θα μπεις στην Ελλάδα. Μόνο γιατί ο Αλέξανδρος Ποπόφσκι είναι Μακεδόνας και δεν μπορούσε να κατεβεί κάτω, 63 χρόνια δεν μπορούσα να πάω στο χωριό.

Προσπάθησες και πήγες στα σύνορα;
Προσπάθησα πάνω από 20 φορές, εδώ είναι και ο Γκιόργκι Γκότσεφσκι, πολλές φορές ήμασταν στα σύνορα και από εκεί μας γυρνούσαν πίσω. Και μας έλεγαν, δεν μας αφήνουν επειδή ήμασταν Μακεδόνες.

Έχεις κάνει ενέργειες για το δικαίωμά σου να επιστρέψεις στην Ελλάδα;
Κάναμε αιτήσεις και κάναμε παράπονο στο Χέρτζικ, στο Στράσμπουργκ, στον ΟΗΕ, έχομε και απαντήσεις από αυτά τα μέρη, εδώ πέρα (δείχνει ένα πάκο χαρτιά), πάνω από 30 απαντήσεις ότι εμείς οι Μακεδόνες δεν μπορούμε να κατεβούμε στην Ελλάδα.

Πόσα χρόνια είσαι εδώ;
Από το 1957.

«Μη Έλληνες» το γένος

Τι λες γι’ αυτό το νόμο που λέει ότι δεν επιτρέπεται να επιστρέψουν οι «μη Έλληνες το γένος»;
Σε αυτόν το νόμο που βγήκε μόνο για Έλληνες το γένος να κατεβούν στην Ελλάδα, εγώ είμαι ενάντια γιατί είναι νόμος που κάνει διακρίσεις, που χωρίζει τους πολίτες στην Ελλάδα σε Έλληνες και Μακεδόνες.

Τι σκέφτεσαι γι’ αυτό που λένε γένος;
Φέτος για πρώτη φορά μπήκα στην Ελλάδα, ύστερα από 63 χρόνια. Πήγα Μελίτη, και ύστερα στις 14 του Αυγούστου γίνεται μια μεγάλη γιορτή, Μεγάλη Παναγία, στο χωριό Ντόνο Κότορι. Πήγα για πρώτη φορά ύστερα από 63 χρόνια. Εκεί έχω εξάδερφους, έχω ανιψιά, το χωριό είχε πάνω από 200 σπίτια, ήτανε πάνω από 2.000 κάτοικοι, τώρα μόνο είναι 330 άτομα.
Ο νόμος που έχει βγάλει ο Παπαντρέου και λέει γένος, μόνο στο γένος Έλληνες μπορούν να κατέβουν στην Ελλάδα, εγώ απ’ όσο ξέρω γένος έχουν μόνο τα σκυλιά, οι ανθρώποι δεν έχουν γένος. Όλοι είμαστε άνθρωποι και δεν πρέπει να κυβερνάει ακόμα και σήμερα στην Ελλάδα το απαρτχάιντ. Και η Ελλάδα σήμερα τους δικούς της τους πολίτες τους αρνιέται. Εμείς αγωνιστήκαμε για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Σήμερα στην Ελλάδα ζουν Μακεδόνες. Και τους λέμε, στα ανίψια μας, να δουλέψετε για την ανοικοδόμηση της Ελλάδας, όμως να μην ξεχάσετε ότι είστε Μακεδόνες. Αυτό είναι το πρόγραμμα το δικό μας, και εμείς αγωνιζόμαστε πολιτικά, μόνο για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Όχι μόνο για τους Μακεδόνες, αλλά και για τους Έλληνες, για όλους τους ανθρώπους.

Περισσότερα εδώ

11 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Συγχαρητήρια για την συνέντευξη και για την υποστήριξη του αγώνα των ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ πολιτικών προσφύγων, πρώην ελλήνων πολιτών και αυτόθονων κατοίκων της ελλάδος.
Γνωρίζετε βέβαια ότι αποτελείτε μικρό κομμάτι της θεσμικής αριστεράς , αυτή της αντι-εθνικιστικής αριστεράς.
με όλο το θάρρος μερικές παρατηρήσεις :
1- οι ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ πολιτικοί πρόσφυγες δεν διεκδικούν επαναπατρισμό.
Αντίθετα διεκδικούν ΑΝΑΚΤΗΣΗ της παρανόμως αφαιρεθείσης εκ γεννήσεως ελληνικής ιθαγένειας.
η πλειοψηφία δεν πρόκειται να επαναπατρισθεί και συνεπώς να "επιβαρύνει" τα οικονομικά της ελλάδος.
αντίθετα επιθυμεί ελεύθερα να πηγαινοέρχεται , δίχως περιορισμούς παραμονής...
2- η αφαίρεση της ελληνικής ιθαγένειας για την πλειοψηφία εξ αυτών είναι πολλαπλά ΠΑΡΑΝΟΜΗ διότι την δεκαετία του 1940 ήταν ΠΑΙΔΙΑ, προστατευόμενα από το διεθνές δίκαιο...
3- η ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ της αφαίρεσης της ιθαγένειας επί 60 χρόνια αποτελεί έγκλημα κατά της ανθρωπότητας , αφού κανένα ελαφρυντικό δεν υπάρχει, με 30 χρόνια στην ΕΕ..!!!
4- μεγάλο μέρος των ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ πολιτικών προσφύγων ζεί στο γειτονικό μακεδονικό κράτος.
Σοβαρό ποσοστό όμως ζει στις πρώην κομμουνιστικές χώρες και παρόλα αυτά στερούνται τόσο της ελληνικής ιθαγένειας όσο και στην περίπτωση της πρώην ΣΕ ακόμα και για απλή επίσκεψη...
5 - το χωριό του Πόποφσκι λέγεται από αιώνες ΝτόΛνο Κότορι και όχι ΝτόΡνο Κότορι .
Το ελληνικό κράτος το μετονόμασε σε Κάτω Υδρούσα
6- η ελλάδα παραμένει η μόνη χώρα που ταυτίζει το ευαίσθητο προσωπικό δεδομένο της εθνοτικής προέλευσης με την νομική σχέση με το κράτος , την οποία καθορίζει η υπηκοότητα/ιθαγένεια..
ετσι αν η προέλευση είναι ΜΗ ελληνική υπάρχει πρόβλημα...

Ανώνυμος είπε...

Υπέρ του δημοψηφίσματος για το όνομα και η αντιπολίτευση στη Μακεδονία

«Στροφή» στη θέση της σχετικά με το ζήτημα της ονομασίας

Υπέρ του δημοψηφίσματος για το όνομα και η αντιπολίτευση στη Μακεδονία

Παιδιά ντυμένα με τη δική τους και άλλες ευρωπαϊκές σημαίες χορεύουν στο κέντρο των Σκοπίων πέρισυ κατά την Ευρωπαϊκή Ημέρα, 8 Μαΐου [EPA/GEORGI LICOVSKI]

«Στροφή» στη θέση της σχετικά με το ζήτημα της ονομασίας έκανε η αντιπολιτευόμενη Σοσιαλδημοκρατική Ένωση (SDSM) του Μπράνκο Τσερβένκοφσκι, στην ΠΓΔΜ, τασσόμενη υπέρ της διεξαγωγής δημοψηφίσματος για το ζήτημα της ονομασίας.

Στο προεκλογικό πρόγραμμα του SDSM, ενόψει των βουλευτικών εκλογών στην ΠΓΔΜ, που θα διεξαχθούν στις 5 Ιουνίου, αναφέρεται ότι, αν το κόμμα αναλάβει τη διακυβέρνηση της χώρας, ενδεχόμενη λύση στην οποία θα κατέληγαν οι διαπραγματεύσεις για το όνομα, θα τεθεί σε δημοψήφισμα.
Στο πρόγραμμα του SDSM αναφέρεται ακόμη ότι τα «ζητήματα που σχετίζονται με την εθνική ταυτότητα είναι αδιαπραγμάτευτα».

Η Ράντμιλα Σεκερίνσκα, ηγετικό στέλεχος του SDSM, η οποία θα προταθεί για πρωθυπουργός από τους Σοσιαλδημοκράτες, αν αυτοί κερδίσουν στις βουλευτικές εκλογές της 5ης Ιουνίου, δήλωσε ότι το SDSM, με τη θέση υπέρ του δημοψηφίσματος, επιχειρεί να συμβάλει στον τερματισμό της αντιπαράθεσης στην πολιτική σκηνή της χώρας σχετικά με το εάν πρέπει να διεξαχθεί ή όχι δημοψήφισμα για το θέμα της ονομασίας.

Η απόφαση αυτή του μεγαλύτερου κόμματος της αντιπολίτευσης προκάλεσε την έκπληξη ακόμη και των ΜΜΕ των Σκοπίων που θεωρούνται φίλα προσκείμενα στην αντιπολίτευση και τα οποία σημειώνουν ότι ο αρχηγός του SDSM, Μπράνκο Τσερβένκοφσκι, έχει κατηγορήσει επανειλημμένα τον πρωθυπουργό Νίκολα Γκρούεφσκι ότι εμμένει στο θέμα του δημοψηφίσματος για να μην αναλάβει την πολιτική ευθύνη που απαιτείται για να δοθεί λύση στο ζήτημα της ονομασίας και για να «επιβαρύνει» τις διαπραγματεύσεις.

Ορισμένοι αναλυτές στα Σκόπια επισημαίνουν ότι οι Σοσιαλδημοκράτες, στην ουσία, προσεγγίζουν τις θέσεις του VMRO-DPMNE του Ν.Γκρούεφσκι για το ζήτημα της ονομασίας.

Σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις στην ΠΓΔΜ, το κόμμα του Ν. Γκρούεφσκι, το VMRO-DPMNE, αναμένεται να κερδίσει στις πρόωρες εκλογές της 5ης Ιουνίου, όμως με ποσοστό μικρότερο απ' αυτό που απέσπασε στις προηγούμενες εκλογές.

Ο Μπράνκο Τσερβένκοφσκι θα ηγηθεί της προεκλογικής εκστρατείας του SDSM, όμως δεν θα είναι υποψήφιος βουλευτής στις εκλογές, ούτε θα διεκδικήσει κάποια κυβερνητική θέση, αν το κόμμα του κερδίσει τις εκλογές.

Ανώνυμος είπε...

Ελεγχος φρονημάτων πανεπιστημιακών;

Tου Διονυση Γουσετη / diongus@otenet. gr

Δεν πίστευα ότι θα χρειαζόταν να ξαναγράψω για την υπόθεση της Αλεξάνδρας Ιωαννίδου. Στις 15/7/2009, κάτω από τον τίτλο «Κολοβές ακαδημαϊκές ελευθερίες», περιέγραφα τις επιθέσεις που δέχτηκε από τις δύο ορθοδοξίες για να ματαιωθεί η εκλογή της στο Τμήμα Σλαβικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Η μεν Λιάνα Κανέλλη του ορθόδοξου ΚΚΕ την κατήγγειλε ότι είναι βαλτή από τις ΗΠΑ για να αναγνωριστούν τα «Σκόπια» ως Μακεδονία.
Ο δε Κυριάκος Βελόπουλος, του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού, την κατήγγειλε με κοινοβουλευτική ερώτηση ότι ασχολείται με την προβολή της «μακεδονικής γλωσσικής μειονότητος» και ότι είναι μέλος του ΚΕΜΟ (Κέντρο Ερευνών Μειονοτικών Ομάδων).
Ο τότε υφυπουργός Παιδείας, Σπ. Ταλιαδούρος, αντί να του απαντήσει ότι κατά το Σύνταγμα «η επιστήμη, η έρευνα και η διδασκαλία είναι ελεύθερες», τον δικαίωσε, διαβιβάζοντας την ερώτησή του στα αρμόδια όργανα του πανεπιστημίου για τα περαιτέρω.
Η ομοσπονδία των πανεπιστημιακών ΠΟΣΔΕΠ αντέδρασε, αναγνωρίζοντας στο πρόσωπο της υποψήφιας «όσους και όσες δεν ευθυγραμμίζονται με τις θέσεις αυτόκλητων υπερασπιστών της εθνικής ορθότητας», οι οποίοι και οι οποίες «καταγγέλλονται και διαβάλλονται και γίνεται συστηματική προσπάθεια προσβολής της προσωπικότητας και της επιστημονικής τους επάρκειας με στόχο τον ακαδημαϊκό και κοινωνικό εξοστρακισμό τους».

Παρά τις επιθέσεις, η Α. Ιωαννίδου εξελέγη. Και δίδασκε για 20 μήνες.
Ομως, στις 15.3.2011, ο σημερινός ομόλογος του Σπ. Ταλιαδούρου, Ιωάννης Πανάρετος, ακυρώνει τον διορισμό της, διότι «διαπίστωσε πλημμέλειες στη διαδικασία εκλογής της». Ποιες πλημμέλειες; Δεν αιτιολογήθηκε, λέει, η συνάφεια του διδακτορικού της με το γνωστικό αντικείμενο της θέσης, κι ας φαίνεται στο πρακτικό της εκλογής η εξαντλητική συζήτηση για το θέμα.
Δεν υπήρξε, λέει, ειδική αιτιολογία της επιλογής των μελών του εκλεκτορικού σώματος και δεν συμμετείχε καθηγητής της αλλοδαπής στην εισηγητική επιτροπή. Μπορούσε γι’ αυτά να ακολουθήσει τη συνήθη διαδικασία και να ζητήσει διευκρινίσεις από το πανεπιστήμιο πριν ακυρώσει τον διορισμό.
Είναι σαν να καταδικάζεις κάποιον χωρίς να του δίνεις το δικαίωμα της απολογίας.
Τιμωρείς -χωρίς να διερευνήσεις αν το αξίζει- έναν άνθρωπο με ανεργία, όταν μάλιστα γνωρίζεις ότι η συμμετοχή καθηγητή της αλλοδαπής στην εισηγητική επιτροπή δεν είναι υποχρεωτική από τον νόμο.

Αυτά με κάνουν να υποψιάζομαι ότι οι λόγοι της ακύρωσης είναι προσχηματικοί. Οτι πίσω από την ακύρωση βρίσκονται και πάλι οι δύο ορθοδοξίες, που μπήκαν τώρα στον δεύτερο γύρο, μεθοδεύοντας την αποπομπή της Α. Ιωαννίδου.
Και αυτό παύει να κάνει την υπόθεση προσωπική.
Αφορά όλους μας και ιδιαίτερα τα πανεπιστήμιά μας.
Είναι πιθανόν ο κ. Πανάρετος να μην είναι ενήμερος όλων αυτών των διαστάσεων. Να νόμισε πως θεραπεύει μια νοσηρή -πιθανόν «στημένη» - εκλογή, σαν αυτές που δυστυχώς συμβαίνουν.
Μια ματιά στον φάκελο της υπόθεσης θα τον πείσει. Και ελπίζω να αποδειχτεί πιο σκληρό καρύδι από τον κ. Ταλιαδούρο για τα δόντια μιας καταστροφικής για το έθνος εθνικοφροσύνης.

Ανώνυμος είπε...

04-05-11

Ξεκινάει η απογραφή πληθυσμού

Από τις 10 έως τις 24 Μαΐου θα πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα η γενική απογραφή πληθυσμού και κατοικιών.
Ο πρόεδρος της ΕΛΣΤΑΤ, Ανδρέας Γεωργίου τόνισε ότι «στη διαδικασία θα συμμετέχουν 55.000 απογραφείς και 13.000 τομεάρχες, με σκοπό να συγκεντρωθούν στοιχεία για τα δημογραφικά, οικονομικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά του πληθυσμού της χώρας, τα οποία είναι απαραίτητα για τη λήψη αποφάσεων και τον σχεδιασμό της οικονομικής και κοινωνικής πολιτικής του κράτους».

Αυτό που θα χρειαστεί να κάνουν οι πολίτες είναι, μέσα από μία διαδικασία που δεν θα ξεπερνά τα 25 λεπτά, να απαντήσουν σε απλές ερωτήσεις για την κατοικία τους, τα άτομα που μένουν σε αυτή, την ηλικία, το επάγγελμα, το επίπεδο της εκπαίδευσής τους και την κατάσταση της απασχόλησής τους. Τα στοιχεία που θα συλλέξει η ΕΛΣΤΑΤ είναι εμπιστευτικά και προφυλάσσονται από το στατιστικό απόρρητο που προβλέπεται από την ελληνική και τη διεθνή νομοθεσία, ενώ κατά την παρουσίασή τους θα δημοσιοποιηθούν ανωνυμοποιημένοι στατιστικοί πίνακες και δείκτες, καθώς «η εμπιστευτικότητα εξασφαλίζει την ανεξαρτησία της ΕΛΣΤΑΤ», όπως είπε ο κ. Γεωργίου.

Για την κατοικία, οι πολίτες θα πρέπει να γνωρίζουν το έτος κατασκευής και το εμβαδόν, ενώ ερωτήσεις θα γίνουν σχετικά με την ύδρευση, τη θέρμανση, τη μόνωση, την κύρια πηγή ενέργειας, την διαχείριση των απορριμμάτων, την προσβασιμότητα στο διαδίκτυο, καθώς και τον αριθμό των αυτοκινήτων και τους χώρους στάθμευσης που διαθέτει. Όπως ξεκαθάρισαν οι επικεφαλής της ΕΛΣΤΑΤ, δεν θα ζητηθεί κανένα πιστοποιητικό νομιμότητας και δεν θα τεθεί κανένα ερώτημα σχετικά με τη νομιμότητα του ακινήτου.

Για πρώτη φορά, δεν θα χρειαστεί να παραβρίσκονται όλα τα μέλη της οικογένειας στο σπίτι την ημέρα της απογραφής, καθώς πληροφορίες σχετικά με την ημερομηνία γέννησης, την δημοτικότητα, την εκπαίδευση και την εργασία, μπορούν να δοθούν από ένα μέλος.

Η γενική απογραφή πληθυσμού έχει θεσπιστεί από τον ΟΗΕ, γίνεται κάθε 10 χρόνια και είναι υποχρεωτική. Εάν οι κάτοικοι δεν είναι παρόντες κατά την πρώτη επίσκεψη του απογραφέα, προβλέπεται νέα επίσκεψη κατόπιν τηλεφωνικής συνεννόησης.

Τα πρώτα στοιχεία της απογραφής θα παρουσιαστούν τον Ιούνιο του 2011, ενώ τα αναλυτικά, σε διάστημα ενάμιση έτους.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
------------------------------------------------------
Δυστυχώς ερώτηση για την οικιακή-μητρική γλώσσα δεν πρόκειται να υπάρξει...!!!
την ίδια στιγμή η ελλάδα πιέζει την αλβανία για σχετικό ερώτημα και μάλιστα με ξεκάθαρη αναφορά σε ελληνική γλώσσα..
δύο μέτρα δύο σταθμά...

Ανώνυμος είπε...

Το ξέρει ο κ. Ποπόφσκι με του αλυτρωτικούς του χάρτες ότι 2.000.000 Έλληνες δεν ξεχνάνε ότι είναι Μακεδόνες; Βάζω το χέρι μου στη φωτιά πως μόνο αυτός και κάτι άλλοι το ξεχνάνε. Αυτός θέλει να μας αρπάξει την Μακεδονία μας, τα σπίτια μας, την ιστορία μας, ίσως και τη ζωή μας.

Ανώνυμος είπε...

αλλο έλληνες και άλλο μακεδόνες..
και έλληνες και μακεδόνες σε μιά ταυτότητα δεν υπάρχουν...
ελληνόφωνοι "ελληνες" στη μακεδονία υπάρχουν
οι οποίοι έχουν αρπάξει παράνομα , με την χρήση του ξένου ελληνικού στρατού ΕΙΣΒΟΛΗΣ, δίχως σχετικό αίτημα το νότιο 51% της Μακεδονίας μας..
για αυτό φοβούνται και είναι ανασφαλείς..
γιατί τα κλεμμένα αργά η γρήγορα επιστρέφονται στους νόμιμους ιδιοκτήτες τους...
ΑΜΕΣΗ ανάκτηση της ελληνικής ιθαγένειας από όλους από όσους τους αφαιρέθηκε για πολιτικούς λόγους- μακεδόνες, αλβανούς , τούρκους μουσουλμάνους, βλάχους, εβραίους...

bb είπε...

Ανώνυμε 2:48, ο Πόποφσκι (και όλοι οι Μακεδόνες σαν αυτόν) δεν ζητά να «αρπάξει» απολύτως τίποτα που δεν είναι ΔΙΚΟ του! Αυτοί που πραγματικά άρπαξαν, καιρός είναι να επιστρέψουν τουλάχιστον τα κλεμμένα! Για τις ζωές που κατέστρεψαν, δυστυχώς δεν μπορούν να κάνουν τίποτα άλλο παρά να ζητήσουν συγγνώμη απο τα θύματα τους, έστω και τώρα.

Ανώνυμος είπε...

@ belo more
Γνωρίζουμε τους αλυτρωτικούς, εθνικούς(!) χάρτες που τόσο αρέσουν στον Πόποφσκι με την Μακεδονία μας ενσωματωμένη και υπό κατοχή της χώρας του. Όσο δίκιο και αν έχουν (αν έχουν) περι 'κλεμμένων' δεν πιάνει τόπο στους 2.000.000 Μακεδόνες σαν εμάς (όχι σαν αυτόν) διότι οι Πόποφσκι έρχονται στο νοικοκυριό μας εδώ στη Μακεδονία μας σαν κατακτητές με εθνο-καθαριστικούς χάρτες.
Βεβαίως έχουμε και εμείς στην Ελλάδα τους δικούς μας βρομο-φασίστες ρατσιστές και τους τα λέμε. Αλλά δεν πάει να πει ότι πρέπει να ανοίξουμε τις πόρτες μας και σε ξένα λαμόγια.

Δεν πάς σε ξένη κηδεία να φτύσεις τον νεκρό και να μιλάς για τους δικούς σου. Αλλά πάς με σεβασμό, κατανόηση να του ανάψεις κερί και οι άλλοι θα σεβαστούν και την δική σου ιστορία. Κάπως έτσι, δεν τους επιτρέπετε στους Πόποφσκι να έρχονται εδώ που έχουμε ζήσει γενιές πόνους, εξορίας, γενοκτονίας και να μας βγάζουν (να μας βγάζετε) κλέφτες και δολοφόνους και να θέλετε και τα ρέστα! Εδώ είναι Ελλάδα και μάλιστα Μακεδονική Ελλάδα. Τρελός είμαι να θέλω γείτονα στο χωριό μου ξένο κάθαρμα που θέλει να με γδάρει; Και ας ήταν του πάππου του το σπίτι. Άντε τώρα, τραβάτε Ις την Πόλη να χειροκροτήσετε τους Τούρκους φασίστες που έπνιξαν τον ελληνισμό της Πόλης της δεκαετίες του 50 και 60. Το μόνο που καταφέρνετε εδώ είναι να μας οργίζετε και να φωνάζουμε πιο δυνατά για την Μακεδονία μας.

bb είπε...

Ανώνυμε 1:46, όποιος θέλει τα πολλά (πολλές πατρίδες) χάνει και τα λίγα (την μια και μοναδική που του έμεινε!). Αυτό σημαίνει ότι κάτι «Μακεδόνες» σαν και εσένα πρέπει επιτέλους να αποφασίσουν πια πατρίδα θέλουν. Ο Πόποφσκι ξέρει πολύ καλά πια είναι η αγαπημένη του πατρίδα, δεν ψάχνει για ξένη. Όσο για την είσοδο του Πόποφσκι στην Ελλάδα, ξύπνα και ..... μύρισε τον καφέ!!!!

Ανώνυμος είπε...

10

Αφιερωμενο σε σενα που εγραψες 'αλλο ελληνας αλλο μακεδονας"

Macedonia from L. Macedonius "Macedonian," from GREEK. Makedones, lit. "highlanders" or "the tall ones," related to makednos "long, tall," makros "long, large" (see macro-).

http://www.etymonline.com/index.php?search=MACEDONIA&searchmode=none

Douglas Harper Online Etymology Lexicon

Ανώνυμος είπε...

@belo more
Πια είναι η αγαπημένη πατρίδα του Πόποφσκι; Και πράγματι πια είναι η δική σου πατρίδα;
Πάντος ο χάρτης του Πόποφσκι έχει μια 'ετνιτσκι Μακεντόνιγα', δηλαδή βασίζεται σε ρατσιστικό χάρτη. Και γι'αυτό εμείς λέμε, έχουμε αρκετούς ρατσιστές στην Ελλάδα από την Κρήτh ως την Μακεδονία, μας φτάνουν και μας περισσεύουν, δεν θέλουμε τους Λε Πεν, δεν θέλουμε τους Πόποφσκι. Μακάρι να μην ήχαμε την Χρυσή Αυγή ή μερικούς του Ουράνιου Τόξου, αλλά αυτοί είναι Έλληνες και δικαιούνται να παραβρίσκοντε εδώ και να μας τα πρίζουν.
Και ο καφές, ευχαρίστως, θέλω έναν μέτριο Τούρκικο.