Μακεδονικοί διάλεκτοι στην βόρεια Ελλάδα

18 Μαΐ 2011

ΤΑ ΒΛΑΧΙΚΑ ΚΑΙ ΤΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΕΔΕΣΣΑΣ

Με μεγάλη συμμετοχή των κατοίκων της Εδεσσας-Βόντεν ελαβαν χώρο την περασμένη Κυριακή 15 Μαϊου 2011, στο γήπεδο στο κέντρο της πόλης, πολιτιστικές εκδηλώσεις προς τιμή του Συλλόγου Καρκινοπαθών Εδεσσας.
Σε αυτές συμμετείχαν ποντιακοί σύλλογοι οι οποίοι χόρεψαν ποντιακούς χορούς και ΤΡΑΓΟΥΔΗΣΑΝ ποντιακά τραγούδια.. Παρομοίως συμμετείχαν και σύλλογοι των Μικρασιατών οι οποίοι χόρεψαν μικρασιατικούς χορούς και ΤΡΑΓΟΥΔΗΣΑΝ μικρασιατικά τραγούδια...
Παρόντες ήταν και σύλλογοι των Βλάχων , ομοεθνών του Βλάχου Δημάρχου Έδεσσας Γιάννου... οι οποίοι χόρεψαν βλάχικους χορούς αλλά δυστυχώς τους ΑΠΑΓΟΡΕΥΘΗΚΕ να τραγουδήσουν βλάχικα τραγούδια και να ξαναζωντανέψουν την οικογενειακή βλάχικη γλώσσα τους...
Μικρή παρουσία είχαν και κάποιοι μακεδονικοί σύλλογοι οι οποίοι ΞΕΣΗΚΩΣΑΝ τους θεατές με τους ποικιλόμορφους μακεδονικούς τους χορούς... οι οποίοι ΔΕΝ συνοδεύθηκαν με μακεδονικά τραγούδια προφανώς κατ' απαίτηση των εθνικιστών και χρυσαυγιτών στη σημερινή διοίκηση του Δήμου Έδεσσας... στερώντας έτσι από την πλειοψηφία των θεατών οικογενειακά ακούσματα των παππούδων τους , στη μακεδονική τους γλώσσα...
Τόσο η ΔΙΑΚΡΙΤΗ απαγόρευση των βλάχικων τραγουδιών όσο και των μακεδονικών με παράλληλη ελεύθερη χρήση ποντιακών και μικρασιατικών τραγουδιών προκάλεσαν ΛΥΠΗ και αλγεινή εντύπωση στην μακεδονική πλειοψηφία των συμμετεχόντων.. Σε μερικούς δε και ΟΡΓΗ για αυτή την αρνητική ΔΙΑΚΡΙΣΗ και μεροληπτική πολιτιστική πολιτική του Δήμου Έδεσσας την οποία καταδικάζουν ανεπιφύλακτα..!!!
Γκότσε από το σαρακήνοβο ( γενέτειρα του αγγελή γάτσου-γκέλε γκάτσεφ ), μόνιμος κάτοικος έδεσσας

28 σχόλια:

gence είπε...

Διαφωνώ με το περιεχόμενο αυτής της ανάρτησης! Στην Έδεσσα ΔΕΝ απαγορεύεται απολύτως ΤΙΠΟΤΑ! Οι Μακεδόνες Εδεσσαίοι εάν θέλουν μπορούν να τραγουδούν δημόσια τα πατροπαράδοτα τραγούδια τους στην γλώσσα τους, όπως γίνεται στα τοπικά πανηγύρια, στους χορούς συλλόγων, κτλ. Εάν στην συγκεκριμένη εκδήλωση δεν υπήρξε μακεδονικό και βλάχικο τραγούδι είναι ευθύνη μόνο των αντίστοιχων συλλόγων που συμμετείχαν και οι οποίοι δεν το απαίτησαν! Γιατί δεν το έκαναν; Πιθανώς γιατί βολεύονται με μερικές μικρές οικονομικές ενισχύσεις από το Δήμο και δεχτήκαν αδιαμαρτύρητα «όρους» από κάποιους δημοτικούς παράγοντες.
Ας μην ρίχνουμε συνέχεα την ευθύνη για κάποια πράγματα που δεν γίνονται, μόνο στους άλλους. Η ευθύνη των ίδιων των Μακεδόνων (και Βλάχων) είναι τεράστια και η ατολμία πολλών συλλόγων, επίσης.
Πάντως είναι γεγονός ότι ΕΝΑΣ μόνο μακεδονικός σύλλογος καταφέρνει και γεμίζει το γήπεδο, ΜΟΝΟΣ του, όταν οργανώνει κάποια μακεδονική «ντόπια» εκδήλωση! Ας τολμήσουν και άλλοι σύλλογοι, επιτέλους! Ο πολύς κόσμος είναι με το μέρος τους σε αυτό το θέμα και το έχει αποδείξει.

Ανώνυμος είπε...

Τι πάει να πει, μικρασιατικούς χορούς. Δηλαδή απο τη Σμύρνη, την Καππαδοκία, την Προύσσα; Από που; Ο πανάρχαιος και αιματοβαμένος Ελληνισμός της Μικράς Ασίας, όπως και ο πανάρχαιος αλλά και ο καταδιωγμένος Ελληνισμός της Μακεδονίας, έχει διάφορες παραδόσεις.
Και τι πάει να πει, στη μακεδονική τους γλώσσα. Βλαχικά το καταλαβαίνω, είναι πανάρχαια γλώσσα των Ελλήνων βασιζόμενει στα Λατινικά των Ρωμαίων κατακτητών. Αλλά Μαδεδονικά; Ελληνικά δεν μιλούσε ο κόσμος; Αρα μιλούσε μακεδονικά, δηλαδη πρέπει να χωρίζουμε τα Ελληνικά σε Αθηναικα, Μακεδονικά, Ηπειρώτικα και δεν ξέρω τι; Δεν καταλαβαίνω τι λέρε εδώ αλλά και ούτε με ενδιαφέρει. Καλημέρα.

Ανώνυμος είπε...

η ΠΑΡΑΝΟΜΗ απαγόρευση εκ μέρους της σημερινής θεσμικής Διοίκησης του Δήμου στην Έδεσσα των βλάχικων και μακεδονικών τραγουδιών αποτελεί ένα σοβαρό αρνητικό ΓΕΓΟΝΟΣ.
οι ευθύνες των αντίστοιχων πολιτιστικών συλλόγων αποτελούν ένα ξεχωριστό γεγονός , σαφώς μικρότερης ευθύνης.
ο άξιος μακεδονικός σύλλογος που αναφέρεις διοργανώνει εκδήλωση ΝΤΟΠΙΟΥ γάμου και όχι Μακεδονικού...
όρος αδόκιμος, αφού ντόπιοι είναι και οι βλάχοι και οι αρβανίτες-αλβανοί , δίχως βέβαια να είναι μακεδόνες..
βασικά όμως συμφωνώ με το παραπάνω σχόλιο

Ανώνυμος είπε...

αν η συνάντηση των πολιτιστικών συλλόγων περιορίζονταν μόνο σε παραδοσιακή μουσική και χορούς δεν θα υπήρχε πρόβλημα..
το πρόβλημα δημιουργήθηκε λόγω της αρνητικής ΔΙΑΚΡΙΣΗΣ σε σχέση με την ΠΑΡΑΝΟΜΗ απαγόρευση των τραγουδιών που συνόδευαν τους βλάχικους αλλά κυρίως τους μακεδονικούς χορούς...
όταν την ίδια στιγμή ακούγονταν στο διαπασών ελληνόφωνα τραγούδια που συνόδευαν τους ΤΟΥΡΚΙΚΟΥΣ χορούς των ποντιακών συλλόγων - πυρρίχιο , τίκ, κότσαρι....
καθώς και των ΤΟΥΡΚΙΚΩΝ χορών των μικρασιατικών συλλόγων- καρσιλαμάς, ζεϊμπέκικος, χασαποσέρβικο...
η παραπάνω ΔΙΑΚΡΙΣΗ είναι ακόμα μεγαλύτερη όταν η συντριπτική πλειοψηφία των θεατών ήταν Μακεδόνες αλλά δεν έλλειπαν και οι Βλάχοι ..
όταν οι Πόντιοι στη περιοχή είναι λίγοι , οι δε Μικρασιάτες περισσότεροι...
όχι ελληνικά δεν ήξεραν ούτε λέξη , όσοι παππούδες δεν πήγαν σε ελληνόγλωσσο σχολείο..
μιλούσαν μόνο την οικογενειακή τους γλώσσα, είτε την βλάχικη, είτε την μακεδονική,είτε την αλβανική...
όταν δε την έμαθαν όσοι πήγαν στο ελληνικό σχολείο, δεν έπαψε να αποτελεί ΞΕΝΗ γλώσσα όπως η αγγλική σήμερα για τα νέα παιδιά της Ελλάδος...
αν οι εθνικιστές ενοχλούνται από τα μακεδονικά τραγούδια , ας επιτρέψουν τουλάχιστον τα βλάχικα...
άλλο πράγμα η ουαλική και άλλο η αγγλική γλώσσα, παρότι αμφότερες είναι εξίσου γνωστές και ομιλούνται στην Ουαλία, η οποία όπως η νότια Μακεδονία αποτελεί περιφέρεια της Αγγλίας...
η πρώτη ως μητρική και η δεύτερη ως επίσημα κρατική...

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε 2:44, ο πανάρχαιος ελληνικός πολιτισμός σήμερα δεν υπάρχει, τη στιγμή που δεν υπάρχουν αρχαίοι Έλληνες, οι οποίοι φυσικά δεν ήταν χριστιανοί ορθόδοξοι όπως οι σύγχρονοι κάτοικοι της Ελλάδας. Υπάρχουν πολίτες της σύγχρονης Ελλάδας που αυτοπροσδιορίζονται ως Έλληνες γιατί κατοικούν σε ένα κράτος που ονομάζατε Ελλάδα (Greece). Οι πολίτες της Ελλάδας που κατάγονται από γεωγραφικές περιοχές που ανήκουν στο κράτος της Τουρκίας αλλά δεν θέλουν να δηλώνουν τουρκική καταγωγή, χρησιμοποιούν το όνομα των περιοχών αυτών (Μικρά Ασία, Πόντος, κτλ) και έτσι έχουμε Μικρασιάτες, Πόντιους, Καππαδόκες, στην Ελλάδα. Εάν δεν ήταν έτσι, θα τους λέγαμε Τούρκους, σκέτο, η Ελληνότουρκους. Θέλω να πω ότι είναι δική τους επιλογή να αυτοπροσδιορίζονται με αυτά τα ονόματα.

bb είπε...

Υπάρχει απόφαση επίσημη η έστω μαρτυρία για την απαγόρευση των μακεδονικών και βλάχικων τραγουδιών, απο την δημοτική αρχή; Πως μπόρεσαν κάποιοι να επιβάλλουν την θέληση τους; Μήπως εκβιάζοντας; Θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον να καταγγελθούν τέτοιες πρακτικές, έστω και ανώνυμα, σε αυτό το blog.

Ανώνυμος είπε...

ποιος είναι ο σημερινός Αντιδήμαρχος Πολιτισμού στον Δήμο Έδεσσας ?
για να βγάλουμε συμπεράσματα ...
μήπως ο πολιτικά αντιμακεδόνας οπαδός του νεοναζί πλεύρη και του με το ελληνοπρεπέστατο επώνυμο καρατζαφέρη..
ο έχων μακεδονικό επώνυμο και καταγωγή πριβαρτιτσάνης, ελληνιστί αναποδογυριστόπουλος...
η μήπως ο νηπιαγωγός εθνικιστής Μωραϊτης
ίσως έκανε λάθος ο παραπάνω σχολιαστής αναφερόμενος σε Μικρασιάτες και όχι σε Ασιάτες έποικους πατριαρχικούς από το 1922 στη νότια Μακεδονία ..
πολύ σωστά, οι αρχαίοι κάτοικοι της Αθήνας ήταν πολυθεϊστές , το ίδιο και ο λαμπρός πολιτισμός τους..
ενώ οι σημερινοί είναι μονοθεϊστές, ιουδαιοχριστιανοί ορθόδοξοι , οι οποίοι επικράτησαν καταστρέφοντας μανιωδώς , τον υλικό και άυλο κλασσικό πολιτισμό...
έχοντας στην ρίζα τους τον αντισημιτισμό...

Ανώνυμος είπε...

πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση.
αν μπορούσε το κείμενο να χωριστεί σε παραγράφους θα ήταν και ευκολοδιάβαστο και συνεπώς ευκολοκατανόητο..

Ανώνυμος είπε...

σε βιβλίο των αμερικανικών σιδηροδρόμων με αφορμή το 19 συνέδριο πεπραγμένων τους το 1909, πολύ πριν τον Τίτο... και αργότερα την ίδρυση ομόσπονδου μακεδονικού κράτους, γίνεται γραπτή αναφορά σε σχετικούς καταλόγους , με τους ξένους μετανάστες , με βάση την εθνοτική τους ταυτότητα και όχι με βάση την χώρα προέλευσης τους...
εκεί γίνεται γραπτή αναφορά σε ιταλούς,έλληνες, τούρκους, αυστριακούς, βούλγαρους και δίπλα από αυτούς ξεχωριστά σε μακεδόνες...

Ανώνυμος είπε...

ο θεσμικός φορέας του Δήμου Έδεσσας , όπως κάθε Δήμος οφείλει να θέσει το ΝΟΜΙΜΟ πλαίσιο διενέργειας πολιτιστικών εκδηλώσεων , όπως και κάθε εκδηλώσεων...
αυτό το πλαίσιο ΑΠΟΚΛΕΙΕΙ κάθε είδους διάκριση των δημοτών του...
εν προκειμένω η εισαγωγή παραδοσιακών τραγουδιών οφείλει να περιλαμβάνει όλα ανεξαίρετα, δίχως αρνητική ΔΙΑΚΡΙΣΗ :
τα παραδοσιακά τραγούδια από όλες τις περιοχές της γενέτειρας των Εποίκων στη νότια Μακεδονία από την σημερινή Τουρκία...
τα παραδοσιακά τραγούδια των αυτοχθόνων δημοτών, όπως των Βλάχων , των Αρβανιτών-Αλβανών , των Μακεδόνων...
αυτό το νόμιμο πλαίσιο οφείλουν να ακολουθήσουν όλοι οι πολιτιστικοί φορείς ανεξάρτητα του χαρακτήρα και της έκτασης συμμετοχής τους...

Ανώνυμος είπε...

akritas είπε...
Τον κακό σου τον καιρό, ηλίθιε!!!!!!!!!!
Μέρα πούναι σήμερα διάλεξες να ξαναξεράσεις τις ανοησίες σου.

Κάνε μου μήνυση, άμα σου βαστάει βοθροστόματε ανώμαλε Μπουτάρη, τα στοιχεία μου στην διάθεση του ιστολογίου.

Πεμ Μαϊ 19, 01:07:00 πμ 2011
-------------------------------------------------------------
απολαύστε αντιτουρκικό σχόλιο του γνωστού σχολιαστή στο παρόν μπλόγκ , του Πόντιου Ακρίτα...
το οποίο έγινε στο γνωστό υπερεθνικιστικό αντιτουρκικό και αντιμακεδονικό μπλόγκ του ΤΑΧΑΛΙΑ..
με αφορμή τις δηλώσεις του Μπουτάρη , ο οποίος αναφέρεται για τη σημασία του γεγονότος της γέννησης στη Θεσσαλονίκη του ιδρυτή της Τουρκικής Δημοκρατίας, του Κεμάλ Αττατούρκ...
όπως και για την επιθυμία του η Θεσσαλονίκη να είναι το ΙΔΙΟ φιλική για τους Τούρκους πολίτες , όπως είναι η Κωνσταντινούπολη για τους Έλληνες πολίτες...
η πρόκληση για μήνυση δεν θα γίνονταν αν η Δικαιοσύνη στην Ελλάδα δεν αποτελούσε προπύργιο του ελληνικού εθνικισμού και άσυλο κάθε υπερεθνικιστή και οπαδού του νεοναζί Πλεύρη...
για το εθνικιστικό ΨΕΜΜΑ παρουσίασης των ένοπλων συγκρούσεων των αντιμαχόμενων πλευρών στο Πόντο, ως ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ σε βάρος του ένοπλα επιτιθέμενου στις κρατικές δομές πατριαρχικού στοιχείου επιφυλλασόμεθα για αύριο..

Ανώνυμος είπε...

Τετάρτη, 18 Μαΐου 2011

Μακεδονία : Ποινές φυλάκισης για κατάχρηση καθεστώτος απαλλαγής θεώρησης

"Θα τιμωρούνται και τα τουριστικά γραφεία που μεταφέρουν μετανάστες σε χώρες της ΕΕ"

Μάιος 18, 2011.

Ποινές φυλάκισης τεσσάρων έως και οκτώ ετών καθώς και πρόστιμα έως 500 χιλιάδες ευρώ, προβλέπει η νέα τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα της Μακεδινίας, για όσους κάνουν κατάχρηση της απελευθέρωσης της βίζας με κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Οι τροποποιήσεις αυτές του ποινικού κώδικα θα υποβληθούν από το Υπουργείο Δικαιοσύνης για έγκριση από την κυβέρνηση.
Ο πρεσβευτής της ΕΕ στα Σκόπια, Peter Sorensen, επιβεβαίωσε σήμερα ότι τον Ιούνιο θα γίνει σαφές αν θα επανέλθει το καθεστώς των θεωρήσεων για την πΓΔΜ και τη Σερβία.
Στην αλλαγή της κείμενης νομοθεσίας προέτρεψε ο Σόρενσεν, ως νομικό στοιχείο για την πάταξη του μεταναστευτικού ρεύματος των πολιτών, οι οποίοι αιτούνται άσυλο σε ευρωπαϊκές χώρες κάνοντας κατάχρηση του καθεστώτος απαλλαγής θεώρησης της μετακίνησής τους.
-----------------------------------------------------------------

Η 23η Μαΐου Ημέρα των Βλάχων


Αργία για τους Βλάχους η 23η Μαΐου στα Μπίτολα


Η κοινότητα των Βλάχων στα Μπίτολα «Αδελφοί Μανάκι» θα εορτάσει την εθνική ημέρα των Βλάχων στις 23 Μαΐου με θεία λειτουργία στα βλάχικα στην εκκλησία του Αγίου Δημητρίου στο χωριό Μεγάροβο της Μπίτολα.
Τα μέλη της κοινότητας αυτής γιορτάζουν την ημέρα αυτή από το 1981 και από το 2004 η 23η Μαΐου κηρύχθηκε αργία και ημέρα εορτασμού των Βλάχων της πΓΔΜ.
Η διατήρηση αυτών των εορτών υποστηρίζεται από το Υπουργείο Πολιτισμού της Μακεδονίας και από το Δήμο στα Μπίτολα.

Ανώνυμος είπε...

@ Ανώνυμος 7¨26
Πες τα όλα και θα τα λέμε όλοι μαζί σου, όσο φιλική είναι η Κωνσταντινούπολη για τους Έλληνες πολίτες της, το ΙΔΙΟ φιλική πρέπει να είναι και η Ελλάδα για τους αυτοαποκαλούμενους εθνικά Μακεδόνες.

Και τι μας λες Ανώνυμε 5:08, τι είναι αυτό το 'Ασιάτες έποικους πατριαρχικούς από το 1922' και μάλιστα στη νότια Μακεδονία! Δηλαδή γιατί δεν πήγαν και στη βόρεια που είναι και πιο ωραία, στις Πρέσπες, Φλώρινα, Δοριάνη. Καινούργιο φρούτο αυτό το Ασιάτες έποικους πατριαρχικούς, σαν τους εθνικά Μακεδόνες. Για σένα μιλάς; Τότε κάνε το σταυρό σου και τράβα για την Ασία.

Ανώνυμος είπε...

1- τα σχόλια του Ακρίτα εκτός από εθνικιστικά αντιτουρκικά είναι βαριά δυσφημιστικά σε βάρος του Δημάρχου Θεσσαλονίκης-Σόλουν του κ. Μπουτάρη...

2- η μαζική οργάνωση από το ελληνικό κράτος της εγκατάστασης των προερχόμενων από την Ασία πατριαρχικών συμπολιτών μας , στην νότια Μακεδονία του Αιγαίου , με συγκεκριμένους αντιμακεδονικούς σκοπούς , καθιστά τους παραπάνω ΕΠΟΙΚΟΥΣ,γεγονός που επιβεβαιώνεται από την ίδρυση μετά το 1922 , Τμημάτων Εποικισμού στις Διευθύνσεις Γεωργίας των Νομαρχιών..
επειδή δε η περιοχή τόσο του Πόντου όσο και της Μ.Ασίας , ανήκουν στην Ασία , για αυτό όσοι προέρχονται από εκεί είναι Ασιάτες...

3- πράγματι το τουρκικό κράτος σέβεται του 2,5 χιλιάδες Τούρκους πολίτες της Ιστανμπούλ , με ελληνόφωνη καταγωγή , παρέχοντάς τους ελληνόγλωσση εκμάθηση σε δέκα δημοτικά σχολεία και τρία γυμνάσια, καθώς και ελληνόφωνη θρησκευτική πρακτική σε ναούς με ελληνόγλωσση πατριαρχική λειτουργία ...

4- αντίθετα το ελληνικό κράτος, παρότι 30 χρόνια στην ΕΕ , ΣΤΕΡΕΙ τα παραπάνω διεθνώς κατοχυρωμένα δικαιώματα στους 1.000.000 Έλληνες πολίτες , με ευρωπαϊκή μακεδονική εθνοτική και γλωσσική καταγωγή...
τους γνωστούς και παγκοσμίως αναγνωρισμένους ως Μακεδόνες, δίχως οποιοδήποτε πρόθεμα...

Ανώνυμος είπε...

Πέμπτη, 19 Μαΐου 2011

Σερβία: Εκτός νόμου η ναζιστική οργάνωση ‘Εθνικό Μέτωπο’


Δικαστής του Συνταγματικού Δικαστηρίου της Σερβίας θα προτείνει στους συναδέλφους του, την απαγόρευσης της νεοναζιστικής οργάνωσης «Εθνικό Μέτωπο», σύμφωνα με την καθημερινή εφημερίδα του Βελιγραδίου Blic.


Πηγή: Bosnia Haber
--------------------------------------------------------------
μήπως η Σερβία που μόλις εντάχθηκε στην ευρωπαϊκή δημοκρατική διαδικασία ξεπέρασε την ελλάδα της ευρωζώνης η οποία ούτε Συνταγματικό Δικαστήριο έχει ως όφειλε , αλλά ούτε καν σκέφθηκε να θέσει εκτός νόμου την νεοναζιστική Χρυσή Αυγή...

Ανώνυμος είπε...

@ Ανώνημος 3.54
Μόλις οι σλαυόφωνοι Μακεδόνες στην Μακεδονία φτάσουν τους 2,5 χιλιάδες, η Ελλάδα θα τους παρέχει εκμάθηση στη γλώσσα τους σε τρία γυμνάσια και παλαιοσλαβική λειτουργία.

Ανώνυμος είπε...

όπως κάθε κράτος έτσι και η Ελλάδα οφείλει ΑΥΤΌΒΟΥΛΑ να λάβει όλες τις πρόνοιες και να διασφαλίσει τα μέτρα που περιλαμβάνει η υπογραφείσα Σύμβαση για την προστασία των εθνικών και των γλωσσικών κοινοτήτων..
να λάβει μέτρα που θα ενθαρρύνουν την χρήση των προνοιών του Νόμου από αυτούς τους οποίους αφορά...
π.χ η ένταξη της μητρικής τους γλώσσας στο εκπαιδευτικό σύστημα , στα ΜΜΕ , στη Δημόσια Διοίκηση- με διπλές πινακίδες πόλεων , δρόμων, πλατειών..
φυσικά η ΑΤΟΜΙΚΉ χρήση των προνοιών του νόμου από τους ενδιαφερόμενους , όπως αναφέρεται σε σχετικό άρθρο του , είναι ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΗ..
συνεπώς αποτελεί άλλο ένα εθνικιστικό ΨΕΜΜΑ , η άποψη που θέλει τους ενδιαφερόμενους να διεκδικούν τα προβλεπόμενα από τον Νόμο...
αυτό αποτελεί Μονομερή ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ της Πολιτείας..
οι ενδιαφερόμενοι μπορούν προαιρετικά να κάνουν χρήση των σχετικών διασφαλίσεων του νόμου, οι οποίες έχουν εισαχθεί προηγούμενα από το Κράτος...
π.χ η εισαγωγή της βλάχικης , της μακεδονικής , της αλβανικής γλώσσας στο κρατικό υποχρεωτικό εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδος αποτελεί νομική ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ του κράτους...
η χρήση όμως αυτού του δικαιώματος από τους μαθητές και τους γονείς με βλάχικη, μακεδονική, αλβανική γλωσσική καταγωγή έχει εντελώς ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ και ΑΤΟΜΙΚΟ χαρακτήρα...

Akritas είπε...

Μήπως μπερδεύεις τους ακρίτες ανώνυμε;
Γιατί Πόντιος δεν είμαι, απλά ένας γηγενής Μακεδόνας.

Ανώνυμος είπε...

Γηγενής Μακεδόνας με τέτοιο υβρεολόγιο και εθνικιστικό θράσος δεν υπάρχει..
ακόμα και οι ελληνό-φρονες Μακεδόνες διακρίνονται από εγκράτεια λόγου και πράξεων..
η χρεωκοπημένη ελληνική πολιτεία οφείλει να αποδώσει άμεσα τα νόμιμα δικαιώματα στους 1.000.000 Μακεδόνες, όπως τους το ζητούν όλες οι διεθνείς εκθέσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ως απόρροια σχετικών συμβάσεων που έχει υπογράψει η πατρίδα μας...

Akritas είπε...

Μόνο που με την τσίμπλα σου δεν έχεις αντιληφθεί ότι άλλος ο ακρίτας του taxalia , και άλλος εγώ,
Όταν το καταλάβεις τότε ίσως ξυπνήσεις και από τον λήθαργό σου (αμφιβάλω αν γίνει και ποτέ)

Ανώνυμος είπε...

Akritas, αν είσαι γηγενής Μακεδόνας, τότε είσαι σαν εμάς, δηλαδή με μακεδονική εθνικότητα και ελληνική ιθαγένεια-υπηκοότητα.
Εάν δεν είσαι προσφυγικής καταγωγής η δεν κατάγεσαι απο άλλο μέρος της Ελλάδας, μπορεί να είσαι και γηγενής, στην Μακεδονία, αλλά όχι απαραίτητα Μακεδόνας. Μπορεί να είσαι πχ γηγενής Έλληνας της Μακεδονίας, γηγενής Βλάχος της Μακεδονίας, γηγενής Αρβανίτης της Μακεδονίας, η απλά γηγενής (σκέτο)!

Akritas είπε...

Ανώνυμε 1:06 δεν χρειάζομαι υποδείξεις το πως θα αυτοπροσδιορίζομαι. Τις μπούρδες αυτές να τις λέτε μεταξύ σας.
Είμαι εθνοτικά Μακεδόνας, άρα εθνικά Έλληνας.
Τα υπόλοιπα όταν κάποιος από εσάς αποδεχτεί στην γνμνωστή και ανοικτή πρόσκλησή μου σε διάλογο.

Ανώνυμος είπε...

τις μπούρδες αυτές μπορείς να τις λες στα εθνικιστικά ελληναράδικα μπλόγκ, που μας χρεωκόπησαν...
γιατι οπουδήποτε αλλού ιδιαίτερα στο εξωτερικό αν δηλώσεις Μακεδόνας , θα σε ρωτήσουν τι καιρό κάνει στα Σκόπια και εσύ δεν θα ξέρεις...
πέρα που αν βρεθείς στη Βουλγαρία και πεις Μακεδόνας = Ελληνας θα σε πούνε και Μακεδόνας = Βούλγαρος...
γιατι ως Ασιάτες και οι δύο τα ίδια ΨΕΜΜΑΤΑ λέτε...

Ανώνυμος είπε...

@ Ανώμυμος 10:54
Λάθος κάνεις φίλε, οι Μακεδόνες δεν είναι 1,000,000, είναι 2,000,000 και βάλε, το είπε και ο Κώστας ο Καραμανλής. Αλλά θα βρείς και κάτι Μακεδόνες που αυτοθερούνται εθνικά Μακεδόνες, μερικούς Μακεδόνες Βούλγαρους... τα συνηθισμένα. Όλοι φιλαράκια, όλοι ντόμπροι, όλοι μαζί.
Και μη μου λες νε ζναμ, νε ζναμ. Ζνάμεις και μάλιστα πολύ καλά. Το ξέρεις το τραγούδι, Μακεδονία ξακουστή; Είναι ζαμπάλαιο.
Κάθε φωρά που φωνάζεις ζήτω η Μακεδονία είναι σαν να φωνάζεις ζήτω η Ελλάδα.
Και κάθε φωρά που βρίζεις την Ελλάδα είναι σαν να βρίζεις τη Μακεδονία μας την ξακουστή.
Σοβαρέψου, μη κολλάς τώρα με την προπαγάνδα του Μιλοσοσκι από τα Σκόπια της Δαρδανίας. Κάνε και λίγο χαλαρουίτα.

Ανώνυμος είπε...

@ Ανώνυμος 6.27
Ρε Βραβείο Νόμπελ της Ομφαλοσκόπησης, τα μπλογκ μας χρεωκόπησαν; Και μάλιστα τα ελληναράδικα μπλογκ;

Ανώνυμος είπε...

6.27 Μισίρκοφ

Οταν θα σε ρωτησουν τι καιρο κανει στα Σκοπια να τους δειξεις και μια φωτο απο εκει με το αγαλμα του Μ. Αλεξανδρου

Ανώνυμος είπε...

Δευτέρα, 23 Μαΐου 2011


Δημιουργήθηκε Ένωση Αλβανών Εκπαιδευτικών
Αθήνα.


Ιδρύθηκε την περασμένη εβδομάδα, Ένωση Αλβανών καθηγητών με έδρα την Αθήνα.
Σε μια συνάντηση που οργανώθηκε υπό την αιγίδα του Δήμου Αθηναίων, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στη σημασία της διδασκαλίας της αλβανικής γλώσσας για τα παιδιά των μεταναστών από την Αλβανία.

Παρά την υποστήριξη που υπήρξε από την Ελλάδα, οι διοργανωτές εξέφρασαν τη λύπη τους για την έλλειψη στοιχειώδους βοήθειας καθώς και την απουσία των αρχών του αλβανικού υπουργείου Παιδείας.

Πηγή: Top Channel
----------------------------------------------------------------
είθε το παράδειγμα του Δήμου Αθηναίων να ακολουθήσει και ο Δήμαρχος εδώ στη Θεσσαλονίκη/Σόλουν.
διευκολύνοντας την εκμάθηση της μητρικής γλώσσας των ΔΗΜΟΤΩΝ του αλλά και των κατοίκων του...
παρομοίως ας πράξουν και οι υπόλοιποι Δήμοι της Νότιας Μακεδονίας
εξάλλου σύντομα θα γίνει μουσουλμανική λειτουργία από Μουφτή σε τζαμί εδώ στο Σόλουν και στα Βλάχικα Τρίκαλα...

Ανώνυμος είπε...

με μεγάλη επιτυχία έγινε χθές Δευτέρα 23/05/2011 στο κεντρικό στάδιο της έδεσσας-βόντεν η αναπαράσταση του ντόπιου γάμου...
η συμμετοχή του κόσμου ήταν υψηλή και ιδιαίτερα ενθουσιώδης...
φυσικά πολλοί θεατές αλλα και συμμετέχοντες έκφρασαν την άποψη ότι ο όρος ντόπιος είναι αδόκιμος , αφού σε αυτόν περιλαμβάνονται οι μακεδονόφωνοι, βλαχόφωνοι αλλά και ελληνόφωνοι...
για αυτό η χρήση του όρου μακεδονικός γάμος εκφράζει την αλήθεια και την ακρίβεια..
φυσικά γάμος χωρίς τραγούδια,χωρίς φωνητική αναπαράσταση των εθίμων που το συνοδεύουν δεν νοείται...
διότι τότε πρόκειται για κηδεία και μάλιστα δίχως μοιρολόγια...
για αυτό τα μακεδονικά τραγούδια και οι μακεδονικοί διάλογοι σε ένα μακεδονικό ντόπιο γάμο αποτελούν την καρδιά του και την ψυχή του...